PDA

View Full Version : [dlugie] Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000


Ivam
04-03-2010, 17:13
Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechania na
nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).

Sprzeglo na zimnym silniku sie slizga, jak sie nagrzeje jest ok. Probowalem
regulowac sprzeglo (zarowno przy silniku, jak i na klamce), ale zawsze
podczas jazdy musze w pewnym momencie przekrecic srubke przy klamce. Mam
ustawione tak, ze na zimnym wciskam klamke do oporu i wtedy jest ok, a na
cieplym do oporu wcisnieta klamka=powolne toczenie sie. Jak stoje i mam
wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem
jaki byl wlany.

Klamka, linka, wlacznik sprzegla przy silniku, itp. sprawdzone i
nasmarowane. Grubosc tarcz sprz. sie miesci w tolerancji podanej w ksiazce
(wiekszosc ma 3mm, a ma byc miedzy 2,94 a 3,06). Przekladki nie sa
powyginane, ale nie wiem jaka maja miec grubosc (ksiazka podaje jedynie ich
zwichrowanie). Sprezyny ok. Sprzeglo troche halasuje, ale podobno to typtak.

I teraz pytanie: mial ktos podobna sytuacje? Czy zmiana na 5100 (ew. na
jakis inny) cos poprawila, czy wina lezy np. w tarczach sprzeglowych (nie
rozumiem w tej sytuacji tak drastycznego zachowania w zaleznosci od temp.
silnika).

Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.


Dzieki za dotarcie, az tutaj:)
--
pzdr:
Ivam

AZ
04-03-2010, 18:52
On 3 Kwi, 19:13, "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechaniana
> nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).
>
A po co tak?
> Sprzeglo na zimnym silniku sie slizga, jak sie nagrzeje jest ok. Probowalem
> regulowac sprzeglo (zarowno przy silniku, jak i na klamce), ale zawsze
> podczas jazdy musze w pewnym momencie przekrecic srubke przy klamce. Mam
> ustawione tak, ze na zimnym wciskam klamke do oporu i wtedy jest ok, a na
> cieplym do oporu wcisnieta klamka=powolne toczenie sie. Jak stoje i mam
> wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
> oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem
> jaki byl wlany.
>
Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?
>
> Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
> pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.
>
Drugi raz zapytam, po co tak? Z czego chcesz ten silnik plukac? Nalej
od razu to co chcesz lac docelowo i tyle. Ja jak kupilem moto to tez
bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
sie prorocze opowiesci o braniu oleju... IMHO zalanie takiego
Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
wrzecionowym, ale teraz?

--
Artur
ZZR 1200

Kuczu
04-03-2010, 18:58
W dniu 2010-04-03 20:52, AZ pisze:

> IMHO zalanie takiego Platinuma to wiecej szkody niz pozytku

Ze bo czemu ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

AZ
04-03-2010, 19:45
On 3 Kwi, 20:58, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Ze bo czemu ?
>
Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?

--
Artur
ZZR 1200

Ivam
04-03-2010, 19:53
Użytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:[Only registered and activated users can see links]...
> A po co tak?

A po to, ze nie wiem co bylo wlane i uwazam, ze czesta wymiana lichego oleju
jest lepsza niz rzadka wymiana dobrego oleju. Mialem zamiar zmienic ze 2-3
razy po 1kkm, a dopiero potem wlac dobry olej i wymieniac zgodnie z ksiazka.

> Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?

Tak. Ale przekladalem stare/nowe i ciagle zachowuje sie tak samo.

> Ja jak kupilem moto to tez
> bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
> wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
> kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
> sie prorocze opowiesci o braniu oleju...

A kto mowi o braniu oleju? Po prostu chce wiedziec, ze silnik jest od srodka
czysty. Nie wiem np. czy poprzedni wlasciciel nie lal jakichs gownianych
dodatkow do oleju typu motor-life, czy np. cos na teflonie. A po prostu nie
stac mnie na wymiane 7100 czy 300V co 1kkm, stad chce plukac tanim (ale
spelniajacym wymagania producenta) olejem. Swoja droga nie rozumiem zasady
pt. jak nie wiesz co bylo to lej polsyntetyk.

> IMHO zalanie takiego
> Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
> wrzecionowym, ale teraz?

Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen motul 5000
tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery oraz czy uzywal
orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie pomyslal, ale przez
ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na orlenie i
ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja ok.

