PDA

View Full Version : Regulator napiecia dwufazowy (od XT do LC4)


de Fresz
05-08-2008, 16:49
Bandziorno

Problemik mam taki - juz siakis czas temu sypnal mi sie regulator
napiecia w LC4 (daje za duze napiecie eeee natezenie?* i sie odrazu
wszystkie zarowki przepalaja). Na razie niby nie przeszkadzalo, bo i
tak jezdzilem tylko po lakach, wiec brak swiatel nie specjalnie robil.
No ale wymyslilem sobie zeby skoczyc offem na Rozanowisko, no i jednak
przydaloby sie miec sprawne oswietlenie ;-)

W Olku Motocykle mieli jakies wyprobowane zamienniki, ale niestety
obecnie wyszly, wiem tylko od nich, ze bedzie dzialal kazdy dwufazowy,
trza tylko stosownie kabelki podpiac. No i tu jest problem - Zwirek
posiada jakis lekko zrypany od ktoregos XT-ka 600 (na pewno nie E, bo
tam jest 3-fazowy), coby mozna bylo sprawdzic czy to zabangla, ale
zagadka jest, jak to podpiac, zeby go odrazu nie spalic. Jakby
podpasil, to zdaje sie w Larssonie maja jakies zamienniki w
chrzescijanskich pieniadzach (~200-250 zl).

Tylko teraz jest zagwozdka jak to podpiac? Ma ktos moze schematy z
oznaczonymi kolorami kabelkow ktore ida do regulatora (do konkretynych
wtykow? Mozliwosc organoleptycznego sprawdzenia?
A moze ktos kombinowal juz z wkladaniem nieoryginalnego regulatora do LC4?
Ktos wie jakie jeszcze sprzety maja regulatory dwufazowe?

Dzwieczny bede za wskazowki.




* na elektryce znam sie bardzo wcale ;-)

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Lewis
05-08-2008, 20:47
> W Olku Motocykle mieli jakies wyprobowane zamienniki, ale niestety
> obecnie wyszly, wiem tylko od nich, ze bedzie dzialal kazdy dwufazowy,
> trza tylko stosownie kabelki podpiac. No i tu jest problem - Zwirek
> posiada jakis lekko zrypany od ktoregos XT-ka 600 (na pewno nie E, bo tam
> jest 3-fazowy), coby mozna bylo sprawdzic czy to zabangla, ale zagadka
> jest, jak to podpiac, zeby go odrazu nie spalic. Jakby podpasil, to zdaje
> sie w Larssonie maja jakies zamienniki w chrzescijanskich pieniadzach
> (~200-250 zl).

Za sześciopak browarka plus części(z 60-80zł) powinno wydac taki regulatorek
zrobić, a może nawet i ten szłoby poprawić.
Ja w tamtym roku przechodziłem przez naprawe reglera tyle ze 3-fazowego a to
już grubsza sprawa bo sam mostek 3-fazowy to 90zł
Poszukaj wśród znajomych kogoś kumatego z elektroniki i sprawe da sie
załatwić.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

N1
05-08-2008, 21:25
de Fresz napisał(a):
> * na elektryce znam sie bardzo wcale ;-)
>
Strzala Olo!
Zrobic mozna za pomoca lutownicy, ten regulator... Ilosc faz dowolna :-)
Lub kupic na hitlerowskim e-bayu. W sobote moge udzialic wskazowek na
miejscu :-)
pozdr

Tomek W
05-09-2008, 06:07
> Problemik mam taki - juz siakis czas temu sypnal mi sie regulator

od skutera na alleghro kupisz za 40 zł

> Tylko teraz jest zagwozdka jak to podpiac? Ma ktos moze schematy z
> oznaczonymi kolorami kabelkow ktore ida do regulatora (do konkretynych
> wtykow? Mozliwosc organoleptycznego sprawdzenia?

podaj dokladny modek i rok motocykla to Ci powiem co jak


pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

doktorski
05-09-2008, 08:17
On 8 Maj, 18:49, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

> Problemik mam taki - juz siakis czas temu sypnal mi sie regulator
> napiecia w LC4 (daje za duze napiecie eeee natezenie?* i sie odrazu
> wszystkie zarowki przepalaja).
A nie latwiej naprawic? Ostroleka chyba. Ogloszenie w prasie
branzowej.

> Na razie niby nie przeszkadzalo, bo i
> tak jezdzilem tylko po lakach, wiec brak swiatel nie specjalnie robil.
Ale za wysokie napiecie moglo zrobic akumulatorowi. Sprawdziles?

pzdr, dr
FJR/525

de Fresz
05-09-2008, 08:31
On 2008-05-08 23:25:03 +0200, N1 <[Only registered and activated users can see links]> said:

> dZrobic mozna za pomoca lutownicy, ten regulator... Ilosc faz dowolna :-)

Trza umic. Ja na to za prosty chlopak jestem ;-)


> Lub kupic na hitlerowskim e-bayu.

