View Full Version : opony troche bardziej ternowe do supermoto
bokomaru
05-12-2008, 20:18
witojcie,
jestem swiezutki, jezdze na yama xt660 w wersji supermoto (od tygodnia ;-)))
dzisiaj wybralem sie w pierwsza trase, razem 300 km, walka byla
konkretna juz od 90 km/h. Takoż od razu mam pytanie - ile praktycznie w
trasie mozna takim moto jezdzic na szosowych oponach, zeby z drogi wiatr
nie zabral?
natomiast zasadniczy problem pojawil sie, kiedy dojezdzalem do rancza.
Zjazd w lesna szutrowke (zwolnilem mocno), a potem droga z kopnym
piachem. 3 kilometry katorgi na 1 biegu, co chwile przod uciekal na byle
gorce czy dolku. Z pewnoscia czesciowo z powodu braku umiejetnosci, ale
sadze ze zawinily tez opony.
no i teraz - czy sa opony, ktore dadza troche lepiej rade w piasku, ale
sprawdza sie tez w trasie do 90 km/h no i w miescie?
pozdrawiam,
--
bartek
bokomaru <[Only registered and activated users can see links]> napisa³(a):
> witojcie,
>
> jestem swiezutki, jezdze na yama xt660 w wersji supermoto (od tygodnia
> ;-)))
Witam, nowka z salonu czy uzywka? Interesuje mnie ten motocykl i ciekaw
jestem wrazen. Napisz moze szerzej na grupie jak juz sie wjezdzisz w
sprzeta.
--
pozdr.,
primuss
XJ900 Diversion
Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :(
Virago 250
bokomaru
05-12-2008, 21:07
primuss wrote:
> Witam, nowka z salonu czy uzywka?
2005 z nikczemnym przebiegiem. wyglada jak nowy, o tak:
[Only registered and activated users can see links]
> Interesuje mnie ten motocykl i ciekaw
> jestem wrazen.
nie bede dobrym recenzentem, bo poprzednio mialem tylko skuter (yamaha
majesty 180 ccm). Na moto uczê siê dopiero jezdzic.
na pewno latwo sie tym jezdzi i manewruje, chociaz nadmiar momentu na
jedynce w korkach srednio sie spisuje. ma swietne hamulce. przewrocona
na bok pozostaje nietknieta - lusterko sie poslusznie przekreca a motong
opiera sie na kierownicy. Pali po Warszawie 10l na 140 km, w trasie tak
do 95 km/h a przewaznie 80 km/h - 10l na 240 km.
a wlasnie - przewrocilem sie w czasie jazdy w korku, bo cos mam nie tak
z hamulcem przednim. Mianowicie, jak go duzo uzywam w jezdzie korkowej,
to w pewnym momencie staje deba :-( zacisk przeczyszczony zostal, ale
dalej jest to samo.
silnik chodzi rowniutko, pali na dotyk, wkreca sie na obroty chetnie acz
z calkiem poteznym gangiem. no dzisiaj bylem krolem wiosek, wszyscy sie
obracali ;-)))))
siedzenie mi dzis dupe sponiewieralo, ale to pewnie normalka, kiedy
nowicjusz robi ponad 300 km jednego dnia.
z wad, ktore widze juz, to na pewno troche malo miejsca dla stop pod
wajchami z obu stron. no i oczywiscie wibracje, ale z tego co wiem, to
standard przy singlu o sporej pojemnosci.
--
bartek
bokomaru napisał(a):
> witojcie,
>
> jestem swiezutki, jezdze na yama xt660 w wersji supermoto (od tygodnia
> ;-)))
> dzisiaj wybralem sie w pierwsza trase, razem 300 km, walka byla
> konkretna juz od 90 km/h. Takoż od razu mam pytanie - ile praktycznie w
> trasie mozna takim moto jezdzic na szosowych oponach, zeby z drogi wiatr
> nie zabral?
Zalezy jaki wiatr ;)
> natomiast zasadniczy problem pojawil sie, kiedy dojezdzalem do rancza.
> Zjazd w lesna szutrowke (zwolnilem mocno), a potem droga z kopnym
> piachem. 3 kilometry katorgi na 1 biegu, co chwile przod uciekal na byle
> gorce czy dolku. Z pewnoscia czesciowo z powodu braku umiejetnosci, ale
> sadze ze zawinily tez opony.
Opony oponami ale glownie brak oswojenia z maszyna spowodowal problemy -
glownie na lesnej szutrowce. Bo z kopnym piachem, to katorga bedzie
zawsze ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
bokomaru
05-13-2008, 07:08
zbigi wrote:
> Opony oponami ale glownie brak oswojenia z maszyna spowodowal problemy -
> glownie na lesnej szutrowce.
na szutrowce to zwolnilem, bo mnie paru znajomych motocyklistow
postraszylo. a za slabo czuje maszyne, zeby próbowac. zreszta juz mam
kostki obite
> Bo z kopnym piachem, to katorga bedzie
> zawsze ;)
ale zeby na polsprzegle podpierajac sie co chwile trzeba bylo jechac?
poza tym, to nie byl piasek kopny, luzna warstwa miala moze z 5 cm.
