PDA

View Full Version : Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?


gdynus
02-03-2009, 20:25
Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam ochotę kupić
któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć przystępnych cenach, oba mi sie
podobają, ale wcześniej chętnie usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy
minusy ktore stawiają jeden z tych motocykli przed drugim?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: [Only registered and activated users can see links]

most_zwodzony12@o2.pl
02-03-2009, 21:18
Jesli w gre wchodza walory estetyczne to yamaha ma zdecydowanie
bardziej klasyczny wygląd. Jesli techniczne to honda ma silnik
chłodzony cieczą xjr natomiast chłodnice olejową i jak dobrze pamietam
odkuwane tłoki , naweglane korbowody i cyindry pokryte warstwą odporna
na sieranie.
Jesli patrzył bym wyłącznie na wyglad to yamaha. Jezeli w gre
wchodziły by walory techniczne myśle ,ze honda ma silnik nowszej
generacji i rozwiazania technicze pozwolą na osiagniecie wiekszych
przebiegów. A biorac pod uwage ze jest to moto z drugiej reki sądze ze
bezpieczniej bedzie wybrac jednak ten chłodzony cieczą.

To tylko moja obiektywna opinia nie wymieniłem wszystkich za i przeciw
ot poprostu takie na pierwszy zut oka wazne aspekty kupujac motocykl
urzywany z niewiadomego źrodła.

Pozdrawiam
Sławek
Rswarrior + FJR

lesor
02-03-2009, 21:36
gdynus wrote:
> Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam
> ochotę kupić któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć
> przystępnych cenach, oba mi sie podobają, ale wcześniej chętnie
> usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy minusy ktore stawiają
> jeden z tych motocykli przed drugim?

Najwazniejsza roznica to taka, ze CB jest wyzsza i nizszy kierowca moze miec
klopoty.
CB zuzywa mniej paliwa nic XJR;
XJR bywa na ohlinsach, ktore mozna sobie oddac do serwisu a showe mozna albo
rzezbic albo wymienic na ohlinsa jesli to jest roznica;
CB dobrze sobie radzi na poludniu, bo ma chlodzenie woda;
XJR ma dwie rury (nie mowie o tej nowej, bo to pomylka) i mozna kufry nizej
zamontowac;
CB ma wiekszy schowek pod krzeselkiem;
XJR ma wiekszy wybor akcesoriuw dedykowanych;
W XJR lubia pekac zadupki;
XJR jest na gaznikach, mozna se pogrzebac dyszami, w CB PauerKomanderem;
CB ma bogatszy komputerek we wskaznikach, XJR ma bardziej klasyczne zegary;
XJR ma centralke w standardzie, CB w opcji;
Jedzie sie nimi inaczej. Na xjr jak na kocje. :) No i zeby xjr urywala dupe
musi miec dynojety, znam taka jedna.

Wez jeszcze pod uwage ZRXa 1200. Przy tych samych parametrach jazdy,
wqrwiajaco mniejsze zuzycie paliwa. A narowisty bardziej.

--
pozdrawiam, lesor
CB1300 Misiek
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08

Jacek Krzyzanowski
02-03-2009, 21:40
Dnia Tue, 03 Feb 2009 21:25:06 +0100, gdynus napisał(a):

> Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?

Nie jestem uzytkownikiem, ale moze poczekaj na cb1100f :)

P.S.
Yamaha ladniejsza i bez oblesnej chlodnicy:)

Kefir
02-04-2009, 07:32
Elou!
"lesor" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:gmada4$ue3$[Only registered and activated users can see links]...
> gdynus wrote:
>> Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam
>> ochotę kupić któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć
>> przystępnych cenach, oba mi sie podobają, ale wcześniej chętnie
>> usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy minusy ktore stawiają
>> jeden z tych motocykli przed drugim?
> XJR ma wiekszy wybor akcesoriuw dedykowanych;

Czego dedykowanych? ;)

> Jedzie sie nimi inaczej. Na xjr jak na kocje. :) No i zeby xjr urywala
> dupe
> musi miec dynojety, znam taka jedna.