--
pzdr:
Ivam

Grzybol
04-03-2010, 20:07
Użytkownik "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:hp8712$646$[Only registered and activated users can see links]...
> Użytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:7073d274-e052-4a0c-ae16-abbd5d2b238b@z11g2000yqz.googlegroups
> .com...
>> A po co tak?
> A po to, ze nie wiem co bylo wlane i uwazam, ze czesta wymiana lichego
> oleju jest lepsza niz rzadka wymiana dobrego oleju. Mialem zamiar
> zmienic ze 2-3 razy po 1kkm, a dopiero potem wlac dobry olej i
> wymieniac zgodnie z ksiazka.
>> Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?
> Tak. Ale przekladalem stare/nowe i ciagle zachowuje sie tak samo.
>> Ja jak kupilem moto to tez
>> bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
>> wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
>> kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
>> sie prorocze opowiesci o braniu oleju...
> A kto mowi o braniu oleju? Po prostu chce wiedziec, ze silnik jest od
> srodka czysty. Nie wiem np. czy poprzedni wlasciciel nie lal jakichs
> gownianych dodatkow do oleju typu motor-life, czy np. cos na teflonie.
> A po prostu nie stac mnie na wymiane 7100 czy 300V co 1kkm, stad chce
> plukac tanim (ale spelniajacym wymagania producenta) olejem. Swoja
> droga nie rozumiem zasady pt. jak nie wiesz co bylo to lej polsyntetyk.
>> IMHO zalanie takiego
>> Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
>> wrzecionowym, ale teraz?
> Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen motul
> 5000 tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery oraz czy
> uzywal orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie pomyslal, ale
> przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na
> orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja
> ok.

Najtaniej to se ropą przepłukaj:-) Tanio, szybko i można lać potem co się
chce. I działa:-)

--
Grzybol

Kuczu
04-03-2010, 20:09
W dniu 2010-04-03 21:45, AZ pisze:
> On 3 Kwi, 20:58, Kuczu<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> Ze bo czemu ?
>>
> Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?

Bo moze nie wystapili o certfikat ?

Cycat:

Zastosowania

Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
czterosuwowych silnikĂłw motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
przekładniach z mokrym sprzęgłem.

Dlaczego mam im nie wierzyc ? Cale zycie lalem do moich motocykli rozne
oleje, czesto samochodowe, nigdy nie patrzylem na jakies Jaso-sraso i
zawsze sprzeglo bylo git, pod warunkiem ze bylo zadbane i nie zuzyte.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Kuczu
04-03-2010, 20:13
W dniu 2010-04-03 22:09, Kuczu pisze:

> Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
> czterosuwowych silnikĂłw motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
> obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
> przekładniach z mokrym sprzęgłem.
>

Nie wkleilo mi calosci :)


PLATINUM MOTO 4T
Jakość: API: SJ
JASO: MA
Lepkość: SAE: 10W-50

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Jasio
04-03-2010, 21:54
Użytkownik "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:hp8712$646$[Only registered and activated users can see links]...

> Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen
> motul 5000 tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery
> oraz czy uzywal orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie
> pomyslal, ale przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe
> jakosci paliw na orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp.
> Moze oleje tez juz maja ok.

Tak, ale nie łapiesz istoty norm w odniesieniu do "flejmowego"
ślizgania się sprzęgła.
Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
"motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
MA".
Którą to normę ten olej spełnia więc możesz go sobie ciągle lać,
prawda?

[Only registered and activated users can see links]

A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia
swoje zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny? Bo
przecież podczas tego przepłukiwania nie będziesz jeździł jakbyś
motocykl docierał, prawda?
Chyba lepiej zostać przy tym i zmieniać go, powiedzmy, co 4tys km.

A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Ivam
04-04-2010, 08:10
Użytkownik "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hp8di6$84p$[Only registered and activated users can see links]...
> A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
> Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.

Zalezy jak wyreguluje. Albo slizga, albo ciagnie - nigdy nie moge ustawic
tak, zeby bylo ok zarowno na cieplym jak i zimnym silniku.

> Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
> "motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
> MA".

A widzisz! Ksiazka do fazera podaje jedynie API, SAE oraz ACEA (kolejno:
min. SE, 10w30, G4/G5). Na JASO nawet nie patrze. Sprawdze ten trop:)

> A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia swoje
> zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny?

