PDA

View Full Version : Problem z hamulcami CB 500


R2
05-04-2008, 16:19
Witam, mam problem z hamulcami w Hondzie CB 500, problem dotyczy przedniego
hamulca. Tydzien temu zauwazylem ze mi cos tra klocki mocno o tarcze, w
czasie jazdy po przejechaniu jakiegos dystansu zaczely jeszcze bardziej
"stawac" do takiego stopnia ze kompletnie blokuje sie kolo przednie.
Wczoraj zdjalem zacisk i zobaczylem ze przy nacisnieciu klamki jeden z
tloczków sie nie wysuwa, dopiero po podlozeniu czegos pod drugi tloczek tak
zeby mial sie na czym oprzec , ten drugi sie wysuwa.
Pomyslalem ze moze hamulce sa zapowietrzone czy cos, wiec wczoraj zmienilem
plyn, przeczyscilem co sie dalo w tym zacisku i troszke nasmarowalem te
tloczki.Dzisiaj wsiadam, jade i po kilkunastu minutach uzywania przedniego
ten sam problem, klamka twarda, dopiero po popuszczeniu troche plynu sruba w
zacisku hamulce puszczaja. Czy ktos mial podobny problem i moze mi pomoc w
tym?
Z gory dzieki

R2

Arni
05-04-2008, 16:42
R2 pisze:
> Witam, mam problem z hamulcami w Hondzie CB 500, problem dotyczy przedniego
> hamulca. Tydzien temu zauwazylem ze mi cos tra klocki mocno o tarcze, w
> czasie jazdy po przejechaniu jakiegos dystansu zaczely jeszcze bardziej
> "stawac" do takiego stopnia ze kompletnie blokuje sie kolo przednie.
> Wczoraj zdjalem zacisk i zobaczylem ze przy nacisnieciu klamki jeden z
> tloczków sie nie wysuwa, dopiero po podlozeniu czegos pod drugi tloczek tak
> zeby mial sie na czym oprzec , ten drugi sie wysuwa.

zawsze jeden bedzie sie szybciej wysuwal bo nigdy obanie dają
identycznego oporu. Wazne ze oba idą.

> Pomyslalem ze moze hamulce sa zapowietrzone czy cos, wiec wczoraj zmienilem
> plyn, przeczyscilem co sie dalo w tym zacisku i troszke nasmarowalem te
> tloczki.Dzisiaj wsiadam, jade i po kilkunastu minutach uzywania przedniego
> ten sam problem, klamka twarda, dopiero po popuszczeniu troche plynu sruba w
> zacisku hamulce puszczaja. Czy ktos mial podobny problem i moze mi pomoc w
> tym?

zaworek powrotny w pompie masz zasyfiały, niestery najlepiej zdemontowac
pompe i rozebrac w celu dokladnego wypłukania

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-04-2008, 16:45
"Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
> zaworek powrotny w pompie masz zasyfiały, niestery najlepiej zdemontowac
> pompe i rozebrac w celu dokladnego wypłukania


a gdzie jest ten zaworek pompowy?
w sumie wczoraj przy odpowietrzaniu i nalewaniu nowego plynu ten stary jakos
tak kiepsko lecial.
Jako ze jestem zielony to napisz mi co mam zdemontowac i wyczyscic:)

Dzięki

R2

Arni
05-04-2008, 17:38
R2 pisze:
> "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>> zaworek powrotny w pompie masz zasyfiały, niestery najlepiej zdemontowac
>> pompe i rozebrac w celu dokladnego wypłukania
>
>
> a gdzie jest ten zaworek pompowy?
> w sumie wczoraj przy odpowietrzaniu i nalewaniu nowego plynu ten stary jakos
> tak kiepsko lecial.
> Jako ze jestem zielony to napisz mi co mam zdemontowac i wyczyscic:)

