PDA

View Full Version : Benzyna 95 vs 98


Polon
05-06-2008, 08:47
Ktora bardziej oplaca sie kupowac?

Polon

Gabriel'Varius'
05-06-2008, 08:54
Użytkownik Polon napisał:

> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
Tansza o ile producent auta nie zaleca lania wylacznie Pb98 -> archiwum
PMS a bylo tego sporo :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde

PAndy
05-06-2008, 08:55
"Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?

zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze 98
jest mnie kombinowana niz 95)

Polon
05-06-2008, 09:03
> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze 98
> jest mnie kombinowana niz 95)

Mam passata 1.8 turbo

Polon

Agent
05-06-2008, 09:10
Użytkownik "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?

Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?

PAndy
05-06-2008, 09:19
"Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message news:fvp6sk$rpf$[Only registered and activated users can see links]...
>
>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>> 98
>> jest mnie kombinowana niz 95)
>
> Mam passata 1.8 turbo

jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98

Mac
05-06-2008, 09:38
Użytkownik "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvp5vm$okb$[Only registered and activated users can see links]...
> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?

Tansza o ile silnik nie potrafi przystosować swojej pracy do PB98.

--
Mac

Polon
05-06-2008, 09:44
> Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
> mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?


odpowiedz: taniej za przejazd 100km

Polon

Tadeusz
05-06-2008, 09:46
Użytkownik "PAndy" <> napisał w wiadomości news:.pl...
>
> "Polon" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
> news:fvp6sk$rpf$[Only registered and activated users can see links]...>>
>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>>> 98
>>> jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98

chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
może w porywach osiągać 95 oktanów :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

PAndy
05-06-2008, 10:07
"Tadeusz" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:fvp9dd$78c$[Only registered and activated users can see links]...

>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie 98
>
> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
> może w porywach osiągać 95 oktanów :)

ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93

zkruk [Lodz]
05-06-2008, 10:08
Tadeusz wrote:

>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie
>> 98
>
> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
> może w porywach osiągać 95 oktanów :)

dowiedz się najpierw co to jest oktanowość
95 prędzej będzie miała 96 niż 94...


--
pozdrawiam
[Only registered and activated users can see links] <-- prywatna strona
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla fotografow slubnych
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Boombastic
05-06-2008, 10:18
>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>
> ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93

Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi o
badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.

ps
05-06-2008, 10:21
zkruk [Lodz] pisze:
> Tadeusz wrote:
>
>>> jesli jest uturbiony to z duzym prawdopodobienstwem lepiej nada sie
>>> 98
>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>
> dowiedz się najpierw co to jest oktanowość
> 95 prędzej będzie miała 96 niż 94...

Rajt. I zazwyczaj tyle ma (w sensie 96 i więcej, a już prawie zawsze
więcej niż 95,5), gdy wyjeżdża cysterną 'z produkcji'.

Tomasz Pyra
05-06-2008, 10:59
Polon pisze:
>> Ale co ma się opłacać? Taniej za litr, taniej za przejazd 100 km, więcej
>> mocy ma być, lepiej pracujący silnik, dłuższa żywotność czy co?
>
>
> odpowiedz: taniej za przejazd 100km

No to 95, chyba że silnik wymaga 98.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
[Only registered and activated users can see links]

PAndy
05-06-2008, 12:01
"Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48203097$0$15041$[Only registered and activated users can see links]...
>>> chyba tylko dlatego że w polskich realiach to ta rzeczona 98
>>> może w porywach osiągać 95 oktanów :)
>>
>> ano niestety cos w tym jest - podobno 95 blizej jest do 91 - 93
>
> Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi
> o badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.

tia, dodatek acetonu (rozpuszczalniki do farb) podnosi liczbe oktanowa
wiec wlascwie masz racje - moj blad - czasem 95 jest lepsza niz 98 ;)

Noel
05-06-2008, 12:04
Użytkownik Polon napisał:

> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?

Ja miałem dosyć zabawną (dla mnie) historię z tym 95 i 98.
Do tej pory jeździłem na 98 i poprzez niedokładne przeczytanie
instrukcji wbiłem sobie do głowy, że silnik posiada specjalny
przełącznik pomiędzy 95 i 98.
No i tankowałem 98 z uwagi na ustawienie przełącznika.
Kiedyś zachciałem zatankować 95 i przełącznika nie znalazłem.
Dokładne przeczytanie instrukcji oświeciło mnie, że akurat ten model
silnika ma czujnik spalania stukowego i tego przełącznika nie ma.
:)


--
Tomek "Noel" B.

T
05-06-2008, 12:15
Polon pisze:

>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>
> Mam passata 1.8 turbo

Do 1.8T z tego co pamiętam 95 wręcz nie można.

--
[Only registered and activated users can see links]

Boombastic
05-06-2008, 13:27
>> Podobno to w Moskwie rozdają samochody na Placu Czerwonym. Jeśli chodzi o
>> badania liczby oktanowej to tylko mały odsetek nie trzyma normy.
>
> tia, dodatek acetonu (rozpuszczalniki do farb) podnosi liczbe oktanowa
> wiec wlascwie masz racje - moj blad - czasem 95 jest lepsza niz 98 ;)

Mowa jest o liczbie oktanowej i tego się trzymajmy.

PAndy
05-06-2008, 13:56
"T" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48204bd8$[Only registered and activated users can see links]...
> Polon pisze:
>
>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie
>>> ze
>>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> Do 1.8T z tego co pamiętam 95 wręcz nie można.

jesli ma knock sensor to moze dac rade...

