PDA

View Full Version : Czerwona pieknosc


Tytus z domQ
11-09-2011, 17:43
[Only registered and activated users can see links]

--
Pozdrawiam
Tytus

de Fresz
11-09-2011, 18:22
On 2011-11-09 18:43:26 +0100, "Tytus z domQ" <[Only registered and activated users can see links]> said:

> [Only registered and activated users can see links]

Przeca włoszczyzna nadaje się tylko do zupy... Wiem, bo na preclu czytałem.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Qlfon
11-09-2011, 18:52
W dniu 2011-11-09 18:43, Tytus z domQ pisze:
> [Only registered and activated users can see links]
>
No ładne to może i jest ale je¶li jest tak samo niewygodne jak 1098 to
dziękuję, postoję. Ale jest postęp - wydech już nie smaży łydki:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Jasio
11-09-2011, 19:37
Użytkownik "Tytus z domQ" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9ee3u$96r$[Only registered and activated users can see links]...
> [Only registered and activated users can see links]
>

Czerwone jak czerwone. Trytytki spinaj±ce elektrykę coraz lepiej
maskuj±. (:

Pytania z innej beczki.
Czemu dopiero jak Buell padł, to zacz±ł się trend na tłumiki pod
motocyklem?
Czy za jaki¶ czas doczekamy się również hamulców ZTL? Oleju w wahaczu?
(:

Je¶li mieliby te swoje dziwadła opatentowane, to ochrona patentowa
nadal by działała. Może japońska czwórka ma spor± inercję, ale u
Włochów chyba pierwszy widzę tłumik. Pierwszy raz w Japonii to bodaj
kawasaki er-6 było.

Cytuj±c klasykę precla "sk±d ta niechęć?"


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
11-09-2011, 19:55
W dniu 2011-11-09 20:37, Jasio pisze:

> Pytania z innej beczki.
> Czemu dopiero jak Buell padł, to zaczął się trend na tłumiki pod
> motocyklem?

Wlasnie ! Nieudolne kopie same.

> Czy za jakiĹ› czas doczekamy siÄ™ rĂłwnieĹĽ hamulcĂłw ZTL? Oleju w wahaczu? (:

Nie maja na tyle odwagi pajace. Na szczescie istnieje EBR i motocykle
tej marki podtrzymuja tradycje.




--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-09-2011, 19:57
W dniu 2011-11-09 20:37, Jasio pisze:

> Czy za jakiĹ› czas doczekamy siÄ™ rĂłwnieĹĽ hamulcĂłw ZTL? Oleju w wahaczu? (:

Nie zapomnij o paliwie w ramie i tarczach hamulcowych mocowanych do
obreczy !!


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Jasio
11-09-2011, 20:03
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:j9em08$4ag$[Only registered and activated users can see links]...
>W dniu 2011-11-09 20:37, Jasio pisze:
>
>> Czy za jakiĹ› czas doczekamy siÄ™ rĂłwnieĹĽ hamulcĂłw ZTL? Oleju w
>> wahaczu? (:
>
> Nie zapomnij o paliwie w ramie i tarczach hamulcowych mocowanych do
> obreczy !!
>

Myślałem, że ZTL to tarcza mocowana do obręczy. Tak, tak jest (dzięki,
wiki)

Zajebistym pomysłem to jest miejsce na stacyjkę. (:
Dziwniej to tylko w starych volvo było - wygodniej policjantowi te
kluczyki wyjąć niż kierowcy włożyć.


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Arni
11-09-2011, 20:15
W dniu 09.11.2011 21:03, Jasio pisze:

> Dziwniej to tylko w starych volvo było - wygodniej policjantowi te
> kluczyki wyj±ć niż kierowcy włożyć.

jak bardzo starych? bo wszystkie jakie znam maj± po prawej stronie
kierownicy czyli w wersji lewostronnego ruchu to słabe ułatwienie
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Arni
11-09-2011, 20:16
W dniu 09.11.2011 21:15, Arni pisze:
> W dniu 09.11.2011 21:03, Jasio pisze:
>
>> Dziwniej to tylko w starych volvo było - wygodniej policjantowi te
>> kluczyki wyj±ć niż kierowcy włożyć.
>
> jak bardzo starych? bo wszystkie jakie znam maj± po prawej stronie
> kierownicy czyli w wersji lewostronnego ruchu to słabe ułatwienie

oczywiscie chodziło Ci o porsche tylko z volvo to ma niewiele wspólnego.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Szymon Machel
11-09-2011, 20:30
Witam
A do czego to służy? Jeżeli to jest motocykl
to jak mam na nim usi±¶ć? Mięsień piwny nie pozwoli
mi dosięgn±ć kierownicy :)
Ładny kolor :)

Szymon

Yogi\(n\)
11-09-2011, 20:45
Użytkownik "Arni" napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:j9en3n$8ai$[Only registered and activated users can see links]...

>> jak bardzo starych? bo wszystkie jakie znam maj± po prawej stronie
>> kierownicy czyli w wersji lewostronnego ruchu to słabe ułatwienie

>oczywiscie chodziło Ci o porsche tylko z volvo to ma niewiele wspólnego.

Może raczej o saaba, który ma teraz więcej wspólnego z Chińczykami;-)
--
Yogi(n)

Jasio
11-09-2011, 20:51
Użytkownik "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9en3n$8ai$[Only registered and activated users can see links]...

> oczywiscie chodziło Ci o porsche tylko z volvo to ma niewiele
> wspólnego.
>

A przysi±głbym, że Volvo albo Saab.
Sprawdziłem, mea culpa.
Niech będzie i porsze.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Arni
11-09-2011, 20:53
W dniu 09.11.2011 21:51, Jasio pisze:
> Użytkownik "Arni" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
> news:j9en3n$8ai$[Only registered and activated users can see links]...
>
>> oczywiscie chodziło Ci o porsche tylko z volvo to ma niewiele wspólnego.
>>
>
> A przysi±głbym, że Volvo albo Saab.
> Sprawdziłem, mea culpa.
> Niech będzie i porsze.

saab ma w centralnej konsoli - jeszcze trudniej dla policjanta :)

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Songoku
11-09-2011, 21:05
W dniu 2011-11-09 18:43, Tytus z domQ pisze:
> [Only registered and activated users can see links]
>

No pikny, pikny, ciekawecz czy będzie kosztował 100 czy 150 kilo-złotychy...

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Kuczu
11-10-2011, 05:17
W dniu 2011-11-09 21:51, Jasio pisze:

> A przysiągłbym, że Volvo albo Saab.
> Sprawdziłem, mea culpa.
> Niech będzie i porsze.
>

i radziecka Lada.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Tytus
11-10-2011, 11:38
Siemka

*** Kuczu
doczekamy się również hamulców ZTL? Oleju w wahaczu? (:
Nie zapomnij o paliwie w ramie i tarczach hamulcowych mocowanych do
obreczy !!

Po co macic jak najlepsze marki stosuja Brembo???
Miejsce oleju jest w misce lub zbiorniku a wachacz ma sluzyc do
mocowania kola a nie do tego zeby sie cos w nim przelewalo - jak
mawial druh Walczak "woda to najgorszy balast".
Paliwo w ramie powiadasz??? w bulwarowce ktora ma sluzyc do lansu pod
knajpa
tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna rame (jako
zbiornik paliwa) w replice torowki...
Tarcza przy obreczy to klawa rzecz - glownie pod garazem - chcialby je
zobaczyc po kilku solidnych hamowaniach
- jak ze znacznie ograniczonym przez felge oplywem powietrza radzi
sobie z chlodzeniem...
Ale ich cena zapewne powstrzymala by mnie przed takimi testami...

