PDA

View Full Version : dB killer - pytanie


TasmaN
05-03-2008, 22:24
zamierzam kupic akcesoryjny tlumik i czesto spotykam sie z opisem w ofercie
ze jest wyposazony w dB killera.

Co to dokladnie jest dB killer? czy jest to rzecz prosta do ew. demontazu ?

Czy wlasnie zalozeniem istnienia tej rzeczy jest montaz/demontaz na zyczenie
uzytkownika?



--
TasmaN

GSXF 750 czarne jajko :)

FRIDGE
05-04-2008, 07:10
Użytkownik "TasmaN" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fviomq$m7n$[Only registered and activated users can see links]...
> zamierzam kupic akcesoryjny tlumik i czesto spotykam sie z opisem w
> ofercie ze jest wyposazony w dB killera.
>
> Co to dokladnie jest dB killer? czy jest to rzecz prosta do ew. demontazu
> ?
>
> Czy wlasnie zalozeniem istnienia tej rzeczy jest montaz/demontaz na
> zyczenie uzytkownika?
>
>
>
> --
> TasmaN
>
> GSXF 750 czarne jajko :)
>

Sam już sobie odpowiedziałeś na pytanie

foto@acrostudio.net
05-04-2008, 07:55
On 4 Maj, 00:24, "TasmaN" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Co to dokladnie jest dB killer?

To taki dynks w środku, dzięki któremu tłumik nie ryczy jak szalony.
Jak wyjmiesz - będzie ryczał.

mr
05-04-2008, 08:29
> Co to dokladnie jest dB killer? czy jest to rzecz prosta do ew. demontazu
?
>
> Czy wlasnie zalozeniem istnienia tej rzeczy jest montaz/demontaz na
zyczenie
> uzytkownika?


Wlasnie sam sobie odpowiedziales na pytanie. :)

Mialem 2 wydechy termignoni w B600 oraz leo vince w St3 (ten jeszcze mi sie
ostal ) we wszystkich 2 instalacja lub deinstalacja wygladala tak samo.

W nowym zestawie db killer-y sa dodatkowo zabezpieczone srubka .

Tylko ze w Termi. byla zwyczjna sruba , a Leo jednorazowa czyli wykonana z
jakiegos miekkiego stopu ktory po wykreceniu rozpadl sie na 2 kawalki.

Odpowiem z gory na jeszcze jedno pytanie nad ktorym sam sie zastanawialem
gdy chcialem kupic wydechy.

Czy jesli bede chcial z jakis powodow posmigac z db killer-ami czy musze
zabezpieczac je dodatkowo przez wkrecenie sruby aby nie wyskoczyly przy
kreceniu po obrotach..
Co znaczaco skomplikowalo oraz wydluzyło by caly proces instalacji

Nic takiego nie jest potrzebne db-killery trzymaly sie swietnie i bez srubek
..

Tu sa pomoce naukowe pokacujace instalacje
db-killer-ow oraz foto :)

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]


--
mr
Moto Guzzi Breva 1100
xt600 34l
Leo Vince Ducati St3 ( 7184 ) for sale .

Arbiter
05-04-2008, 18:10
Użytkownik "TasmaN" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fviomq$m7n$[Only registered and activated users can see links]...

> Co to dokladnie jest dB killer? czy jest to rzecz prosta do ew. demontazu
> ?

dB killer to coś zobaczysz na fotce
[Only registered and activated users can see links] (leży pod nogami)

Do czego służy juz ktoś napisał

fv
05-04-2008, 21:15
TasmaN pisze:
> Co to dokladnie jest dB killer? czy jest to rzecz prosta do ew. demontazu ?

Ten element tłumika służy umożliwieniu drogowej homologacji tłumika. Z
założenia każdy kto kupuje akcesoryjny tłumik interesuje się przede
wszystkim rykiem, więc prosto go zdemontować.

> Czy wlasnie zalozeniem istnienia tej rzeczy jest montaz/demontaz na
> zyczenie uzytkownika?