Estetycznie, czyli subiektywnie, XJR to piekny sprzet. Niestety, w
porownaniu z *ondzina, dosc archaiczny. Dla jednych to bedzie wada, dla
innych zaleta. Pytanie co sie bardziej dla ew. kupujacego liczy.
>
> Wez jeszcze pod uwage ZRXa 1200. Przy tych samych parametrach jazdy,
> wqrwiajaco mniejsze zuzycie paliwa. A narowisty bardziej.

Pono zawieszeniowo tez o niebo lepszy lecz ma pare slabych punktow. Ja bym
bral XJR lecz nie namiawiam.
A cos o oponkach gdzie ;-p

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
[Only registered and activated users can see links]
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?

lesor
02-04-2009, 09:52
Kefir wrote:
> Elou!
> "lesor" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
> news:gmada4$ue3$[Only registered and activated users can see links]...
>> gdynus wrote:
>>> Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam
>>> ochotę kupić któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć
>>> przystępnych cenach, oba mi sie podobają, ale wcześniej chętnie
>>> usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy minusy ktore stawiają
>>> jeden z tych motocykli przed drugim?
>> XJR ma wiekszy wybor akcesoriuw dedykowanych;
>
> Czego dedykowanych? ;)

Ty! Nie wiesz co to sa akcesoriuwy? Sprawdz w scigaczu.


>> Wez jeszcze pod uwage ZRXa 1200. Przy tych samych parametrach jazdy,
>> wqrwiajaco mniejsze zuzycie paliwa. A narowisty bardziej.
>
> Pono zawieszeniowo tez o niebo lepszy lecz ma pare slabych punktow.

Oo, ciekawe. Jakie to te slabe punkty? Kultura pracy silnika w sensie
dzwieku? To cecha kawasaki, nie slaby punkt.

> A cos o oponkach gdzie ;-p

CB daje swietnie rade na battlaxach 012F i 010R lub maxxisach supermaxxach
oraz z6 interact
XJR daje swietnie rade na Z6
ZRX sprawdza sie na trendiowatych Michalkach pajlot roudach.
:-p

--
pozdrawiam, lesor
CB1300 Misiek
Zloty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08
A mnie sie to w motocyklach wlasnie podoba: tu nie wystarczy dospawac pusty
wydech do Golfa, zeby kozakowac. Tu nie ma niesmiertelnych. Kozacy bez
umiejetnosci placa wlasnymi koscmi. I tak jest fair. [Nikanor,
pl.rec.motocykle]
[Only registered and activated users can see links]

Eskimos
02-04-2009, 11:35
On Tue, 3 Feb 2009 13:18:07 -0800 (PST), [Only registered and activated users can see links] wrote:


>Jezeli w gre wchodziły by walory techniczne myśle ,ze honda ma silnik nowszej
>generacji i rozwiazania technicze pozwolą na osiagniecie wiekszych
>przebiegów.

Silnik XJ/FJ/XJR nie ma absolutnie zadnych problemów z trwałością. A
nawet powiedziałbym, że jest w ścisłej czołówce niezajebywalnych razem
z olejakami Fuwuki.

>A biorac pod uwage ze jest to moto z drugiej reki sądze ze
>bezpieczniej bedzie wybrac jednak ten chłodzony cieczą.

Bezpieczeniej bedzie wybrac ten, ktory jest w lepszym stanie.

>To tylko moja obiektywna opinia

Subiektywna ;)

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Lisciasty
02-04-2009, 11:50
On 3 Lut, 21:25, "gdynus" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam ochotę kupić
> któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć przystępnychcenach, oba mi sie
> podobają, ale wcześniej chętnie usłyszę co wy na to . Czy sajakieś plusy czy
> minusy ktore stawiają jeden z tych motocykli przed drugim?