zaworek jest w samej pompie, to taka blaszka widoczna na dnie
zbiorniczka z płynem. Moze jest tylko jeden paproch a moze jest ich
wiecej, najlepiej było by rozebrac pompe, wymyc i złozyc. Ale jesli nie
wiesz jak to zrobic to nie rob tego sam, pompa jest prosta jak drut ale
uszczelnienia ma delikatne.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-04-2008, 19:47
"Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
> wiesz jak to zrobic to nie rob tego sam, pompa jest prosta jak drut ale
> uszczelnienia ma delikatne.
>

no zdjalem caly ten zbiorniczek i wymylem go, bylo troche syfu w nim,
mentnie bylo, przemylem go i przedmuchalem, teraz zlozylem nalalem plynu,
ale pompuje i pompuje, juz chyba z godzine, najpier powietrze troszke bylo
czuc jak paluchami zatkalem a teraz troszke kapnie kilka kropli jak odkrece
odpowietrzenie :(

Arni
05-04-2008, 20:19
R2 pisze:

>
> no zdjalem caly ten zbiorniczek i wymylem go, bylo troche syfu w nim,
> mentnie bylo, przemylem go i przedmuchalem, teraz zlozylem nalalem plynu,
> ale pompuje i pompuje, juz chyba z godzine, najpier powietrze troszke bylo
> czuc jak paluchami zatkalem a teraz troszke kapnie kilka kropli jak odkrece
> odpowietrzenie :(

bo pompe jest dobrze zalac juz w trakcie montażu, troche wycieknie ale
ma zassane i ma czym pracowac. Niestety odpowietrzanei hamulca w moto to
temat rzeka, pogooglaj po archiwum bo metod jest kilka.
Jak juz i tak masz zapowietrzony układ to załóz na odpowietrznik węzyk,
odkrec go i pozwól płynowi spływac swobodnie. Jest szanasa ze pompa
załapie i potem juz bedzie łatwiej.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-05-2008, 08:33
"Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote

> bo pompe jest dobrze zalac juz w trakcie montażu, troche wycieknie ale ma
> zassane i ma czym pracowac. Niestety odpowietrzanei hamulca w moto to
> temat rzeka, pogooglaj po archiwum bo metod jest kilka.
> Jak juz i tak masz zapowietrzony układ to załóz na odpowietrznik węzyk,
> odkrec go i pozwól płynowi spływac swobodnie. Jest szanasa ze pompa
> załapie i potem juz bedzie łatwiej.
>


no hej, pogoglałem troche i jeden gościu gdzies napisał żeby poruszać
przewodami itd, ja odkręciłem cały ten zbiorniczek od kierownicy i dopiero
wtedy , jak poruszalem przewodem , zaczęły lecieć bombelki, ale teraz mam
inne pytanie, mianowicie czy gumka która otacza tego fiutka co pcha pompke ,
a ktory jest dociskany przez klamke, czy ta gumka gdyby byla nieszczelna
mogłaby mi wpuszczać powietrze do pompki, czy sama już w sobie pompka jest
odizolowana od bezpośredniego połączenia z tą gumką, pytam o to bo odkąd
zaczęły te bombelki lecieć to już kilka godzin tak "rucham" tą klamką i
bombelki cały czas lecą, wczoraj kilka godzin a dziś już 1,5 godziny z
przerwami.Na dodatek jeszcze stoje z tym zbiorniczkiem w ręku, drugą
naciskam klamke a tu mi srak centralnie jeszcze naptał do zbiorniczka z
płynem.......

