Forum Kierowców > Forum motoryzacyjne > Forum samochodowe >

Zanim weźmiesz kredyt
Witam. Od dawna poszukiwałam pomocy w różnych ban...

Kredyty do 20,000 zł, bez przedpłat, cała Polska, online !
Witam, zajmuję się pośrednictwem finansowym. Wspó...

Potrzebuje kredytu gotowkowego
Witam potrzebuje kredytu gotowkowego w kwocie do ...

Pozabankowe pożyczki pod zastaw nieruchomości
Oferujemy Państwu korzystne oraz bezpieczne pożyc...

PROFI CREDIT Międzyrzec Podlaski i okolice
Pożyczka na dowolny cel.w firmie pożyczkowe...

  • Pomoc
    Witam! Jestem typowym ,,świerzakiem" ponieważ zdałem prawo jazdy w tym miesiącu .. Pisze tutaj z...
  • Jaki prostownik do akumulatora
    Posiadam Golfa IV i odkąd pojawiły się pierwsze przymrozki samochód z rana zaczął mi ledwo palić....
  • Niezawodna nawigacja Polska i Europa
    Witam, przymierzam się do zakupu nawigacji i chciałbym sie poradzić was. Może podpowiecie mi jaka...
  • Konta studenckie
    Jeśli jesteś przed wyborem swojego konta studenckiego, polecam stronę...

Odpowiedz
 
 
02-12-2009, 19:21
kolega
Gość
 
Domyślnie Jak sprawdzić alternator?

Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

jak się sprawdza uzwojenie?

i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?


 
02-12-2009, 20:06
Grzegorz
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

Hello kolega !:
> Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
> no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
> i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?


Tja, nie zapomnij podpiąć akumulatora, a wiertarka na min. 1500 obr-min !!!!

>
> jak się sprawdza uzwojenie?


Raczej diody - uzwojenie pada bardzo rzadko. Chyba że w wirniku. A
sprawdza się toto omomierzem a diody na spadek napięcia.

>
> i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?


Można sprawdzić bez wyjmowania z auta, i to wszystko. Napięcie + max
dawany prąd - jeśli OK, to i diody i reszta sprawna. Prąd mierzymy
przyrządem cęgowym, wszystkie odbiorniki włącznie, po lekkim wyładowaniu
aku. Silnik na ok. 2-3 tys obr i mierzysz. Jak jest OK to dobrze.

Na wiertarkę sprawdzisz niewiele, chyba że masz taką ok. 2 kW :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
 
02-12-2009, 20:15
Krzysztof 45
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

kolega pisze:
> Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić

Po co go wyjmowałeś?
> no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka i co on
> ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

Tak to sobie możesz dynamo sprawdzić, no chyba że akumulator
masz zamiar podpiąć, w przeciwnym wypadku diody mogą polecieć.
> jak się sprawdza uzwojenie?

Na różne sposoby, najlepiej zamontuj w aucie, i odpal.
Na wyjsciu z alternartora powinno być 14,8V
--
Krzysiek
 
02-12-2009, 22:00
J.F.
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

On Thu, 12 Feb 2009 20:21:15 +0100, kolega wrote:
>Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
>no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
>i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?


Zasadniczo tak, ale jest masa klopotow:
-zasilanie do lampki zeby sie wzbudzil
-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
-rak do trzymania zabraknie.

>jak się sprawdza uzwojenie?
>i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?


Problem w tym ze niewiele. Gruby drut i wszystko ladnie zwiera.

J.

 
02-13-2009, 07:09
Grzegorz
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

Hello Krzysztof 45 !:

>> jak się sprawdza uzwojenie?

> Na różne sposoby, najlepiej zamontuj w aucie, i odpal.
> Na wyjsciu z alternartora powinno być 14,8V


Przy niesprawnym jednym z trzech uzwojeń czy nawet 2 diodach też będzie
takie napięcie, a dokładniej od 13,5 do 14,8 - zależnie od regulatora i
temperatury .- wiele układów podwyższa napięcie przy niskich temperaturach.

Aha - powyżej 14,5 przy temp. pokojowej, to już za dużo ...

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
 
02-13-2009, 13:07
Adam Płaszczyca
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):

>
> Zasadniczo tak, ale jest masa klopotow:


Em tam, masa...

> -zasilanie do lampki zeby sie wzbudzil


No to akurat mały problem - wystarcza bateria płaska i żarówka z latarki.
Albo też akumulator i żarówka 2W

> -obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
> nie ma.


Wystarczy.

> -przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,


Żarówka H4 od D+ do masy.

> -moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,


Zwykła 500W wystarcza.

> -rak do trzymania zabraknie.


Imadło.


--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ GG: 3524356
 
02-13-2009, 14:36
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

Czy możesz mi podać bliższe szczegóły o tym przyrządzie cęgowym do pomiaru
natężenia bo od lat poszukuję czegoś takiego na prąd stały. Czytałem coś o
cęgach hallotronowych ale w życiu ich nie widziałem. Gdzie to można obejrzeć
?
Z poważaniem
Piotr.



Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości
news:gn1vg8$g0d$2@news.onet.pl...
> Hello kolega !:
>> Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
>> no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
>> i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

>
> Tja, nie zapomnij podpiąć akumulatora, a wiertarka na min. 1500 obr-min
> !!!!
>
>>
>> jak się sprawdza uzwojenie?

>
> Raczej diody - uzwojenie pada bardzo rzadko. Chyba że w wirniku. A
> sprawdza się toto omomierzem a diody na spadek napięcia.
>
>>
>> i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?

>
> Można sprawdzić bez wyjmowania z auta, i to wszystko. Napięcie + max
> dawany prąd - jeśli OK, to i diody i reszta sprawna. Prąd mierzymy
> przyrządem cęgowym, wszystkie odbiorniki włącznie, po lekkim wyładowaniu
> aku. Silnik na ok. 2-3 tys obr i mierzysz. Jak jest OK to dobrze.
>
> Na wiertarkę sprawdzisz niewiele, chyba że masz taką ok. 2 kW :-D !
>
> pzdrw.
> --
> Grzegorz
>
> maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1



 
02-13-2009, 16:07
Wmak
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

<npiort@neostrada.pl> napisał(a):

> Czy możesz mi podać bliższe szczegóły o tym przyrządzie cęgowym do pomiaru
> natężenia bo od lat poszukuję czegoś takiego na prąd stały. Czytałem coś o
> cęgach hallotronowych ale w życiu ich nie widziałem. Gdzie to można

obejrzeć
> ?
> Z poważaniem
> Piotr.
>


Na przykłąd tutaj:
http://tinyurl.com/b88uqp
albo
http://tinyurl.com/bmkgqd

Jak przejrzysz kategorię mierniki to jeszcze coś znajdziesz.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
 
02-13-2009, 18:53
J.F.
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

On Fri, 13 Feb 2009 14:07:39 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):
>> -obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
>> nie ma.

>Wystarczy.


Z trudem.

>> -przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,

>Żarówka H4 od D+ do masy.


Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?

>> -moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,

>Zwykła 500W wystarcza.


A jak to alternator 100A ? :-)

>> -rak do trzymania zabraknie.

>Imadło.


Trzeba miec.
A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..

J.


 
02-13-2009, 21:18
Adam Płaszczyca
Gość
 
Domyślnie Re: Jak sprawdzić alternator?

Dnia Fri, 13 Feb 2009 19:53:19 +0100, J.F. napisał(a):

>>> -obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
>>> nie ma.

>>Wystarczy.

>
> Z trudem.


Bez problemu, jakbym nie testował, to bym nie mówił.

>>> -przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,

>>Żarówka H4 od D+ do masy.

>
> Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?


Jedna wystarczy w zupełności. Nie robisz testu wytrzymałości diód
prostowniczych...

>>> -moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,

>>Zwykła 500W wystarcza.

> A jak to alternator 100A ? :-)


No to co? Ważne ile z niego weźmiesz. Jak połączysz H4 tak, że obydwa
włókna zaświecą, czyli 55+65W, to będziesz miał 120W i 10A.

>>> -rak do trzymania zabraknie.

>>Imadło.

>
> Trzeba miec.
> A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..


Wiertarka jedynie, resztę się łączy solidnie.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


Odpowiedz

Narzędzia tematu
Wygląd

Skocz do forum

Podobne wątki na Forum Kierowców
Wątek Forum
Pytanko o alternator - Czy wirnik sprawnego alternatora obraca się 'ciężej' w trakcie wzmożonego zapotrzebowania na prąd? Pytam, gdyż zauwazylem u siebie dziwna... Forum samochodowe
Zgubilem alternator ;-) - Hej Ale dzisiaj moi koledzy mieli ubaw - dojechalem dzis rano do pracy ale zajrzalem pod maske bo wydawalo mi sie ze cos z pradem jest nie tak... Forum samochodowe
Escort alternator - Witam W moim escorcie 97 rok 1.6 Zetec rozładowuje się akumulator co jakiś czas Napięcie na akumulatorze 12,8 V na zapalonym zaledwie 13.7 V... Forum samochodowe
alternator? zgasl silnik? - przy wyjezdzie z parkingu wylaczylo sie wpomaganie - czerwona ikonka sie zapalila, reszta dziala ok. Wylaczylem silnik i zapalilem i wszystko ok,... Forum samochodowe
Kupie Alternator do XR 600R - jak w temacie , alternator do XR 600 kupie -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ Forum motocyklistów


Czasy w strefie GMT. Teraz jest 23:35.

Statystyki forum
Wątków: 35,411
Postów: 616,223
Ostatnie dyskusje
Partnerzy
vBSkinworks
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.