View Full Version : Benzyna 95 vs 98
Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Polon
Gabriel'Varius'
05-06-2008, 08:54
Użytkownik Polon napisał:
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Tansza o ile producent auta nie zaleca lania wylacznie Pb98 -> archiwum
PMS a bylo tego sporo :-)
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
"Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze 98
jest mnie kombinowana niz 95)
> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze 98
> jest mnie kombinowana niz 95)
Mam passata 1.8 turbo
Polon
Użytkownik "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?
"Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message news:fvp6sk$rpf$[Only registered and activated users can see links]...
>
>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>> 98
>> jest mnie kombinowana niz 95)
>
> Mam passata 1.8 turbo
jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98
Użytkownik "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Tansza o ile silnik nie potrafi przystosować swojej pracy do PB98.
--
Mac
> Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
> mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?
odpowiedz: taniej za przejazd 100km
Polon
Użytkownik "PAndy" <> napisał w wiadomości news:.pl...
>
> "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
> news:fvp6sk$rpf$[Only registered and activated users can see links]...>>
>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>>> 98
>>> jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98
chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
może w porywach osiągać 95 oktanów :)
--
pozdrawiam
Tadeusz
"Tadeusz" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:fvp9dd$78c$[Only registered and activated users can see links]...
>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98
>
> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93
zkruk [Lodz]
05-06-2008, 10:08
Tadeusz wrote:
>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie
>> 98
>
> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
dowiedz się najpierw co to jest oktanowość
95 prędzej będzie miała 96 niż 94...
--
pozdrawiam
[Only registered and activated users can see links] <-- prywatna strona
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla fotografow slubnych
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi
Boombastic
05-06-2008, 10:18
>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>
> ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93
Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi o
badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.
zkruk [Lodz] pisze:
> Tadeusz wrote:
>
>>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie
>>> 98
>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>
> dowiedz się najpierw co to jest oktanowość
> 95 prędzej będzie miała 96 niż 94...
Rajt. I zazwyczaj tyle ma (w sensie 96 i więcej, a już prawie zawsze
więcej niż 95,5), gdy wyjeżdża cysterną 'z produkcji'.
Tomasz Pyra
05-06-2008, 10:59
Polon pisze:
>> Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
>> mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?
>
>
> odpowiedz: taniej za przejazd 100km
No to 95, chyba że silnik wymaga 98.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
[Only registered and activated users can see links]
"Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48203097$0$15041$[Only registered and activated users can see links]...
>>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>>
>> ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93
>
> Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi
> o badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.
tia, dodatek acetonu (rozpuszczalniki do farb) podnosi liczbe oktanowa
wiec wlascwie masz racje - moj blad - czasem 95 jest lepsza niz 98 ;)
Użytkownik Polon napisał:
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Ja miałem dosyć zabawną (dla mnie) historię z tym 95 i 98.
Do tej pory jeździłem na 98 i poprzez niedokładne przeczytanie
instrukcji wbiłem sobie do głowy, że silnik posiada specjalny
przełącznik pomiędzy 95 i 98.
No i tankowałem 98 z uwagi na ustawienie przełącznika.
Kiedyś zachciałem zatankować 95 i przełącznika nie znalazłem.
Dokładne przeczytanie instrukcji oświeciło mnie, że akurat ten model
silnika ma czujnik spalania stukowego i tego przełącznika nie ma.
:)
--
Tomek "Noel" B.
Polon pisze:
>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>
> Mam passata 1.8 turbo
Do 1.8T z tego co pamiÄtam 95 wrÄcz nie moĹźna.
--
[Only registered and activated users can see links]
Boombastic
05-06-2008, 13:27
>> Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi o
>> badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.
>
> tia, dodatek acetonu (rozpuszczalniki do farb) podnosi liczbe oktanowa
> wiec wlascwie masz racje - moj blad - czasem 95 jest lepsza niz 98 ;)
Mowa jest o liczbie oktanowej i tego się trzymajmy.
"T" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48204bd8$[Only registered and activated users can see links]...
> Polon pisze:
>
>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie
>>> ze
>>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> Do 1.8T z tego co pamiÄtam 95 wrÄcz nie moĹźna.
jesli ma knock sensor to moze dac rade...
"Noel" <[Only registered and activated users can see links]-l> wrote in message
news:fvphgq$rle$[Only registered and activated users can see links]...
