PDA

View Full Version : Honda Magna 1997 - ja mu gaz a on zgasl


Domin
09-12-2008, 17:28
Witam
Mam taki problem z motorkiem z tematu. Motocykl zostal sprowadzony z
USA. Jest problem z odpaleniem. Jak juz zapali to pracuje krotka
chwile po czym gasnie. Wczoraj go przywiozlem do garazu tymczasowego,
chcialem sprawdzic, zapalil i nawet przejechal kilkaset metrow, nie
mialem czasu wiecej sie bawic wiec stwierdzilem ze jest OK. Dzisiaj
chcialem go zabrac, ale niestety po odpaleniu przejechal z 200 m i
zgasl. Jak odpale go na ssaniu, to pracuje do momentu dodania gazu.
Ktos mi zasugerowal ze nie dostaje paliwa. Za zbiornikem, na
przewodzie paliwowym nie ma filtra (ostatnio jezdzilem jawa to
miala ;-) ), za to jest membrana. Z membrany wychodzi grubszy przewod
(zakladam, ze do gaznikow) i jeden cienszy (sterowanie ??). Co to za
membrana? Czy to jakis "filtr" czy dodatkowy dozownik? Pewnie ona jest
jedna z rzeczy ktore warto sprawdzic. Co jeszcze moze sprawdzic ktos,
kto sie pyta "co to za membrana?", czyli ktos kto sie nie zna - ale
eksperymenty tez lubie.
Pozdrawiam
Domin
Krakow
Magna 750

Arni
09-12-2008, 18:27
Domin pisze:

> Ktos mi zasugerowal ze nie dostaje paliwa. Za zbiornikem, na
> przewodzie paliwowym nie ma filtra (ostatnio jezdzilem jawa to
> miala ;-) ), za to jest membrana. Z membrany wychodzi grubszy przewod
> (zakladam, ze do gaznikow) i jeden cienszy (sterowanie ??). Co to za
> membrana? Czy to jakis "filtr" czy dodatkowy dozownik? Pewnie ona jest

kranik otwierany podcisnieniowo ? Przestaw go w pozycje PRI i zobacz co
sie stanie.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

James
09-12-2008, 19:53
"Domin" wrote...
> Mam taki problem z motorkiem z tematu. Motocykl zostal sprowadzony z
> USA. Jest problem z odpaleniem. Jak juz zapali to pracuje krotka
> chwile po czym gasnie. Wczoraj go przywiozlem do garazu tymczasowego,

> Co jeszcze moze sprawdzic ktos,
> kto sie pyta "co to za membrana?", czyli ktos kto sie nie zna - ale
> eksperymenty tez lubie.

Kranik w tych moto jest sterowany podcisnieniem. W kraniku jest membrana,
ktora zamyka doplyw paliwa. W momencie kiedy na tym cienkim wezyku spada
cisnienie, doplyw paliwa zostaje otwarty. Gruby wezyk prowadzi paliwo do
gaznika, cienki powinien byc podpiety gdzies w okolicach gaznika, ale
przekazuje tylko podcisnienie.
Jezeli moto przyjechalo dopiero co z USA to problemem bedzie syf w gazniku.
Znany problem za wielka woda. Ich benzyna ma termin przydatnosci do spozycia
tylko 90 dni!!! Po tym czasie rozpad chemiczny jest na tyle wyrazny, ze
silnik moze zle pracowac. Po 180 dniach nie wolno uzywac takiej benzyny do
zasilania silnika. To sa dane, ktore osobiscie uzyskalem w jednego z
producentow paliw w USA.
Jak paliwo dluzej postoi zaczynaja oddzielac sie frakcje. Na gorze pozostaje
przezroczysty plyn przypominajacy aceton, potem coraz gestsze frakcje, a na
dole cos jak mazut - czarna, gesta mazia.
Proponuje rozebrac gaznik(i) i wymyc wszystkie slady ciemnego osadu.
Zwlaszcza dokladnie musisz wymyc dysze. Najlepszym i jedynym srodkiem do
usuniecia tego syfu jest aceton. Uwazaj tylko zeby nie dostal sie na gumy i
plastiki. Moze je zniszczyc.
Jak wspomnialem, znany problem, nie raz to juz widzialem i nie raz musialem
to czyscic. Samo niestety nie przejdzie...

pozdro
--
James

Domin
09-12-2008, 22:18
Panowie,
Dzieki za obie informacje.
Niestety na membranie nie ma opcji PRI - nie ma zadnej opcji. Membrana
w srodku wyglada na czysta i nie uszkodzona. Do testow zlozylem ja bez
sprezynki i motocyklem udalo sie pojezdzic troche po kraku bez
problemow. Testy beda trwac.
James - dzieki za informacje. Nie mialem o tym pojecia, a temat wazny
i napewno sie przyda ta wiedze. Gazniki pojda do czyszczenia (choc juz
sie pewnie troche wyczyscily pod wplywem naszej swiezej benzynki)
Pozdrawiam
Domin