T

Jasio
11-10-2011, 11:47
Tytus <[Only registered and activated users can see links]> napisała rzekomo
news:[Only registered and activated users can see links]
> Siemka

> Tarcza przy obreczy to klawa rzecz - glownie pod garazem - chcialby je
> zobaczyc po kilku solidnych hamowaniach
> - jak ze znacznie ograniczonym przez felge oplywem powietrza radzi
> sobie z chlodzeniem...
> Ale ich cena zapewne powstrzymala by mnie przed takimi testami...
> T

A ja przytoczę przykład rekordu ¶wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
Buella.
Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie opływ powietrza jest
"znacznie ograniczony"?


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

AZ
11-10-2011, 11:51
On 2011-11-10, Jasio <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> A ja przytoczê przyk³ad rekordu ¶wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
> Buella.
> Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie opÂływ powietrza jest
> "znacznie ograniczony"?
>
Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie? Poza tym
czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre? Co z masa niereserowana?

--
Artur
ZZR 1200

Jasio
11-10-2011, 12:10
AZ <[Only registered and activated users can see links]> napisała rzekomo
news:j9gdr8$tb1$[Only registered and activated users can see links]

> Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie? Poza tym
> czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre? Co z masa niereserowana?

Tak tak, masa nieresorowana jest tak ważna, że Michelin wypu¶cił opony
lżejsze od poprzedniego modelu o ile¶ tam.
Kupiłe¶ je? (:

Poza tym jest to jedna tarcza a nie dwie. Więcej odpowiedzi na te i inne
pytania młodego precla tu:
[Only registered and activated users can see links]


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Jasio
11-10-2011, 12:19
Wiem, taki będzie lepszy.
[Only registered and activated users can see links]

--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

kakmar
11-10-2011, 12:37
Dnia 10.11.2011 AZ <[Only registered and activated users can see links]> napisał/a:
> On 2011-11-10, Jasio <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> A ja przytoczê przyk³ad rekordu ¶wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
>> Buella.
>> Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie opÂływ powietrza jest
>> "znacznie ograniczony"?
>>
> Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie? Poza tym
> czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre? Co z masa niereserowana?
>
To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła. Na pewno
mocowanie tarczy na obręczy pozwala mieć teoretycznie mniejsze siły/momenty
skręcające które musi przenieść felga na oponę w trakcie hamowania.
Ale czy biorąc pod uwagę inne obciążenia które musi wytrzymać, wystarczy tego
na zrobienie lżejszej. Raczej nie. Do tego nawet jeśli w sumie będzie lżejsza,
to mamy niekorzystne przeniesienie większej masy bliżej obwodu koła.
Co bezpośrednio przekłada się na inne niepożądane zjawiska jak np. większy
efekt ĹĽyroskopowy, itd.

--
kakmaratgmaildotcom

Kamil Nowak 'Amil'
11-10-2011, 12:54
kakmar napisał(a):
> To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.

No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
tarczy. Stad niechec producentow.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Kuczu
11-10-2011, 16:01
W dniu 2011-11-10 13:54, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> kakmar napisał(a):
>> To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.
>
> No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
> tarczy. Stad niechec producentow.
>
>

Hmmm. To jak ja zakladam disclocka w moim Buellu ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-10-2011, 16:08
W dniu 2011-11-10 12:38, Tytus pisze:

> Po co macic jak najlepsze marki stosuja Brembo???

Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie. Brembo sa ok, ISR sa ok TZL sa ok.

> Miejsce oleju jest w misce lub zbiorniku a wachacz ma sluzyc do
> mocowania kola a nie do tego zeby sie cos w nim przelewalo - jak
> mawial druh Walczak "woda to najgorszy balast".

No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.

> Paliwo w ramie powiadasz??? w bulwarowce ktora ma sluzyc do lansu pod
> knajpa
> tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna rame (jako
> zbiornik paliwa) w replice torowki...

No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.

> Tarcza przy obreczy to klawa rzecz - glownie pod garazem - chcialby je
> zobaczyc po kilku solidnych hamowaniach
> - jak ze znacznie ograniczonym przez felge oplywem powietrza radzi
> sobie z chlodzeniem...

Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-10-2011, 16:11
W dniu 2011-11-10 12:51, AZ pisze:
> On 2011-11-10, Jasio<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> A ja przytoczê przyk³ad rekordu ¶wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
>> Buella.
>> Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie opÂływ powietrza jest
>> "znacznie ograniczony"?
>>
> Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie?

Zasadnicza. Bardzo skuteczny i rewelacyjnie dozowalny hamulec.

Poza tym
> czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre?
> Co z masa niereserowana?

Czyli jak masz dwie klasyczne tarcze to one sa resorowane a jedna na
obwodzie felgi to juz nie ? Zapewniam Cie iz tarcza z Buella wazy mniej
niz dwie z Twojego KHI.

Tarcza Buella ma tylko dwie wady:

- jest droga w produkcji
- latwo ja uszkodzic

innych wad chyba nie ma

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Tytus z domQ
11-10-2011, 18:15
Siemka
*** "Kuczu"
Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie.

Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze sportowy
motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie ze zarowno
Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej. A dla mnie wykladnikiem techniki
motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak widac nie slyszeli o innych
systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...
Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna tarcza -
co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram masy :)

*** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.

Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???

*** No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.
Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.

Kuczu prosze Cie obejrzyj kilka wyscigow - w TV lub na zywo ale to nie maja
byc wyscigi rututni a sportowych motocykli. Zobaczysz co sie dzieje z
motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu. Posluchaj/poczytaj co mowia o
technice kolesie ktorzy sie troche znaja a potem zacznij pisac o
"sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze firma
technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc niedawno
odkryli rozrzad DOHC) a zwana BMW probujac wejsc do gry w wyscigach MotoGP
zderzyla sie z rzeczywistoscia i to brutalnie. Bo okazalo sie ze ta firma
pakujaca miliony euro w rozwoj technologi jest lata za japonskimi
rozwiazaniami stosowana w tej klasie
Raczej sie nie porozumiemy bo rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach - Ty o
pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem. Ty o
hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50 przed
winklem na torze.


--
Pozdrawiam
Tytus

P.S.I prosze nie piszcie mi o rekordach w jezdzie na przednim/tylnym kole bo
jak dobremu stunterowi zaplaca to na WSK zrobi taki rekord.

Kuczu
11-10-2011, 19:00
W dniu 2011-11-10 19:15, Tytus z domQ pisze:

> Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze
> sportowy motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie
> ze zarowno Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej.

No i ok. Wisimito. Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub
w internecie.

> A dla mnie wykladnikiem techniki motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak
> widac nie slyszeli o innych systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...

Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy. Widze ze zaczynasz
grzebac w internecie. O Tokico i ISR juz doczytales ? I gdzie zaczelismy
rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz warunki brzegowe ?

> Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna
> tarcza - co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram
> masy :)

j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?

> *** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.
>
> Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???

j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
sucha miska i osobnym zbiornikiem.
>
> *** No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
> nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.
> Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
> serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
> podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
> ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
> twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
> pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.
>
> Kuczu prosze Cie obejrzyj kilka wyscigow - w TV lub na zywo ale to nie
> maja byc wyscigi rututni a sportowych motocykli. Zobaczysz co sie dzieje
> z motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
> zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu.

cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty
sobie teraz sam dodales.


> Posluchaj/poczytaj co mowia o
> technice kolesie ktorzy sie troche znaja a potem zacznij pisac o
> "sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze
> firma technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc
> niedawno odkryli rozrzad DOHC)

Ale z tym "sportem" to sie urodzilo raczej w Twojej glowie niz w mojej.
Albo zacznij zrozumiale zadawac pytania albo nie dopowiadaj sobie rzeczy
post factum.

> Raczej sie nie porozumiemy bo rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach - Ty o
> pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem.
> Ty o hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50
> przed winklem na torze.

Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.

