PDA

View Full Version : Czym wyczyscic tlumik ze smaru


AZ
01-04-2010, 11:11
On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Czesc,
> Przy okazji budowy i pozniejszego dostrajania olejarki do lancucha
> ubrudzilem sobie wydechy w smarze do lancucha. Smar w postaci drobnych
> kropelek przyklejal sie do wydechow i pozniej smazyl na nich przez pol
> roku. Teraz pytanie czym moglbym to wyczyscic. Probowalem karcherem i
> nafta bezskutecznie. Dodam, ze z felgi smar schodzi przy pomocy nafty
> bez problemu, ale z uwagi na to, ze wydechy sa jakby chropowate to
> drobinki smaru powlazily w powierzchnie wydechu i nie chca zejsc.
>
> Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?
>
Teraz to juz chyba jest asfalt ;-) Mialem to samo i umnie pomoglo
uzycie takiego plynu do czyszczenia S100, 15zl za mala buteleczke
ale schodzi wszystko do tego nie ruszajac powierzchni na ktorej
lezy syf :-) Ale powiedz mi jaka Ty masz olejarke ze uzywa
smaru do lancucha? ;-)

PS. Jak zbudowales ta olejarke? Mozesz podzielic sie info o tym
czego uzyles do tego?

--
Artur
ZZR 1200

Piotr Klimek
01-04-2010, 11:20
Czesc,
Przy okazji budowy i pozniejszego dostrajania olejarki do lancucha
ubrudzilem sobie wydechy w smarze do lancucha. Smar w postaci drobnych
kropelek przyklejal sie do wydechow i pozniej smazyl na nich przez pol
roku. Teraz pytanie czym moglbym to wyczyscic. Probowalem karcherem i
nafta bezskutecznie. Dodam, ze z felgi smar schodzi przy pomocy nafty
bez problemu, ale z uwagi na to, ze wydechy sa jakby chropowate to
drobinki smaru powlazily w powierzchnie wydechu i nie chca zejsc.

Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

duddits
01-04-2010, 11:27
Piotr Klimek pisze:
> Czesc,
> Przy okazji budowy i pozniejszego dostrajania olejarki do lancucha
> ubrudzilem sobie wydechy w smarze do lancucha. Smar w postaci drobnych
> kropelek przyklejal sie do wydechow i pozniej smazyl na nich przez pol
> roku. Teraz pytanie czym moglbym to wyczyscic. Probowalem karcherem i
> nafta bezskutecznie. Dodam, ze z felgi smar schodzi przy pomocy nafty
> bez problemu, ale z uwagi na to, ze wydechy sa jakby chropowate to
> drobinki smaru powlazily w powierzchnie wydechu i nie chca zejsc.
>
> Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?

Co prawda jeszcze nie próbowałem (preparat stoi sobie w piwnicy na półce
i czeka aż mi się zachce), ale to podobno nieźle działa na tego typu
zabrudzenia:

[Only registered and activated users can see links]

--
duddits

Kuczu
01-04-2010, 11:45
Piotr Klimek pisze:

> Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?

Kup w dowolnym sklepie pianke do czyszczenia piekarnikow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 11:53
Dnia (Mon, 4 Jan 2010 11:11:20 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

> On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> Czesc,
>> Przy okazji budowy i pozniejszego dostrajania olejarki do lancucha
>> ubrudzilem sobie wydechy w smarze do lancucha. Smar w postaci drobnych
>> kropelek przyklejal sie do wydechow i pozniej smazyl na nich przez pol
>> roku. Teraz pytanie czym moglbym to wyczyscic. Probowalem karcherem i
>> nafta bezskutecznie. Dodam, ze z felgi smar schodzi przy pomocy nafty
>> bez problemu, ale z uwagi na to, ze wydechy sa jakby chropowate to
>> drobinki smaru powlazily w powierzchnie wydechu i nie chca zejsc.
>>
>> Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?
>>
> Teraz to juz chyba jest asfalt ;-) Mialem to samo i umnie pomoglo
> uzycie takiego plynu do czyszczenia S100, 15zl za mala buteleczke
> ale schodzi wszystko do tego nie ruszajac powierzchni na ktorej
> lezy syf :-)

Dzieki, widze ze tez jest w moto-akcesoria.pl, wiec nie bedzie problemu z
dostaniem.

> Ale powiedz mi jaka Ty masz olejarke ze uzywa
> smaru do lancucha? ;-)

Smar do lancucha to taki smar, ktorego aktualnie uzywam do smarowania
lancucha :) Eksperymentowalem z roznymi specyfikami i najlepiej sie sprawdza
olej przekladniowy z orlenu, chyba 80w90.

> PS. Jak zbudowales ta olejarke? Mozesz podzielic sie info o tym
> czego uzyles do tego?

