Forum Kierowców

Forum Kierowców (http://www.forumkierowcow.pl/index.php)
-   Forum motocyklistów (http://www.forumkierowcow.pl/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox? (http://www.forumkierowcow.pl/showthread.php?t=10932)

de Fresz 05-14-2009 22:25

Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
wkurwiony.

A więc tak, od jakiegoś czasu picuję sobie Sevenkę na sprzedaż, oprócz
wiosennego przeglądziku dopieszczam, myję, dokręcam śrubki - no po
prostu robię wszystko to, czego nigdy wcześniej mi się nie chciało,
coby przy okazji podnieść jej wartość o ze 29,99 pln.
No i mnie mać jeb#$%^& podkusiło żeby rozebrać co się da, aby odskrobać
z paroletniego syfu, w tym wyjąć ten zasrany airbox. Rozkładało się w
miarę łatwo, pomijając może konieczność rozebrania połowy tyłu i
zdjęcie tylnego koła (cud dżapskiej inżynierii normalnie), żeby go
wyjąć (gimnastyki z obróć-pociągnij-przekręc-pociągnij-obróć nie
liczę), ale aby ścierwo wsadzić na miejsce, to już chyba jakiś doktorat
trzeba mieć żesz k#$%^&&.
Obrazowo tak: jest plasticzny airbox, w nim są 2 otwory, w które
wchodzą króćce, które to rozgałęziają się na 4 gażniki. Króćce obejmują
górną rurę ramy, więc trzeba puchę airboxa umieścić w pozycji zbliżonej
do właściwej i dopiero je wciskać w plastik, bo założone wcześniej nie
przejdą. Dla ułatwienia, gumowe króćce są nieco zniekształocone, tu
letko wklęsłe, tam ciut krzywe - nie wiem czy to ta legendarna
Hundowska jakość, czy po prostu się tak pokurczyły ze starości. W
każdym razie wchodzą zajebiście ciężko.
Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Jak te popie@#$%^& małe żółte zasrańce to wymyśliły? Jakiś robot jest
do tego potrzebny? 3 pomocników? Magiczne przyrządy? Pół roku
specjalistycznego szkolenia w Japonii? Oczywiśce skośnookie popaprańce
nie umieściły żadnych wskazówek w serwisóece, bo niby po kiego wała.
Żeszmaćjebana, ile czasu może wymagać tak niby banalna czynność?

A jeszcze z ciekawostek - jak zdjąłem airboxa i przyjrzałem się z
bliska, to okazało się, że na króce na łączeniu z airboxem były
wysmarowane jakimś czarnym czymś - coś o konsystencji budaprenu. Widać
że stare toto było, nie wiem czy tak wychodziło z fabryki, czy to
patent któregoś z poprzednich serwisów z czasów poprzednich
włąścicieli. Ma ktoś pomysł co to mogło być i czy jest bardzo
potrzebne? SIlikon to raczej nie jest, bo próbowałem go użyć, ale się
tak nie lepi do plastiku/gumy i nie ciągnie. Chyba że jakiś szpecjalny.

Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść
z garażu.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


Leszek Karlik 05-15-2009 00:07

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> wrote:

[...]
> Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
> ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
> drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
> spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
> manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
> nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
> drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
> ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.


Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i
wstawiając
subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych
próbach
poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i
włożyłem
samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)

(Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem
delikatnie
podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Magic 05-15-2009 06:14

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz pisze:

> Drogie Bravo, poradź proszę


Motocykl jest jak kobieta - nie grzeb bo się rozkraczy.

Cieszesieżemogłempomóc.

PS. BPNMSP :) Kolega Karlik ma chyba dobry pomysł, nie da się jakos w
częściach ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

de Fresz 05-15-2009 06:25

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On 2009-05-15 02:07:44 +0200, "Leszek Karlik" <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> said:

> Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?


Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia,
ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.


