View Full Version : Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Witam,
Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).
Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.
Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.
Tak chyba nie powinno byc? Mojego starego Fazera musialem pilowac by nie
tracil temperatury jak bylo zimno na dworze. Wiatrak mi sie wlaczal
dopiero przy 30 stopniach na dworze i to sporadycznie.
Moze ktos uzytkuje ER6-N i sie wypowie czy to normalne zachowanie, czy
silnik sie nie przegrzeje i czy latem nie bedzie problemow?
Sailor
On 29 PaĽ, 13:31, Sailor wrote:
> Witam,
>
> Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
> Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
> serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
> ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).
>
> Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
> predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
> postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
> jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.
>
> Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
> chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
> podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.
Moze zapowietrzony?
Gratulacje :)
--
pozdrawiam, lesor
cb1300 Rossynant, C1125 Rucio
Witam.
Chciałem spytać jak sytuacja wygl±da z twoim er-6, ponieważ ostatnio
zacz±łem obserwować podobne oznaki. Motocykl zacz±ł się grzać mocniej,
wiatrak wł±cza dużo szybciej, a od silnika aż się gor±co robi. Co prawda
jest ciepło, ale nie miałem wcze¶niej takich problemów, a jeżdżę trzeci
sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może więcej
w korkach się jeĽdzi itp. Tak samo jak pisałe¶ u ciebie chłodnica się
nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na odpowiednim
poziomie. My¶lałem może, że chłodnica zapchana, ale nie wygl±da, bo jest
tylko lekko przykurzona.
Może sprawa Cię już rozja¶niła od czasu kiedy pisałe¶ ten post, to może
jakie¶ podpowiedzi w tym temacie ;-)
--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
Witam,
Silnik caly czas grzeje sie dosc mocno. Efekt nieco zmniejszyl sie po
wymianie oleju.
Bylem w kilku _autoryzowanych_ serwisach Kawasaki. Rozbieznosc co do
diagnozy jest 100%. Mniej wiecej polowa serwisantow twierdzila, ze
wszystko jest w porzadku. Druga polowa, ze to powazna sprawa i wymaga
serwisu. Pozostawia to pod znakiem zapytania fachowosc w/w serwisantow
(tylko ktorej polowy?).
Pojechalem wiec do sprzedawcy (komisu), w ktorym mieli kilka egzemplarzy
motocykla Kawasaki ER6-N. Odpalilismy dwie sztuki. Zachowywaly sie
identycznie jak moj. Zatem organoleptycznie stwierdzilismy, ze "ten typ
tak ma" ;-)
Potwierdzeniem moze tez byc fakt, iz w najnowszym roczniku ER6 producent
montuje wieksze chlodnice. Zapewne sami doszli do wniosku, ze poprzednia
wersja podowowala zbyt duze nagrzewanie sie silnika.
Zrobilem od tego momentu okolo 5 tys km - sprzet dziala bez zarzutu.
/pw
W dniu 2011-08-24 13:16, dymins pisze:
> Witam.
>
> Chciałem spytać jak sytuacja wygląda z twoim er-6, ponieważ ostatnio
> zacząłem obserwować podobne oznaki. Motocykl zaczął się grzać mocniej,
> wiatrak włącza dużo szybciej, a od silnika aż się gorąco robi. Co prawda
> jest ciepło, ale nie miałem wcześniej takich problemów, a jeżdżę trzeci
> sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może
> więcej w korkach się jeździ itp. Tak samo jak pisałeś u ciebie chłodnica
> się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na
> odpowiednim poziomie. Myślałem może, że chłodnica zapchana, ale nie
> wyglÄ…da, bo jest tylko lekko przykurzona.
>
> Może sprawa Cię już rozjaśniła od czasu kiedy pisałeś ten post, to może
> jakieĹ› podpowiedzi w tym temacie ;-)
>
>
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
>
Dziękuję za odpowiedĽ.
Trochę mnie to uspokaja, chociaż przyznaję, że dziwi mnie fakt, że dwa
lata nie miałem z tym problemów większych, a w tym roku jakbym mocniej się
grzał. Chociaż problem to jaki¶ duży nie jest, bo sam sprzęt działa tak
samo jak działał. Może to tylko taki zbieg okoliczno¶ci, bo więcej jeżdżę
w korkach. Może panikuję, bo lubię mieć wszystko na 100% sprawne.
Co do fachowo¶ci serwisów zakładanych jako Kawasaki to ja może nie będę
się wypowiadać, ponieważ przeszedłem to w tamtym roku w Lublinie, aż
musiałem interweniować u wła¶ciciela, bo osoby tam pracuj±ce kompletnie
olewały temat przez 2 tygodnie.