Pomysl jest KLOSZa, a sklada sie z oryginalnej koncowki scotoilera,
zaworkow akwarystycznych, rurek, butelki po szamponie i elektrozaworu.
Elektrozawor podlaczony jest pod tylna lampe, czyli otwiera sie gdy lampa
sie pali, reszte zalatwia grawitacja. Ogolnie dziala, ale poczatkowo
podawal za duzo zbyt zadkiego smarowidla.

Koszt budowy to okolo 200zl i troche czasu na poskladanie i kalibracje. Za
to od jakis 6kkm nie dotykalem swojego lancucha.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 11:54
Dnia (Mon, 04 Jan 2010 12:45:18 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Czy jest jakis specyfik, ktory rozpuszcza smar?
>
> Kup w dowolnym sklepie pianke do czyszczenia piekarnikow.

Dzieki, sprawdze to w pierwszej kolejnosci.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

AZ
01-04-2010, 12:01
On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>>Pomysl jest KLOSZa, a sklada sie z oryginalnej koncowki scotoilera,
>>>zaworkow akwarystycznych, rurek, butelki po szamponie i elektrozaworu.
>>
>> ten elektrozawor Ci sie nie grzeje ?
>> A co do zaworkow to polecem zaworki Festo, do tego rurka cisnieniowa
>> co CO2 i masz szybko i dokladnie :)
>> [Only registered and activated users can see links]
>> [Only registered and activated users can see links] l.html
>
> Wlasnie takie zaworki i dlawiki mam u siebie. Co do grzania to faktycznie
> jest goracy podczas pracy, ale na razie dziala. Powiniennem pomyslec o
> jakims radiatorze, zeby sie nie spalil? Czy to po prostu jego normalna
> temperatura pracy i nie powiniennem sie przejmowac?
>
A to masz ten zaworek ET-3 do zastosowan przeciwkradziezowych? Jak dziala w
samochodzie non-stop to pewnie dzialac bedzie :-) Jednak w cos musi isc
te 10W ktore pobiera. Ja bym sie nie przejmowal, mozna tez pomyslec o jakims
ukladzie czasowym ktory otwiera zawor co X czasu na Y czasu.

--
Artur
ZZR 1200

newrom@spamcom.com
01-04-2010, 12:10
On Mon, 4 Jan 2010 11:53:01 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:


>Pomysl jest KLOSZa, a sklada sie z oryginalnej koncowki scotoilera,
>zaworkow akwarystycznych, rurek, butelki po szamponie i elektrozaworu.

ten elektrozawor Ci sie nie grzeje ?
A co do zaworkow to polecem zaworki Festo, do tego rurka cisnieniowa
co CO2 i masz szybko i dokladnie :)
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links] l.html


pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 12:22
Dnia (Mon, 04 Jan 2010 13:10:30 +0100) ktos podajacy sie za [Only registered and activated users can see links]
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>Pomysl jest KLOSZa, a sklada sie z oryginalnej koncowki scotoilera,
>>zaworkow akwarystycznych, rurek, butelki po szamponie i elektrozaworu.
>
> ten elektrozawor Ci sie nie grzeje ?
> A co do zaworkow to polecem zaworki Festo, do tego rurka cisnieniowa
> co CO2 i masz szybko i dokladnie :)
> [Only registered and activated users can see links]
> [Only registered and activated users can see links] l.html

Wlasnie takie zaworki i dlawiki mam u siebie. Co do grzania to faktycznie
jest goracy podczas pracy, ale na razie dziala. Powiniennem pomyslec o
jakims radiatorze, zeby sie nie spalil? Czy to po prostu jego normalna
temperatura pracy i nie powiniennem sie przejmowac?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 12:33
Dnia (Mon, 4 Jan 2010 12:01:13 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

> On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>>>Pomysl jest KLOSZa, a sklada sie z oryginalnej koncowki scotoilera,
>>>>zaworkow akwarystycznych, rurek, butelki po szamponie i elektrozaworu.
>>>
>>> ten elektrozawor Ci sie nie grzeje ?
>>> A co do zaworkow to polecem zaworki Festo, do tego rurka cisnieniowa
>>> co CO2 i masz szybko i dokladnie :)
>>> [Only registered and activated users can see links]
>>> [Only registered and activated users can see links] l.html
>>
>> Wlasnie takie zaworki i dlawiki mam u siebie. Co do grzania to faktycznie
>> jest goracy podczas pracy, ale na razie dziala. Powiniennem pomyslec o
>> jakims radiatorze, zeby sie nie spalil? Czy to po prostu jego normalna
>> temperatura pracy i nie powiniennem sie przejmowac?
>>
> A to masz ten zaworek ET-3 do zastosowan przeciwkradziezowych? Jak dziala w
> samochodzie non-stop to pewnie dzialac bedzie :-) Jednak w cos musi isc
> te 10W ktore pobiera. Ja bym sie nie przejmowal, mozna tez pomyslec o jakims
> ukladzie czasowym ktory otwiera zawor co X czasu na Y czasu.