No wlasnie chodzi o to minimum, ktore musi spelnic (do plukania), a potem
docelowy olej, wymieniany zgodnie z ksiazka. Wszystko to tylko i wylacznie z
obawy o kombinatoryke poprzedniego wlasciciela. Gdybym mial 100% pewnosci,
ze nie bylo dolewane zadnego syfu, to od razu wlalbym 7100, albo 300V i bym
sie glupio nie zastanawial.

--
pzdr:
Ivam

Jasio
04-04-2010, 08:17
Użytkownik "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:hp9i78$3bl$[Only registered and activated users can see links]...
> Użytkownik "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:hp8di6$84p$[Only registered and activated users can see links]...
>> A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
>> Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.
>
> Zalezy jak wyreguluje. Albo slizga, albo ciagnie - nigdy nie moge
> ustawic tak, zeby bylo ok zarowno na cieplym jak i zimnym silniku.
>

Aha, znaczy będziesz miał podobnie jak kiedyś ja.
Też sobie wymieniłem olej na motula 5100 i dowiedziałem się, że mam
sprzęgło do wymiany.
A potem puknąłem się w głowę i "motocyklowyn" olejom powiedziałem
"nie".

> A widzisz! Ksiazka do fazera podaje jedynie API, SAE oraz ACEA
> (kolejno: min. SE, 10w30, G4/G5). Na JASO nawet nie patrze. Sprawdze
> ten trop:)
>

Tu nie masz co sprawdzać, Platinum spełnia tę normę.

>> A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej
>> spełnia swoje zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś
>> inny?
>
> No wlasnie chodzi o to minimum, ktore musi spelnic (do plukania), a
> potem docelowy olej, wymieniany zgodnie z ksiazka. Wszystko to tylko
> i wylacznie z obawy o kombinatoryke poprzedniego wlasciciela. Gdybym
> mial 100% pewnosci, ze nie bylo dolewane zadnego syfu, to od razu
> wlalbym 7100, albo 300V i bym sie glupio nie zastanawial.

A dlaczego nie użyjesz tego "płukankowego" jako zasadniczego?
Powtórzę - nie docierasz tego silnika przez 1000km tylko jeździsz
normalnie.
Więc zamiast szukać oleju chyba zacznij szukać tarcz sprzęgłowych.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Ivam
04-04-2010, 08:24
Uzytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:[Only registered and activated users can see links]...
> Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?

Zarowno syntetyk, jak i pol-syntetyk maja JASO MA, a co po / to nie wiem.

--
pzdr:
Ivam

Jasio
04-04-2010, 08:52
Uzytkownik "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> napisal w
wiadomosci news:hp9igo$19a$[Only registered and activated users can see links]...
> Uzytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisal w wiadomosci
> grup
> dyskusyjnych:[Only registered and activated users can see links]...
>> Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?
>
> Zarowno syntetyk, jak i pol-syntetyk maja JASO MA, a co po / to nie
> wiem.
>

O! A mówiles, ze zalapales.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

AZ
04-04-2010, 09:53
On 3 Kwi, 23:54, "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> [Only registered and activated users can see links]
>
Ciekawe na tej stronie jest to, że Motul 300V Factory Line wypada
najgorzej w teście:
Zużycie przekładni / skrzyni biegów (FZG, ASTM D-5182)

--
Artur
ZZR 1200

Ivam
04-04-2010, 10:28
Użytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:[Only registered and activated users can see links]...
> Ciekawe na tej stronie jest to, że Motul 300V Factory Line wypada
> najgorzej w teście:
> Zużycie przekładni / skrzyni biegów (FZG, ASTM D-5182)

Tez sie zdziwilem. Ciekaw jestem jak by wypadl 7100. Mobil wypada ciekawie -
zawsze w srodku stawki.

--
pzdr:
Ivam

Ivam
04-04-2010, 10:30
Użytkownik "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hp9ioq$4p3$[Only registered and activated users can see links]...
> A dlaczego nie użyjesz tego "płukankowego" jako zasadniczego?
> Powtórzę - nie docierasz tego silnika przez 1000km tylko jeździsz
> normalnie.

Bo chce lac lepszy;)

> Więc zamiast szukać oleju chyba zacznij szukać tarcz sprzęgłowych.