Najlepiej było by znaleĽć jak±¶ tani± chłodnicę z rozbitego nowego modelu
i zamontować sobie w swoim. A tak w ogóle to powiem szczerze, na prawdę
odpowiada mi ten motocykl i nie mam ochoty go zmieniać. Zwinny, nie za
szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie" jak
skuter :)
--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
> skuter :)
O jakiej pojemno¶ci?;)
--
Glub SW-T400
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę i już
s± dane dostępne. 650 ccm. A z tym moim "prawie jak skuter" to nie ma co
traktować tak za dosłownie. Chodziło mi o to, że upraszczaj±c to ¶rednio
pali mi góra 5L na 100 km i to nie ma znaczenia praktycznie jaki styl
jazdy przyjmę ;-)
Glubnapisal
> On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
> <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
> jak
>> skuter :)
> O jakiej pojemno¶ci?;)
--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i już
> s± dane dostępne. 650 ccm.
Chodziło mi o pojemno¶ć skutera do ktorego porownujesz spalanie
swojej Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubi± wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8
A arbitra sh125 to 3 nie przekracza:)
--
Glub SW-T400
W dniu 2011-08-25 10:17, Glub pisze:
> On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
> <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
> i juĹĽ
>> są dane dostępne. 650 ccm.
>
> Chodziło mi o pojemność skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej
> Kawy.
> Burgman 650 i Silverwing 600 lubią wypić raczej okolice 6L/100km
> A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
> gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
> wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.
--
Glub SW-T400
W dniu 2011-08-25 11:05, Glub pisze:
> On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
>> gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
>> wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
>
> Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.
>
Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,
przy predkosciach nieprzepisowych.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
>>> Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
>>> gorach,
To siÄ™ nie liczy. W gĂłrach co chwila siÄ™ zjeĹĽdĹĽa z gĂłrki.
> to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.
140 kmh?
>>> wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiąc, to by się okazało, że
wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko duĹĽo pali:
Skuter 125ccm - 3
Skuter 300ccm - ponad 4
DL650 - 6-7
TE630 - po mieście około 6, ale nie dotarty to go oszczędzam. Ile w polu
to nawet nie wiem.
> Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,
> przy predkosciach nieprzepisowych.
E tam. Raz się rozpędzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to takie
oszczędne.
--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
> Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
>
>>>> Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
>>>> gorach,
>
> To siÄ™ nie liczy. W gĂłrach co chwila siÄ™ zjeĹĽdĹĽa z gĂłrki.
>
>> to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.
>
> 140 kmh?
150-160 kmh
>
>> Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,
>> przy predkosciach nieprzepisowych.
>
> E tam. Raz się rozpędzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to
> takie oszczędne.
Ale to chyba kazdy pojazd tak ma ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Don Pedro
08-25-2011, 10:25
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
>> to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.
>
> 140 kmh?
140 jest dozwolone w Polsce.
Pozdr
DP
Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
> 140 jest dozwolone w Polsce.
Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.
--
Nikanor
W dniu 2011-08-25 12:40, Nikanor pisze:
> Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
>> 140 jest dozwolone w Polsce.
>
> Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.
>
Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych
przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
> Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiąc, to by się okazało, że
> wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko duĹĽo pali:
Ja jakoĹ› teĹĽ tak mam ĹĽe jak mĂłwiÄ… ĹĽe pali od 6-8 to u mnie 8,5 a
grubasem nie jestem
Dnia 25-08-2011 o 12:43:35 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
> Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych
> przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.
Jakbyś wiedział ilu jeszcze przepisów nie znam/nie pamiętam/nie
przestrzegam, to by ci się dopiero zjeżyło!
Mnie to się tak jeżyło, że wyłysiałem.
--
Nikanor [TE630, SH300, TE630]
Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:58:09 +0200, Nikanor napisał(a):
> Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesi±c, to by się okazało, że
> wci±ga 8. Mnie to jako¶ wszystko dużo pali:
>
> Skuter 125ccm - 3
Ty się ciesz - mi żonkowe 125 cm3 obudowane piaggio X8 wci±ga 3,5-4,5
l/100 km jeżdż±c po dużym mie¶cie.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600
The_EaGle
08-28-2011, 21:01
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
> Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> napisał(a):
> DL650 - 6-7
To u mnie trasa 60% miasto 40% spalanie ostatniego zbiornika wyszło 4.6
w DL650... W trasie do 120km/h licznikowych w mieście wolniej...
Dodam że to K6 natomiast K9 kumpla na wyjezdzie w Chorwacji spalał o
0.1-0.2 mniej a jeździliśmy tak samo... mniej więcej...
6l to max jaki zanotowałem ale to było na autostradzie przy 160-180
które już należało do wybitnie nie przyjemnych dla tego motocykla...do
takich prędkości jest DL1000...
Pozdrawiam
Rafał
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.