View Full Version : Brak mocy przy wysokich obrotach
Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód przyspiesza do
4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ciągnąć, zupełnie jakby osiągnął
szczyt swoich możliwości. Na luzie spokojnie można go przeciągnąć >6000
obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na gazie. Pytam się na grupie co
to może być, ponieważ samochód nie jest najmłodszy i nie chciałbym bez
powodu zwiększać dwukrotnie jego wartości...
Pozdrawiam
Rafał
Maverick
05-07-2008, 13:41
Rafal pisze:
> Witam, mam (a w^(3)a?ciwie ?ona) Nissana Micre^ K11 1.3 + gaz.
> Przejecha^(3)em sie^ ostatnio (dzisiaj) i zauwa?y^(3)em, ?e samochód przyspiesza do
> 4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ci?gn??, zupe^(3)nie jakby osi?gn?^(3)
> szczyt swoich mo?liwo?ci. Na luzie spokojnie mo?na go przeci?gn?? >6000
> obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na gazie. Pytam sie^ na grupie co
> to mo?e by?, poniewa? samochód nie jest najm^(3)odszy i nie chcia^(3)bym bez
> powodu zwie^ksza? dwukrotnie jego warto?ci...
>
> Pozdrawiam
> Rafa^(3)
>
>
>
>
>
A kiedy wymieniales filtr powietrza? Zapchany filtr powietrza utrudnia
prace na wysokich obrotach, szczegolnie pod obciazeniem (choc na luzie
tez powinna byc roznica). W kazdym razie 6 srubek do odkrecenia i
bedziesz wiedzial czy to jego wina
--
Regards,
Maverick
Nissan Bluebird - niepelnoletni
> A kiedy wymieniales filtr powietrza? Zapchany filtr powietrza utrudnia
> prace na wysokich obrotach, szczegolnie pod obciazeniem (choc na luzie tez
> powinna byc roznica). W kazdym razie 6 srubek do odkrecenia i
Wymienialem niedawno :(
Rafal
Boombastic
05-07-2008, 14:14
Użytkownik "Rafal" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvsbe2$otf$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
> Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód przyspiesza
> do
> 4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ciągnąć, zupełnie jakby osiągnął
> szczyt swoich możliwości. Na luzie spokojnie można go przeciągnąć >6000
> obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na gazie. Pytam się na grupie
> co
> to może być, ponieważ samochód nie jest najmłodszy i nie chciałbym bez
> powodu zwiększać dwukrotnie jego wartości...
W moim starym Nissanie 100NX miałem taki własnie objaw. Jak zimny to jechał,
jak tylko się zagrzał to moc spadała i ledwo wyciagał 110 km/h. Okazało się,
że winny był czujnik temperatury (chyba silnika), a własciwie to nie stykała
kostka. Komp dostawał błędne odczyty i silnik słabł. Na luzie też spokojnie
wchodził na obroty.
Tomasz Pyra
05-07-2008, 14:25
Rafal pisze:
>> A kiedy wymieniales filtr powietrza? Zapchany filtr powietrza utrudnia
>> prace na wysokich obrotach, szczegolnie pod obciazeniem (choc na luzie tez
>> powinna byc roznica). W kazdym razie 6 srubek do odkrecenia i
> Wymienialem niedawno :(
A te objawy nie zaczęły się włanie wtedy? Może zły filtr/le założony?
Z innych przyczyn:
- przepływomierz (albo zestaw czujników MAP+IAT)
- lewe powietrze dostajšce się do kolektora dolotowego
- le wyregulowane (nie otwierajšce się do końca) zawory
- zepsuty (zapchany) katalizator/tłumik
- wycišgnięta linka gazu
itp. itd...
