czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
Witajcie,
kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
cykl:
-1000km
-20000km
-40000km
i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
tak robione w wiekszosci motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie
jest to juz historia....
--
pozdr, A.
AlFire
05-02-2008, 07:25
DCtor
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
Vitam,
> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....
w samochodach stosowane sa OIDP popychacze hydrauliczne, ktore najogolniej
mowiac sie same reguluja. W motocyklach popychacze sa "sztywne" - znaczy
regulowane srubami (z reguly starsze konstrukcje) lub plytkami (to te
nowsze). "Srubkowe" reguluje sie czesto - co 6-10 tys km. "Plytkowe" co
20-40tys km.
Takie rozwiazanie w motocyklach jest konieczne ze wzgledu na to ze przy
obrotach maxyalnych dostepnych dla auta wiekszosc moto zaczyna dopiero
ciagnac a wyzej hydraulika juz sobie slabo radzi. Podejrzewam tez ze ma tu
znaczenie masa calej konstrukcji. Oczywiscie jest kilka wyjatkow - np. Honda
CB750 ktora ma hydrauliczne.
Vive valeque
DCtor
VFR8 Quicksilver
DCtor
05-02-2008, 10:43
Alti
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
Użytkownik "DCtor" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomoci
news:fvefkr$3le$[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].pl...
> Vitam,
>> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
>> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....
> Podejrzewam tez ze ma tu znaczenie masa calej konstrukcji.
IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
obrotami maksymalnymi.
Wszystkie przecinaki z czerwonš kreskš na poziomie 12 i więcej KRPM majš
płytki.
Wojtek
Alti
05-02-2008, 12:21
zbigi
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
AlFire napisaĹ(a):
> kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
> pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
> zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
> cykl:
> -1000km
> -20000km
> -40000km
> i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
> rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
> tak robione w wiekszosci motocyklach.
Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
interwalach trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie
zbigi
05-02-2008, 15:34
newrom@spamcom.com
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:
>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
No i cene.
>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
>obrotami maksymalnymi.
Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
tylko sobie lezy.
Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
newrom@spamcom.com
05-02-2008, 15:49
Alti
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
Użytkownik <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomoci
news:[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]...
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:
>
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
>
> No i cene.
>
>>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z
>>mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.
>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.
No włanie. A jak rubkš skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
dodatkowa latajšca masa, której się pozbywajš konstruktorzy silników
motocyklowych.
Wojtek
Alti
05-02-2008, 18:20
zbigi
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] napisał(a):
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <tu.nie.ma@adresu.pl> wrote:
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
>
> No i cene.
>
A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.
>>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.
>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.
Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
zaworem.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie
zbigi
05-02-2008, 22:12
Jasio
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
Użytkownik "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomości
news:fvfd65$mcl$[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].pl...
> No włanie. A jak rubkš skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
> dodatkowa latajšca masa, której się pozbywajš konstruktorzy silników
> motocyklowych.
"Masa latająca" - zdobyłeś złoty medal w kategorii określenia fachowe!
No, kurde NMSP
O kodowaniu już mówili, że złe masz?
--
jasio
etz vx
Jasio
05-03-2008, 02:37
AlFire
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
zbigi wrote:
>
> Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
> interwalach trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.
>
pisze dokladnie - check and adjust. czyli potencjalna regulacja wchodzi
w gre.
--
alfz1
AlFire
05-03-2008, 16:15
newrom@spamcom.com
Gość
Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory
On Fri, 02 May 2008 20:20:13 +0200, zbigi
<zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:
>A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.
W swiecie idealnym - z pewnoscia
w swiecie rzadzonym przez ksiegowych - malo prawdopodobne
Juz bardziej widzi mi sie ze chodzi o uproszczenie serwisu i
jednoczesnie zwiazanie klienta z kolejnymi czesciami zamiennymi.
>Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
>zaworem.
Chyba srupka.
Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
Zawory - jak to jest? - Witam,
trochę pomęcze ;-) Jak to jest z zaworami? Reguluje się gdy są w
dolnej granicy normy czy zostawia? W serwisie mówili, że zostawia ale...
Zawory XJ600 - Witam
Wszystkich Szanownych Grupwiczów
W końcu po ponad dwóch tygodniach odebrałem swoją XJ z serwisu, gdzie była w
celu regulacji zaworów....