I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-10-2011, 19:08
A i jeszcze w temacie sportu:

[Only registered and activated users can see links]

To tak gdybys nadal twierdzil ze na tym sie nie da scigac.

I garsc suchych faktow:

Ducati 1198 (170hp)9600rpm engine HP
Buell 1190RS (175hp 9750rpm engine HP.

Ducati 1198 (157.91 hp) @ 9,600 rpm (rear wheel)
Buell 1190RS (160hp) @ 9,750rpm (rear wheel)

Ducati 1198 (380 lbs) dry weight
Buell 1190RS (369 lbs) dry weight


Oczywiscie porownuje motocykle z podobnej kategorii a nie z motocyklami
z serii GP ktore nie maja z seria nic wspolnego. W razie gdybys zaraz mi
tu wyskoczyl z wynalazkami z GP za milion $.

I specjalnie dla Ciebie link do obrazka:

[Only registered and activated users can see links]

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Tytus z domQ
11-10-2011, 20:41
Siemka

*** "Kuczu" No i ok. Wisimito.

To juz wszyscy wiedza

***Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub w
internecie.

Mozesz rozwinac???

Chcesz wiedziec dlaczego tlumik jest pod motocyklem??? Niie to nie
zafascynowanie konstrukcja z USA
Za chwile wchodzi norma euro6 i gdzies trzeba zmiescic coraz wieksze
katalizatory - ktore nie dosc ze sa wielkie to i cholernie ciezkie.
A w sporcie srodek ciezkosci ma byc nisko
Wiec albo robi sie faje jak u AZ'a w KHI albo wciska sie to cholerstwo pod
silnik, proste i jakze banalne.
Ale zaraz czy to przypadkiem w juz w latach 90 w niejakiej 535 nie bylo
takiego rozwiazania, czy Fazer nie ma tam katalizatora???

*** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.

Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne sa
harleje

***I gdzie zaczelismy rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz
warunki brzegowe ?

Rozpocznj od poczatku - przeczytaj albo moze lepiej zobacz o jakim motocyklu
jest watek. Hint - nie ma on miejsca na sakwy, frendzle i nawet na pasazerke

*** j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?

Juz Ci pisalem ze rozmawiamy o dwoch rzeczach - Ty o jezdzie z gorki z
pasazerka bagazem i probie ogarniecia tego jak rozumiem ekstremalnego
wykorzystania motocykla, a ja o wykorzystaniu dwoch tarcz na torze - takich
jakie ma to Ducati - ktore wg zapowiedzi w 2013 bedzie startowac w WSBK.
Niestety raczej tego nie rozumiesz ba pewnie nawet nie wiesz co to jest WSBK
bo nie startuja tam buele i harleje

*** j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
sucha miska i osobnym zbiornikiem.

On sie specjalizowal w zeglarstwie srodladowym ale to ze Bulce konstruktorzy
zdecydowali sie na rozwazania smarowania rodem z motocrossu czy enduro nie
swiadczy chyba o tym ze sa to rozwiazania dobre dla motocykli szosowych???
Ale ja to rozumiem - jesli nie mozna pochwalic sie wlasciwosciami jezdnymi
jak japonia czy designem jak wloszczyna trzeba wymyslec dziwactwo i na tym
budowac legende wmawiajac wszystkim ze to jest super innowacja.

*** cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
> rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
> Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty
> sobie teraz sam dodales.

Po raz kolejny ja o zupie Ty o dupie - ale wyjasnie. Motocyle sportowe maja
zbiorniki montowane tak zeby przy nawet niewielkich wywrotkach odrywaly sie
od reszty dla bezpieczenstwa. Raczej trudno mi jest sobie wyobrazic
odrywajaca sie rame od reszty - abstrahujac juz od tego ze czesto po kozlach
motocykla ramy po prostu sie lamia i dosc latwo moge sobie zwizualizowac co
dzieje sie kiedy paliwo zalewa caly motocykl. O tym ze ramy sa klejone z
kilku rodzajow materialow tez warto wspomniec nie zawsze odpornych na
benzyne.

*** Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.

Zapewne dlatego n.im.w Suzuki tez sie myla stosujac sie do tej teorii. I juz
w latach dziewiecdziesiatych wycofali sie z 6 tloczkowych zaciskow i wyscigu
w rozmiarach tarcz...zakonczyli na 320-330mm z tego co pamietam - potem
okazalo sie ze nie rozmiar sie liczy a technika.

Niestety - rozwiazania techniczne i nowatorstowo Buella zweryfikowal rynek a
dokladnie sami menagerowie w fabryce to przykre bo goniac za wspolczesna
technologia dawaliby prace jeszcze dla kilku pokolen

*** I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.

LOL ales mnie pojechal ale i tu nieco sie roznimy - bo ja kilkanascie razy
widzialem tor - miejsce ktore bardzo szybko weryfikuje opanowanie i
mozliwosci techniczne motocykla. Miejsce gdzie po dniu treningow masz dosc
jazdy na tydzien, gdzie po kilku kolkach okazuje sie ze tarcze hamulcowe
zmienily kolor a opony nagrzaly sie tak ze mozna na nich gotowac herbate -
ale zapewne masz inne spostrzezenia na ten temat. I masz oczywiscie racje z
ta kanapa tyle, ze w moim przypadku byla to kanapa motocykla.
Ale byc moze Twoja skromnosc nie pozwala sie pochwalic osiagnieciami w tej
dziedzinie.

--
Pozdrawiam
Tytus

doomin13
11-10-2011, 20:43
Ogolnie z twoimi kwestiami w sprawie sie zgadzam choc nie jara mnie HD ani
Buell,
ale z sympatii dla Ducati sie nie zgadzam z porownaniem :)
a wogole to

Ducati 1198 (SP 2011 model) to 370 lbs nie 390

no i:

Buell 1190 rs 39000$
Ducati 1198 21000$

no z podwojna Ducat± to juz rady nie da :)
a pozatym porownaj z modelem 1199 gdzie Buell polegnie we wszystkich twoich
kategioriach a nie z 1198 z premiera z 2009 (Buell 2011)

pozdro,
doomin13
smc660
vtr1000

Tytus z domQ
11-10-2011, 21:01
Siemka
UĹĽytkownik "Kuczu"
[Only registered and activated users can see links]
To tak gdybys nadal twierdzil ze na tym sie nie da scigac.

Da sie - ale najlepiej stworzyc lige bueli - bo inaczej:
[Only registered and activated users can see links]
wyniki tego pana raczej nie powalaja na szczescie pozostawil sobie furtke w
postaci wyscigow SS na GSX-R600.
Pozniej grzebne w googlach zeby poglebic wiedze o tym zacnym zespole - bo na
to ze klient mi sie trafi z tego teamu to raczej nie mam co liczyc. Zeby
zastnieli gdzies w newsie chyba tez nie :(

*** I garsc suchych faktow:
Ducati 1198 (170hp)9600rpm engine HP
Buell 1190RS (175hp 9750rpm engine HP.
Ducati 1198 (157.91 hp) @ 9,600 rpm (rear wheel)
Buell 1190RS (160hp) @ 9,750rpm (rear wheel)
Ducati 1198 (380 lbs) dry weight
Buell 1190RS (369 lbs) dry weight

Parafrazujac B. Lee "suche fakty nie scigaja sie na torach"
A tego 1190RS w takiej specyfikacji to mozna kupic w salonie - czy te wyniki
sa uzyskiwane po miesiecznym tuningu???

--
Pozdrawiam
Tytus

Kuczu
11-10-2011, 21:28
W dniu 2011-11-10 21:41, Tytus z domQ pisze:

> *** "Kuczu" No i ok. Wisimito.
>
> To juz wszyscy wiedza

NO i ok. Przynajmniej wyjasnilismy sobie jedna kwestie.

>
> ***Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
> ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub
> w internecie.
>
> Mozesz rozwinac???