Mowisz, ze takie objawy temperaturowe moga dawac tarcze sprzeglowe? Nawet
jak maja wymiar ok?

Ma ktos informacje, jaki wymiar maja miec przekladki?

--
pzdr:
Ivam

Seba
04-05-2010, 05:06
Sun, 4 Apr 2010 10:10:18 +0200, *Ivam* napisał(a):

> Ksiazka do fazera podaje jedynie API, SAE oraz ACEA (kolejno:
> min. SE, 10w30, G4/G5).

Lepskość 10W-40. Przynajmniej w tej serwisówce, którą ja posiadam tak
właśnie stoi.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Seba
04-05-2010, 05:06
Sun, 4 Apr 2010 12:28:56 +0200, *Ivam* napisał(a):

> Ciekaw jestem jak by wypadl 7100

Aktualnie mam zalany ten właśnie olej w moim. Nie wiem jak z innymi
rzeczami (przecież nie jestem w stanie w codziennej eksploatacji
stwierdzić jego wpływu na silnik), jednakże biegi zaczęły wchodzić
bardziej aksamitnie (w porównaniu do Mobila półsyntetycznego,
motocyklowego użytkowanego wcześniej) - słynne pier....cie miedzy I i II
jest zdecydowanie delikatniejsze.





--
Pozdrawiam
Sebastian S.
FZS 600

Ivam
04-05-2010, 08:00
Użytkownik "Seba" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:196utj66c5ksc$.dlg@sebsob.gazetapl...
> słynne pier....cie miedzy I i II
> jest zdecydowanie delikatniejsze.

To juz wiem co wleje do swojego:)

A 300V nie lales, prawda?

A co do:
> Lepskość 10W-40. Przynajmniej w tej serwisówce, którą ja posiadam tak
> właśnie stoi.

W mojej jest wykresik, na ktorym sa temperatury i lepkosc. Od -10 do +35
mozna 10w30, od -10 do +45 mozna 10w40, od +5 do +45 mozna 20w40, a od +5 do
+50 mozna 20w50. To w serwisowce, a w instrukcji obslugi jest jeszcze
dodatkowo (od 0 do +45) 15w40.

Zatem jesli chodzi o SAE to lejta co chceta;)

--
pzdr:
Ivam

Seba
04-05-2010, 09:56
Mon, 5 Apr 2010 10:00:03 +0200, *Ivam* napisał(a):

> A 300V nie lales, prawda?

Nie. Jakiś czas temu przeszedłem na 7100 i tak już zostało.



--
Pozdrawiam
Sebastian S.
FZS 600

AZ
04-05-2010, 10:19
On 5 Kwi, 07:06, Seba <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Aktualnie mam zalany ten właśnie olej w moim. Nie wiem jak z innymi
> rzeczami (przecież nie jestem w stanie w codziennej eksploatacji
> stwierdzić jego wpływu na silnik), jednakże biegi zaczęły wchodzić
> bardziej aksamitnie (w porównaniu do Mobila półsyntetycznego,
> motocyklowego użytkowanego wcześniej) - słynne pier....cie miedzy Ii II
> jest zdecydowanie delikatniejsze.
>
Z moich obserwacji wynika, że takie wrażenie jest spowodowane zmianą
oleju stary na nowy, a nie zmianą na inny. Jak zmieniłem to co było po
kupnie na syntetyczny Castrola też skrzynia chodziła gładko i bez
pierdolnięc, pozniej wymienilem na to samo i znowu to samo odczucie ze
skrzynia pracuje gladko. Ostatnio zmienilem na 300V i jakby po
wymianie rozrzad byl cichszy, aktualnie po 4kkm rozrzad pracuje tak
samo jak na Castrolu...

--
Artur
ZZR 1200

Marcin N
04-05-2010, 10:40
Użytkownik "AZ" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:[Only registered and activated users can see links]...
> On 5 Kwi, 07:06, Seba <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> Aktualnie mam zalany ten właśnie olej w moim. Nie wiem jak z innymi
>> rzeczami (przecież nie jestem w stanie w codziennej eksploatacji
>> stwierdzić jego wpływu na silnik), jednakże biegi zaczęły wchodzić
>> bardziej aksamitnie (w porównaniu do Mobila półsyntetycznego,
>> motocyklowego użytkowanego wcześniej) - słynne pier....cie miedzy I i II
>> jest zdecydowanie delikatniejsze.
>>
> Z moich obserwacji wynika, że takie wrażenie jest spowodowane zmianą
> oleju stary na nowy, a nie zmianą na inny. Jak zmieniłem to co było po
> kupnie na syntetyczny Castrola też skrzynia chodziła gładko i bez
> pierdolnięc, pozniej wymienilem na to samo i znowu to samo odczucie ze
> skrzynia pracuje gladko. Ostatnio zmienilem na 300V i jakby po
> wymianie rozrzad byl cichszy, aktualnie po 4kkm rozrzad pracuje tak
> samo jak na Castrolu...

