Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
wkurwiony.
A więc tak, od jakiegoś czasu picuję sobie Sevenkę na sprzedaż, oprócz
wiosennego przeglądziku dopieszczam, myję, dokręcam śrubki - no po
prostu robię wszystko to, czego nigdy wcześniej mi się nie chciało,
coby przy okazji podnieść jej wartość o ze 29,99 pln.
No i mnie mać jeb#$%^& podkusiło żeby rozebrać co się da, aby odskrobać
z paroletniego syfu, w tym wyjąć ten zasrany airbox. Rozkładało się w
miarę łatwo, pomijając może konieczność rozebrania połowy tyłu i
zdjęcie tylnego koła (cud dżapskiej inżynierii normalnie), żeby go
wyjąć (gimnastyki z obróć-pociągnij-przekręc-pociągnij-obróć nie
liczę), ale aby ścierwo wsadzić na miejsce, to już chyba jakiś doktorat
trzeba mieć żesz k#$%^&&.
Obrazowo tak: jest plasticzny airbox, w nim są 2 otwory, w które
wchodzą króćce, które to rozgałęziają się na 4 gażniki. Króćce obejmują
górną rurę ramy, więc trzeba puchę airboxa umieścić w pozycji zbliżonej
do właściwej i dopiero je wciskać w plastik, bo założone wcześniej nie
przejdą. Dla ułatwienia, gumowe króćce są nieco zniekształocone, tu
letko wklęsłe, tam ciut krzywe - nie wiem czy to ta legendarna
Hundowska jakość, czy po prostu się tak pokurczyły ze starości. W
każdym razie wchodzą zajebiście ciężko.
Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Jak te popie@#$%^& małe żółte zasrańce to wymyśliły? Jakiś robot jest
do tego potrzebny? 3 pomocników? Magiczne przyrządy? Pół roku
specjalistycznego szkolenia w Japonii? Oczywiśce skośnookie popaprańce
nie umieściły żadnych wskazówek w serwisóece, bo niby po kiego wała.
Żeszmaćjebana, ile czasu może wymagać tak niby banalna czynność?
A jeszcze z ciekawostek - jak zdjąłem airboxa i przyjrzałem się z
bliska, to okazało się, że na króce na łączeniu z airboxem były
wysmarowane jakimś czarnym czymś - coś o konsystencji budaprenu. Widać
że stare toto było, nie wiem czy tak wychodziło z fabryki, czy to
patent któregoś z poprzednich serwisów z czasów poprzednich
włąścicieli. Ma ktoś pomysł co to mogło być i czy jest bardzo
potrzebne? SIlikon to raczej nie jest, bo próbowałem go użyć, ale się
tak nie lepi do plastiku/gumy i nie ciągnie. Chyba że jakiś szpecjalny.
Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść
z garażu.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
de Fresz
05-15-2009, 00:07
Leszek Karlik
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:
[...]
> Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
> ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
> drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
> spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
> manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
> nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
> drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
> ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i
wstawiając
subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych
próbach
poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i
włożyłem
samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)
(Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem
delikatnie
podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)
> Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?
Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia,
ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.
> Bo jak ja wymieniłem
> filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając
> subfiltr
Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
de Fresz
05-15-2009, 10:42
Leszek Karlik
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz <[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]> wrote:
[...]
> Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
> różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
> airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
> to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
> miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
> skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
> łapy - sama rozkosz.
Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.
Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
trochę pomóc.
>> Bo jak ja wymieniłem filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego
>> airboxa, czyszcząc i wstawiając subfiltr
> Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.
Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)
W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
Leszek Karlik
05-15-2009, 06:14
Magic
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
de Fresz pisze:
> Drogie Bravo, poradź proszę
Motocykl jest jak kobieta - nie grzeb bo się rozkraczy.
Cieszesieżemogłempomóc.
PS. BPNMSP Kolega Karlik ma chyba dobry pomysł, nie da się jakos w
częściach ?
de Fresz pisze:
> Bandziorno
> Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
> za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
> sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.
>
Problem przypomina próbę wymontowania za pomocą jednej lutownicy z
płytki drukowanej zasilacza wlutowanego na 12 nóżkach. W dzieciństwie
widziałem jak ojciec to robił. Siła spokoju gwarantem sukcesu.