Abstrahując od technicznego popiardywania szanownych kolegów
współwątkowiczy, powiem po prostu : PRZEJEDŹ SIĘ.
Miałem fioła na punkcie CB1300 i śliniłem się dość długo, zamiarując
kupić
sobie w nieokreślonej przyszłości. Traf chciał że pewnego razu
kumpel dał mi pojeździć po torze (kartingowym, nie poznańskim).
Jak dla mnie niestety lipa. Niewygodne, silnik jakoś tak dziwnie
chodzi od dołu, szarpie. Na wyższych obrotach też jakoś tak dziwnie
bangla. Zaznaczam iż nie był to szrot, 2 lata bodajże miała maszynka.
Oczywiście powyżej to tylko moje odczucia, ktoś inny zejdzie z padaki
zachwycony. Ale przed wydaniem kasy sugeruję przejażdżkę :)

Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05

fv
02-04-2009, 13:10
Lisciasty wrote:
> Jak dla mnie niestety lipa. Niewygodne, silnik jakoś tak dziwnie
> chodzi od dołu, szarpie. Na wyższych obrotach też jakoś tak dziwnie
> bangla. Zaznaczam iż nie był to szrot, 2 lata bodajże miała maszynka.

A ile litrów R4 wcześniej testowałeś? Bo mnie się zdaje, że to szarpanie to wynik nieumiejętnej
operacji rolgazem a nie cecha silnika. A zdaje mi się tak, ponieważ sam ten błąd popełniłem.

Z wyższymi obrotami to też chętnie przeczytam coś więcej.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

Lisciasty
02-04-2009, 13:42
On 4 Lut, 14:10, fv <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> A ile litrów R4 wcześniej testowałeś?

Byłem dopiero co po zrobieniu 30kkm xx-em.
Okazyjnie kręciłem się dookoła komina na fireblade.

> Bo mnie się zdaje, że to szarpanie to wynik nieumiejętnej
> operacji rolgazem a nie cecha silnika. A zdaje mi się tak, ponieważ sam ten błąd popełniłem.

Raczej nie... Ja się wyjątkowo delikatnie obchodzę z gazem :P

> Z wyższymi obrotami to też chętnie przeczytam coś więcej.

Trudno mi to określić, po prostu źle mi się jechało w odczuciu
ogólnym.
W porównaniu do tigera, na którym przyjechałem na tor, silnik
w cebuli chodził strasznie topornie, słabo się wkręcał i jakoś tak
"sztywno" chodził. Ale zaznaczam że to tylko odczucia moje własne :>
Mówiąc "słabo się wkręcał" mam na myśli że nie czuło się zupełnie
tego 1300. Tiger 955 jest od cebuli dużo żwawszy.

Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05

fv
02-04-2009, 13:53
Lisciasty wrote:
> On 4 Lut, 14:10, fv <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> Z wyższymi obrotami to też chętnie przeczytam coś więcej.

> W porównaniu do tigera, na którym przyjechałem na tor, silnik
> w cebuli chodził strasznie topornie, słabo się wkręcał i jakoś tak
> "sztywno" chodził. Ale zaznaczam że to tylko odczucia moje własne :>

Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też... To nie czaję. Inny silnik na pewno robi swoje, ale może
przełożenia, może masa ....

> Mówiąc "słabo się wkręcał" mam na myśli że nie czuło się zupełnie
> tego 1300. Tiger 955 jest od cebuli dużo żwawszy.

Ok, czyli jak ktoś był ciekawy, to już wie że CB 1300 na tor nada się słabiej niż Tiger 955i ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

de Fresz
02-04-2009, 13:56
On 2009-02-04 14:53:17 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:

> Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też...

Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

fv
02-04-2009, 14:06
de Fresz wrote:
> On 2009-02-04 14:53:17 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:
>
>> Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też...
>
> Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
> praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości co w pięciobiegowej - tak?
I przełożenie główne też to samo? Chodzi mi o to jak byś to rozwiązał, gdybyś miał zaprojektować
dwie wersje tego samego modelu silnika.

Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to sprawa by się wyjaśniła.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

Kamil Nowak 'Amil'
02-04-2009, 14:10
fv napisał(a):
>
> Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to sprawa by się wyjaśniła.

Tzn. co ilosc biegow sugeruje? W dodatku w 2 totalnie roznych motocyklach.
Mozesz sie nie wypowiadac w temetach w ktorych nie masz za wielkiego
pojecia?