Część tłumików może po odpowiednim dostrojeniu dolotu, mieszanki i
zapłonu polepszyć parametry momentu obrotowego i mocy. Parametry te mogą
być ulepszone jeszcze bardziej, gdy zdejmie się ogranicznik przelotu w
wydechu. Chodzi tu oczywiście o tory wyścigowe, gdzie nie obowiązują
uliczne normy hałasu.
Jeśli komuś w ruchu ulicznym brakuje odejścia, to może za słabo ogarnia
sprzęta albo powinien kupić sobie po prostu szybszy. Wydech nie zmieni
drastycznie tego jak motocykl jeździ.

W normalnej sytuacji, gdy motocykl porusza się drogami publicznymi,
zdejmowanie dB killera jest niesamowicie wkurzające dla innych
uczestników ruchu oraz okolicznych mieszkańców.


Jechałem sobie wczoraj spokojnie tunelem i usłyszałem grzmot jakby się
tir ze złomem przewrócił. Patrzę a tu grupa dekli z wydłubanymi
wydechami leci po torach tramwajowych (poza linią ciągłą). Ryk był
niesamowity. Gwarantuję, że 100% kierowców natychmiast znienawidziła
motocyklistów. Nie dość że łamali przepisy to jeszcze kręcili wysoko jak
się da. Radzę dobrze pomyśleć zanim się zdejmie dB killera.

--
fv
[Only registered and activated users can see links]

scibor
05-05-2008, 07:16
> (...) Wydech nie zmieni
> drastycznie tego jak motocykl jeździ.
>

I tu sie nie zgodze, choc w kwestii odwrotnie proporcjonalnej. Mam w zygzaku
przelotowego Vance&Hinesa. Ryczalo toto az uszy puchly no i sprzet jezdzil
dobrze. Ale z racji niecheci do nadmiaru dB zalozylem tam dB killera wlasnej
konstrukcji (znaczy sie przelot zatkalem:)) i oprocz zamierzonego efektu
poprawy wlasnego komfortu akustycznego zygzak zaczal jezdzic lepiej.Zaznaczam,
ze nie testuje tego na hamowni czy przy predkosciach 250+, ale oddawanie mocy
w uzywanym przeze mnie zakresie(80\150) jest bardziej gladkie.
Natomiast w kwestii proporcjonalnej to faktycznie zmian drastycznych nie
nalezy sie spodziewac. Oprocz drastycznego wzrostu niecheci innych
uzytkownikow drogi.

scbr
suomizygzak
crossa kupie

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: [Only registered and activated users can see links]

TasmaN
05-05-2008, 14:25
Użytkownik "fv" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvl92c$1u$[Only registered and activated users can see links]...

> Jeśli komuś w ruchu ulicznym brakuje odejścia, to może za słabo ogarnia
> sprzęta albo powinien kupić sobie po prostu szybszy. Wydech nie zmieni
> drastycznie tego jak motocykl jeździ.

nie chodzi mi o poprawe odejscia ale o dzwiek...
oczywiscie nie chce ryczacej krowy tylko wiecej basowego brzmienia.
W Suzuki wole sluchac tlumika niz grzechotow w silniku ;p

> W normalnej sytuacji, gdy motocykl porusza się drogami publicznymi,
> zdejmowanie dB killera jest niesamowicie wkurzające dla innych uczestników
> ruchu oraz okolicznych mieszkańców.

zgadzam sie z tym ale...
decyzja o zmianie tlumika na glosniejszy zapadla w momencie jak o malo co
facet nie zdjal mnie z moto, drzwiami swojego busa... bo chcial wysiasc na
chwile w korku :/



--
TasmaN

GSXF 750 czarne jajko :)

fv
05-05-2008, 14:42
TasmaN wrote:
>> Jeśli komuś w ruchu ulicznym brakuje odejścia, to może za słabo
>> ogarnia sprzęta albo powinien kupić sobie po prostu szybszy. Wydech
>> nie zmieni drastycznie tego jak motocykl jeździ.
> nie chodzi mi o poprawe odejscia ale o dzwiek...

