Forum Kierowców

Forum Kierowców (http://www.forumkierowcow.pl/index.php)
-   Forum samochodowe (http://www.forumkierowcow.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Kierowca ciężarówki/Tira (http://www.forumkierowcow.pl/showthread.php?t=10987)

Nka 05-21-2009 11:33

Kierowca ciężarówki/Tira
 
Witam ;)
Chciałbym się dowiedzieć co nieco na temat kierowcy tira i cieżarówki ;)
Ile kosztuje prawo jazdy ?:D Ciężko zdać ?? lepiej sięzapisać na kurs prawka i tam uczyć jeźdizć czy lepiej jeździć jakiegoś kumpla tirtem i się uczyć ;)
Ile da się zarobić na takiej pracy??
Słyszałem ze jak się jest tirowcem to się spędza cały czas w pracy ;(
Piszcie coś o tym ;) Mam 18 lat i nie wiem co robić, jestem w technikum w 2 klasie i nie zdam tak mi sięzdaje i nie chce już siedzieć w szkole wole koniec i iść na tirka ;)

KrzysztofKaty 05-23-2009 11:03

kolego wiec watpie aby ktos w twoim wieku znalazl prace na ciezarowym ze wzgledu na niski wiek i brak doswiadczenia,co do pracy jest ciezko nie ma co sie oszukiwac,spisz,jesz i wiekszosc czasu spedzasz w kabinie ale to zalezy od firmy a w naszym przypadku bo jestesmy mlodzi szefostwo bedzie nas zameczac:(

adamrak 10-30-2009 07:35

Obecnie po zmianie przepisów kurs na prawko plus wszystkie uprawnienia około 12 tys. w tym:
ok 2000 zł kurs na C
ok 2500 zł kurs na C+E
ok 8000 zł kurs na przewóz rzeczy
Ceny kursów mogą być różne w różnych rejonach polski
Do tego należy doliczyć koszt lekarza i badań psychologicznych oraz wydania karty kierowcy(180 zł)

Co do ciężkości to różnie jak masz wyobraźnie i umiesz wyczuć autko to nie jest źle :D
Na samym kursie uczą podobnie jak na B tak abyś zdał a nie nauczył się jeździć :D

Co do zarobków to różnie bo są różne firmy, różne systemy pracy i jakieś dodatkowe plusy i minusy
Moge ci powiedzieć z mojego doświadczenia że średnio jeżdząc w kółkach polska-hiszpania robiąc miesięcznie około 12000 km bez problemu mam 4000 zł. Trasa zajmuje mi około 10-12 dni a robie 2 do 2,5 trasy miesięcznie.