--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Lisciasty
02-04-2009, 14:16
On 4 Lut, 14:56, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
> praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

Ten akurat tor na to pozwala, jest prosta około 200 m gdzie od biedy
można wrzucić 6 ;)
Ale nie chodzi o to żeby się kłócić, moją przesłanką byłoto że
od tego silnika oczekiwałem nieco więcej. I tyle.

Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05

Lisciasty
02-04-2009, 14:18
On 4 Lut, 14:53, fv <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też... To nie czaję. Inny silnik na pewno robi swoje, ale może
> przełożenia, może masa ....

Mój ma 6 :P A do lekkich nie należy, 240kg zdaje się.

> Ok, czyli jak ktoś był ciekawy, to już wie że CB 1300 na tor nadasię słabiej niż Tiger 955i ;-)

Nie to było głównym przesłaniem pisaniny, ale na marginesie mało co
tak idealnie nadaje się na tor jak tiger :P

Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05

de Fresz
02-04-2009, 15:20
On 2009-02-04 15:06:18 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:

>>> Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też...
>>
>> Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
>> praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?
>
> Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
> co w pięciobiegowej - tak?

Mogą być, nie muszą. Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.
Choćby pierwszy przykład z brzegu - Buma GS - wersja Adventure ma
dłuższą jedynkę i krótszą dwójkę (nie pamiętam jak reszta), ilość
biegów i silnik - te same co w zwykłym GSie. Nierzadko 6. jest de facto
nadbiegiem i w niewielkim stopniu (jeśli wogóle) wpływa na
zestopniowanie niższych. Wszystko zależy od tego, co se konstruktorzy
wymyślą, nie ma tu żadnych sztywnych zasad.


> Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to
> sprawa by się wyjaśniła.

Nic by się nie wyjaśniło, nie pleć głupot.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

fv
02-04-2009, 16:06
Kamil Nowak 'Amil' wrote:
> fv napisał(a):
>>
>> Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to
>> sprawa by się wyjaśniła.
>
> Tzn. co ilosc biegow sugeruje? W dodatku w 2 totalnie roznych motocyklach.

Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy większy w CB.
Tak bardzo to się nie różnią...

Ilość biegów sugeruje, że ten co ma ich mniej musi nadrobić momentem obrotowym. Nie implikuje, ale
stanowi przesłankę do rozumowania.

> Mozesz sie nie wypowiadac w temetach w ktorych nie masz za wielkiego
> pojecia?

O wybacz mi wszechwiedzący tak niecne próby dotarcia do wiedzy. Nie jest mi widać pisana.
Dziękuję jednak za tą drobną kroplę blasku twego doświadczenia jaka na mnie spłynęła.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

fv
02-04-2009, 16:12
de Fresz wrote:
> On 2009-02-04 15:06:18 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:
>
>>>> Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też...
>>>
>>> Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
>>> praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?
>>
>> Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
>> co w pięciobiegowej - tak?
>
> Mogą być, nie muszą.

Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

> Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
> większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.

Czy aby na pewno w większości? Jak tak to przepraszam.

> Choćby pierwszy przykład z brzegu - Buma GS - wersja Adventure ma
> dłuższą jedynkę i krótszą dwójkę (nie pamiętam jak reszta), ilość biegów
> i silnik - te same co w zwykłym GSie. Nierzadko 6. jest de facto
> nadbiegiem i w niewielkim stopniu (jeśli wogóle) wpływa na
> zestopniowanie niższych. Wszystko zależy od tego, co se konstruktorzy
> wymyślą, nie ma tu żadnych sztywnych zasad.

Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby mniej biegów dawało lepsze
osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

Przy dużej pojemności może się okazać że dokładnie odwrotne jest prawdziwe - czyli lepiej pięć
biegów bo wykorzysta się moment.

Ale jak mam dwie maszyny o różnej pojemności a podobnej mocy i ta o mniejszej lepiej przyspiesza to
najpierw patrzę na masę a potem na skrzynię biegów... Coś nielogicznego w tym jest?

>> Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to
>> sprawa by się wyjaśniła.
> Nic by się nie wyjaśniło, nie pleć głupot.

Dobra, przepraszam. To by była pierwsza wskazówka do dalszego śledztwa.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

lesor
02-04-2009, 16:56
fv wrote:
>
> Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy
> większy w CB.
> Tak bardzo to się nie różnią...