> Bo jak ja wymieniłem
> filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając
> subfiltr


Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


Andrzej Luczak 05-15-2009 06:44

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz pisze:
> Bandziorno
> Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
> za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
> sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.
>

Problem przypomina próbę wymontowania za pomocą jednej lutownicy z
płytki drukowanej zasilacza wlutowanego na 12 nóżkach. W dzieciństwie
widziałem jak ojciec to robił. Siła spokoju gwarantem sukcesu.
W Twojej sytuacji chyba nikt nie poda złotego środka, bo pewnie takiego
nie ma (vide- rozkręć puszkę, która jest w całości). Albo pomocnik
pozbawiony nerwów albo samemu przejść kurację uspakajającą typu seans
spirytystyczny jak by nie przeprowadzać :-)

--
AL F650 & LC4

Kuczu 05-15-2009 07:01

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz pisze:
<ciach>

Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
obywaja juz stare i stwardniale. Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas
montazu. Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).
Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
przedmuchy.

Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
minut :)




--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-Custom Evolution
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

Kamil Nowak 'Amil' 05-15-2009 07:31

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz napisał(a):
> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.


Hehe temat znany wszystkim garazom :) W miare latwo wychodzi ale juz
wsadzic to dzizyskurwajapierdole. Z moich marnych doswiadczen to na
pewno lekko pomoze elestycznosci wypsikanie kroccow gumowych sprajem
silikonowym. Robia sie letko elastyczniejsze.
A drugi wspomagacz to piwo. Duzo piwa. Zmiekszasz tym gardlo i troche rece.
A w ogole to zapros kogos do pomocy, czasami nie idzie tego zrobic dwoma
czlonkami. Trzeba wiecej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

lesor 05-15-2009 07:46

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz wrote:
> Bandziorno
> Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
> za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
> sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
> wkurwiony.


Ja to robilem w mojej sevence...
Mam dwie rady.
Duzo browaru i zamkniete pomieszczenie na duzo qrwienia.
Zdemontuj wszystko co stoi na drodze, zakladaj sam airbox. Ktos juz pisal,
zeby nasmarowac. Ja zatluscilem kremem do rak wsyzstko co tam jest. Airbox
da sie wpierdolic :)
Gazniki, zeby je wlozyc to jest nastepna porcja wqrwy i airbox trzeba
napierac do tylu, uprzednio zalozywszy krocce.
Powtarzam, gazniki samodzielnie, bez kroccow. :)
Wpierdolilem to sam ale pomocnik przydatny a nawet wskazany.

Jak chcesz krocce to mam, wprawdzie z kryzami ale se wypilujesz, stan
niezly. Oddam za 4pak.

--
pozdrawiam, lesor
cb1300 rosSynAnt
The Power of Dreams :-)
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08



kocyk 05-15-2009 08:15

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz wrote:

> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.


Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
- kumpla szt. 1
- piwa szt. 8
K.14

Kamil Nowak 'Amil' 05-15-2009 08:19

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
kocyk napisał(a):
> - piwa szt. 8


Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Paweł Andziak 05-15-2009 08:23

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz pisze:

[ciach]

Ja w FZR juz sobie wypracowalem metode. Airbox wraz z kroccami
przykladam do gaznikow w takiej pozycji, w jakiej bedzie montowane i...
klade sie na brzuchu na airboxie zagladajac czy rowno wchodzi pod
wplywem mojego ciezaru, ewentualnie probujac to dociskac reka z jednej
albo drugiej strony... Opis jak z filmu porno, ale inaczej mi sie nie
udalo tego sensownie zalozyc. Trzeba probowac wepchnac wszystkie krocce
naraz, bo jak zaczniesz od jednej strony i sprobujesz zalozyc druga, to
ta pierwsza Ci wylezie w cholere...


--
ganda
FZR 1000

de Fresz 05-15-2009 08:40

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On 2009-05-15 09:01:29 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> said:

> Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
> obywaja juz stare i stwardniale.