PAndy
05-06-2008, 13:57
"Noel" <[Only registered and activated users can see links]-l> wrote in message
news:fvphgq$rle$[Only registered and activated users can see links]...

> Dokładne przeczytanie instrukcji oświeciło mnie, że akurat ten model
> silnika ma czujnik spalania stukowego i tego przełącznika nie ma.

czasem jest przelacznik ale do obnizania liczby oktanowej (np europejski
samochod w USA jezdzacy na regular)

PAndy
05-06-2008, 14:03
"Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:48205ce0$0$15067$[Only registered and activated users can see links]...


> Mowa jest o liczbie oktanowej i tego się trzymajmy.

a ja mowie o dodatkach podnoszacych liczbe oktanowa i nie widze tu niczego
co nie byloby w zwiazku z tematem watka

T
05-06-2008, 15:02
PAndy pisze:

>> Do 1.8T z tego co pamiętam 95 wręcz nie można.
>
> jesli ma knock sensor to moze dac rade...

Producent każe lać 98 w każdym razie.

--
[Only registered and activated users can see links]

PAndy
05-06-2008, 15:14
"T" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...

> Producent każe lać 98 w każdym razie.

to nie ma co deliberowac tylko lac 98 - mozna co najwyzej zastanawiac sie
nad jakim v-powerem czy inna cholera lepsza niz 98.

Brzezi
05-06-2008, 15:28
Wt, 06 maj 2008 o 14:15 GMT, T napisał(a):

>>> zalezy od samochodu (silnika) oraz jakosci 95 vs 98 (moze okazac sie ze
>>> 98 jest mnie kombinowana niz 95)
>>
>> Mam passata 1.8 turbo
>
> Do 1.8T z tego co pamiętam 95 wręcz nie można.

Co prawda nie mam pasata, ale A3 z 1.8T i nie przypominam sobie takich
ograniczen, az sprawdze w instrukcji :)

slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98, jedynie na co moge sie
zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow, albo po cip tuningu, ale to tez
zalezy od agresywnosciu tuningu

zwykle leje 95, czasami wezme 98, i nie widze zadnej roznicy, raz zalalem
Vpower racing 100okt i jeszcze wiecej prawie o litr zaczal palic, wiec nie
widze sensu zeby przeplacac...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: [Only registered and activated users can see links] ][ brzezi:~# uptime ]
[ Ekg: #3781111 ][ 17:24:54 up 45 days, 20:56, 3 users, ]
[ LinuxUser: #249916 ][ load average: 0.86, 0.78, 0.83 ]

T
05-06-2008, 15:36
Brzezi pisze:

> slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98

Mój ojciec miał kiedyś Passata 1.8T 150 PS i napewno wymagał 98 (w kazdym
razie wg. instrukcji).

--
[Only registered and activated users can see links]

zkruk [Lodz]
05-06-2008, 16:58
Brzezi wrote:

> zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow,
> albo po cip tuningu, ale to tez zalezy od agresywnosciu tuningu

chip tuning tu nie ma nic do gadania tylko wałki...

--
pozdrawiam
[Only registered and activated users can see links] <-- prywatna strona
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla fotografow slubnych
[Only registered and activated users can see links] <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

mancer
05-06-2008, 17:12
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvq2pq$p9v$[Only registered and activated users can see links]...
> Brzezi wrote:
>> zgodzic to te najmocniejsze wersje >200KM moze wymagaja tylu oktanow,
>> albo po cip tuningu, ale to tez zalezy od agresywnosciu tuningu
> chip tuning tu nie ma nic do gadania tylko wałki...

Jak najbardziej ma. Gdy dmucha sie wiecej w silnik, to i paliwo powinno mieć
większą liczbe oktanową aby uniknąć stukania. Ja w 1.8T po chipie, na 95 mam
cofany zapłon przez ECU przy mocniejszym deptaniu. Na 98 się to prawie nie
zdarza - a jak juz, to o mniejsza wartość.

Raf :-)
05-06-2008, 21:09
Dnia Tue, 6 May 2008 09:47:48 +0100, Polon napisał(a):

> Ktora bardziej oplaca sie kupowac?
>

CNG, LPG albo ON.

Raf :-)


--
[Only registered and activated users can see links]

Brzezi
05-06-2008, 21:27
Wt, 06 maj 2008 o 17:36 GMT, T napisał(a):

>> slabsze wersje 1.8T raczej na pewno nie wymagaja 98
> Mój ojciec miał kiedyś Passata 1.8T 150 PS i napewno wymagał 98 (w kazdym
> razie wg. instrukcji).

Ja wlasnie mam 150KM, patrze do instrukcji a tam jedynie tyle:

PALIWO
Silniki benzynowe

Paliwo bezolowiowe musi odpowiadac normie EN 228 lub DIN EN 228

[Cos o katalizatorach...]

Benzyna bezolowiowa Super LO 95.
Dopuszczalne jest uzywanie benzyny bezolowiowej o LO nie mniejszej niz 91.
Powoduje to jednak niewielkie zmniejszenie mocy silnika.


Organoleptycznie tez nie stwierdzam zadnej roznicy miedzy 95 a 98, ani w
odczuwalnej mocy, ani w spalaniu, wiec nie przeplacam...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: [Only registered and activated users can see links] ][ ]
[ Ekg: #3781111 ][ ]
[ LinuxUser: #249916 ][ ]