PDA

View Full Version : Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów


SebastianG
08-14-2011, 19:13
Witam
Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już był,
ale niestety nie doszukałem się

Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
działa jak należy, ładnie i do¶ć regularnie chodzi. Ale po przejechaniu np
10km, gdzie silnik jest już do¶ć rozgrzany da się wyczuć zmiane w jego
pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
inn± pracę silnika)
Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się zatrzymać
żeby poprostu ostygł - z ciekawo¶ci dotkn±łem (z wyczuciem i delikatnie)
kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gor±ca...
Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać było
że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu jaki¶ 2km
znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawo¶ci znowu
zobaczyłem/dotkn±łem kolektor - tym razem pierwsze trzy były gor±ce a
ostatni - 4 był ciepły.
rozumiem że dopiero całkowity spadek zacz±ł się gdy kolejny cylinder (
zaraz po tym "najzimniejszym") przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się
mylę to bardzo proszę o poprawienie mnie

Z góry dziękuję za podpowiedĽ kolegów którzy s± obeznani z tym tematem co
to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
08-14-2011, 20:44
W dniu 2011-08-14 21:13, SebastianG pisze:
> Witam
> Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już był,
> ale niestety nie doszukałem się
>
> Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
> działa jak należy, ładnie i dość regularnie chodzi. Ale po przejechaniu
> np 10km, gdzie silnik jest już dość rozgrzany da się wyczuć zmiane w
> jego pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
> cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
> innÄ… pracÄ™ silnika)
> Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
> wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się
> zatrzymać żeby poprostu ostygł - z ciekawości dotknąłem (z wyczuciem i
> delikatnie) kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gorąca...
> Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać
> było że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu
> jakiś 2km znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawości
> znowu zobaczyłem/dotknąłem kolektor - tym razem pierwsze trzy były
> gorące a ostatni - 4 był ciepły. rozumiem że dopiero całkowity spadek
> zaczÄ…Ĺ‚ siÄ™ gdy kolejny cylinder ( zaraz po tym "najzimniejszym")
> przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się mylę to bardzo proszę o
> poprawienie mnie
>
> Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym tematem
> co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

SebastianG
08-14-2011, 21:03
Kuczunapisal

> W dniu 2011-08-14 21:13, SebastianG pisze:
>> Witam
>> Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już
był,
>> ale niestety nie doszukałem się
>>
>> Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
>> działa jak należy, ładnie i dość regularnie chodzi. Ale po przejechaniu
>> np 10km, gdzie silnik jest już dość rozgrzany da się wyczuć zmiane w
>> jego pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
>> cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
>> innÄ… pracÄ™ silnika)
>> Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
>> wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się
>> zatrzymać żeby poprostu ostygł - z ciekawości dotknąłem (z wyczuciem i
>> delikatnie) kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gorąca...
>> Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać
>> było że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu
>> jakiś 2km znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawości
>> znowu zobaczyłem/dotknąłem kolektor - tym razem pierwsze trzy były
>> gorące a ostatni - 4 był ciepły. rozumiem że dopiero całkowity spadek
>> zaczÄ…Ĺ‚ siÄ™ gdy kolejny cylinder ( zaraz po tym "najzimniejszym")
>> przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się mylę to bardzo proszę o
>> poprawienie mnie
>>
>> Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym
tematem
>> co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

> Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.


z góry dziękuję za odpowiedĽ Kuczu, a czy mogłoby to być spowodowane
niesprawnymi cewkami? (wiem że zadaje podstawowe pytania ale to jest moje
pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi którzy już
się na tym znaj±)
dziękuję
Sebastian



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
08-14-2011, 21:26
W dniu 2011-08-14 23:03, SebastianG pisze:


> z góry dziękuję za odpowiedź Kuczu, a czy mogłoby to być spowodowane
> niesprawnymi cewkami? (wiem ĹĽe zadaje podstawowe pytania ale to jest
> moje pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi
> ktĂłrzy juĹĽ siÄ™ na tym znajÄ…)
> dziękuję
> Sebastian


Teoretycznie moze to byc cewka ale w tym wypadku to watpliwe. Sam
pisales ze pada jeden gar (jedno kolanko wyraznie chlodniesze od
reszty). Cewki obsluguja po dwie swiece wiec jesli padnie cewka to
przestaja palic dwa cylindry. Ja stawiam na gazniki i swiece. Przy czym
zacznij od wymiany swiec. Mniejszy koszt i prostsza robota a jest duze
prawdopodobienstwo ze pomoze.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