Arni
05-05-2008, 08:41
R2 pisze:
> no hej, pogoglałem troche i jeden gościu gdzies napisał żeby poruszać
> przewodami itd, ja odkręciłem cały ten zbiorniczek od kierownicy i dopiero
> wtedy , jak poruszalem przewodem , zaczęły lecieć bombelki, ale teraz mam
> inne pytanie, mianowicie czy gumka która otacza tego fiutka co pcha pompke ,
> a ktory jest dociskany przez klamke, czy ta gumka gdyby byla nieszczelna
> mogłaby mi wpuszczać powietrze do pompki, czy sama już w sobie pompka jest
> odizolowana od bezpośredniego połączenia z tą gumką, pytam o to bo odkąd

to jest tylko osłona przeciwkurzowa,pompa musi miec nieco mocniejsze
uszczelnienia bo cisnienie wytwarza tam spore.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-05-2008, 08:46
"Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote bo odkąd
>
> to jest tylko osłona przeciwkurzowa,pompa musi miec nieco mocniejsze
> uszczelnienia bo cisnienie wytwarza tam spore.

Ok dzięki za wszelką pomoc Arni, czyli nie mam się co łamać tylko dalej
pompować:). Do dzieła ;)

Pozdro
R2 ex SkyWalker

Arni
05-05-2008, 09:23
R2 pisze:
> "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote bo odkąd
>> to jest tylko osłona przeciwkurzowa,pompa musi miec nieco mocniejsze
>> uszczelnienia bo cisnienie wytwarza tam spore.
>
> Ok dzięki za wszelką pomoc Arni, czyli nie mam się co łamać tylko dalej
> pompować:). Do dzieła ;)

to jeszcze Ci podpowiem hint:
jak masz uklad zmontowany to ogrzej lekko przewody i pompe, powietrze
rozszerzajac sie wyleci, kurcząc zassie w to miejsce płyn

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-05-2008, 14:20
Arni napisał:

>
> to jeszcze Ci podpowiem hint:
> jak masz uklad zmontowany to ogrzej lekko przewody i pompe, powietrze
> rozszerzajac sie wyleci, kurcząc zassie w to miejsce płyn
>

No już sił nie mam, pompuje już cały dzień klamka dalej miękka, takjakby coś
pompowała ta pompka ale jakby za mało, w dodatku ciągle mam wrażenie że z
tej gumki od popychacza tej pompki sączy się płyn, niedużo bo nie dużo,
chyba coś mi się zdaje że to pompka do dupy, w takim razie to pytanie, czy
da sie to jakos naprawiac czy pompke kupuje sie z calym zbiorniczkiem?

Kuczu
05-05-2008, 14:29
R2 pisze:

> No już sił nie mam, pompuje już cały dzień klamka dalej miękka, takjakby coś
> pompowała ta pompka ale jakby za mało, w dodatku ciągle mam wrażenie że z
> tej gumki od popychacza tej pompki sączy się płyn, niedużo bo nie dużo,
> chyba coś mi się zdaje że to pompka do dupy, w takim razie to pytanie, czy
> da sie to jakos naprawiac czy pompke kupuje sie z calym zbiorniczkiem?

znaczy trzeba kupic komplet naprawczy

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

R2
05-05-2008, 14:40
"Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>
> znaczy trzeba kupic komplet naprawczy
>
a gdzie w necie cos takiego kupic mozna? sorry za glupie pytanie, ale w
Anglii raczej sie w takie rzeczy nie bawia wiec tutaj nie kupie.

Arni
05-05-2008, 14:49
R2 pisze:
> "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>> znaczy trzeba kupic komplet naprawczy
>>
> a gdzie w necie cos takiego kupic mozna? sorry za glupie pytanie, ale w
> Anglii raczej sie w takie rzeczy nie bawia wiec tutaj nie kupie.

moze Ci sie jednak uda, do samochodów jest taka firma:
[Only registered and activated users can see links]
robią bardzo dobre zestawy naprawcze. Zobacz czy nie robia do moto albo
szukaj podobych rzeczy w sieci

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

Kuczu
05-05-2008, 14:49
R2 pisze:

> a gdzie w necie cos takiego kupic mozna? sorry za glupie pytanie, ale w
> Anglii raczej sie w takie rzeczy nie bawia wiec tutaj nie kupie.

