View Full Version : CBR 1100 XX - wtrysk, sama gasnie czasem?
witam preclowiczow :) jak w temacie zdaza sie czasem ze przy przyspieszaniu
sama mi zgasnie.. objaw taki jakbym se "pstyćkiem" sam zaplon w czasie jazdy
wylaczyl.. czego to moze byc wina? wtryski? regulator?
I nie ma jakos reguly bo zrobilem trase 600km i nic a dzis troche
pojezdzilem i stalo sie to 2 razy... Z innych dziwnych rzeczy ktorej moze
moga wytlumaczyc powyzszy problem to, ze po przejechaniu 50km gotuje mi aku
i wali zgnitymi jajami czyli jakby ladowanie zbyt duze? a zatem winowajcą
moze byc regulator napiecia? Ma ktos jakies pomysly gdzie zmierzyc co
sprawdzic odnosnie tego samogasniecia? :(
Za konkretna pomoc browarow kilka jak nic :)
Lisciasty
05-04-2008, 21:17
On 4 Maj, 22:56, "Kuchar" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> witam preclowiczow :) jak w temacie zdaza sie czasem ze przy przyspieszaniu
> sama mi zgasnie.. objaw taki jakbym se "pstyćkiem" sam zaplon w czasie jazdy
> wylaczyl.. czego to moze byc wina? wtryski? regulator?
> I nie ma jakos reguly bo zrobilem trase 600km i nic a dzis troche
> pojezdzilem i stalo sie to 2 razy... Z innych dziwnych rzeczy ktorej moze
> moga wytlumaczyc powyzszy problem to, ze po przejechaniu 50km gotuje mi aku
> i wali zgnitymi jajami czyli jakby ladowanie zbyt duze? a zatem winowajcą
> moze byc regulator napiecia? Ma ktos jakies pomysly gdzie zmierzyc co
> sprawdzic odnosnie tego samogasniecia? :(
> Za konkretna pomoc browarow kilka jak nic :)
Jaki rocznik, jaki przebieg?
Gaśnięcie wskazuje na fajczący się powoli stojan alternatora.
Gotowanie akumulatora to nie wiem... Ciężko powiedzieć.
Skąd jesteś?
Pomiary:
1. Multimetr odpalony na pomiar napięcia stałego, podpiąć pod
zaciski akumulatora, odpalić padakę, pomierzyć napięcie na
jałowym i przy 5 krpm.
2. Namierz kabelek wychodzący z alternatora, idzie on po lewej stronie
padaki, wchodzi pod kanapę i tamój jest wtykany w gniazdo
regulatora. Wyciągnij wtyczkę, odpal padakę i pomierz multimetrem
napięcie zmienne na każdej parze przewodów (masz ich tam 3 sztuki).
Wyniki przedstaw.
Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05
Jaki rocznik, jaki przebieg?
Rocznik 1999 model na wtrysku wersja 110kW czyli koniow 150 :) przebieg
chyba orginalny 84kkm aczkolwiek glowy bym uciac nie dal, co najwyzej jedna
reke ;)
Poary porobie dzis popołedniu i napiszem co i jak z moja padlina;p ... aaa i
jestem z Jaworzna k.Katowic a ty?
> jestem z Jaworzna k.Katowic a ty?
>
>qwa a wystraczy czytac ze zrozumieniem (juz wiem ze zdupier Wrocka), ale po
>poniedzialk w pracy to tak ciezko sie mysli i czyta ;p
a wiec pomiary zrobilem... alternator chyba w porzadku sprawdzilem tak jak
mowiles na tej wtyczce z 3ema kabelkami kolejno 1z2, 1z3, 2z3 i na wolnych
obr. mialem ladowanie rzedu 14,8-15,8 natomiast na wyzszych obr. rzedu 5tys.
skakalo wszedzie tak samo od 30 przez 40 chwilami nawet widzialem 80 o ile
sie nie myle :)...
ale szkopul twki na regulatorze napiecia, ladowanie przy obr 5tys. bez
swiatel blisko 19V!! a z swiatlami spada na ok. 18V..
cholerka mysle ze nie pomylalem tych wynikow ;p najwazniejsze ze regler do
wymiany bo nie powinno byc wiecej jak 14,6 o ile sie nie myle? jak myslicie
moze to byc powodem tego dziwnego gasniecia? czy zbyt duze napiecie moze
faktycznie wylaczyc zaplon?
Lisciasty
05-05-2008, 18:48
On 5 Maj, 20:38, "kuchar" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> obr. mialem ladowanie rzedu 14,8-15,8 natomiast na wyzszych obr. rzedu 5tys.
> skakalo wszedzie tak samo od 30 przez 40 chwilami nawet widzialem 80 o ile
> sie nie myle :)...
No to tutaj wygląda ok. Ale jak będziesz miał kiedyś chwilę czasu to
można
zdjąć dekiel alternatora i popatrzeć na uzwojenie, jak jest gdzieś
czarne to niedługo
zdechnie. U mnie padło po 70 kkm więc u Ciebie też już pora :]
Tylko kup wcześniej uszczelkę pod dekiel bo przy zdejmowaniu demoluje
się.
> ale szkopul twki na regulatorze napiecia, ladowanie przy obr 5tys. bez
> swiatel blisko 19V!! a z swiatlami spada na ok. 18V..
No to masz kreta.
> cholerka mysle ze nie pomylalem tych wynikow ;p najwazniejsze ze regler do
> wymiany bo nie powinno byc wiecej jak 14,6 o ile sie nie myle? jak myslicie
> moze to byc powodem tego dziwnego gasniecia? czy zbyt duze napiecie moze
> faktycznie wylaczyc zaplon?
Nie mam pojęcia co może zrobić za duże napięcie poza demolką
akumulatora.
Ale pewnie to jest przyczyną gaśnięcia...
Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05
Soulsick
05-05-2008, 19:45
Dnia Mon, 5 May 2008 11:48:50 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
>> cholerka mysle ze nie pomylalem tych wynikow ;p najwazniejsze ze regler do
>> wymiany bo nie powinno byc wiecej jak 14,6 o ile sie nie myle? jak myslicie
>> moze to byc powodem tego dziwnego gasniecia? czy zbyt duze napiecie moze
>> faktycznie wylaczyc zaplon?
>
> Nie mam pojęcia co może zrobić za duże napięcie poza demolką
> akumulatora.
> Ale pewnie to jest przyczyną gaśnięcia...
No jezeli tam jest elektronika to w pewnym momencie może strajkować z
powodu zbyt wysokiego napięcia w instalacji. Tyle, że to tylko kilka woltów
więcej...
--
Soulsick
no nic regler do wymiany qwa czemu tylko do wtryskowego jest inny i od razu
drozszy niz do gaznikowca ;p czy wie ktos gdzie taniej kupi niz 350zlociszy?
mam nadzieje chociaz ze po wymianie przestanie sama gasnac bez powodow :)
Lisciasty
05-05-2008, 21:18
On 5 Maj, 23:10, "Kuchar" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> no nic regler do wymiany qwa czemu tylko do wtryskowego jest inny i od razu
> drozszy niz do gaznikowca ;p czy wie ktos gdzie taniej kupi niz 350zlociszy?
> mam nadzieje chociaz ze po wymianie przestanie sama gasnac bez powodow :)
Regler to bzdet, nie jęcz. Zobacz na ceny oryginalnego stojana do
alternatora,
potem zobacz ceny zamienników i ciesz się że płacisz TYLKO 350 zł :>
Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.