W jajku? Kurcze, rozumiem w GS500 ale jajko na prawdę głośno oznajmia o swojej
obecności...

> decyzja o zmianie tlumika na glosniejszy zapadla w momencie jak o malo
> co facet nie zdjal mnie z moto, drzwiami swojego busa... bo chcial
> wysiasc na chwile w korku :/

Oczywiście zdajesz sobie sprawę z tego, że głośniejszy tłumik raczej przyczni
się do kolejnej takiej próby niż do uniknięcia jej?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

Watson
05-09-2008, 14:13
fv wrote:
> W normalnej sytuacji, gdy motocykl porusza się drogami publicznymi,
> zdejmowanie dB killera jest niesamowicie wkurzające dla innych
> uczestników ruchu oraz okolicznych mieszkańców.


Naprawde ladny dzwięk mają tylko sportowe V90 w dwóch garach.
Cała reszta tylko drze jape.


--
FJR 1300, EXC 400
Wyscigowa licencja A
Złoty Felkowski Braincap '06

Kuczu
05-09-2008, 20:32
Watson pisze:
> Naprawde ladny dzwięk mają tylko sportowe V90 w dwóch garach.

O ile maja na silniku napis Buell :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

Monster
05-09-2008, 20:37
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
> Watson pisze:
>> Naprawde ladny dzwięk mają tylko sportowe V90 w dwóch garach.
>
> O ile maja na silniku napis Buell :)

Chiba pryndzej Stukati:-)

Monster
BMW R1100S

Kuczu
05-09-2008, 20:39
Monster pisze:
> Chiba pryndzej Stukati:-)

W Duc-u jest problem bo halas sprzegla skutecznie zaglusza dzwiek z tlumika.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

Monster
05-09-2008, 20:44
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
> Monster pisze:
>> Chiba pryndzej Stukati:-)
>
> W Duc-u jest problem bo halas sprzegla skutecznie zaglusza dzwiek z
> tlumika.

fakt,po wymianie wydechu na nowy musiałem szybko cos z tym zrobić,strasznie
się znawcy darli że padaka:-)
Evo na pasie też trochę hałasuje tarczami

Monster
BMW R1100S

Kuczu
05-09-2008, 21:36
Monster pisze:
> Evo na pasie też trochę hałasuje tarczami

Czym ? Wszystkim halasuje ale na pewno nie sprzeglem.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

zbigi
05-10-2008, 09:07
Kuczu napisał(a):
> Watson pisze:
>
>> Naprawde ladny dzwięk mają tylko sportowe V90 w dwóch garach.
>
> O ile maja na silniku napis Buell :)
>
O,o... To bjuel ma 90 stopni miedzy zylindrami? Paczpan, czego to sie
mozna dowiedziec od harleisty :P

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Monster
05-10-2008, 15:21
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
> Monster pisze:
>> Evo na pasie też trochę hałasuje tarczami
>
> Czym ? Wszystkim halasuje ale na pewno nie sprzeglem

Toć piszę że suchym,nie grzechotało,ale wyraźnie było słychać szelest tarcz.

Monster
BMW R1100S

Don Pedro
05-10-2008, 16:45
Watson napisał(a):
> Naprawde ladny dzwięk mają tylko sportowe V90 w dwóch garach.
> Cała reszta tylko drze jape.

Amen.

--
Don Pedro
TL-S z nie do końca cichymi kominami :)

Kuczu
05-11-2008, 11:26
zbigi pisze:
> O,o... To bjuel ma 90 stopni miedzy zylindrami? Paczpan, czego to sie
> mozna dowiedziec od harleisty :P

Nie ma :) Widzalem V90 czytalem V2 :) Mea Culpa. W wersji V90 Stukati
wygralo :)



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]