PDA

View Full Version : czemu w nowoczesnych motocyklach trzeba regulowac zawory


AlFire
05-02-2008, 04:50
Witajcie,

kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
cykl:
-1000km
-20000km
-40000km
i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
tak robione w wiekszosci motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie
jest to juz historia....


--
pozdr, A.

DCtor
05-02-2008, 08:25
Vitam,
> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....

w samochodach stosowane sa OIDP popychacze hydrauliczne, ktore najogolniej
mowiac sie same reguluja. W motocyklach popychacze sa "sztywne" - znaczy
regulowane srubami (z reguly starsze konstrukcje) lub plytkami (to te
nowsze). "Srubkowe" reguluje sie czesto - co 6-10 tys km. "Plytkowe" co
20-40tys km.
Takie rozwiazanie w motocyklach jest konieczne ze wzgledu na to ze przy
obrotach maxyalnych dostepnych dla auta wiekszosc moto zaczyna dopiero
ciagnac a wyzej hydraulika juz sobie slabo radzi. Podejrzewam tez ze ma tu
znaczenie masa calej konstrukcji. Oczywiscie jest kilka wyjatkow - np. Honda
CB750 ktora ma hydrauliczne.

Vive valeque
DCtor
VFR8 Quicksilver

Alti
05-02-2008, 11:43
Użytkownik "DCtor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvefkr$3le$[Only registered and activated users can see links]...
> Vitam,
>> - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to tak robione w wiekszosci
>> motocyklach. w przemysle samochodowym zdaje sie jest to juz historia....

> Podejrzewam tez ze ma tu znaczenie masa calej konstrukcji.

IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
Śrubki są cięższe niż płytki więc występują raczej w silnikach z mniejszymi
obrotami maksymalnymi.
Wszystkie przecinaki z czerwoną kreską na poziomie 12 i więcej KRPM mają
płytki.
Wojtek

zbigi
05-02-2008, 13:21
AlFire napisał(a):
> kolega wlasnie oddal nowego 1200 GS to serwisu by zmienic olej po
> pierwszych 1000km. okazalo sie ze serwis chce rowniez wyregulowac
> zawory. po sprawdzeniu w ksiazce okazuje sie ze rzeczywiscie BMW ma taki
> cykl:
> -1000km
> -20000km
> -40000km
> i potem juz nic. z mojej fazerce trzeba regulowac co 40kkm. tak sobie
> rozmawiamy i pada pytanie - jaka jest przyczyna techniczna ze jest to
> tak robione w wiekszosci motocyklach.

Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
interwalach ;) trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

newrom@spamcom.com
05-02-2008, 16:34
On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.

No i cene.

>?rubki są cięższe niż płytki więc występują raczej w silnikach z mniejszymi
>obrotami maksymalnymi.

Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
tylko sobie lezy.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

Alti
05-02-2008, 16:49
Użytkownik <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
>
> No i cene.
>
>>?rubki są cięższe niż płytki więc występują raczej w silnikach z
>>mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.
>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.

No właśnie. A jak śrubką skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
dodatkowa latająca masa, której się pozbywają konstruktorzy silników
motocyklowych.
Wojtek

zbigi
05-02-2008, 19:20
[Only registered and activated users can see links] napisał(a):
> On Fri, 2 May 2008 12:43:31 +0200, "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>IMO głównie chodzi o masę konstrukcji.
>
> No i cene.
>
A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.

>>?rubki są cięższe niż płytki więc występują raczej w silnikach z mniejszymi
>>obrotami maksymalnymi.
>
> Po mojemu to totalna bzdura jest. Plytka przeciez nie lata po silniku
> tylko sobie lezy.

Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
zaworem.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Jasio
05-02-2008, 23:12
Użytkownik "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:fvfd65$mcl$[Only registered and activated users can see links]...

> No właśnie. A jak śrubką skręcasz żeby ustawić luzy to ci lata. I to jest
> dodatkowa latająca masa, której się pozbywają konstruktorzy silników
> motocyklowych.

"Masa lataj±ca" - zdobyłe¶ złoty medal w kategorii okre¶lenia fachowe!
No, kurde NMSP

O kodowaniu już mówili, że złe masz?

--
jasio
etz vx

AlFire
05-03-2008, 03:37
zbigi wrote:
>
> Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
> interwalach ;) trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.
>

pisze dokladnie - check and adjust. czyli potencjalna regulacja wchodzi
w gre.

--
alfz1

newrom@spamcom.com
05-03-2008, 17:15
On Fri, 02 May 2008 20:20:13 +0200, zbigi
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.

W swiecie idealnym - z pewnoscia
w swiecie rzadzonym przez ksiegowych - malo prawdopodobne ;)
Juz bardziej widzi mi sie ze chodzi o uproszczenie serwisu i
jednoczesnie zwiazanie klienta z kolejnymi czesciami zamiennymi.

>Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
>zaworem.

Chyba srupka.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

Jacot
05-03-2008, 19:27
AlFire <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>zbigi wrote:
>>
>> Ale jestes pewien, ze chodzi o regulacje? Bo mnie sie zdaje, ze w tych
>> interwalach ;) trzeba _skontrolowac_ luzy i dopiero ewentualnie ustawic.
>>
>
>pisze dokladnie - check and adjust. czyli potencjalna regulacja wchodzi
>w gre.

No i?

--
Pozdrowionka
Jacot M10
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

zbigi
05-04-2008, 15:31
[Only registered and activated users can see links] napisał(a):
> On Fri, 02 May 2008 20:20:13 +0200, zbigi
> <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>>A moim zdaniem, o stabilnosc (trwalosc) ukladu. I o gabaryty. Na przyklad.
>
> W swiecie idealnym - z pewnoscia
> w swiecie rzadzonym przez ksiegowych - malo prawdopodobne ;)
> Juz bardziej widzi mi sie ze chodzi o uproszczenie serwisu i
> jednoczesnie zwiazanie klienta z kolejnymi czesciami zamiennymi.
>
Eee... Czepiasz sie. Plytki sa bardzo dobrym rozwiazaniem.

>>Alez lata sobie! Jak najbardziej sobie lata... W te i we w te - razem z
>>zaworem.
>
> Chyba srupka.

Srubka, czy srubkom? ;) Zreszta... I tak plytka sobie lata razem ze
szklanka (a moze szklaneczka, czy moze nawet kieliszeczkiem? ;)) zaworu. :P

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)