Forum Kierowców > Forum motoryzacyjne > Forum motocyklistów >

  • Motocykl 125 do 5 tys
    Cześć, Co byście poradzili? Chcę kupić motocykl do 125 pojemności, ale nie chcę płacić więcej...
  • Gdzie dobry serwis motocyklowy w Wawie?
    hej Szukam dobrego i TANIEGO serwisu motocyklowego w południowo-wschodniej części...
  • odzież motocyklowa
    Witam. Znacie jakieś dobre sklepy z odzieżą i akcesoriami motocyklowymi? W Internecie jest dużo...
  • Instrukcja.
    Witam.Szukam instrukcji i serwisówki po polsku Yamaha Drag Star 650.Może ktoś mógłby...

Odpowiedz
 
 
05-02-2008, 03:50
AlFire
Gość
 
Domyślnie czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

Witajcie,

kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
cykl:
-1000km
-20000km
-40000km
i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
tak robione w wiekszosci motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie
jest to juz historia....


--
pozdr, A.
 
05-02-2008, 07:25
DCtor
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

Vitam,
> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....


w samochodach stosowane sa OIDP popychacze hydrauliczne, ktore najogolniej
mowiac sie same reguluja. W motocyklach popychacze sa "sztywne" - znaczy
regulowane srubami (z reguly starsze konstrukcje) lub plytkami (to te
nowsze). "Srubkowe" reguluje sie czesto - co 6-10 tys km. "Plytkowe" co
20-40tys km.
Takie rozwiazanie w motocyklach jest konieczne ze wzgledu na to ze przy
obrotach maxyalnych dostepnych dla auta wiekszosc moto zaczyna dopiero
ciagnac a wyzej hydraulika juz sobie slabo radzi. Podejrzewam tez ze ma tu
znaczenie masa calej konstrukcji. Oczywiscie jest kilka wyjatkow - np. Honda
CB750 ktora ma hydrauliczne.

Vive valeque
DCtor
VFR8 Quicksilver


 
05-02-2008, 10:43
Alti
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory


Użytkownik "DCtor" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomoœci
news:fvefkr$3le$[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].pl...
> Vitam,
>> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
>> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....


> Podejrzewam tez ze ma tu znaczenie masa calej konstrukcji.


IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
Œrubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
obrotami maksymalnymi.
Wszystkie przecinaki z czerwonš kreskš na poziomie 12 i więcej KRPM majš
płytki.
Wojtek


 
05-02-2008, 12:21
zbigi
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

AlFire napisał(a):
> kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
> pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
> zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
> cykl:
> -1000km
> -20000km
> -40000km
> i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
> rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
> tak robione w wiekszosci motocyklach.


Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
interwalach trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie
 
05-02-2008, 15:34
newrom@spamcom.com
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:

>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.


No i cene.

>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
>obrotami maksymalnymi.


Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
tylko sobie lezy.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
 
05-02-2008, 15:49
Alti
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory


Użytkownik <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomoœci
news:[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]...
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:
>
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.

>
> No i cene.
>
>>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z
>>mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.

>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.


No właœnie. A jak œrubkš skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
dodatkowa latajšca masa, której się pozbywajš konstruktorzy silników
motocyklowych.
Wojtek


 
05-02-2008, 18:20
zbigi
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] napisał(a):
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <tu.nie.ma@adresu.pl> wrote:
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.

>
> No i cene.
>

A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.

>>?rubki sš cięższe niż płytki więc występujš raczej w silnikach z mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.

>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.


Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
zaworem.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie
 
05-02-2008, 22:12
Jasio
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory


Użytkownik "Alti" <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> napisał w wiadomości
news:fvfd65$mcl$[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].pl...

> No właœnie. A jak œrubkš skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
> dodatkowa latajšca masa, której się pozbywajš konstruktorzy silników
> motocyklowych.


"Masa latająca" - zdobyłeś złoty medal w kategorii określenia fachowe!
No, kurde NMSP

O kodowaniu już mówili, że złe masz?

--
jasio
etz vx


 
05-03-2008, 02:37
AlFire
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

zbigi wrote:
>
> Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
> interwalach trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.
>


pisze dokladnie - check and adjust. czyli potencjalna regulacja wchodzi
w gre.

--
alfz1
 
05-03-2008, 16:15
newrom@spamcom.com
Gość
 
Domyślnie Re: czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory

On Fri, 02 May 2008 20:20:13 +0200, zbigi
<zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

>A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.


W swiecie idealnym - z pewnoscia
w swiecie rzadzonym przez ksiegowych - malo prawdopodobne
Juz bardziej widzi mi sie ze chodzi o uproszczenie serwisu i
jednoczesnie zwiazanie klienta z kolejnymi czesciami zamiennymi.

>Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
>zaworem.


Chyba srupka.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!


Odpowiedz


Skocz do forum

Podobne wątki na Forum Kierowców
Wątek Forum
kontrollbuch - trzeba miec w niemczech czy nie trzeba miec - Koledzy, czy ma ktos wiedze jak to jest z tym kontrollbuch'em (ksiazka kontrolna czasu pracy kierowcy) w niemczech dla aut o MC 2,8-3,5t? taka... Forum samochodowe
Zawory - jak to jest? - Witam, trochę pomęcze ;-) Jak to jest z zaworami? Reguluje się gdy są w dolnej granicy normy czy zostawia? W serwisie mówili, że zostawia ale... Forum motocyklistów
[3-mia100] Mikołaje na motocyklach 2008Mikołaje na motocyklach 2008 - Mikołaje na motocyklach 2008 Gdynia Uwaga! Spotykamy się 07.12.2008 godz. 10:00 przy ulicy Małokackiej. Z okazji Imprezy ulica Małokacka będzie... Forum motocyklistów
pomoc w tlumaczeniu - instrukcja serwisowa - jak regulowac zawory??!! - Witam. Prosilbym o zweryfikowanie czynnosci regulacji zaworow w manualu jest nastepujacy zapis: "Using a wrench on the crankshaft rotation bolt,... Forum motocyklistów
Zawory XJ600 - Witam Wszystkich Szanownych Grupwiczów W końcu po ponad dwóch tygodniach odebrałem swoją XJ z serwisu, gdzie była w celu regulacji zaworów.... Forum motocyklistów


Czasy w strefie GMT. Teraz jest 00:17.

Statystyki forum
Wątków:
Postów:
Ostatnie dyskusje
Partnerzy
vBSkinworks
Forum korzysta ze skryptu vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.