Te króćce są umiarkowanie stwardniałe - niby bez dramatu, bo włożyć je
poza motocyklem da się bez większego problemu, problem jest tylko z tą
pier$%^&* lokalizacją, w której trza to zrobić.


> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.


O! A to fajny pomysł, spróbuję.


> Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.


Na to wpadłem, problem tylko w tym, że jak są wytłuszczone, to o ile
wchodzą łatwo, to jeszcze łatwiej spadają.


> Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
> sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).


No tak mi zaczęło właśnie świtać, że natura chyba dała mi za mało rąk
do tej czynności ;-)


> Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
> przedmuchy.


Ha, no właśnie. Skoro już pare lat temu ktoś to kitował, to pewnie
teraz nie będzie specjalnie lepiej. Czym to w takim razie najlepiej
uszczelnić? Niby mógłbym olać, bo i tak chcę dryndę sprzedać, ale skoro
już się z tym chrzanię, to bez sensu jest nie zrobić tego od razu
porządnie.


> Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
> poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
> minut :)


Też mi zaczęła świtać ta droga, tylko obawiam się ceny w Hondzie. Ale
na razie skorzystam z oferty Lesora, może będzie lepiej.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


kocyk 05-15-2009 08:47

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
Kamil Nowak 'Amil' wrote:
> kocyk napisał(a):
>> - piwa szt. 8

>
> Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...


Spoko. Badz sprytny i zauwaz, ze nie podalem pojemnosci.
K.14.

de Fresz 05-15-2009 09:09

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On 2009-05-15 10:19:52 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> said:

> kocyk napisał(a):
>> - piwa szt. 8

>
> Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik?


A dla pomocnika? Przecież musi równo i spokojnie czymać. Na wszelki
wypadek podwoję te wartości... A rano się okaże, że wsadziliśmy
odwrotnie ;-)


> Bo ja same single mam kurwa...


Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby
wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe.
Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A
króciec jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje",
więc włazi na gaźnik bez zająknięcia...


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


de Fresz 05-15-2009 09:12

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On 2009-05-15 10:15:22 +0200, kocyk <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> said:

> Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
> - kumpla szt. 1
> - piwa szt. 8


Ej no weź, jak to przeczyta nasz kolega pod kapeluszem, to Cię zara
wyśle do AA.
Ale i tak skorzystam ;-)


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


Leszek Karlik 05-15-2009 10:42

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz <[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]> wrote:

[...]
> Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
> różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
> airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
> to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
> miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
> skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
> łapy - sama rozkosz.


Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.

Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
trochę pomóc.

>> Bo jak ja wymieniłem filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego
>> airboxa, czyszcząc i wstawiając subfiltr

> Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.


Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)

W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Monster 05-15-2009 19:22

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 
de Fresz pisze:

> Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby
> wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe.
> Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A króciec
> jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje", więc
> włazi na gaźnik bez zająknięcia...


Eee to i tak łatwizna,u mnie do wymiany filtra muszę zdemontować całe
owiewki i odkręcić zbiornik,no ale żeby wydłubać airbox to demontujemy
.... plastiki,wahacz,subframe,całą ramę i już możemy wyjąć czarne
pudełko,kroćce na szczęście lekko wchodzą:-)


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

FanTomas 05-15-2009 21:47

Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
 


>
>> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.

>
> O! A to fajny pomysł, spróbuję.
>


ja to w starym gsx jak juz wymiekałem to wpadłem na pomysł zeby gumy w
cholernie gorącej wodzie nagrzewac i takie gorące (mieciutkie) szybko
osadzac.
suszarką tez dawało rady ale zawsze mi brakowało jednej reki do trzymania
suszarki. po kilkunastu probach umiałem wsadzac kroćce w kilka chwil.
przy tej metodzie nawet całkiem stara guma robi sie fajnie elastyczna.
pozdro




Czasy w strefie GMT. Teraz jest 21:42.

Forum korzysta ze skryptu vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.