PDA

View Full Version : pomocy :) w wyborze


news.tpi.pl
05-13-2008, 07:24
sa trzy maszyny na oku
- aprill pegaso 650
- bmw f650 dakar
- honda transalp

kryteria:
- mala awaryjnosc
- 60% miasto, 10% szutry i 30% "dalsze trasy"
- wszystkie nie starsze niz 6-7 lat
- srednio doswiadoczny ale naprawde rozwazny kierowca

Co wybrac na wszystkich siedzi sie podobnie i jak i podbnie jezdza
Z gory dziekuje za odpowiedzi szczeoglnie uzytkownikow wyzej
wymienionych modeli

zbigi
05-13-2008, 07:31
news.tpi.pl napisał(a):
> sa trzy maszyny na oku
> - aprill pegaso 650
> - bmw f650 dakar
> - honda transalp
>
> kryteria:
> - mala awaryjnosc

Porownywalne IMO.

> - 60% miasto, 10% szutry i 30% "dalsze trasy"
> - wszystkie nie starsze niz 6-7 lat
> - srednio doswiadoczny ale naprawde rozwazny kierowca
>
> Co wybrac na wszystkich siedzi sie podobnie i jak i podbnie jezdza
> Z gory dziekuje za odpowiedzi szczeoglnie uzytkownikow wyzej
> wymienionych modeli

Single winny sie lepiej sprawdzac na szuterku i w miescie. Na dalszych
trasach Trapi winien byc ciut przyjazniejszy.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

news.tpi.pl
05-13-2008, 08:07
Użytkownik zbigi napisał:

> news.tpi.pl napisał(a):
>
>> sa trzy maszyny na oku
>> - aprill pegaso 650
>> - bmw f650 dakar
>> - honda transalp
>>
>> kryteria:
>> - mala awaryjnosc
>
>
> Porownywalne IMO.
>
>> - 60% miasto, 10% szutry i 30% "dalsze trasy"
>> - wszystkie nie starsze niz 6-7 lat
>> - srednio doswiadoczny ale naprawde rozwazny kierowca
>>
>> Co wybrac na wszystkich siedzi sie podobnie i jak i podbnie jezdza
>> Z gory dziekuje za odpowiedzi szczeoglnie uzytkownikow wyzej
>> wymienionych modeli
>
>
> Single winny sie lepiej sprawdzac na szuterku i w miescie. Na dalszych
> trasach Trapi winien byc ciut przyjazniejszy.
>
no dobra to idac tym "tropem" odrzucmy honde
teraz jest juz tylko 50% :):)

de Fresz
05-13-2008, 08:16
On 2008-05-13 08:24:11 +0200, "news.tpi.pl" <[Only registered and activated users can see links]> said:

> Co wybrac na wszystkich siedzi sie podobnie i jak i podbnie jezdza

Ten, ktory trafi sie blizej w lepszym stanie, w ramach Twojego budzetu.
W Polsce dosc ciezko znalezc konkretny model w swojej okolicy, w
rozsadnym czasie.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Loup
05-13-2008, 09:44
de Fresz pisze:
> On 2008-05-13 08:24:11 +0200, "news.tpi.pl" <[Only registered and activated users can see links]> said:
>
>> Co wybrac na wszystkich siedzi sie podobnie i jak i podbnie jezdza
>
> Ten, ktory trafi sie blizej w lepszym stanie, w ramach Twojego budzetu.
> W Polsce dosc ciezko znalezc konkretny model w swojej okolicy, w
> rozsadnym czasie.

Dokładnie, to są wręcz bliźniacze motorki, mają niemal identyczne
silniki Rotaxa (różnią się chyba tylko liczbą zaworów). Mi się trafiła
Aprilia w dobrym stanie więc ją wziąłem, także szukaj obu i patrz na stan :)

Od siebie mogę dodać, że jestem bardzo zadowolony, to moje pierwsze moto
i na prawdę daję radę. Nie jest ani za słaby, ani za mocny, taki w sam
raz. Tylko jeśli chodzi o to dłuższe podróże to może być gorzej, bo z
pasażerem osiągi są odczuwalnie słabsze. Jakby do tego jeszcze dołożyć
kufry itd. to dynamika będzie bardzo kiepska.



--
Pozdrawiam,
Loup
Aprilia Pegaso 650 I.E.'01

Loup
05-13-2008, 09:45
Loup pisze:
> Dokładnie, to są wręcz bliźniacze motorki, mają niemal identyczne
> silniki Rotaxa (różnią się chyba tylko liczbą zaworów). Mi się trafiła
> Aprilia w dobrym stanie więc ją wziąłem, także szukaj obu i patrz na
> stan :)
>
> Od siebie mogę dodać, że jestem bardzo zadowolony, to moje pierwsze moto
> i na prawdę daję radę. Nie jest ani za słaby, ani za mocny, taki w sam
> raz. Tylko jeśli chodzi o to dłuższe podróże to może być gorzej, bo z
> pasażerem osiągi są odczuwalnie słabsze. Jakby do tego jeszcze dołożyć
> kufry itd. to dynamika będzie bardzo kiepska.