SebastianG
08-14-2011, 21:48
Gdzie¶ na jakim¶ forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i to też
może byc przyczyn±. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym czasie
przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już nie da się
jechać, nie ma mocy i ga¶nie. PóĽniej nie da się odpalić (jak jest
gor±cy). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w podróży muszę robić
takie "nieprzyjemne" przystanki.
dzięki za odpowiedĽ, jutro to sprawdzę
sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

inż. Mamoń
08-14-2011, 23:43
SebastianG wrote:
> Gdzie¶ na jakim¶ forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i
> to też może byc przyczyn±. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym
> czasie przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już
> nie da się jechać, nie ma mocy i ga¶nie. PóĽniej nie da się odpalić
> (jak jest gor±cy). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w
> podróży muszę robić takie "nieprzyjemne" przystanki.

Czesc

Tak jak Kuczu napisal, zaczalbym od swiec i gaznikow. Jaki masz przebieg,
ktory to rocznik i kiedy ostatnio bylo robione synchro gaznikow?
Ew. poszukaj jeszcze tu: [Only registered and activated users can see links]
Dzial techniczny, to kopalnia wiedzy


--
--

Pozdrawiam
inż. Mamoń
GSF1200SK1

SebastianG
08-15-2011, 07:37
Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była robiona
synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31ty¶ przejechane.
dzięki za rady, Sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
08-15-2011, 08:06
W dniu 2011-08-15 09:37, SebastianG pisze:
> Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była
> robiona synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31tyĹ› przejechane.
> dzięki za rady, Sebastian

Tak wiec zacznij od korka paliwa, potem swiece a jesli i to nie
przyniesie rezultatu to umawiaj sie z jakims mechaniorem na wyciaganie
gaznikow.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

SebastianG
08-15-2011, 18:29
GaĽnik wyczyszczony i wyregulowany przez mechanika. wszystkie swiece
wymienione. Pierwsz (tzn na pierwszym cylindrze) był czarna. Po odpaleniu
motor chodził idealnie a po przejechaniu około 6-8km znowu
charakterystyczny odgłos padniętego cylindra. Czy to może byc wina cewek?
z gory dziekuję za odpowiedĽ
Sebastian



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Kefir
08-16-2011, 20:29
Elou!
On Aug 15, 8:29 pm, SebastianG <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> GaĽnik wyczyszczony i wyregulowany przez mechanika. wszystkie swiece
> wymienione. Pierwsz (tzn na pierwszym cylindrze) był czarna. Po odpaleniu
> motor chodził idealnie a po przejechaniu około 6-8km znowu
> charakterystyczny odgłos padniętego cylindra. Czy to może byc wina cewek?
> z gory dziekuję za odpowiedĽ

Gdyby padala cewka to mialbys problem z dwoma cylindrami, 1-3 lub 4-2.
Wersja optymistyczna. Syf w zbiorniku - Suzupuki czesto tam koroduje +
przytkanie filtra paliwa? Dosc prawdopodobne.

Nalezy pamietac, ze przy ewentualnej wymianie filtra trzeba zapewnic
odpowiedni przeplyw paliwa - wazne przy zasilaniu grawitacyjnym, bez
pompy.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST955/XT660X/Tiger955i

SebastianG
08-18-2011, 13:13
tak jak wcze¶niej opisałem - gaĽnik wyczyszczony i wyreglowany u
mechanika... No ale coż to za mechanik który rozkręca gaĽnik, czy¶ci go i
próbuje regulować skoro nie widzi ze membrana na przepustnicach
podci¶nieniowych jest pęknięta i nie pracuje jak należy. A dokładnie dwie
membrany - na pierwszym i ostatnim.
Zmiana mechanika i oczekiwanie na czę¶ci, mam nadzieję że to bedzie to
pozdrawiam
Sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Roman Niewiarowski
08-18-2011, 13:21
W dniu 2011-08-18 15:13, SebastianG pisze:

> mechanika... No ale coż to za mechanik który rozkręca gaĽnik, czy¶ci go
> i próbuje regulować skoro nie widzi ze membrana na przepustnicach

Jak to cozto ? Taki nasz, zwykly, polski!

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right