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
[Only registered and activated users can see links]
Rafal napisał(a):
> Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
> Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód
> przyspiesza do 4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ciągnąć,
> zupełnie jakby osiągnął szczyt swoich możliwości. Na luzie spokojnie
> można go przeciągnąć >6000 obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na
> gazie. Pytam się na grupie co to może być, ponieważ samochód nie jest
> najmłodszy i nie chciałbym bez powodu zwiększać dwukrotnie jego
Kiedyś w moim Orionie ('91) był taki objaw, okazało się, że nagle wypił mi
olej, czego kontrolka (zepsuta?) nie pokazała. Teraz inni się martwią :>
--
Pozdrawiam,
Kerry
On Wed, 7 May 2008 15:39:14 +0200, Rafal wrote:
>Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
>Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód przyspiesza do
>4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ciągnąć, zupełnie jakby osiągnął
>szczyt swoich możliwości. Na luzie spokojnie można go przeciągnąć >6000
>obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na gazie. Pytam się na grupie co
>to może być, ponieważ samochód nie jest najmłodszy i nie chciałbym bez
>powodu zwiększać dwukrotnie jego wartości...
A wymontuj zwezke miksera z dolotu i sprawdz na benzynie.
Z jednej strony czesta dolegliwosc gazu I i II generacji,
z drugiej ... to pewnie slaby silniczek i przy wiekszych predkosciach
nie wyrabia. Ale na niskim biegu powinien ciagnac dobrze ..
J.
Szerszen
05-07-2008, 16:50
Użytkownik "Rafal" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvsbe2$otf$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
> Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód przyspiesza
> do
> 4000 obrotów i potem traci moc.
a konkretnie co rozumiesz przez traci moc, to ze sie juz dalej nie wkreca na
obroty, czy to ze obroty ida dalej a samochod nie przyspiesza?
MarcinJM
05-08-2008, 05:26
Rafal pisze:
> Witam, mam (a właściwie żona) Nissana Micrę K11 1.3 + gaz.
> Przejechałem się ostatnio (dzisiaj) i zauważyłem, że samochód przyspiesza do
> 4000 obrotów i potem traci moc. Nie chce ciągnąć, zupełnie jakby osiągnął
> szczyt swoich możliwości. Na luzie spokojnie można go przeciągnąć >6000
> obotów. Takie same objawy ma na benzynie i na gazie. Pytam się na grupie co
> to może być, ponieważ samochód nie jest najmłodszy i nie chciałbym bez
> powodu zwiększać dwukrotnie jego wartości...
Instalacja "na srubke", czy na silnik krokowy? Jesli na silnik to moze
sie zasyfil i sie nie otwiera.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
samochód przyspiesza
>> do
>> 4000 obrotów i potem traci moc.
>
> a konkretnie co rozumiesz przez traci moc, to ze sie juz dalej nie wkreca
> na obroty, czy to ze obroty ida dalej a samochod nie przyspiesza?
Samochód nie przyspiesza, a obroty nie wzrastają. Jechałem tym samochodem 2
mce temu i naprawdę pamiętam jak przyspieszałem i że kręcił do 6000 obrotów
bez żadnego problemu. Silnik 1.3 dla takiego bzyka naprawdę jest
wystarczający, a teraz jest gorzej niż na rowerze pod górę...
rg
User.vel.Picasso
05-09-2008, 07:05
> Samochód nie przyspiesza, a obroty nie wzrastają. Jechałem tym samochodem 2
> mce temu i naprawdę pamiętam jak przyspieszałem i że kręciłdo 6000 obrotów
> bez żadnego problemu. Silnik 1.3 dla takiego bzyka naprawdę jest
> wystarczający, a teraz jest gorzej niż na rowerze pod górę...
>
Mialem podobny objaw w focusie. Padl katalizator.
Auto nie przyspieszalo powyzej 5000 obr/min i
ciagnal tylko do 4 biegu. Na 5 obroty juz spadaly!
Spalanie tez mi wzroslo o jakies 20%.
--
Pozdrawiam,
----------------
**D16Y3**
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.