> Dokładne przeczytanie instrukcji oświeciło mnie, że akurat ten model
> silnika ma czujnik spalania stukowego i tego przełącznika nie ma.
czasem jest przelacznik ale do obnizania liczby oktanowej (np europejski
samochod w USA jezdzacy na regular)
"Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48205ce0$0$15067$[Only registered and activated users can see links]...
> Mowa jest o liczbie oktanowej i tego się trzymajmy.
a ja mowie o dodatkach podnoszacych liczbe oktanowa i nie widze tu niczego
co nie byloby w zwiazku z tematem watka
PAndy pisze:
>> Do 1.8T z tego co pamiÄtam 95 wrÄcz nie moĹźna.
>
> jesli ma knock sensor to moze dac rade...
Producent kaĹźe laÄ 98 w kaĹźdym razie.
--
[Only registered and activated users can see links]
"T" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...
> Producent kaĹźe laÄ 98 w kaĹźdym razie.
to nie ma co deliberowac tylko lac 98 - mozna co najwyzej zastanawiac sie
nad jakim v-powerem czy inna cholera lepsza niz 98.
Wt, 06 maj 2008 o 14:15 GMT, T napisał(a):
>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> Do 1.8T z tego co pamiętam 95 wręcz nie można.
Co prawda nie mam pasata, ale A3 z 1.8T i nie przypominam sobie takich
ograniczen, az sprawdze w instrukcji :)
slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98, jedynie na co moge sie
zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow, albo po cip tuningu, ale to tez
zalezy od agresywnosciu tuningu
zwykle leje 95, czasami wezme 98, i nie widze zadnej roznicy, raz zalalem
Vpower racing 100okt i jeszcze wiecej prawie o litr zaczal palic, wiec nie
widze sensu zeby przeplacac...
Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: [Only registered and activated users can see links] ][ brzezi:~# uptime ]
[ Ekg: #3781111 ][ 17:24:54 up 45 days, 20:56, 3 users, ]
[ LinuxUser: #249916 ][ load average: 0.86, 0.78, 0.83 ]
Brzezi pisze:
> slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98
MĂłj ojciec miaĹ kiedyĹ Passata 1.8T 150 PS i napewno wymagaĹ 98 (w kazdym
razie wg. instrukcji).
--
[Only registered and activated users can see links]
zkruk [Lodz]
05-06-2008, 16:58
Brzezi wrote:
> zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow,
> albo po cip tuningu, ale to tez zalezy od agresywnosciu tuningu
chip tuning tu nie ma nic do gadania tylko wałki...
--
pozdrawiam
[Only registered and activated users can see links] <-- prywatna strona
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla fotografow slubnych
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvq2pq$p9v$[Only registered and activated users can see links]...
> Brzezi wrote:
>> zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow,
>> albo po cip tuningu, ale to tez zalezy od agresywnosciu tuningu
> chip tuning tu nie ma nic do gadania tylko wałki...
Jak najbardziej ma. Gdy dmucha sie wiecej w silnik, to i paliwo powinno mieć
większą liczbe oktanową aby uniknąć stukania. Ja w 1.8T po chipie, na 95 mam
cofany zapłon przez ECU przy mocniejszym deptaniu. Na 98 się to prawie nie
zdarza - a jak juz, to o mniejsza wartość.
Dnia Tue, 6 May 2008 09:47:48 +0100, Polon napisał(a):
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
>
CNG, LPG albo ON.
Raf :-)
--
[Only registered and activated users can see links]
Wt, 06 maj 2008 o 17:36 GMT, T napisał(a):
>> slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98
> Mój ojciec miał kiedyś Passata 1.8T 150 PS i napewno wymagał 98 (w kazdym
> razie wg. instrukcji).
Ja wlasnie mam 150KM, patrze do instrukcji a tam jedynie tyle:
PALIWO
Silniki benzynowe
Paliwo bezolowiowe musi odpowiadac normie EN 228 lub DIN EN 228
[Cos o katalizatorach...]
Benzyna bezolowiowa Super LO 95.
Dopuszczalne jest uzywanie benzyny bezolowiowej o LO nie mniejszej niz 91.
Powoduje to jednak niewielkie zmniejszenie mocy silnika.
Organoleptycznie tez nie stwierdzam zadnej roznicy miedzy 95 a 98, ani w
odczuwalnej mocy, ani w spalaniu, wiec nie przeplacam...
Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: [Only registered and activated users can see links] ][ ]
[ Ekg: #3781111 ][ ]
[ LinuxUser: #249916 ][ ]
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.