Taki uklad otwierajacy i zamykajacy zawor bylby tez fajniejszy z punktu
widzenia dozowania smaru, dozownik oparty o dlawik ma to do siebie, ze
czasem sie np poluzuje srubka. Ale jak sie tym interesowalem to nie
znalazlem zadnego rozwiazania w sensownej cenie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

AZ
01-04-2010, 12:49
On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Taki uklad otwierajacy i zamykajacy zawor bylby tez fajniejszy z punktu
> widzenia dozowania smaru, dozownik oparty o dlawik ma to do siebie, ze
> czasem sie np poluzuje srubka. Ale jak sie tym interesowalem to nie
> znalazlem zadnego rozwiazania w sensownej cenie.
>
Jak nie ma w sensownej to mozna zrobic samemu :-) Bierzesz timer NE555 - koszt
pewnie nie wiecej niz 1.50 PLN do tego potencjometr, pare rezystoroow, kondensatorow
i kawalek plytki uniwersalnej. No i ewentualnie jakies pudeleczko na to, koszt
wszystkiego pewnie max 20 PLN.

Przyklad uzycia i schematy:
<[Only registered and activated users can see links]>

--
Artur
ZZR 1200

AZ
01-04-2010, 13:03
On 2010-01-04, [Only registered and activated users can see links] <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Ja teraz sie szarpnalem na v-oila ale jeszcze nie przetestowalem. W
> kazdym razie zaworek jest jakis taki smiszny fikusnie maly.
>
Jak patrzylem na fotki V-Oila to ten zawor wygladal mi wlasnie na ET-3
o taki:
<[Only registered and activated users can see links] html>

--
Artur
ZZR 1200

newrom@spamcom.com
01-04-2010, 13:12
On Mon, 4 Jan 2010 12:22:18 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:


>jakims radiatorze, zeby sie nie spalil? Czy to po prostu jego normalna
>temperatura pracy i nie powiniennem sie przejmowac?

Nie wiem, kumpel go wywalil i dolozyl pokretelko festo wlacz/wylacz i
robi to recznie. Z tego co pamietam glownie chodzilo o to ze jak sie
nagrzewal to olej lecial bardziej, a jak byl chlodny to nie kapal
wcale.
Ja teraz sie szarpnalem na v-oila ale jeszcze nie przetestowalem. W
kazdym razie zaworek jest jakis taki smiszny fikusnie maly.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 13:22
Dnia (Mon, 4 Jan 2010 12:49:07 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

> On 2010-01-04, Piotr Klimek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>
>> Taki uklad otwierajacy i zamykajacy zawor bylby tez fajniejszy z punktu
>> widzenia dozowania smaru, dozownik oparty o dlawik ma to do siebie, ze
>> czasem sie np poluzuje srubka. Ale jak sie tym interesowalem to nie
>> znalazlem zadnego rozwiazania w sensownej cenie.
>>
> Jak nie ma w sensownej to mozna zrobic samemu :-) Bierzesz timer NE555 - koszt
> pewnie nie wiecej niz 1.50 PLN do tego potencjometr, pare rezystoroow, kondensatorow
> i kawalek plytki uniwersalnej. No i ewentualnie jakies pudeleczko na to, koszt
> wszystkiego pewnie max 20 PLN.
>
> Przyklad uzycia i schematy:
> <[Only registered and activated users can see links]>

Nie mam zaciecia do lutowania, ale dzieki za informacje :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]

Piotr Klimek
01-04-2010, 13:24
Dnia (Mon, 04 Jan 2010 14:12:14 +0100) ktos podajacy sie za [Only registered and activated users can see links]
wyklawiaturowal co nastepuje:

> On Mon, 4 Jan 2010 12:22:18 +0000 (UTC), Piotr Klimek
> <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>
>>jakims radiatorze, zeby sie nie spalil? Czy to po prostu jego normalna
>>temperatura pracy i nie powiniennem sie przejmowac?
>
> Nie wiem, kumpel go wywalil i dolozyl pokretelko festo wlacz/wylacz i
> robi to recznie. Z tego co pamietam glownie chodzilo o to ze jak sie
> nagrzewal to olej lecial bardziej, a jak byl chlodny to nie kapal
> wcale.

U mnie chyba ten problem nie wystepuje. jakos to poustawialem i lancuch
jest wilgotny a felga w miare czysta wiec nie ruszam :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
[Only registered and activated users can see links]