A niby czemu sie nie bawia ? Przeciez reparaturka pompy to dosyc
popularna sprawa. Niemcy na ten przyklad sprzedaja a Angole by nie mieli ?


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

R2
05-05-2008, 15:06
"Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>
> moze Ci sie jednak uda, do samochodów jest taka firma:
> [Only registered and activated users can see links]
> robią bardzo dobre zestawy naprawcze. Zobacz czy nie robia do moto albo
> szukaj podobych rzeczy w sieci
>


wysłałem zapytanie, a w necie szukałem ,znalazłem zestawy naprawcze do CB500
four oraz do innych motrocykli. A czy w Polsce w sklepach są takie zestawy?

gildor
05-05-2008, 15:14
R2 pisze:
> "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>> moze Ci sie jednak uda, do samochodów jest taka firma:
>> [Only registered and activated users can see links]
>> robią bardzo dobre zestawy naprawcze. Zobacz czy nie robia do moto albo
>> szukaj podobych rzeczy w sieci
>>
>
>
> wysłałem zapytanie, a w necie szukałem ,znalazłem zestawy naprawcze do CB500
> four oraz do innych motrocykli. A czy w Polsce w sklepach są takie zestawy?


[Only registered and activated users can see links]

- gildor

Jasio
05-05-2008, 15:57
Użytkownik "R2" <skywalker81@onet[cut].eu> napisał w wiadomości
news:fvn49s$sqd$[Only registered and activated users can see links]...
>
> "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>>
>> moze Ci sie jednak uda, do samochodów jest taka firma:
>> [Only registered and activated users can see links]
>> robią bardzo dobre zestawy naprawcze. Zobacz czy nie robia do moto albo
>> szukaj podobych rzeczy w sieci
>>
>
>
> wysłałem zapytanie, a w necie szukałem ,znalazłem zestawy naprawcze do
> CB500 four oraz do innych motrocykli. A czy w Polsce w sklepach są takie
> zestawy?

Z USA:
[Only registered and activated users can see links] ryZ35592QQihZ020QQitemZ300219652591QQrdZ1QQsspagen ameZWD2V

[Only registered and activated users can see links]

Szukaj takich w UK, po prostu.

--
jasio
etz vx
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
Press [f7] before send.

Arni
05-05-2008, 16:02
R2 pisze:

>
> wysłałem zapytanie, a w necie szukałem ,znalazłem zestawy naprawcze do CB500
> four oraz do innych motrocykli. A czy w Polsce w sklepach są takie zestawy?

acha jeszcze mi sie przypomnialo: do pomp hamulcowych czy sprzeglowych
uzywam zestawów autofren. I nawet jak mam nietypowke to ide do ulubionej
hurtowni a tam szukaja mi po wymiarach ktory zestaw ma potrzebne
uszczelki i taki mi sprzedają. Koszt od 11 do 30 zl i zostaje sporo
roznych uszczelniaczy na zapas.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - małżowiny

R2
05-05-2008, 16:28
"Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:fvn798$7e4$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Użytkownik "R2" <skywalker81@onet[cut].eu> napisał w wiadomości
> news:fvn49s$sqd$[Only registered and activated users can see links]...
>>
>> "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
>>>
>>> moze Ci sie jednak uda, do samochodów jest taka firma:
>>> [Only registered and activated users can see links]
>>> robią bardzo dobre zestawy naprawcze. Zobacz czy nie robia do moto albo
>>> szukaj podobych rzeczy w sieci
>>>
>>
>>
>> wysłałem zapytanie, a w necie szukałem ,znalazłem zestawy naprawcze do
>> CB500 four oraz do innych motrocykli. A czy w Polsce w sklepach są takie
>> zestawy?
>
> Z USA:
> [Only registered and activated users can see links] ryZ35592QQihZ020QQitemZ300219652591QQrdZ1QQsspagen ameZWD2V
>
> [Only registered and activated users can see links]

to akurat CB500 four, znalazlem na ebayu całą taka jak moja wiec chyba
kupie.