PDA

View Full Version : XJ 600 Diversion - dym ze zbiornika oleju


dur3x1k
08-21-2011, 10:44
Witam,
mam problem z Yamaha XJ 600 Diversion. Po odpalenia motocykla po kilku
chwilach motocykl strasznie się grzeje. Krótka przejażdżka bądź dłuższe
działanie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem się dymu z
pod korka wlewu oleju (po odkręceniu). Przy jeździe motocykl zachowuje
się jakby tracił moc (głośność silnika przy obrotach 5k, jest tożsama z
wcześniejszą przy 8-10).

Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam,
Piotr

Grzybol
08-21-2011, 14:44
Użytkownik "dur3x1k" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:j2qnhh$hnc$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam,
> mam problem z Yamaha XJ 600 Diversion. Po odpalenia motocykla po kilku
> chwilach motocykl strasznie się grzeje. Krótka przejażdżka bądź dłuższe
> działanie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem się dymu z pod
> korka wlewu oleju (po odkręceniu). Przy jeździe motocykl zachowuje się
> jakby tracił moc (głośność silnika przy obrotach 5k, jest tożsama z
> wcześniejszą przy 8-10).
> Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?
> Pozdrawiam,
> Piotr

Jeśli to nie padnięty silnik (miejmy nadzieję) to sprawdź termostat czy nie
jest zablokowany/zamknięty.

--
Grzybol

Kuczu
08-21-2011, 16:36
W dniu 2011-08-21 16:44, Grzybol pisze:
> Użytkownik "dur3x1k" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:j2qnhh$hnc$[Only registered and activated users can see links]...
>> Witam,
>> mam problem z Yamaha XJ 600 Diversion. Po odpalenia motocykla po kilku
>> chwilach motocykl strasznie się grzeje. Krótka przejażdżka bądź
>> dłuższe działanie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem
>> się dymu z pod korka wlewu oleju (po odkręceniu). Przy jeździe
>> motocykl zachowuje się jakby tracił moc (głośność silnika przy
>> obrotach 5k, jest tożsama z wcześniejszą przy 8-10).
>> Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?
>> Pozdrawiam,
>> Piotr
>
> Jeśli to nie padnięty silnik (miejmy nadzieję) to sprawdź termostat czy
> nie jest zablokowany/zamknięty.
>

A po co termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kuczu
08-21-2011, 16:36
W dniu 2011-08-21 12:44, dur3x1k pisze:
> Witam,
> mam problem z Yamaha XJ 600 Diversion. Po odpalenia motocykla po kilku
> chwilach motocykl strasznie się grzeje. Krótka przejażdżka bądź dłuższe
> działanie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem się dymu z
> pod korka wlewu oleju (po odkręceniu). Przy jeździe motocykl zachowuje
> się jakby tracił moc (głośność silnika przy obrotach 5k, jest tożsama z
> wcześniejszą przy 8-10).
>
> Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?

Ja stawiam ze pierscienie umarly.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Grzybol
08-21-2011, 17:58
Użytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:j2rc64$jdg$[Only registered and activated users can see links]... W dniu 2011-08-21 16:44, Grzybol pisze:
>> Użytkownik "dur3x1k" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
>> news:j2qnhh$hnc$[Only registered and activated users can see links]...
>>> Witam,
>>> mam problem z Yamaha XJ 600 Diversion. Po odpalenia motocykla po kilku
>>> chwilach motocykl strasznie się grzeje. Krótka przejażdżka bądź
>>> dłuższe działanie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem
>>> się dymu z pod korka wlewu oleju (po odkręceniu). Przy jeździe
>>> motocykl zachowuje się jakby tracił moc (głośność silnika przy
>>> obrotach 5k, jest tożsama z wcześniejszą przy 8-10).
>>> Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?
>>> Pozdrawiam,
>>> Piotr
>> Jeśli to nie padnięty silnik (miejmy nadzieję) to sprawdź termostat czy
>> nie jest zablokowany/zamknięty.
> A po co termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?

Hmm, no to dałem dupy... Może jako breloczek? :-)

--
Grzybol

Kefir
08-23-2011, 19:49
Elou!