To jest ten słynny efekt placebo.
Po umyciu samochodu też wydaje się niektórym, że ma z 10 KM więcej. ;)

Jakoś nigdy nie mogłem uwierzyć, że zmiana marki oleju tak dramatycznie
wpływa na parametry silnika, żeby dało się to odczuć "na oko".
Za to wierzę, że ludzie lubią widzieć i słyszeć poprawę tam, gdzie w
rzeczywistości jest ona niedostrzegalna.

Seba
04-05-2010, 11:41
Mon, 5 Apr 2010 03:19:16 -0700 (PDT), *AZ* napisał(a):

> Z moich obserwacji wynika, że takie wrażenie jest spowodowane zmianą
> oleju stary na nowy, a nie zmianą na inny.

Akurat w tym przypadku tak nie jest. Nie należę do grupy ludzi, którzy
dopisują jakiejś automagiczne zalety poszczególnym olejom deprecjonując
przy okazji inne o identycznej specyfikacji - po prostu jako ich
(olejów) zwykły użytkownik nie jestem w stanie sprawdzić wyższości
jednego nad drugim. I tyle.

Jednak w momencie przejścia na wspomnianego Motula, podczas całości
okresu użytkowania (biorąc pod uwagę wymianę oleju co 6 kkm) skrzynia
zachowuje się zauważalnie ciszej (przejście z I na II jest tego
przykładem). Co nie miało miejsca podczas użytkowaniu półsyntetycznego
Mobila.
I tyle - nic więcej.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Ivam
04-05-2010, 12:13
Użytkownik "Marcin N" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:hpcem8$m84$[Only registered and activated users can see links]...
> To jest ten słynny efekt placebo.

Czasem tak;)

> Jakoś nigdy nie mogłem uwierzyć, że zmiana marki oleju tak dramatycznie
> wpływa na parametry silnika, żeby dało się to odczuć "na oko".

Zmiana marki zdecydowanie nie. Rodzaj i lepkosc oleju - tutaj mozna odczuc
roznice. W aucie nigdy nie odczulem (poza zuzywaniem oleju), natomiast w
motocyklu zmiana oleju, czesto=zmiana sposobu pracy skrzyni (czasem cicha,
bardziej miekka, czasem glosna i twarda zmiana biegow). Co do pracy samego
silnika to nigdy nie odczuwalem roznicy, ani w zmianie marki, ani w zmianie
rodzaju oleju.

A motula wybralem, bo mam na niego dobre ceny.

--
pzdr:
Ivam

Marcin Gardeła
04-06-2010, 05:42
Jasio wrote:
> Aha, znaczy będziesz miał podobnie jak kiedyś ja.
> Też sobie wymieniłem olej na motula 5100 i dowiedziałem się, że mam
> sprzęgło do wymiany.
> A potem puknąłem się w głowę i "motocyklowyn" olejom powiedziałem
> "nie".

To znaczy że Motul 5100 ma "czujnik" zbliżającej się śmierci sprzęgła
i informuje o tym wcześniej? Nie rozumiem trochę tego co piszesz,
rozwiniesz? Przeszedłeś na "samochodowe"? Ja w ostatnich motorach
jeździłem na Lotosie 10W40 i nigdy mi się sprzęgło nie ślizgało, teraz
się trochę zastanawiam co wlać do VFR, jakoś mi się już Lotos nie
widzi :)