--
bartek
de Fresz
05-13-2008, 07:10
On 2008-05-12 22:18:40 +0200, bokomaru <[Only registered and activated users can see links]> said:
> dzisiaj wybralem sie w pierwsza trase, razem 300 km, walka byla
> konkretna juz od 90 km/h. Tako¿ od razu mam pytanie - ile praktycznie w
> trasie mozna takim moto jezdzic na szosowych oponach, zeby z drogi
> wiatr nie zabral?
Do 120 daje rade. 140 to juz walka, ale jak mocno nie wieje to tez da
sie wytrzymac. Ale lepiej jezdzij z predkoscia, ktora jest dla Ciebie
komfortowa.
> natomiast zasadniczy problem pojawil sie, kiedy dojezdzalem do rancza.
> Zjazd w lesna szutrowke (zwolnilem mocno), a potem droga z kopnym
> piachem. 3 kilometry katorgi na 1 biegu, co chwile przod uciekal na
> byle gorce czy dolku.
No i niech se ucieka, to normalne. Przywyknac i wiecej gazu.
> Z pewnoscia czesciowo z powodu braku umiejetnosci, ale sadze ze
> zawinily tez opony.
> no i teraz - czy sa opony, ktore dadza troche lepiej rade w piasku, ale
> sprawdza sie tez w trasie do 90 km/h no i w miescie?
Na 17"? Raczej zapomij.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
newrom@spamcom.com
05-13-2008, 07:29
On Tue, 13 May 2008 09:08:29 +0200, bokomaru <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:
>na szutrowce to zwolnilem, bo mnie paru znajomych motocyklistow
>postraszylo.
A czym ?
>ale zeby na polsprzegle podpierajac sie co chwile trzeba bylo jechac?
Za wolno jechales, trza sie przelamac (co wcale nie jest proste).
Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
Kamil Nowak 'Amil'
05-13-2008, 08:01
de Fresz napisa³(a):
>
> No i niech se ucieka, to normalne. Przywyknac i wiecej gazu.
Ino na malych kolach i szosowych oponach to i tak bedzie lekka ruletka.
--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i d¿apanis
Krakuf - Elyta Gróp
de Fresz
05-13-2008, 08:36
On 2008-05-13 10:01:10 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <[Only registered and activated users can see links]> said:
>> No i niech se ucieka, to normalne. Przywyknac i wiecej gazu.
>
> Ino na malych kolach i szosowych oponach to i tak bedzie lekka ruletka.
No na pewno nie tak latwo jak endurakiem czy chocby jakims dualem.
Kiedys zrobilem jakies 10 kilosow piaszczysta droga przez las, z
odcinkami kopnego piachu - Sevenka. Pierwszy kilometr-dwa to
nieustajacy kleks w gaciach, pozniej siakos przywyklem i tak w porywach
do 30-40 dawalo rade jechac ;-)
Oczywiscie kilka razy omalo nie wyglebilem i byla ostra walka o
rownowage, ale to tez i znacznie ciezszy sprzet niz XT-ek. Znajomy Buma
Adv na tej samej drodze cial lajtowo 70.
Grunt to nie przejmowac sie "plywaniem" motocykla i dac wiecej gazu.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
bokomaru
05-13-2008, 09:35
[Only registered and activated users can see links] wrote:
> A czym ?
ze na szosowkach mozna sie wyglebic przy 30 kph na prostej :O
troche mi sie nie chcialo wierzyc, ale majac na moto zrobione jakies 400
km wolalem nie ryzykowac.
> Za wolno jechales, trza sie przelamac (co wcale nie jest proste).
o widzisz, nawet chcialem sprobowac, ale troche mialem tez pietra.
szczegolnie ze dziura w kostce po szlifie na skuterze sprzed 8 miesiecy
jeszcze troche cieknie, a swieza po wywrotce na drugiej kostce
napierdziela jak glupia
--
bartek
de Fresz
05-13-2008, 09:37
On 2008-05-13 11:35:30 +0200, bokomaru <[Only registered and activated users can see links]> said:
> o widzisz, nawet chcialem sprobowac, ale troche mialem tez pietra.
> szczegolnie ze dziura w kostce po szlifie na skuterze sprzed 8 miesiecy
> jeszcze troche cieknie, a swieza po wywrotce na drugiej kostce
> napierdziela jak glupia
Moze juz czas zainwestowac w pozadny obuw motocyklowy?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
newrom@spamcom.com
05-13-2008, 10:17
On Tue, 13 May 2008 11:35:30 +0200, bokomaru <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:
>[Only registered and activated users can see links] wrote:
>ze na szosowkach mozna sie wyglebic przy 30 kph na prostej :O
no, jak skrecisz kierownice i nacisniesz hamulec. Jesli tylko zawiasu
nie brakuje to spokojnie mozna jechac po suchym szuterku 60kmph (a
pewnie i wiecej, ale nie sprawdzalem) na szosowych oponach i
sport-turystyku.
>o widzisz, nawet chcialem sprobowac, ale troche mialem tez pietra.
>szczegolnie ze dziura w kostce po szlifie na skuterze sprzed 8 miesiecy
>jeszcze troche cieknie, a swieza po wywrotce na drugiej kostce
>napierdziela jak glupia
No to jak juz ktos pisal, kupse buty motocyklowe. Albo chociaz
glany/wojskowe.
Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
bokomaru
06-07-2008, 15:07
ktos mnie oswieci, na czym to stoi:
[Only registered and activated users can see links]
bo bieznik wydaje sie byc sensowny
--
bartek & koza xt660x
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.