View Full Version : Ustawienie zawieszenia w FJR
dawidowiak
05-08-2008, 20:40
Witam,
Dzis miałem okazje jechac na kolegi Fujarze rok 2001,moja 2004,i byłem
miło zaskoczony jak lekko wchodzi w winkielki,wrazenie było
takie,jakby motocykl ważył o 50 kg mniej.Czysta frajda.
Pytanie moje brzmi,czy to jest kwestia ustawienia zawieszeń,czy jest
możliwość regulacji tylnego amora?
Czy ktos mógłby mi udzielic instruktazu co nalezy zrobić żebym miał
podobne odczucia na swojej dryndzie?
Opony sa o podobnym przebiegu,tej samej firmy,Metzeler Roadtec Z6.
Pozdrawiam
dawidowiak
dawidowiak wrote:
> Witam,
> Dzis miałem okazje jechac na kolegi Fujarze rok 2001,moja 2004,i byłem
> miło zaskoczony jak lekko wchodzi w winkielki,wrazenie było
> takie,jakby motocykl ważył o 50 kg mniej.Czysta frajda.
> Pytanie moje brzmi,czy to jest kwestia ustawienia zawieszeń,czy jest
> możliwość regulacji tylnego amora?
> Czy ktos mógłby mi udzielic instruktazu co nalezy zrobić żebym miał
> podobne odczucia na swojej dryndzie?
> Opony sa o podobnym przebiegu,tej samej firmy,Metzeler Roadtec Z6.
Na standardowych zawieszenich można zbliżyc się do tej charakterystyki regulując
z przódu spreżyny - wykrecamy do końca regulacje (widoczne 5 i 1/2 poziomicy ).
Obnizamy punkt pracy widelca i zmniejszamy wyprzedzenie przedniego kola , co
zwiększa manewrowośc motocykla - mniejszej sily trzeba uzyc przy inicjcji
skretu.
Dodatkowo zalecam popuścić kompresje na dobiciu (dół).
Będzie troche bardziej nurkować przy hamowaniu ale komfort rosnie niebywale.
Z tylem nic nie wykombiujesz. pamietaj tylko aby nie jesdzic na zbyt duzym
tłumieniu odbicia.
Najlepiej tylko tyle aby tyl nie bujał, bo przysiadanie tyłu po serii
nierównosci zwieksza wyprzedzenie przodu co gwarantuje ci słaba skretność -
czyli to co Ci przeszkadza.
--
FJR 1300, EXC 400
Wyscigowa licencja A
Złoty Felkowski Braincap '06
Elou!
On May 9, 2:52 pm, "Watson" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> dawidowiak wrote:
> > Pytanie moje brzmi,czy to jest kwestia ustawienia zawieszeń,czy jest
> > możliwość regulacji tylnego amora?
> > Czy ktos mógłby mi udzielic instruktazu co nalezy zrobić żebym miał
> > podobne odczucia na swojej dryndzie?
>
> Na standardowych zawieszenich można zbliżyc się do tej charakterystyki regulując
> z przódu spreżyny - wykrecamy do końca regulacje (widoczne 5 i 1/2 poziomicy ).
> [...]
No. Co tak pozno?
--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& czarne majty ST 955
Kefir wrote:
> Elou!
> On May 9, 2:52 pm, "Watson" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> dawidowiak wrote:
>>> Pytanie moje brzmi,czy to jest kwestia ustawienia zawieszeń,czy jest
>>> możliwość regulacji tylnego amora?
>>> Czy ktos mógłby mi udzielic instruktazu co nalezy zrobić żebym miał
>>> podobne odczucia na swojej dryndzie?
>>
>> Na standardowych zawieszenich można zbliżyc się do tej
>> charakterystyki regulując z przódu spreżyny - wykrecamy do końca
>> regulacje (widoczne 5 i 1/2 poziomicy ). [...]
>
> No. Co tak pozno?
Znaczy za zadko czytam tego priva?
Eee to jest skrzynka Zbigiego.
Ja tu tylko czasami zagladam ;-)
--
FJR 1300, EXC 400
Wyscigowa licencja A
Złoty Felkowski Braincap '06
Watson napisał(a):
> Kefir wrote:
[...]
>>No. Co tak pozno?
>
> Znaczy za zadko czytam tego priva?
> Eee to jest skrzynka Zbigiego.
> Ja tu tylko czasami zagladam ;-)
Wal sie na cyce! ;)
Szkoda, ze rankingu nie ma - rzucilbym ci w twarz/monitor wynikami i
musialbys przeprosic :P
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.