Forum Kierowców > Forum motoryzacyjne > Forum motocyklistów >

  • Motocykl 125 do 5 tys
    Cześć, Co byście poradzili? Chcę kupić motocykl do 125 pojemności, ale nie chcę płacić więcej...
  • Gdzie dobry serwis motocyklowy w Wawie?
    hej Szukam dobrego i TANIEGO serwisu motocyklowego w południowo-wschodniej części...
  • odzież motocyklowa
    Witam. Znacie jakieś dobre sklepy z odzieżą i akcesoriami motocyklowymi? W Internecie jest dużo...
  • Instrukcja.
    Witam.Szukam instrukcji i serwisówki po polsku Yamaha Drag Star 650.Może ktoś mógłby...

Odpowiedz
 
 
05-09-2008, 19:47
..:maniek:..
Gość
 
Domyślnie wielki problem z lagami i olejem [tech]

witam. przeglad nowego nabytku (gsx1100g) zbliza sie ku koncowi, ale
napotkalem wielkie problem!
zostala mi tylko wymiana uszczelniaczy lag i oleju w przodzie i za chiny
ludowe nie moge nic tam ruszyc! nie moge ani odkrecic sruby mocujacej
sprezyne od dolu, ani korka mocujacego sprezyne od gory! z wymiana
simeringow juz sobie poradzilem bez rozbierania lag, ale co z olejem?? dodam
ze korki mocujace sprezyne od gory sa aluminiowe i juz je niezle zmeczylem i
nawet nie drgna! jedyne co mi przychodzi do glowy to zrobic male odwierty w
korkach i wstawic w te miejsca gwintowane rurki z zaworkami( a`la pompowane
zawieszenie), no chyba ze macie jakies inne pomysly co by zlac stary i zalac
nowego oleju??

--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


 
05-09-2008, 20:15
Eskimos
Gość
 
Domyślnie Re: wielki problem z lagami i olejem [tech]

On Fri, 9 May 2008 20:47:52 +0200, "..:maniek:.."
<marian20@poczta.onet.pl> wrote:

>nie moge ani odkrecic sruby mocujacej
>sprezyne od dolu


Jedz do warsztatu, niech to zrobia pneumatykiem. Jak uszkodzisz sruby
to zostanie ci tylko odwiert i kupa roboty, a jak oni uszkodzą, to sie
beda martwic

>z wymiana
>simeringow juz sobie poradzilem bez rozbierania lag, ale co z olejem??


Bezsensu. Szybko bedziesz robił jeszcze raz, wiec od razu zamów w
Suzuki nowe korki. A do takiego ciezkiego motocykla to i oryginalne
uszczelniacze warto. W ZZR1100 kiedys 2x zmienialismy bodaj Ariety w
przeciagu tygodnia bo sie momentalnie spuszczały. Po założeniu
oryginałów problem zniknal.

>dodam
>ze korki mocujace sprezyne od gory sa aluminiowe i juz je niezle zmeczylem i
>nawet nie drgna!


A nie łapiesz imadłem tej lagi za wysoko? W sensie tuz ponizej korka?
Wtedy jak mocno skręcisz, to mozesz walczyc z korkiem do woli, a on
nie drgnie. _Dobra_ nasadka 6-katna (nie 12), solidne zamocowanie lagi
w imadle, długa dźwignia i musi ruszyc. Dol pneumatykiem, gore tylko
recznie (bo pneumatykiem od razu zniszczysz korki). A jak juz masz
zniszczone, to pilnik i jedziesz 6-kąt o rozmiar w dół.

>jedyne co mi przychodzi do glowy to zrobic male odwierty w
>korkach i wstawic w te miejsca gwintowane rurki z zaworkami( a`la pompowane
>zawieszenie)


Blah. Wez to odkrec jak biały człowiek, albo daj komus do odkrecenia.
Zamów nowe korki, kup nowe sruby na dół, nowe podkładki miedziane i
zrób raz, a dobrze.

>no chyba ze macie jakies inne pomysly co by zlac stary i zalac
>nowego oleju??


Tylko górą. I nie zapomnij o przepłukaniu całości. A najlepiej jak juz
odkrecisz, to rozbierz wszystko na czesci pierwsze, wymyj, wysusz i
poskladaj jak trzeba.


Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
 
05-10-2008, 20:13
..:maniek:..
Gość
 
Domyślnie Re: wielki problem z lagami i olejem [tech]

>A do takiego ciezkiego motocykla to i oryginalne
> uszczelniacze warto


a co ma ciezar motocykla do marki uszczelnien?? pozatym nie wiem czy wiesz
ale dosc duzy % podzespolow eksploatacyjnych kupowanych u dealera to to samo
co w larssonie/klasie it z tym ze w firmowym woreczku i za 5X wieksza cene
:-)

> A nie łapiesz imadłem tej lagi za wysoko? W sensie tuz ponizej korka?
> Wtedy jak mocno skręcisz, to mozesz walczyc z korkiem do woli, a on
> nie drgnie.


korki probowalem odkrecic jeszcze w polkach - z tym ze je przesunalem nieco
w gore co by sruby zaciskajace lage w polce nie sciskaly dodatkwo korkow. od
razu zalozylem 6 katny 22 i mimo to zmeczylem korki a nie dalem rady! dodam
ze wysokosc 6 kata na klucz w korkach ma ok.5mm wysokosci wiec nie za
wiele, do tego miekkie alu..ehhh.szkoda gadac... no nic zostanie chyba
narazie stary olej bo przeciez nie zalamie sie z tego powodu w kazdym
razie olej w lagach widac ze czysty - nie zaden przepalony po dieslu, i czuc
ze jest go calkiem sporo(jak dla mnie przod zbyt twardy!) ale jakos z tym
bede zyl a w zimie sie pomysli.

w kazdym razie dzieki za opowiedz i wciaz czekam na odpowiedz w sprawie
ew.montazu zaworkow bo tak bylo by najlatwiej :-)

--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


 
05-10-2008, 23:23
Eskimos
Gość
 
Domyślnie Re: wielki problem z lagami i olejem [tech]

On Sat, 10 May 2008 21:13:16 +0200, "..:maniek:.."
<marian20@poczta.onet.pl> wrote:

>>A do takiego ciezkiego motocykla to i oryginalne
>> uszczelniacze warto

>
>a co ma ciezar motocykla do marki uszczelnien??


A owszem, ma. Ciężkie motocykle gorzej znoszą kiepskie uszczelniacze.

>pozatym nie wiem czy wiesz
>ale dosc duzy % podzespolow eksploatacyjnych kupowanych u dealera to to samo
>co w larssonie/klasie it z tym ze w firmowym woreczku i za 5X wieksza cene
>:-)


Jeżeli Larsson oferuje do Twojego moto uszczelniacze f-my NOK, to beda
OK - faktycznie, oryginały to często NOK-i w firmowych woreczkach.
Ariety, QMP, ARI, czy inne zamienniki maja duza szanse spuscic sie
szybko.
W lekkich kozach daja rade, w ciezkich nie.

>w kazdym razie dzieki za opowiedz i wciaz czekam na odpowiedz w sprawie
>ew.montazu zaworkow bo tak bylo by najlatwiej :-)


No co kto lubi. Technicznie wykonalne jak najbardziej, ale trąci
druciarstwem strasznie. Jeżeli koniecznie nie chcesz tego robic teraz,
to ja bym jak juz, to odkrecał dół i upuszczał dołem. Zamów korki juz
teraz, przyjdą pewnie za jakis miesiąc i po sezonie zrobisz
porządnie. Ale po co zaworki? Pompowac nie będziesz, wiec daj zwykłe
sruby i juz.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań


Odpowiedz

Narzędzia tematu
Wygląd

Skocz do forum

Podobne wątki na Forum Kierowców
Wątek Forum
Głębokie kałuże - Wielki problem - Słuchajcie, Powiem szczerze miałem ostatnio taki nieznośny przypadek, że wjechałem przy 60 KM/h w kałużę i... silnik stracił moc, ewidentnie się... Forum samochodowe
[Tech] Problem z przednim hamulcem - Haj Konsultacji mi trzeba :) Pacjent KTM EXC 200 rocznik 2005 najechane moze ze 150 mth Objaw: Po dluzszym staniu (tak z miesiac) zapowietrza... Forum motocyklistów
[tech] problem z xsara - Hej, Potrzebuję pomocy w diagnozie problemu z xsarka i nie ukrywam, że liczę na Was. :) Objawy: najpierw zdarzało się to podczas deszczowych... Forum samochodowe
[TECH] Problem z hamulcami - Witam, Walczę ostatnimi czasy z przednim hamulcem w moim Trampku (przód, dwie tarcze). Problem zaczął się gdy oparłem (dosłownie) motocykl... Forum motocyklistów
[tech] Problem z VFR800 - Witam Grupowiczów Mam problem z VFR 800FI - po ruszeniu z nirozgrzanym silnikiem moto w pewnym momencie gasnie silnik. Po zatrzymaniu uruchamiam... Forum motocyklistów


Czasy w strefie GMT. Teraz jest 20:14.

Statystyki forum
Wątków:
Postów:
Ostatnie dyskusje
Partnerzy
vBSkinworks
Forum korzysta ze skryptu vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.