Ale po co ? Zajrzyj do watku.

>
> Chcesz wiedziec dlaczego tlumik jest pod motocyklem??? Niie to nie
> zafascynowanie konstrukcja z USA

Ale czy ja tak twierdze ?? Tlumiki pod silnikiem istnialy dawno. Tyle ze
wiekszosc motocykli ma silnik na tyle nisko na ile sie da i nie zaawsze
da sie tam zmiescic tlumik.


> Ale zaraz czy to przypadkiem w juz w latach 90 w niejakiej 535 nie bylo
> takiego rozwiazania, czy Fazer nie ma tam katalizatora???

535 mialy tlumik ZA silnikiem. Fazer zreszta tez.

>
> *** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.
>
> Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
> wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne
> sa harleje

Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
Nissinach. A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.

>
> ***I gdzie zaczelismy rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz
> warunki brzegowe ?
>
> Rozpocznj od poczatku - przeczytaj albo moze lepiej zobacz o jakim
> motocyklu jest watek. Hint - nie ma on miejsca na sakwy, frendzle i
> nawet na pasazerke

Wow. Widze ze chyba gosc z fredzlami Cie kiedys skrzywdzil bo masz
straszny uraz. A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.

>
> *** j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?
>
> Juz Ci pisalem ze rozmawiamy o dwoch rzeczach - Ty o jezdzie z gorki z
> pasazerka bagazem i probie ogarniecia tego jak rozumiem ekstremalnego
> wykorzystania motocykla, a ja o wykorzystaniu dwoch tarcz na torze -


Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
argumentow.

> takich jakie ma to Ducati - ktore wg zapowiedzi w 2013 bedzie startowac
> w WSBK. Niestety raczej tego nie rozumiesz ba pewnie nawet nie wiesz co
> to jest WSBK bo nie startuja tam buele i harleje

Mnie nie rajcuje ogladanie motocykli w telewizji. Mam ich dosyc u siebie
,w garazu.

>
> *** j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
> sucha miska i osobnym zbiornikiem.
>
> On sie specjalizowal w zeglarstwie srodladowym ale to ze Bulce
> konstruktorzy zdecydowali sie na rozwazania smarowania rodem z
> motocrossu czy enduro nie swiadczy chyba o tym ze sa to rozwiazania
> dobre dla motocykli szosowych???

Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
boczne, stoppie i wheelie. Tyle ze komplikuje troche wiec jest malo
stosowana. Ale juz w sporcie samochodowym jest mile widziana.

> Ale ja to rozumiem - jesli nie mozna pochwalic sie wlasciwosciami
> jezdnymi jak japonia czy designem jak wloszczyna trzeba wymyslec
> dziwactwo i na tym budowac legende wmawiajac wszystkim ze to jest super
> innowacja.

Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
jebnietym fanem (jak AZ z KHI). Po prostu probuje wylumaczyc czasami
czemu uwazam cos za rozsadne. Nie podoba sie to nie ! Napisz moze do
Erica Buella i jemu sie zal. Mnie to zwisa. A co do designu to mi akurat
Buell pasuje. Bardziej niz odpustowy VTR. Aczkolwiek VTR, technicznie,
fajnym motocyklem jest.

>
> *** cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
>> rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
>> Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to
>> Ty sobie teraz sam dodales.
>
> Po raz kolejny ja o zupie Ty o dupie - ale wyjasnie. Motocyle sportowe
> maja zbiorniki montowane tak zeby przy nawet niewielkich wywrotkach
> odrywaly sie od reszty dla bezpieczenstwa. Raczej trudno mi jest sobie
> wyobrazic odrywajaca sie rame od reszty - abstrahujac juz od tego ze
> czesto po kozlach motocykla ramy po prostu sie lamia i dosc latwo moge
> sobie zwizualizowac co dzieje sie kiedy paliwo zalewa caly motocykl. O
> tym ze ramy sa klejone z kilku rodzajow materialow tez warto wspomniec
> nie zawsze odpornych na benzyne.

Bylo rozjasnic mi w glowie na poczatku. Jak sam stwierdziles nie jestem
specem od SBK/GP/WSBK itp. Naucz sie zadawac pytania.
>
> *** Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
> stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.
>
> Zapewne dlatego n.im.w Suzuki tez sie myla stosujac sie do tej teorii. I
> juz w latach dziewiecdziesiatych wycofali sie z 6 tloczkowych zaciskow i
> wyscigu w rozmiarach tarcz...zakonczyli na 320-330mm z tego co pamietam
> - potem okazalo sie ze nie rozmiar sie liczy a technika.

Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.
A 6 tlokow nie zawsze jest lepiej niz 4. Lepsze jest 4 radialne bo daje
to stabilniejszy zacisk.

> Niestety - rozwiazania techniczne i nowatorstowo Buella zweryfikowal
> rynek a dokladnie sami menagerowie w fabryce to przykre bo goniac za
> wspolczesna technologia dawaliby prace jeszcze dla kilku pokolen

Tak samo jak Benelli i kilku innych producentow. Na ogol wygrywaja ksiegowi.

>
> *** I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
> zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.
>
> LOL ales mnie pojechal ale i tu nieco sie roznimy - bo ja kilkanascie
> razy widzialem tor - miejsce ktore bardzo szybko weryfikuje opanowanie i
> mozliwosci techniczne motocykla. Miejsce gdzie po dniu treningow masz
> dosc jazdy na tydzien, gdzie po kilku kolkach okazuje sie ze tarcze
> hamulcowe zmienily kolor a opony nagrzaly sie tak ze mozna na nich
> gotowac herbate

No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki motocyklowej
? Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
SBK ? Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
lotniczej ??

- ale zapewne masz inne spostrzezenia na ten temat. I
> masz oczywiscie racje z ta kanapa tyle, ze w moim przypadku byla to
> kanapa motocykla.

j.w.

> Ale byc moze Twoja skromnosc nie pozwala sie pochwalic osiagnieciami w
> tej dziedzinie.

Nie. Nie jeszdzilem po torze bo mnie to nie kreci i juz. Czy to oznacza
ze nie mam prawa miec pojecia o technice ? Gdy bedziemy rozmawiac o
technice pokonywania zakretow to chetnie i z szacunkiem Cie wyslucham.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Robert T.
11-10-2011, 21:54
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9hflq$f9g$[Only registered and activated users can see links]...
>W dniu 2011-11-10 21:41, Tytus z domQ pisze:
>
> Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
> jebnietym fanem (jak AZ z KHI).

Zaczyna robic sie ciekawie.
Typowa preclowa rozmowa.
Dobrze, ze mam chipsy i browarek :]


--
Pozdr. Robert. T.
ZR-7 00'

Kuczu
11-10-2011, 22:03
W dniu 2011-11-10 22:54, Robert T. pisze:

> Dobrze, ze mam chipsy i browarek :]

Uwazaj bo po takiej diecie mozesz sie juz na motocykl nie zmiescic.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

AZ
11-10-2011, 22:12
On 2011-11-10, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> jebnietym fanem (jak AZ z KHI)
>
Czemu wycierasz sobie mna morde skoro rozmawiasz z Tytusem? Kiedys to z
Toba mozna bylo porozmawiac o motocyklach a teraz niczym nie roznisz sie
od fanboya iphone-a, tyle ze zamiast iphone-a jest hd/buell.

BTW. Taki ze mnie fan KHI ze kupuje sobie gixxa... Stetryczales cos.
--
Artur
ZZR 1200

Robert T.
11-10-2011, 22:30
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9hho1$n49$[Only registered and activated users can see links]...
>W dniu 2011-11-10 22:54, Robert T. pisze:
>
>> Dobrze, ze mam chipsy i browarek :]
>
> Uwazaj bo po takiej diecie mozesz sie juz na motocykl nie zmiescic.