Dodam jeszcze, że trzeba się liczyć z dość sporym, jak na motor,
spalaniem. Mi rzadko kiedy schodzi poniżej 7 l/100 km a niekeidy jest to
nawet bliżej 8 l :/

--
Pozdrawiam,
Loup
Aprilia Pegaso 650 I.E.'01

Scyzoryk
05-13-2008, 13:54
> no dobra to idac tym "tropem" odrzucmy honde
> teraz jest juz tylko 50% :):)

dodaj do listy bardzo podobny motorek do tego co szukasz. Suzuki XF 650
freewind.



Pozdr

news.tpi.pl
05-13-2008, 14:44
Użytkownik Scyzoryk napisał:
>>no dobra to idac tym "tropem" odrzucmy honde
>>teraz jest juz tylko 50% :):)
>
>
> dodaj do listy bardzo podobny motorek do tego co szukasz. Suzuki XF 650
> freewind.
>
wiedzialem ze ktos to podpowie,
bralem go pod uwage ale jedno mnie w nim niepokoi, brak jakiejkolwiek
oslony silnika przy koletorze wylotowym, rury wydechowe nie sa osloniete
a napewno zdarzy mi sie wjechac nieraz w lekki teren

Scyzoryk
05-13-2008, 15:04
> wiedzialem ze ktos to podpowie,
> bralem go pod uwage ale jedno mnie w nim niepokoi, brak jakiejkolwiek
> oslony silnika przy koletorze wylotowym, rury wydechowe nie sa osloniete a
> napewno zdarzy mi sie wjechac nieraz w lekki teren

oslone pod silnikiem ma

[Only registered and activated users can see links]

co jeszcze chcialbys chronic??

Pozdr

Scyzoryk
05-13-2008, 15:10
> wiedzialem ze ktos to podpowie,
> bralem go pod uwage ale jedno mnie w nim niepokoi, brak jakiejkolwiek
> oslony silnika przy koletorze wylotowym, rury wydechowe nie sa osloniete a
> napewno zdarzy mi sie wjechac nieraz w lekki teren

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

tu tez rury nie sa osloniete. Twierdzisz ze nie nadaja sie w teren ?? :->

Pozdr

news.tpi.pl
05-13-2008, 18:15
Użytkownik Scyzoryk napisał:
>>wiedzialem ze ktos to podpowie,
>>bralem go pod uwage ale jedno mnie w nim niepokoi, brak jakiejkolwiek
>>oslony silnika przy koletorze wylotowym, rury wydechowe nie sa osloniete a
>>napewno zdarzy mi sie wjechac nieraz w lekki teren
>
>
> [Only registered and activated users can see links]
>
> [Only registered and activated users can see links]
>
> tu tez rury nie sa osloniete. Twierdzisz ze nie nadaja sie w teren ?? :->
>
no widzisz wytknales moja niewiedze i niedoswiadzczenie :)
dlatego poradz co wybrac bo mam do wydania max 15000 bo juz mam
kolowrotek w glowie po przeczytaniu milona forum itp
mam juz ciuchy i kask jakby co :)
PS. jestem juz przekonany co do typu motocykla tj enduro/fun enduro i
dlatego chcialbym wybrac motorek naprawde na ladnych pare lat

de Fresz
05-13-2008, 20:19
On 2008-05-13 10:45:32 +0200, Loup <[Only registered and activated users can see links]> said:

> Dodam jeszcze, że trzeba się liczyć z dość sporym, jak na motor,
> spalaniem. Mi rzadko kiedy schodzi poniżej 7 l/100 km a niekeidy jest
> to nawet bliżej 8 l :/

A gaznik kiedy byl czyszczony i regulowany?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Scyzoryk
05-13-2008, 20:50
> PS. jestem juz przekonany co do typu motocykla tj enduro/fun enduro i
> dlatego chcialbym wybrac motorek naprawde na ladnych pare lat

z taka kasa osobiscie kupilbym trampka lub Freewinda. Trampek robi wrazenie
solidniejszego (to legenda jak Africa) no i ma dwa cylindry (IMO plus)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

news.tpi.pl
05-13-2008, 20:51
Użytkownik Scyzoryk napisał:
>>PS. jestem juz przekonany co do typu motocykla tj enduro/fun enduro i
>>dlatego chcialbym wybrac motorek naprawde na ladnych pare lat
>
>
> z taka kasa osobiscie kupilbym trampka lub Freewinda. Trampek robi wrazenie
> solidniejszego (to legenda jak Africa) no i ma dwa cylindry (IMO plus)
>
>
a mozes tak pokrotce powiedziec ze dwa gary to "plus" a jeden to "minus"

