View Full Version : Re: Jak sprawdzić czy licznik nie był kręcony
Dnia piÄknego Wed, 30 Apr 2008 20:29:19 +0200, osobnik zwany bascha
wystukaĹ:
> Tak na zdrowy rozum ktoÂś kto kreciÂł licznik musiaÂł dostawaĂŚ siĂŞ do
> bebechĂłw zegara
a po co miaĹby sie tam dostawaÄ? zwĹaszcza do elektronicznego. Olej
przebieg patrz na stan maszyny
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!"
Terry Pratchett
Użytkownik "masti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links].o rg...
> Dnia pięknego Wed, 30 Apr 2008 20:29:19 +0200, osobnik zwany bascha
> wystukał:
>
> > Tak na zdrowy rozum kto? kto kreci3 licznik musia3 dostawaa sie do
> > bebechów zegara
>
> a po co miałby sie tam dostawać? zwłaszcza do elektronicznego. Olej
> przebieg patrz na stan maszyny
Oczywiście że głównie sugeruje się ogólnym stanem moto, ale przebieg jeśli
jest oryginalny też jest cenną wskazówką bo np jeśli oto ma nabite 99 000 a
technicznie jest OK to kupując takiego bzyka mogę się z całkiem dużym
prawdopodobieństwem spodziewać jakiegoś remontu w najbliższym czasie mimo że
teraz moto wygląda OK i wszystko świetnie działa i wiem już że nie opłaca mi
się kupować tej maszyny za np 6000 zł( jak chce sprzedający) tylko np za
4500 zł
Ale wracając do tematu chodzi mi o liczniki mechaniczene, na zdrowy rozum
żeby zmienić w nim przebieg tzreba dobrać się do bebechów więc jak chandlaż
kręci zegar skoro nic po nim nie widać że był rozbierany, czarodziej czy co,
może oddają je do zegarmistrza i to zegarmistzre kręcą zegary, oglądałem
nie dawno maszynę w której ewidętnie budzik był kręcony a po zegarze
dosłownie śladu nie ma że było coś manipulowane..
Użytkownik "bascha" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvdqca$7ol$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Użytkownik "masti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:[Only registered and activated users can see links].o rg...
> Ale wracając do tematu chodzi mi o liczniki mechaniczene, na zdrowy rozum
> żeby zmienić w nim przebieg tzreba dobrać się do bebechów więc jak
> chandlaż
> kręci zegar skoro nic po nim nie widać że był rozbierany, czarodziej czy
> co,
> może oddają je do zegarmistrza i to zegarmistzre kręcą zegary, oglądałem
> nie dawno maszynę w której ewidętnie budzik był kręcony a po zegarze
> dosłownie śladu nie ma że było coś manipulowane..
nie ma rzeczy niemozliwych.
a moze to co ugryziesz na cenie moto zinwestujesz w slownik?
Easy
Użytkownik "bascha" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvdqca$7ol$[Only registered and activated users can see links]...
> Użytkownik "masti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:[Only registered and activated users can see links].o rg...
>> Dnia pięknego Wed, 30 Apr 2008 20:29:19 +0200, osobnik zwany bascha
>> wystukał:
>>> Tak na zdrowy rozum kto? kto kreci3 licznik musia3 dostawaa sie do
>>> bebechów zegara
>> a po co miałby sie tam dostawać? zwłaszcza do elektronicznego. Olej
>> przebieg patrz na stan maszyny
> Ale wracając do tematu chodzi mi o liczniki mechaniczene, na zdrowy rozum
> żeby zmienić w nim przebieg tzreba dobrać się do bebechów więc jak
> chandlaż kręci zegar skoro nic po nim nie widać że był rozbierany,
> czarodziej czy co, może oddają je do zegarmistrza i to zegarmistzre
> kręcą zegary, oglądałem nie dawno maszynę w której ewidętnie budzik był
> kręcony a po zegarze dosłownie śladu nie ma że było coś manipulowane..
To pytanie dodatkowe:
W jaki sposób się kręci licznik w tę właściwą stronę? Tzn. jak to się
dzieje, że on działa? Wiesz? I już znasz odpowiedź - oni jeżdżą tymi
sprzętami do tyłu. (:
A serio - licznik jest podłączony do linki, która jest podłączona do ślimaka
znajdującego się przy kole. Nie trzeba więc rozbierać silnika, ani nawet
zdejmować koła - wystarczy mieć giętki wałek z końcówką pasującą do
licznika. No i napęd tego wałka z regulacją kierunku obrotów. Znasz jakiś
taki napęd?
Pewnie jest to możliwe na 1500 sto dziewięćset sposobów zapewne, ale podaję
taki dostępny w wojskowych ciężarówkach do nauki jazdy.
A jak tak się zasadzasz na sprowadzane sprzęty - zażądaj jakichś dokumentów
potwierdzających przebieg. Jeżeli one się kończą nawet dwa lata temu to masz
punkt zaczepienia. Jeżeli ich nie ma - szukaj sobie znaków zużycia, o
których zapewne poczytałeś w archiwum, skoro tak dużo piszesz, to archiwum
masz już w małym palcu, co nie?
--
jasio
etz vx
> a moze to co ugryziesz na cenie moto zinwestujesz w slownik?
*** Myślisz, że nauczy sie z tego jak krecic licznik ? ;-)
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.