Spoko, jakby co to sobie kosz dorobie :)


--
Pozdr. Robert. T.
ZR-7 00'

Kuczu
11-10-2011, 22:33
W dniu 2011-11-10 23:12, AZ pisze:

> Czemu wycierasz sobie mna morde skoro rozmawiasz z Tytusem?

Bo jestescie kumple wiec predzej zalapie.

> Kiedys to z Toba mozna bylo porozmawiac o motocyklach a teraz niczym nie roznisz sie
> od fanboya iphone-a, tyle ze zamiast iphone-a jest hd/buell.

Wow. Nadal mozna. Tyle ze na argumenty. Ja chetnie pogadam o technice a
nie o przebitkach z TV-sat.

>
> BTW. Taki ze mnie fan KHI ze kupuje sobie gixxa... Stetryczales cos.

No i gratulacje, dorosles :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

AZ
11-10-2011, 22:41
On 2011-11-10, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Bo jestescie kumple wiec predzej zalapie.
>
Masz mylne wyobrazenie o mnie jako o kims ktory widzi tylko swoj
motocykl jako wzor i wszystko najlepsze co moze byc. Wlasnie teraz Ty
tak sie zachowujesz.
>
> Wow. Nadal mozna. Tyle ze na argumenty. Ja chetnie pogadam o technice a
> nie o przebitkach z TV-sat.
>
Sie smiejesz z wyscigow moto ale to wyscigi moto wlasnie weryfikuja
wiele i wyscigi to nie tylko GP.
>>
>> BTW. Taki ze mnie fan KHI ze kupuje sobie gixxa... Stetryczales cos.
>
> No i gratulacje, dorosles :)
>
Nigdzie nie napisalem ze KHI sprzedam, to fajny bezproblemowy sprzet do
teleportacji. Ale czasem czlowiek pragnie pozapierdalac po torze (czy
tam ulicy).

--
Artur
ZZR 1200

Kuczu
11-10-2011, 22:51
W dniu 2011-11-10 23:41, AZ pisze:
> On 2011-11-10, Kuczu<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> Bo jestescie kumple wiec predzej zalapie.
>>
> Masz mylne wyobrazenie o mnie jako o kims ktory widzi tylko swoj
> motocykl jako wzor i wszystko najlepsze co moze byc.

Bez obrazy ale takiemu wyobrazeniu dajesz tu czest owyraz

Wlasnie teraz Ty tak sie zachowujesz.

Pokaz palcem gdzie ja napisalem ze Buell/Hd sa "najzajebistsze" na
swiecie. Nie napisalem. Twierdze tylko ze Eric wymyslil pare fajnych
rzeczy ktore sa obiektywnie niezle i nad ktorymi warto sie pochylic. Ja
mialem w zyciu tyle motocykli ze naprawde bym musial byc debilem zeby
powiedziez iz HD/Buell sa najlepsze na swiecie. Bo nie sa.

>>
>> Wow. Nadal mozna. Tyle ze na argumenty. Ja chetnie pogadam o technice a
>> nie o przebitkach z TV-sat.
>>
> Sie smiejesz z wyscigow moto ale to wyscigi moto wlasnie weryfikuja
> wiele i wyscigi to nie tylko GP.

Ja sie nie smieje z wyscigow. Ja sie smieje z ludzi ktorzy gapia sie w
telewizor i mysla ze dzieki temu wiedza wszystko o technice tam
uzywanej. To tak jakbym ogladal skoki Malysza co niedziela i twierdzil
ze wiem jakie narty sa najlepsze.

>>>
>>> BTW. Taki ze mnie fan KHI ze kupuje sobie gixxa... Stetryczales cos.
>>
>> No i gratulacje, dorosles :)
>>
> Nigdzie nie napisalem ze KHI sprzedam, to fajny bezproblemowy sprzet do
> teleportacji. Ale czasem czlowiek pragnie pozapierdalac po torze (czy
> tam ulicy).

A ja mam w garazu prawie moje MotoGuzzi.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

AZ
11-10-2011, 23:03
On 2011-11-10, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Bez obrazy ale takiemu wyobrazeniu dajesz tu czest owyraz
>
Bos sztywny jakbys polknal kij od szczotki. KHI nabylem praktycznie
przez przypadek a nie z zamilowania do marki. Wiec trudno zeby brac
sprzecki KHI vs. Honda na powaznie...
>
> Pokaz palcem gdzie ja napisalem ze Buell/Hd sa "najzajebistsze" na
> swiecie. Nie napisalem. Twierdze tylko ze Eric wymyslil pare fajnych
> rzeczy ktore sa obiektywnie niezle i nad ktorymi warto sie pochylic. Ja
> mialem w zyciu tyle motocykli ze naprawde bym musial byc debilem zeby
> powiedziez iz HD/Buell sa najlepsze na swiecie. Bo nie sa.
>
Nie wiem. Z niecierpliwoscia czekam na rewolucyjny pomysl zastosowania
kol jako chlodnicy do wody.
>
> Ja sie nie smieje z wyscigow. Ja sie smieje z ludzi ktorzy gapia sie w
> telewizor i mysla ze dzieki temu wiedza wszystko o technice tam
> uzywanej. To tak jakbym ogladal skoki Malysza co niedziela i twierdzil
> ze wiem jakie narty sa najlepsze.
>
Nie. Nad wyscigami siedzi wiele tegich glow zeby byc najlepszym, wiec
logicznym jest, ze tam sie rodza najlepsze/najskuteczniejsze pomysly?
Czyz nie?

--
Artur
ZZR 1200

Tytus z domQ
11-11-2011, 00:21
Siemka

*** "Kuczu"
Ale po co ? Zajrzyj do watku.

Ale pokaz mi bo pacze i nie widze

*** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
Nissinach.

W sporcie nie widzialem...

*** A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.

Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych elemetach
tej marki ale nie o tych made in UE/Japan

*** Wow. Widze ze chyba gosc z fredzlami Cie kiedys skrzywdzil bo masz
straszny uraz.

Sam sie skrzywdzilem - mialem KHI i na dodatek z frendzlami i do dzis mam
traume...jedyne co mnie tlumaczy to fakt ze to bledy mlodosci porownywalne
do pierwszego malzenstwa

*** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.

Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA

*** Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
argumentow.

I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu zacisku
zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana, po drugie zacisk od
osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy zagotuje
momentalnie plyn. O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko trzeba rzec bo
tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge - a kazdy wie jak to jest z
cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na zachowanie moto - prawda
Kuczu ze wiesz???

Mnie nie rajcuje ogladanie motocykli w telewizji. Mam ich dosyc u siebie
,w garazu.

Masz juz 1199 w garazu - to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i
driftowozy...

***Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
boczne, stoppie i wheelie.

Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???
Hint: technika jazdy polegajaca na maksymalnym wykorzystaniu mocy motocykla
nie przewiduje uniesienia kola przedniego wiekszego niz 10 cm i to przy
starcie a unoszenie tylnego nie wchodzi wogole w gre i jest powaznym
sygnalem o zlym ustawieniu zawieszenia.
Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
albo mi na stacji nie powiedzieli

***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
jebnietym fanem (jak AZ z KHI).

I ja i AZ to zauwazylismy...

***Po prostu probuje wylumaczyc czasami czemu uwazam cos za rozsadne. Nie
podoba sie to nie ! Napisz moze do Erica Buella i jemu sie zal.

Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.

***Aczkolwiek VTR, technicznie fajnym motocyklem jest.

Powaznie??? slaby silnik - nieszczegolne hamulce, malo agresywna geometria,
zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki - oczywiscie
nie za stromej i z mala pasazerka

*** Bylo rozjasnic mi w glowie na poczatku. Jak sam stwierdziles nie jestem
specem od SBK/GP/WSBK itp. Naucz sie zadawac pytania.

Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat to ma
choc sladowe pojecie o czym...

*** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.

To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???

*** No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki motocyklowej
Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
SBK ?