Scyzoryk
05-13-2008, 21:00
> a mozes tak pokrotce powiedziec ze dwa gary to "plus" a jeden to "minus"

w miescie nie odczujesz duzej roznicy ale przy przelotach na trasie v-ka
bedzie bardziej elastyczna, ciagnie od dolu bez szarpania.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

news.tpi.pl
05-13-2008, 21:19
Użytkownik Scyzoryk napisał:

>>a mozes tak pokrotce powiedziec ze dwa gary to "plus" a jeden to "minus"
>
>
> w miescie nie odczujesz duzej roznicy ale przy przelotach na trasie v-ka
> bedzie bardziej elastyczna, ciagnie od dolu bez szarpania.
>
>
dzieki bardzo za odpowiedzi
mam jeszcze jedno pytanie
czy normalne jest ze wydechy w trampkach tak szybko jak na swoje mlode
roczniki rdzewieja

Scyzoryk
05-13-2008, 21:32
> czy normalne jest ze wydechy w trampkach tak szybko jak na swoje mlode
> roczniki rdzewieja

a to juz nie wiem. Nie mialem :) Ale juz niedlugo planuje zakup TA :) tyle
ze starszego, z poczatku lat 90

powodzenia


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

newrom@spamcom.com
05-14-2008, 06:19
On Tue, 13 May 2008 22:19:25 +0200, "news.tpi.pl" <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:

>czy normalne jest ze wydechy w trampkach tak szybko jak na swoje mlode
>roczniki rdzewieja

AFAIK tak.

Pozdr
newrom
PS. gmole se kup.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

Loup
05-16-2008, 12:38
de Fresz pisze:
> On 2008-05-13 10:45:32 +0200, Loup <[Only registered and activated users can see links]> said:
>
>> Dodam jeszcze, że trzeba się liczyć z dość sporym, jak na motor,
>> spalaniem. Mi rzadko kiedy schodzi poniżej 7 l/100 km a niekeidy jest
>> to nawet bliżej 8 l :/
>
> A gaznik kiedy byl czyszczony i regulowany?

Nie mam gaźnika tylko już wtrysk...


--
Pozdrawiam,
Loup
Aprilia Pegaso 650 I.E.'01

de Fresz
05-16-2008, 12:42
On 2008-05-16 13:38:43 +0200, Loup <[Only registered and activated users can see links]> said:

>>> Dodam jeszcze, że trzeba się liczyć z dość sporym, jak na motor,
>>> spalaniem. Mi rzadko kiedy schodzi poniżej 7 l/100 km a niekeidy jest
>>> to nawet bliżej 8 l :/
>>
>> A gaznik kiedy byl czyszczony i regulowany?
>
> Nie mam gaźnika tylko już wtrysk...

AFAIK to tez sie czysci i reguluje, ino rzadziej i trudniej. Ale nie
bede sie upieral, moze faktycznie Aprilia tak ma, chociaz Bumy na
prawie identycznym silniku slyna z oszczednosci.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Kuczu
05-16-2008, 13:44
news.tpi.pl pisze:

> czy normalne jest ze wydechy w trampkach tak szybko jak na swoje mlode
> roczniki rdzewieja

Odpowiedz brzmi: tak :) Wydech w TA to masakrycznie rdzewiejacy element.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Moskalewicz
05-16-2008, 22:29
Kuczu wrote:
> news.tpi.pl pisze:
>
>> czy normalne jest ze wydechy w trampkach tak szybko jak na swoje
>> mlode roczniki rdzewieja
>
> Odpowiedz brzmi: tak :) Wydech w TA to masakrycznie rdzewiejacy
> element.

Hę ?

To chyba ze w tych mlodych rocznikach, we Wloszech dzierganych. U mnie lipa,
nie rdzewnieje.

pozdrrr...
moskal
XL600V
TE450

Robert Kmieć
05-16-2008, 22:58
Piotr Moskalewicz wrote:
> To chyba ze w tych mlodych rocznikach, we Wloszech dzierganych. U
> mnie lipa, nie rdzewnieje.

Idz do reklamacji, powinni cos z tym zrobic.
Egzemplarz moze byc wadliwy. :P

Piotr Moskalewicz
05-16-2008, 23:11
Robert Kmieć wrote:
> Piotr Moskalewicz wrote:
>> To chyba ze w tych mlodych rocznikach, we Wloszech dzierganych. U
>> mnie lipa, nie rdzewnieje.
>
> Idz do reklamacji, powinni cos z tym zrobic.
> Egzemplarz moze byc wadliwy. :P

Tego sie obawiałem, muszę wymienić. A do tego czasu będę spryskiwał rdzą w
spraju.

pozdrrr...
moskal
XL600V
TE450

newrom@spamcom.com
05-17-2008, 08:22
On Fri, 16 May 2008 23:29:23 +0200, "Piotr Moskalewicz"
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:


>To chyba ze w tych mlodych rocznikach, we Wloszech dzierganych. U mnie lipa,
>nie rdzewnieje.

mialem trampa 89/91, znaczy jeszcze japonskiego. Rury byly pordzewiale
jak cholera.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!