W Twojej sytuacji chyba nikt nie poda złotego środka, bo pewnie takiego
nie ma (vide- rozkręć puszkę, która jest w całości). Albo pomocnik
pozbawiony nerwów albo samemu przejść kurację uspakajającą typu seans
spirytystyczny jak by nie przeprowadzać :-)
--
AL F650 & LC4
Andrzej Luczak
05-15-2009, 07:01
Kuczu
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
de Fresz pisze:
<ciach>
Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
obywaja juz stare i stwardniale. Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas
montazu. Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ).
Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
przedmuchy.
Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
minut
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-Custom Evolution
GSX Big Block 65 cui (666 Products)
Kuczu
05-15-2009, 08:40
de Fresz
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
On 2009-05-15 09:01:29 +0200, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:
> Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
> obywaja juz stare i stwardniale.
Te króćce są umiarkowanie stwardniałe - niby bez dramatu, bo włożyć je
poza motocyklem da się bez większego problemu, problem jest tylko z tą
pier$%^&* lokalizacją, w której trza to zrobić.
> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.
O! A to fajny pomysł, spróbuję.
> Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Na to wpadłem, problem tylko w tym, że jak są wytłuszczone, to o ile
wchodzą łatwo, to jeszcze łatwiej spadają.
> Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
> sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ).
No tak mi zaczęło właśnie świtać, że natura chyba dała mi za mało rąk
do tej czynności ;-)
> Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
> przedmuchy.
Ha, no właśnie. Skoro już pare lat temu ktoś to kitował, to pewnie
teraz nie będzie specjalnie lepiej. Czym to w takim razie najlepiej
uszczelnić? Niby mógłbym olać, bo i tak chcę dryndę sprzedać, ale skoro
już się z tym chrzanię, to bez sensu jest nie zrobić tego od razu
porządnie.
> Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
> poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
> minut
Też mi zaczęła świtać ta droga, tylko obawiam się ceny w Hondzie. Ale
na razie skorzystam z oferty Lesora, może będzie lepiej.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
de Fresz
05-15-2009, 21:47
FanTomas
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
>
>> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.
>
> O! A to fajny pomysł, spróbuję.
>
ja to w starym gsx jak juz wymiekałem to wpadłem na pomysł zeby gumy w
cholernie gorącej wodzie nagrzewac i takie gorące (mieciutkie) szybko
osadzac.
suszarką tez dawało rady ale zawsze mi brakowało jednej reki do trzymania
suszarki. po kilkunastu probach umiałem wsadzac kroćce w kilka chwil.
przy tej metodzie nawet całkiem stara guma robi sie fajnie elastyczna.
pozdro
FanTomas
05-15-2009, 07:31
Kamil Nowak 'Amil'
Gość
Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
de Fresz napisał(a):
> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.
Hehe temat znany wszystkim garazom W miare latwo wychodzi ale juz
wsadzic to dzizyskurwajapierdole. Z moich marnych doswiadczen to na
pewno lekko pomoze elestycznosci wypsikanie kroccow gumowych sprajem
silikonowym. Robia sie letko elastyczniejsze.
A drugi wspomagacz to piwo. Duzo piwa. Zmiekszasz tym gardlo i troche rece.
A w ogole to zapros kogos do pomocy, czasami nie idzie tego zrobic dwoma
czlonkami. Trzeba wiecej.
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf
Kierownica Seven Fifty 2001 i Hornet 2006 - Czy może ktoś wie, czy kierownica od rzeczonego Horneta będzie pasować
do CB750? Ruszają mi sie manetki skutkiem za dużych dziur
stabilizujących w...
Forum motocyklistów
[SPAM] Honda CB750 Seven-Fifty - Helosz
Się sprzeda moją Sevenkę. Straszenie się rozpisałem w ogłoszeniu, wieć
tu już nie będę.
...
Forum motocyklistów
[SPAM] Sprzedam Hunda CB 750 Seven Fifty '00 - U nas we wsi ludzie gadajom, ze raz na miesiac mozna, wiec...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=741692597
Reszta w opisie aukcji.
...
Forum motocyklistów
[SPAM] - Honda Cb 750 Seven Fifty '99 - Witka.
Skoro raz na jakis czas mozna to wrzucam spama.
Trafila mi sie okazja zmiany motonga, kupilem, i w zwiazku z tym pilnie
sprzedam swoja...