--
Diobeu
VFR 800 '01
GT: Diobeu PL

Jasio
04-06-2010, 06:12
Użytkownik "Marcin Gardeła" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:hpehld$oke$[Only registered and activated users can see links]...
> Jasio wrote:
>> Aha, znaczy będziesz miał podobnie jak kiedyś ja.
>> Też sobie wymieniłem olej na motula 5100 i dowiedziałem się, że mam
>> sprzęgło do wymiany.
>> A potem puknąłem się w głowę i "motocyklowyn" olejom powiedziałem
>> "nie".
>
> To znaczy że Motul 5100 ma "czujnik" zbliżającej się śmierci
> sprzęgła i informuje o tym wcześniej? Nie rozumiem trochę tego co
> piszesz, rozwiniesz? Przeszedłeś na "samochodowe"? Ja w ostatnich
> motorach jeździłem na Lotosie 10W40 i nigdy mi się sprzęgło nie
> ślizgało, teraz się trochę zastanawiam co wlać do VFR, jakoś mi się
> już Lotos nie widzi :)
>

Znaczy się jak zmieniasz olej z jednego na drugi to czasem, może jakoś
automagicznie, te oleje powodują uwypuklenie objawów zużytego
sprzęgła.
Po jakimś czasie przeszło, zmieniłem chyba jeszcze raz na tego samego
motula. A potem po kilku kolejnych kkm musiałem wymienić sprzęgło.
Tarcze i sprężyny w moim wypadku.

Jeżdżę na samochodowych, ekhm silnikowych. A ponieważ większość
przebiegu robię na mieście to zmieniam olej wraz z filtrem co 4000km i
nie żałuję, że leję tani półsyntetyk. Największą różnicą między
syntetykiem, pół- a minerałem jest jego starzenie się wraz z funkcją
czasu, IMHO. Przyjąłem, że zmieniając takise olej częściej udało mi
się pominąć problem, a koszty mam podobne jakbym sobie co 12000
zmieniał na wypasa motocyklowego.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
04-06-2010, 06:16
W dniu 2010-04-05 14:13, Ivam pisze:
> Użytkownik "Marcin N" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w

> Zmiana marki zdecydowanie nie. Rodzaj i lepkosc oleju - tutaj mozna
> odczuc roznice. W aucie nigdy nie odczulem (poza zuzywaniem oleju),
> natomiast w motocyklu zmiana oleju, czesto=zmiana sposobu pracy skrzyni
> (czasem cicha, bardziej miekka, czasem glosna i twarda zmiana biegow).
> Co do pracy samego silnika to nigdy nie odczuwalem roznicy, ani w
> zmianie marki, ani w zmianie rodzaju oleju.
>

Szczesliwi ktorzy maja inny olej w silniku, inny w skrzyni a jeszcze
inny w sprzegle :)


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Ivam
04-06-2010, 06:40
Użytkownik "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hpejdh$7c$[Only registered and activated users can see links]...
> Największą różnicą między syntetykiem, pół- a minerałem jest jego
> starzenie się wraz z funkcją czasu, IMHO.

Funkcja czasu pracy. Poza czasem pracy znaczenie ma rowniez utrzymywanie
wlasnosci w zaleznosci od temperatury.

Jesli chodzi o starzenie sie oleju nieuzywanego to nie spotkalem sie z
zadnymi sensownymi badaniami na ten temat.

--
pzdr:
Ivam

Ivam
04-06-2010, 06:45
Rozwiazanie problemu sie znalazlo:)

Wszystko to mea culpa. Poprzednio, jak rozbieralem sprzeglo (przy wymianie
sprezyn i pomiarach tarcz sprzeglowych) pozamienialem kolejnosc tarcz
sprzeglowych (jedna jest inna). Pozamienialem teraz spowrotem i problem
zniknal calkowicie.

Nauka na przyszlosc - 10 razy sprawdzic serwisowke i to co mamy przed oczami
na stole czy sie zgadza:)

--
pzdr:
Ivam

Marcin Gardeła
04-06-2010, 06:53
Ivam wrote:
> Jesli chodzi o starzenie sie oleju nieuzywanego to nie spotkalem
> sie z zadnymi sensownymi badaniami na ten temat.

Nieuzywanego w nieodpalanym silniku, czy w butelce?

--
Diobeu
VFR 800 '01
GT: Diobeu PL

AZ
04-06-2010, 06:53
On 2010-04-03, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> W dniu 2010-04-03 22:09, Kuczu pisze:
>
>> Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
>> czterosuwowych silnikĂłw motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
>> obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
>> przekładniach z mokrym sprzęgłem.
>>
>
> Nie wkleilo mi calosci :)
>
>
> PLATINUM MOTO 4T
> Jakość: API: SJ
> JASO: MA
> Lepkość: SAE: 10W-50
>
Wiec moja kulpa, patrzylem i jakos nie zauwazylem.