Swoja ale patrzylem na innych - na GS500, FZS600, Monster600, 1198,
GSX-R1000 i 1300, CBF1300, CBR1000RR, AT750 i mase innych
I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem ja
ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby nie
wiem jak wielki byl...

***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
lotniczej ??

Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?


*** Nie. Nie jeszdzilem po torze bo mnie to nie kreci i juz. Czy to oznacza
> ze nie mam prawa miec pojecia o technice ? Gdy bedziemy rozmawiac o
> technice pokonywania zakretow to chetnie i z szacunkiem Cie wyslucham.

Znasz sie na budowie i tego nie neguje, a nawet uwazam ze jestes szpec, ale
dowodzisz nie masz pojecia o z deka bardziej efektywnym wykorzystaniu
motocykla. A jak juz pisalem - wyjazd na tor powoduje ze okazuje sie ze
moto: nie skreca, nie hamuje, nie przyspiesza. Oczywiscie czesc z tego to
braki w umiejetnosciach kierowcy. Ale nasze tory weryfikuja tez sprzet. Tu
zawias buja jak u w transatlantyckim KHI tam hamulce sie zagotowaly etc a na
codzien to takie porzadne moto bylo...
No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie - zamiast
dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL
BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle od
osi kola skrecic???

--
Pozdrawiam
Tytus

Tytus z domQ
11-11-2011, 00:28
Siemka

*** "AZ"
od fanboya iphone-a, tyle ze zamiast iphone-a jest hd/buell.

Masz cos do ajfona chlopaku???
Obaczysz jeszcze w garazu stanie HD i jak go bede wyprowadzal na spacer pod
lasek (nie dalej zeby sie nie zuzyl) to szczele tak z wydecha ze wszystkie
pchly powypadaja z tego Twojego sierscia

--
Pozdrawiam
Tytus

Kuczu
11-11-2011, 08:24
W dniu 2011-11-11 01:21, Tytus z domQ pisze:

> *** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
> Nissinach.
>
> W sporcie nie widzialem...

Tu masz wszystkie zespoly MotoGP:

Aeroport de Castello
AirAsia-Sic-Ajo
Andalucia Banca Civica
Avant Intact Ajo Motorsport
Avant-AirAsia-Ajo
Avintia-STX
Bankia Aspar Team
Blusens-STX
Cardion AB Motoracing
Caretta Technology Forward Tea
Ducati Team
Forward Racing
G22 Racing Team
GP Team Switzerland Kiefer Rac
Gresini Racing Moto2
Honda LCR
HP Tuenti Speed Up
Intact-Racing Team Germany
Interwetten Paddock M2 Racing
Ioda Racing Project
Italtrans Racing Team
JIR Moto2
Mahindra Racing
Mapfre Aspar Team
Mapfre Aspar Team MotoGP
Marc VDS Racing Team
Matteoni Racing
Monster Yamaha Tech3
MZ Racing Team
Ongetta-Abbink Metaal
Ongetta-Centro Seta
Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton
Phonica Racing
Pons Racing
Pramac Racing
QMMF Racing Team
Red Bull Avant-AirAsia-Ajo
Repsol Honda Team
Rizla Suzuki MotoGP
RW Racing GP
SAG Team
San Carlo Honda Gresini
Speed Master
Speed Up
Team Catalunya Caixa Repsol
Team Italia FMI
Tech 3 Racing
Technomag-CIP
Testowy zespół
Thai Honda Singha SAG
TT Motion Events Racing
Viessmann Kiefer Racing
WTR-Ten10 Racing
Yamaha Factory Racing

A te uzywaja Brembo:

Yamaha Factory Racing​ ​
Repsol Honda
Monster Yamaha Tech 3​
San Carlo Honda Gresini​ ​
Aspar Team​ ​
Yamaha Factory Racing​
Pramac Racing​ ​
Cardion AB Motoracing​ ​ ​
Rizla Suzuki MotoGP​ ​
LCR Honda MotoGP​ ​
Repsol Honda​
Repsol Honda​
Monster Yamaha Tech 3​
Ducati Corse​ ​
San Carlo Honda Gresini​
Pramac Racing​ ​
Nicky Hayden​

Dowiedz sie co uzywa reszta bo jakos malo tych z Brembo widze.

>
> *** A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
> tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.
>
> Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych
> elemetach tej marki ale nie o tych made in UE/Japan

Na takim poziomie nie idzie z Toba dyskutowac. Masz jakis uraz i nie
widze sensu.


> *** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.
>
> Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
> popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA

Bylo o zapozyczeniach, do tego z przymruzeniem oka. Ale sie spiales i
przestalo byc zabawnie


> *** Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
> tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
> argumentow.
>
> I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu
> zacisku zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana,

Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych

> po drugie zacisk od osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy
> zagotuje momentalnie plyn.

Zacisk jest niewiele wiekszy od zwyklego radialnego 4 tlokowca. Plyn sie
tak samo gotuje jak w normalnych ukladach. Dlatego w sporcie uzywa sie
innych plynow niz w "cywilach".

> O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko
> trzeba rzec bo tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge

Nie. Tarcza jest od felgi izolowana specjalnymi podkladkami. Nastepny
argument potwierdzajacy fakt ze nie widziales a sie wypowiadasz i swoje
przypuszczenia objawiasz jako fakt.

> a kazdy wie jak to jest z cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na
> zachowanie moto - prawda Kuczu ze wiesz???

Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
uzywaja ? Pytamboniewiem


> Masz juz 1199 w garazu

nie mam

> to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i driftowozy...

To nie ta grupa
>
> ***Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
> motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
> boczne, stoppie i wheelie.
>
> Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???

Nie zapomnialem i o tym pisalem. Czytaj dokladnie

> Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
> miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w
> internecie albo mi na stacji nie powiedzieli

no comments

> ***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
> jebnietym fanem (jak AZ z KHI).
>
> I ja i AZ to zauwazylismy...

widocznie kazdy widzi co chce

>
> ***Po prostu probuje wylumaczyc czasami czemu uwazam cos za rozsadne.
> Nie podoba sie to nie ! Napisz moze do Erica Buella i jemu sie zal.
>
> Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
> siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.

To juz do niego nie do mnie
>
> ***Aczkolwiek VTR, technicznie fajnym motocyklem jest.
>
> Powaznie??? slaby silnik - nieszczegolne hamulce, malo agresywna
> geometria, zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki
> - oczywiscie nie za stromej i z mala pasazerka


Mi sie fajnie jezdzilo na Firestormie. RVT jezdzilem chwile i jest dla
mnie zbyt agresywna. No ale to Wy jestescie SCIGANCI i gdziez mi tam do
Was.

> Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat
> to ma choc sladowe pojecie o czym...

Ja mam pojecie o czym pisze. Przynajmniej tak mi sie wydaje. To Ty
naginasz zasady i pytania tak aby wyszlo na Twoje.

>
> *** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.
>
> To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???

Tez. Ale mysle ze te niecale 6,2 mm na strone nie robi wielkiej roznicy
w temacie wielkosci hamulcow.

>
> *** No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki
> motocyklowej
> Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
> SBK ?
>
> Swoja ale patrzylem na innych - na GS500, FZS600, Monster600, 1198,
> GSX-R1000 i 1300, CBF1300, CBR1000RR, AT750 i mase innych
> I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem
> ja ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby
> nie wiem jak wielki byl...

Zdziwisz sie ale ja troche motocyklami jezdze. Roznymi. Nie po torze bo
mnie to nie rajcuje. Znam tez troche zaplecze sportow motocyklowych,
takich prawdziwych a nie spotkan emerytow na torze kartingowym.

> ***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
> lotniczej ??
>
> Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
> To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?

Ale Ty znasz MotoGP z telewizji a ja przynajmniej samolotem lecialem !