Uzywki, czy u nas czy u germancow wychodza cos ok. 120-200 zl - jak za
200 z haczykiem moge miec zamiennicza nuffke - IMHO sie srednio oplaca.
Zreszta z transportem sie juz moge nie wyrobic.


> W sobote moge udzialic wskazowek na miejscu :-)

A chetnie.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

de Fresz
05-09-2008, 08:32
On 2008-05-09 08:07:56 +0200, "Tomek W" <[Only registered and activated users can see links]> said:

>> Tylko teraz jest zagwozdka jak to podpiac? Ma ktos moze schematy z
>> oznaczonymi kolorami kabelkow ktore ida do regulatora (do konkretynych
>> wtykow? Mozliwosc organoleptycznego sprawdzenia?
>
> podaj dokladny modek i rok motocykla to Ci powiem co jak

LC4 '95 GS. Czarny ;-)

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

de Fresz
05-09-2008, 08:34
On 2008-05-09 10:17:40 +0200, doktorski <[Only registered and activated users can see links]> said:

>> Problemik mam taki - juz siakis czas temu sypnal mi sie regulator
>> napiecia w LC4 (daje za duze napiecie eeee natezenie?* i sie odrazu
>> wszystkie zarowki przepalaja).
> A nie latwiej naprawic? Ostroleka chyba. Ogloszenie w prasie
> branzowej.

O, a nie wiedzialem ze sie da.


>> Na razie niby nie przeszkadzalo, bo i
>> tak jezdzilem tylko po lakach, wiec brak swiatel nie specjalnie robil.

> Ale za wysokie napiecie moglo zrobic akumulatorowi. Sprawdziles?

Oficjalnie - nie moglo ;-)
Nieoficjalnie - jest wsadzony siakis malenki od UPSa, najwyzej jakis
czas pojezdze bez, a pozniej sie zastapi.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

doktorski
05-09-2008, 09:24
On 9 Maj, 10:34, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

> Nieoficjalnie - jest wsadzony siakis malenki od UPSa,
[filozofia on] Czy aby ta modyfikacja nie pomogles reglerowi dokonac
zywota? [filozofia off]

pzdr, dr
FJR/525

de Fresz
05-09-2008, 09:37
On 2008-05-09 11:24:16 +0200, doktorski <[Only registered and activated users can see links]> said:

>> Nieoficjalnie - jest wsadzony siakis malenki od UPSa,

> [filozofia on] Czy aby ta modyfikacja nie pomogles reglerowi dokonac
> zywota? [filozofia off]

A HGW. W kazdym razie dluzszy czas tak jezdzil i bylo ok. Ale moze
rozladowany akumulator sie do tego przyczynil?
Zreszta jak dla mnie, to po tych paru latach taplania w blocie, kurzu i
tysioncu gleb, taki regler se moze pierdzielnac, tymbardziej ze zdaje
sie raz juz byl reanimowany. Tylko cena oryginalu jest malo
akceptowalna (~ pincet).

--
Pozdrawiam
de Fresz

Kamil Nowak 'Amil'
05-09-2008, 10:03
de Fresz napisał(a):
> Uzywki, czy u nas czy u germancow wychodza cos ok. 120-200 zl - jak za
> 200 z haczykiem moge miec zamiennicza nuffke - IMHO sie srednio oplaca.
> Zreszta z transportem sie juz moge nie wyrobic.

Ja mam w jednym moturze od tego kolesia:
[Only registered and activated users can see links]
i daje rade. Cena dobra. Pisz do niego, sensownie Ci poradzi co i jak.

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i dżapanis
Krakuf - Elyta Gróp

newrom@spamcom.com
05-09-2008, 10:05
On Fri, 9 May 2008 11:37:21 +0200, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:

>A HGW. W kazdym razie dluzszy czas tak jezdzil i bylo ok. Ale moze
>rozladowany akumulator sie do tego przyczynil?

Raczej brudne styki, zasniedziale i zasyfione. Przynajmniej takie sa
opinie w sprawie plonacych reglerow w afrykach.

> Tylko cena oryginalu jest malo akceptowalna (~ pincet).

Jak bedziesz chcial to moge podeslac namiar na speca od pradow i
motocykliste. Ale to juz na priv

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

huck
05-09-2008, 11:05
Uzytkownik "doktorski" <[Only registered and activated users can see links]> napisal w wiadomosci
news:[Only registered and activated users can see links]...
> On 9 Maj, 10:34, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>> Nieoficjalnie - jest wsadzony siakis malenki od UPSa,
> [filozofia on] Czy aby ta modyfikacja nie pomogles reglerowi dokonac
> zywota? [filozofia off]
ni epowinna
to jest reglerr tzw.stratny
lone siem lubiom wysypywac jak maja slabe chlodzenie i duze obciazenie
stratami tzn lepeij jedzic na swiatlach niz bez - taki regler zamienia
nadmiar prundu na cieplo
pozdroo
huck

de Fresz
05-09-2008, 11:13
On 2008-05-09 12:03:51 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <[Only registered and activated users can see links]> said:

> de Fresz napisał(a):
>> Uzywki, czy u nas czy u germancow wychodza cos ok. 120-200 zl - jak za
>> 200 z haczykiem moge miec zamiennicza nuffke - IMHO sie srednio oplaca.
>> Zreszta z transportem sie juz moge nie wyrobic.
>
> Ja mam w jednym moturze od tego kolesia:
> [Only registered and activated users can see links]
> i daje rade. Cena dobra. Pisz do niego, sensownie Ci poradzi co i jak.