--
Artur
ZZR 1200

Ivam
04-06-2010, 08:28
Użytkownik "Marcin Gardeła" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hpemhn$anl$[Only registered and activated users can see links]...
> Nieuzywanego w nieodpalanym silniku, czy w butelce?

Ani w silniku, ani w zamknietej butelce, ani w otwartej butelce. Jedyne co
moze byc wiadome to fakt, ze w otwartej butelce/silniku bedzie wilgoc, a
zatem zajdzie wytracanie sie niektorych dodatkow olejow, reakcje z woda,
itp.

Jednakze mimo wiedzy na temat - co sie bedzie dzialo z olejem, to nie
znalazlem badan dotyczacych wplywu na jego wlasnoci.

--
pzdr:
Ivam

KJ Siła Słów
04-06-2010, 08:53
Ivam pisze:

> Ani w silniku, ani w zamknietej butelce, ani w otwartej butelce.

Jak w zamknietej to chyba castrol cos gdzies pisal o 5 latach.

KJ

Ivam
04-06-2010, 09:11
Użytkownik "KJ Siła Słów" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hpesul$n3i$[Only registered and activated users can see links].neostrada. pl...
> Jak w zamknietej to chyba castrol cos gdzies pisal o 5 latach.

Tak, ktos gdzies cos pisal, ale opublikowanych badan, ktore by mialy jakis
sens nie znalazlem.

Jak trafisz to daj znac.

--
pzdr:
Ivam

Kuczu
04-06-2010, 09:35
W dniu 2010-04-06 10:53, KJ Siła Słów pisze:
> Ivam pisze:
>
>> Ani w silniku, ani w zamknietej butelce, ani w otwartej butelce.
>
> Jak w zamknietej to chyba castrol cos gdzies pisal o 5 latach.
>
> KJ

Musza pisac bo kto by swiezy kupowal ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Marcin N
04-06-2010, 11:01
Użytkownik "Ivam" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:hpem09$orc$[Only registered and activated users can see links].neostrada.p l...
> Rozwiazanie problemu sie znalazlo:)
>
> Wszystko to mea culpa. Poprzednio, jak rozbieralem sprzeglo (przy wymianie
> sprezyn i pomiarach tarcz sprzeglowych) pozamienialem kolejnosc tarcz
> sprzeglowych (jedna jest inna). Pozamienialem teraz spowrotem i problem
> zniknal calkowicie.

Nie możesz nam tego zrobić. Mamy już ze trzy teorie, które obwiniają olej za
tą sytuację. Jeszcze tylko kilka szczegółów zostało nam do dopracowania, a
Ty taki numer tu wykręcasz...

;)

Jasio
04-07-2010, 06:43
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
news:hpf493$59r$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:hpem09$orc$[Only registered and activated users can see links].neostrada.p l...
>> Rozwiazanie problemu sie znalazlo:)
>>
>> Wszystko to mea culpa. Poprzednio, jak rozbieralem sprzeglo (przy
>> wymianie sprezyn i pomiarach tarcz sprzeglowych) pozamienialem
>> kolejnosc tarcz sprzeglowych (jedna jest inna). Pozamienialem teraz
>> spowrotem i problem zniknal calkowicie.
>
> Nie możesz nam tego zrobić. Mamy już ze trzy teorie, które obwiniają
> olej za tą sytuację. Jeszcze tylko kilka szczegółów zostało nam do
> dopracowania, a Ty taki numer tu wykręcasz...

Ech, dałem się podejść jak dziecko...
Ile razy sobie powtarzałem, że na tematy polityczne się nie
wypowiadam. A flejmy olejowe to najbardziej polityczna sprawa na
preclu.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Ivam
04-07-2010, 14:33
Użytkownik "Jasio" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hph9iq$8t7$[Only registered and activated users can see links]...
> Ech, dałem się podejść jak dziecko...
> Ile razy sobie powtarzałem, że na tematy polityczne się nie wypowiadam. A
> flejmy olejowe to najbardziej polityczna sprawa na preclu.

Ej, a byl tu jakis flejm? Wszystko grzecznie, nikt nikogo nie obrazal. Mnie
sie podobalo;)

--
pzdr:
Ivam