> No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie -
> zamiast dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL

Ale pokaz gdzie ja napisalem ze ZTL jest lepsze od standardowego ukladu
? Probuje tylko Wam uzmyslowic ze wcale nie jest gorsze. Bo jak na razie
wszyscy powtarzacie jakies mity i baje wyssane z palca ktore z
rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem
swoich racji i fascynacji.

> BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle
> od osi kola skrecic???

Takich samych jak w normalnym ukladzie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

kakmar
11-11-2011, 13:06
Dnia 11.11.2011 Tytus z domQ <[Only registered and activated users can see links]> napisał/a:
> Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
> miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
> albo mi na stacji nie powiedzieli
>
Tytus, zastanĂłw siÄ™ chwilÄ™. Problem smarowania przy pochyleniu motocykla
na dwu kołach w zakręcie nie występuje. Olej zbiera się w tym samym miejscu
co przy jeĹşdzie prosto. PrzecieĹĽ motocykl pochyla siÄ™ tak ĹĽe wypadkowa
ciążenia i momentu bezwładności wychodzi dokładnie w osi pionowej.
Nawet jeśli zawodnik mocno zwiesza się z motocykla, to zyskuje tym kilka
stopni, co jest ważne dla prędkości ale nie dla miejsca gdzie spłynie olej.
Przy przyśpieszaniu i hamowaniu olej się może bardziej przemieścić.
Ale i tak niestandardowe rozwiÄ…zania sÄ… potrzebne dopiero do jazdy na gumie,
jednej czy drugiej.
Sucha miska, ma sens i jest powszechnie stosowana w krosach. Na asfalcie to
raczej nie konieczne i zwykła sprawdza się w motocyklu lepiej niż w autach.
Znam przypadek zatarcia silnika w aucie, którym kierownik jeździł w ramach
popisów w kółko po parkingu.

--
kakmaratgmaildotcom

kakmar
11-11-2011, 13:18
Dnia 11.11.2011 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał/a:
>
> Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych
>
OK, wszyscy szukają lżejszych rozwiązań, jak by miało tylko zalety to byliby
też naśladowcy. Tyle że przesunięcie masy na obwód koła nie wpływa dobrze na
skręcanie. Choć stabilność w jeździe na przedniej gumie może mieć większą.
>
> Ale pokaz gdzie ja napisalem ze ZTL jest lepsze od standardowego ukladu
> ? Probuje tylko Wam uzmyslowic ze wcale nie jest gorsze. Bo jak na razie
> wszyscy powtarzacie jakies mity i baje wyssane z palca ktore z
> rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
> tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem
> swoich racji i fascynacji.
>
Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.

>> BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle
>> od osi kola skrecic???
>
> Takich samych jak w normalnym ukladzie.
>
No obawiam się że przy większych prędkościach różnica może być zauważalna.

--
kakmaratgmaildotcom

Kuczu
11-11-2011, 13:31
W dniu 2011-11-11 14:18, kakmar pisze:

> Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
> to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.

Pisalem ze latwo uszkodzic. Tarcza jest tak cienka (w stosunku do
srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

kakmar
11-11-2011, 14:20
Dnia 11.11.2011 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał/a:
>
> Pisalem ze latwo uszkodzic. Tarcza jest tak cienka (w stosunku do
> srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
> strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.
>
Fakt pisałeś, to ważne. Za bardzo skupiłem się nad zaletami/wadami samej
koncepcji. PomijajÄ…c kwestie implementacji.

--
kakmaratgmaildotcom

doomin13
11-11-2011, 20:37
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9im4o$evq$[Only registered and activated users can see links]...
> Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
> objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
> uzywaja ? Pytamboniewiem


Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole??????? dmuchasz w komorze z ktorej
najpierw usuwasz tlen? sciskasz opone do zera?
bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w zakladach
czystym azotem za dodatkowa kase
oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu w wyniku ktorego w kole w najlepszym
razie pozostaje jeszcze z minimum 10 procent tlenu
nie mowiac o wilgoci itd

hehehehe

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Nikanor
11-11-2011, 21:22
Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

> bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w
> zakladach czystym azotem za dodatkowa kase
> oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu

Użycie azotu ma sens, ale nie w zwykłych samochodach/motocyklach. Azotu
używa się w podwoziach samolotów i w kołach bolidów Formuły 1. Nie chodzi
bynajmniej o jakieś różnice w rozszerzalności czy wilgotności, tylko o to,
że azot jest inercyjny, w przeciwieństwie do tlenu. Pękająca opona z
powietrzem podziała na rozpaloną tarczę hamulcową jak miech kowalski:
dostarczy zwiększoną dawkę tlenu i może wywołać gwałtowny pożar. Pękająca
opona z azotem raczej przygasi co tam się mogło ewentualnie tlić.

--
Nikanor

Tytus z domQ
11-11-2011, 22:37
Siemka
***"doomin13" Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole?

Marketing panie - kliento nie czuje sie dymany jak mu sie kolko pompuje
"azotem" :)

--
Pozdrawiam
Tytus

Kuczu
11-11-2011, 23:09
W dniu 2011-11-11 21:37, doomin13 pisze:
> U�ytkownik "Kuczu"<[Only registered and activated users can see links]> napisa� w wiadomo�ci
> news:j9im4o$evq$[Only registered and activated users can see links]...
>> Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
>> objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
>> uzywaja ? Pytamboniewiem
>
>
> Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole???????

Normalnie. Biore butle z czystym azotem, do reduktora podlaczam pistolet
do pompowania kol i pompuje. Jest jakas alternatywa ?? Seriopytam.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-11-2011, 23:12
W dniu 2011-11-11 22:22, Nikanor pisze:
> Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
>
>> bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w
>> zakladach czystym azotem za dodatkowa kase
>> oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu
>
> Użycie azotu ma sens, ale nie w zwykłych samochodach/motocyklach. Azotu
> używa się w podwoziach samolotów i w kołach bolidów Formuły 1. Nie
> chodzi bynajmniej o jakieś różnice w rozszerzalności czy wilgotności,
> tylko o to, ĹĽe azot jest inercyjny

Azot daje stabilnosci cisnieniowa bez wzgledu na temperature. Dlatego
m.in. azot stosuje sie w hydroakumulatorach.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

marider
11-12-2011, 00:20
W dniu 2011-11-10 21:41, Tytus z domQ pisze:
> *** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.
>
> Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
> wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne
> sa harleje

Ja tylko niesmialo dodam ze jest AP Racing (niektorzy twierdza ze toto
lepsiejsze jest niz Brembo choc sportowa pompka hamulcowa rodem z Moto
GP kosztuje grubo ponad $2000). No i sa jeszcze przerozne Magury,
Beringery, Accosato a nawet Braking i inne takie wydumki...

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

doomin13
11-12-2011, 10:36
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:j9ka02$cp5$[Only registered and activated users can see links]...
>> Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole???????
>
> Normalnie. Biore butle z czystym azotem, do reduktora podlaczam pistolet
> do pompowania kol i pompuje. Jest jakas alternatywa ?? Seriopytam.

To bylo ironiczne pytanie. No a w kole jest juz w tym momencie zwykle
powietrze ktore dobijasz tylko o dodatkowa atm azotem.
Wiec i tak czystego azotu tam nie masz :)

pozdro,
doomin13
smc660
vtr1000

doomin13
11-12-2011, 10:43
Ciekawa teoria, ale jakos trudno sie z nia zgodzic.
Jak opona peknie to raczej cale powietrze pojdzie na zewnatrz a nie w
kierunku tarczy ktora jest lekko przykryta felga.
A w samolotach to chodzi glownie o korozyjnosc wody zawartej w zwyklym
powietrzu. Cisnienie powietrza w kolach w duzym samolocie to kolo 13, 14 atm
i sporo sie wtedy tego powietrza miesci co daje calkiem sporo wody.