Fenks. Dobrze, bo troche mi rozjasnil, zle, bo sprawa jest duzo
bardziej skomplikowana, bardzo zle - takich nie robi.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

de Fresz
05-09-2008, 11:28
On 2008-05-09 13:05:30 +0200, "huck" <[Only registered and activated users can see links]> said:

> ni epowinna
> to jest reglerr tzw.stratny
> lone siem lubiom wysypywac jak maja slabe chlodzenie i duze obciazenie
> stratami tzn lepeij jedzic na swiatlach niz bez - taki regler zamienia
> nadmiar prundu na cieplo

No ten tutaj sie wysypal zima, jak bylo w okolicach zera czy nawet
ponizej. Najpierw szczelila se jedna zaroweczka, chwile pozniej druga,
a jak wymienilem, to przy przegazowce polecialy wszystkie wlaczone,
testowo spalilem reszte ;-) Z elektryki tylko klakson dziala, bo on
widac jakis odporniejszy.
A no i jakos chwile wczesniej akumulator byl rozladowany - ktos tu
kiedys pisal o mozliwosci zalatwienia reglera kiepskim aku, ale z tego
co pamietam wiekszosc to delikatnie mowiac podwazyla. Jak byl mierzony,
to zdaje sie dawal cos kolo 17-18V.
Motur odpalany zazwyczaj pod P (czyli zaplon i swiatla pozycyjne),
pozniej przelaczany na Normal (czy jak sie ta pozycja stacyjki nazywa).
ZTCP bez swiatel sie go nawet nie da odpalic (o ile zarowki dzialaja) -
minimum to pozycje.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

doktorski
05-09-2008, 11:36
On 9 Maj, 13:28, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

> to zdaje sie dawal cos kolo 17-18V.

Freszu, nie badz gamon i nie kupuj reglera. Ten jest cacy tylko musisz
zarowki 24V zalozyc. ;-D

pzdr, dr
FJR/525

Lewis
05-09-2008, 12:33
> A no i jakos chwile wczesniej akumulator byl rozladowany - ktos tu
> kiedys pisal o mozliwosci zalatwienia reglera kiepskim aku, ale z tego co
> pamietam wiekszosc to delikatnie mowiac podwazyla. Jak byl mierzony, to
> zdaje sie dawal cos kolo 17-18V.

Ja uwaliłem swój regler właśnie akumulatorem i nikt mi nie powie ze to nie
była wina aku!.
Był poprostu zdechnięty do tego stopnia ze prąd ładowania sięgał niemal
nieskończoności (prawie zwracie)
Napięcie nie dochodziło do 10V a w zime na niego dmuchałem i chuchałem...
czasami też ładowałem :-)


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

Tomek W
05-10-2008, 07:41
>> Tylko teraz jest zagwozdka jak to podpiac? Ma ktos moze schematy z
>> oznaczonymi kolorami kabelkow ktore ida do regulatora (do konkretynych
>> wtykow? Mozliwosc organoleptycznego sprawdzenia?
>
> podaj dokladny modek i rok motocykla to Ci powiem co jak
>

znalazłem tylko serwiówke do modelu z 97 r i wynika z niej że generato jest
3-fazowy, czy twój napewno jest 2 -fazowy? Mam prosty schemat reglera
3-fazowego od suzuki, klika tyrysorów, diód i oporników

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

de Fresz
05-12-2008, 12:14
On 2008-05-10 09:41:14 +0200, "Tomek W" <[Only registered and activated users can see links]> said:

> znalazłem tylko serwiówke do modelu z 97 r i wynika z niej że generato jest
> 3-fazowy,

A to przypadkiem nie od modelu z elektrycznym rozrusznikiem i aku? Moj
jest bez.


> czy twój napewno jest 2 -fazowy?

Si. Znaczy podobno nie ma czegos takiego jak 2-fazowy, jest albo 1
fazowy z rozdzielonym wyjsciem fazy, albo 3-fazowy i 2 sa spiete - tyle
sie dowiedzialem od elektryka, nie to zebym cos z tego rozumial ;-). W
kazdym razie do reglera ida 4 kable.
Juz znalazlem ze z 4 wyjsciami jest w TDMie, XT 600Z, TT600, XJ600,
zagwozdka tylko jest, co sie gdzie podlacza, bo oczywiscie na reglerze
opisow brak.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Kamil Nowak 'Amil'
05-12-2008, 12:21
de Fresz napisał(a):
> W
> kazdym razie do reglera ida 4 kable.

e to 3-fazowy
chociaz w tych pomaranczach to chuj wie

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i dżapanis
Krakuf - Elyta Gróp