Nie wiem co tam w katalogu pisza i co dla kogo jest "tak bardzo".
Dla mnie to inne motocykle. Podobne z kilometra a pod tylkiem inne.
--
pozdrawiam, lesor
CB1300 Misiek
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08

zbigi
02-04-2009, 17:56
fv napisał(a):
> de Fresz wrote:
>>On 2009-02-04 15:06:18 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:
>>>Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
>>>co w pięciobiegowej - tak?
>>
>>Mogą być, nie muszą.
>
> Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?
>
Trzaby poszperac w katalogach i porownac.

> Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby mniej biegów dawało lepsze
> osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

Nie podoba mi sie to, zbyt daleko IMO idace, uproszczenie. :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

morghul
02-04-2009, 19:47
> Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać.
> Gdyby mniej biegów dawało lepsze
> osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

I żeby oszczędzać paliwo, nie zamęczać silnika itp ;)


--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

de Fresz
02-04-2009, 20:05
On 2009-02-04 17:12:55 +0100, fv <[Only registered and activated users can see links]> said:

>>> Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
>>> co w pięciobiegowej - tak?
>>
>> Mogą być, nie muszą.
>
> Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

Normalnie, czyli w jakim motocyklu?


>> Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
>> większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.
>
> Czy aby na pewno w większości? Jak tak to przepraszam.

Nie pamiętam już w czym to było, ale w którymś motocyklu, w jakimś
nowszym roczniku dołożyli 6. W porównaniu z poprzednim modelem,
skróceniu uległa tylko 5., reszta miała te same przełozenia. Jest wiele
dróg, które obierają sobie konstruktorzy, oprócz skrzyni wpływ na
finalne przełożenie mają jeszcze zębatki i wielkość tylnego koła (w tym
wysokość opony), więc Twoje wnioski tylko na podstawie ilości biegów są
zupełnie z sufitu.


> Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby
> mniej biegów dawało lepsze osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4
> biegowe w gixxerach.

Przełożenia skrzyni są jakimśtam kompromisem, pomiędzy zakresem
użytecznych obrotów (charakterystyką silnika), osiągami
(przyśpieszenie, v-max, elastyczność), a spalaniem, więc przemyśl
jeszcze raz swoją śmiałą teorię.


> Przy dużej pojemności może się okazać że dokładnie odwrotne jest
> prawdziwe - czyli lepiej pięć
> biegów bo wykorzysta się moment.

Powiedz to posiadaczom Fujar, którzy od lat płaczą nad brakiem 6.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Jasio
02-06-2009, 13:13
Użytkownik "fv" napisał w wiadomości news:gmceda$n3h$[Only registered and activated users can see links]...
> Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>> fv napisał(a):
>>>
>>> Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to
>>> sprawa by się wyjaśniła.
>>
>> Tzn. co ilosc biegow sugeruje? W dodatku w 2 totalnie roznych
>> motocyklach.
>
> Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy większy w
> CB.
> Tak bardzo to się nie różnią...

Na papierze się nie różnią. Ale to, co masz jako wynik może składać się z
zupełnie różnych składników.

> Ilość biegów sugeruje, że ten co ma ich mniej musi nadrobić momentem
> obrotowym. Nie implikuje, ale
> stanowi przesłankę do rozumowania.

Przesłanka do rozumowania implikuje - o qrde, teorię to masz obcykaną.
A ilość biegów może świadczyć o różnym zastosowaniu konstrukcji. Nie musi
mieć nic wspólnego z momentem - zarówno litr jak i sześćsetka mogą mieć 4, 5
czy 6 biegów. Co to implikuje?

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

DeGie
02-26-2009, 19:17
Użytkownik "de Fresz" napisał:
> Nie pamiętam już w czym to było, ale w którymś motocyklu, w jakimś nowszym
> roczniku dołożyli 6. W porównaniu z poprzednim modelem, skróceniu uległa
> tylko 5., reszta miała te same przełozenia. Jest wiele

chodzi Ci pewnie o B1250 ;]
--
=====================
HanS //DeGie//
Duży Bandyta //Nnnagi//
---Nagie jest piekne---
KCH z o n e