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Kuczu
11-12-2011, 10:53
W dniu 2011-11-12 11:36, doomin13 pisze:
> U�ytkownik "Kuczu"<[Only registered and activated users can see links]> napisa� w wiadomo�ci
> news:j9ka02$cp5$[Only registered and activated users can see links]...
>>> Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole???????
>>
>> Normalnie. Biore butle z czystym azotem, do reduktora podlaczam pistolet
>> do pompowania kol i pompuje. Jest jakas alternatywa ?? Seriopytam.
>
> To bylo ironiczne pytanie. No a w kole jest juz w tym momencie zwykle
> powietrze ktore dobijasz tylko o dodatkowa atm azotem.
> Wiec i tak czystego azotu tam nie masz :)

Pomijalne ilosci zostaja. Pompujac kola nabijalem 4-4,5 bar, spuszczalem
prawie do zera, znowu bilem do 4 bar, spuszczalem i pompowalem
ostatecznie do nominalnego cisnienia.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

doomin13
11-12-2011, 10:56
Użytkownik "Nikanor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:op.v4swbnen2ftgbe@desktopgabinet...
Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

"...że azot jest inercyjny, w przeciwieństwie do tlenu..."

a co to jest gaz inercyjny ????????? ze niby ma mase, bezwladnosci itd, ale
w takim razie tlen tez ma :)

a moze to nieudolne tlumaczenie z angielskiego "inert" co oznacza gaz
obojetny? wtedy faktycznie tlen nie jest

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

doomin13
11-12-2011, 11:00
No to nie wiedzialem ze az tak do tego podszedles :)
sa analizatory tlenowe jak chcesz dokladnie wiedziec ile tlenu zostalo do
mieszania gazow przy nurkowaniu sie uzywa :)

pozdro,
doomin13
smc660
vtr1000

Kuczu
11-12-2011, 12:11
W dniu 2011-11-12 12:00, doomin13 pisze:
> No to nie wiedzialem ze az tak do tego podszedles :)
> sa analizatory tlenowe jak chcesz dokladnie wiedziec ile tlenu zostalo do
> mieszania gazow przy nurkowaniu sie uzywa :)
>


Sie mi przypomnialo jak do znajomego wulkanizatora przyjechal upierdliwy
klient. Wkurwiony zaproponowal mu mega hiper najnowsza mieszanke do
pompowania kol - 78% azotu, 21% tlenu i reszta domieszki argonu i gazow
szklachetnych. Gosc zadowolony zaplacil po 5 pln od kola za napompowanie
tym najnowszym wynalazkiem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Monster
11-12-2011, 17:17
W dniu 2011-11-12 11:43, doomin13 pisze:

> A w samolotach to chodzi glownie o korozyjnosc wody zawartej w zwyklym
> powietrzu. Cisnienie powietrza w kolach w duzym samolocie to kolo 13, 14 atm
> i sporo sie wtedy tego powietrza miesci co daje calkiem sporo wody.
no i ze względu na gwałtowne zmiany temperatury.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Monster
11-12-2011, 17:23
WracajÄ…c do tematu chyba brakuje najwaĹĽniejszego w Ducach-rama jakoĹ›
mocno ukryta,czyżby nie było kratownicy??
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Nikanor
11-12-2011, 17:54
Dnia 12-11-2011 o 11:56:53 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

> a co to jest gaz inercyjny ????????? ze niby ma mase, bezwladnosci itd,
> ale
> w takim razie tlen tez ma :)
>
> a moze to nieudolne tlumaczenie z angielskiego "inert" co oznacza gaz
> obojetny? wtedy faktycznie tlen nie jest

Inertny nie inercyjny. Sorry. Mój błąd. A w sprawie palności (uwaga duże:
2,5 MB):

[Only registered and activated users can see links]

Strona 11 pkt. 2. I rzeczywiście chodzi także o osuszenie gazuprzed
pompowaniem.

--
Nikanor

doomin13
11-12-2011, 19:10
Użytkownik "Nikanor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:op.v4uhch062ftgbe@desktopgabinet...
Dnia 12-11-2011 o 11:56:53 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

Inertny nie inercyjny. Sorry. Mój bł±d. A w sprawie palno¶ci (uwaga duże:
2,5 MB):

[Only registered and activated users can see links]

Strona 11 pkt. 2. I rzeczywi¶cie chodzi także o osuszenie gazu przed
pompowaniem.



A naprawde nie mozna pisac/mowic "obojetny"? taka sama kretynska moda jak
"transparentny" i inne podobne :)

a na stronie 11 w pkt 2 jest o cisnieniu w kolach w roznych warunkach
pogodowych itp itd

w pkt 3 jest cokolwiek o azocie ale z spraw gaszenia to tylko o tym ze nie
podtrzymuje plomienia i tyle, zadnych teorii jakoby mial gasic cokolwiek :)


pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Ivam
11-12-2011, 19:37
Użytkownik "Monster" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4ebeabac$0$8451$65785112@news.neostra da.pl...
> WracajÄ…c do tematu chyba brakuje najwaĹĽniejszego w Ducach-rama jakoĹ› mocno
> ukryta,czyżby nie było kratownicy??

Nie ma kraty. Niestety, albo stety.

--
pzdr:
Ivam

Jasio
11-12-2011, 19:38
Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisała rzekomo news:j9gshi$doh$[Only registered and activated users can see links]
> W dniu 2011-11-10 13:54, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
>> kakmar napisał(a):
>>> To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.
>> No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
>> tarczy. Stad niechec producentow.
> Hmmm. To jak ja zakladam disclocka w moim Buellu ?

Na tyln± tarczę.

--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Kuczu
11-12-2011, 20:22
W dniu 2011-11-12 20:38, Jasio pisze:
> Kuczu<[Only registered and activated users can see links]> napisa�a rzekomo news:j9gshi$doh$[Only registered and activated users can see links]
>> W dniu 2011-11-10 13:54, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
>>> kakmar napisaďż˝(a):
>>>> To ju� by�o, nie pami�tam tylko na czym si� dyskusja sko�czy�a.
>>> No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
>>> tarczy. Stad niechec producentow.
>> Hmmm. To jak ja zakladam disclocka w moim Buellu ?
>
> Na tylnďż˝ tarczďż˝.
>

Ostatnio gdy zdejmowalem blokade to byla na przedniej tarczy. Musiala
przeskoczyc gdy nie patrzylem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
11-12-2011, 20:28
W dniu 2011-11-12 21:22, Kuczu pisze:

> Ostatnio gdy zdejmowalem blokade to byla na przedniej tarczy. Musiala
> przeskoczyc gdy nie patrzylem.

BTW. Nie ma problemu z zakladaniem disclocka na przednia tarcze, tam
jest naprawde duzo miejsca:

[Only registered and activated users can see links]


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Nikanor
11-12-2011, 21:09
Dnia 12-11-2011 o 20:10:08 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

> A naprawde nie mozna pisac/mowic "obojetny"? taka sama kretynska moda jak
> "transparentny" i inne podobne :)

Ja ten termin pamiętam z chemii w trzeciej liceum, a to było ćwierć wieku
temu. Ale jeśli ci trąci kretyńską nowomodą - to mów sobie dalej
"obojętny".

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

doomin13
11-12-2011, 22:47
Użytkownik "Nikanor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomo¶ci
news:op.v4uqdqhi2ftgbe@desktopgabinet...
Dnia 12-11-2011 o 20:10:08 doomin13 <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):

"Ja ten termin pamiętam z chemii w trzeciej liceum, a to było ćwierć wieku
temu. Ale je¶li ci tr±ci kretyńsk± nowomod± - to mów sobie dalej
"obojętny"."

Tak bede dalej mowil :) obojetny brzmi wporzadku :) ja mialem chemie w
trzeciej klasie technikum 17 lat temu i "inertny" nie slyszalem :)

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000