On Aug 21, 7:58 pm, "Grzybol" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> U¿ytkownik "Kuczu" <[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶cinews:j2rc64$jdg$[Only registered and activated users can see links]... W dniu 2011-08-21 16:44, Grzybol pisze:
>
> >> U¿ytkownik "dur3x1k" <[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶ci

> >>> chwilach motocykl strasznie siê grzeje. Krótka przeja¿d¿ka b±d¼
> >>> d³u¿sze dzia³anie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem
> >>> siê dymu z pod korka wlewu oleju (po odkrêceniu). Przy je¼dzie
> >>> motocykl zachowuje siê jakby traci³ moc (g³o¶no¶æ silnikaprzy
> >>> obrotach 5k, jest to¿sama z wcze¶niejsz± przy 8-10).
> >>> Co mo¿e byæ przyczyn±? Jak sobie z tym poradziæ?
> >>> Pozdrawiam,
> >>> Piotr

Nie napisales, co sie dzialo w miedzyczasie - pomiedzy momentem gdy
moto zachowywalo sie OK a opisanymi objawami.
Przestawiony zaplon lub bardzo zubozona mieszanka paliwo-powietrze
powoduje silne grzanie silnika.

> >> Je¶li to nie padniêty silnik (miejmy nadziejê) to sprawd¼ termostat czy
> >> nie jest zablokowany/zamkniêty.
> > A po co termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?
>
> Hmm, no to da³em dupy... Mo¿e jako breloczek? :-)

Polakierujesz koze i jak dla mnie bedzie git ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST955/XT660X/Tiger955i

dur3x1k
08-24-2011, 08:19
W dniu 2011-08-23 21:49, Kefir pisze:
> Elou!
>
> On Aug 21, 7:58 pm, "Grzybol"<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> U¿ytkownik "Kuczu"<[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶cinews:j2rc64$jdg$[Only registered and activated users can see links]... W dniu 2011-08-21 16:44, Grzybol pisze:
>>
>>>> U¿ytkownik "dur3x1k"<[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶ci
>
>>>>> chwilach motocykl strasznie siê grzeje. Krótka przeja¿d¿ka b±d¼
>>>>> d³u¿sze dzia³anie motocykla nawet na postoju skutkuje wydostawaniem
>>>>> siê dymu z pod korka wlewu oleju (po odkrêceniu). Przy je¼dzie
>>>>> motocykl zachowuje siê jakby traci³ moc (g³o¶no¶æ silnika przy
>>>>> obrotach 5k, jest to¿sama z wcze¶niejsz± przy 8-10).
>>>>> Co mo¿e byæ przyczyn±? Jak sobie z tym poradziæ?
>>>>> Pozdrawiam,
>>>>> Piotr
>
> Nie napisales, co sie dzialo w miedzyczasie - pomiedzy momentem gdy
> moto zachowywalo sie OK a opisanymi objawami.
> Przestawiony zaplon lub bardzo zubozona mieszanka paliwo-powietrze
> powoduje silne grzanie silnika.
>
>>>> Je¶li to nie padniêty silnik (miejmy nadziejê) to sprawd¼ termostat czy
>>>> nie jest zablokowany/zamkniêty.
>>> A po co termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?
>>
>> Hmm, no to da³em dupy... Mo¿e jako breloczek? :-)
>
> Polakierujesz koze i jak dla mnie bedzie git ;)
>
> --
> Pozdrawiam, Artu / Kef& ST955/XT660X/Tiger955i
W miedzyczasie nie byly wykonywane zadne zmiany. Jedynie wydaje mi sie
ze olej ma za ostry zapach, jakby splynela do niego benzyna.

Erenhardt@gmail.com
08-29-2011, 20:45
> W miedzyczasie nie byly wykonywane zadne zmiany. Jedynie wydaje mi sie
> ze olej ma za ostry zapach, jakby splynela do niego benzyna.


Mialem to samo w gpz 600. Zostawilem kranik na tydzien w pozycji "pri
- czyli lej ile wlezie". Skonczylo sie to wycieknieciem okolo litra
(jak nie lepiej) benzyny do oleju. Wymiana oleju i filtra pomogla.
Sprawdz czy da sie ten olej podpalic zapalniczka.

Michał V-R
08-30-2011, 16:56
W dniu 2011-08-29 22:45, [Only registered and activated users can see links] pisze:

> Mialem to samo w gpz 600. Zostawilem kranik na tydzien w pozycji "pri
> - czyli lej ile wlezie". Skonczylo sie to wycieknieciem okolo litra
> (jak nie lepiej) benzyny do oleju. Wymiana oleju i filtra pomogla.
> Sprawdz czy da sie ten olej podpalic zapalniczka.

No tylko sproboj, przed zlaniem z moto, bo jak sie nie zapali, to po co
dobry bedziesz zlewal ;-)

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------