PDA

View Full Version : Ko³o zapasowe w sprayu, awaryjny uszczelniacz


Luky
05-05-2008, 16:56
zapyta³em kolegów z forum wiêc zapytam te¿ fachowców tutaj...
w zwi±zku z nabyciem instalacji LPG i faktem ¿e w moja zapasówka to
215/55/R16 my¶le nad ko³em zapasowym w sprayu, przejarza³em w±tki w
archiwum ale niestety nic konkretnego sie tam nie dowidzia³em. Jak to
sie bedzie sprawowaæ w cie¿kim samochodzie jakim jest vectra c? czy kto¶
z was w tym autku lub innym z du¿ym ko³em[~16cali] ma ten patent z
zapasówk± sprayu i go stosowa³? ja raczej podró¿uje "w ko³o ogona" wiêc
my¶le ¿e mo¿e da rade... [promieñ ~30km od 'bazy']

wogóle jakiej firmy by¶cie polecili to ko³o zapasowe i czy da rade ono
nadmuchaæ obecn± letni± oponke 205/55/R16 ? - *czy tam w jaki¶ sposób
kontroluje siê ci¶nienie?* czy lepiej braæ te¿ sob± ma³y kompresorek :D
na allegro znalaz³em dwie firmy:
[Only registered and activated users can see links] leca.html
[Only registered and activated users can see links] sowe_w_sprayu_.html

rozrzut w cenie dwukrotny! - czekam na opinie userów

ps.
wiem na pewno ze w d³u¿sza trase to i tak zapas sobie bede bral... ale
tak do 30km wokó³ 'bazy' to kurde wydaje mi siê ¿e siê nie op³aca

ciekaw jestem czy tez nie wplynie to zle na opone(czyszczenie, wywa¿anie
itd)?

sirapacz
05-05-2008, 18:49
Luky pisze:
> zapyta³em kolegów z forum wiêc zapytam te¿ fachowców tutaj...
> w zwi±zku z nabyciem instalacji LPG i faktem ¿e w moja zapasówka to
> 215/55/R16 my¶le nad ko³em zapasowym w sprayu, przejarza³em w±tki w
> archiwum ale niestety nic konkretnego sie tam nie dowidzia³em. Jak to
> sie bedzie sprawowaæ w cie¿kim samochodzie jakim jest vectra c? czy kto¶
> z was w tym autku lub innym z du¿ym ko³em[~16cali] ma ten patent z
> zapasówk± sprayu i go stosowa³? ja raczej podró¿uje "w ko³o ogona" wiêc
> my¶le ¿e mo¿e da rade... [promieñ ~30km od 'bazy']

patent bardzo dobry - lata wiekszosc drobnych uszkodzen typu gwozdz czy
inne przebicie. jak sciagniesz opone lecac bokiem to ci nie pomoze:) na
dlugie trasy zdecydowanie kolo zapasowe a na latanie po zadupiach to te
spraye sa okay. sa rozne do roznej wielkosci kol 2-3 rodzaje. bierz te
wieksze.
marka? w zasadzie jakakolwiek - ja biore co jest i nie patrze na marke.

hint: oponiarze bardzo tego badziewia nie lubia bo smierdzi i sie lepi

sirapacz

sirapacz
05-05-2008, 18:50
Luky pisze:
> zapyta³em kolegów z forum wiêc zapytam te¿ fachowców tutaj...
> w zwi±zku z nabyciem instalacji LPG i faktem ¿e w moja zapasówka to
> 215/55/R16 my¶le nad ko³em zapasowym w sprayu, przejarza³em w±tki w
> archiwum ale niestety nic konkretnego sie tam nie dowidzia³em. Jak to
> sie bedzie sprawowaæ w cie¿kim samochodzie jakim jest vectra c? czy kto¶
> z was w tym autku lub innym z du¿ym ko³em[~16cali] ma ten patent z
> zapasówk± sprayu i go stosowa³? ja raczej podró¿uje "w ko³o ogona" wiêc
> my¶le ¿e mo¿e da rade... [promieñ ~30km od 'bazy']

patent bardzo dobry - lata wiekszosc drobnych uszkodzen typu gwozdz czy
inne przebicie. jak sciagniesz opone lecac bokiem to ci nie pomoze:) na
dlugie trasy zdecydowanie kolo zapasowe a na latanie po zadupiach to te
spraye sa okay. sa rozne do roznej wielkosci kol 2-3 rodzaje. bierz te
wieksze.
marka? w zasadzie jakakolwiek - ja biore co jest i nie patrze na marke.

hint: oponiarze bardzo tego badziewia nie lubia bo smierdzi i sie lepi

sirapacz

S³awek
05-05-2008, 20:09
sirapacz <[Only registered and activated users can see links]> napisa³(a):

>
>
> patent bardzo dobry - lata wiekszosc drobnych uszkodzen typu gwozdz czy
> inne przebicie. jak sciagniesz opone lecac bokiem to ci nie pomoze:) na
> dlugie trasy zdecydowanie kolo zapasowe a na latanie po zadupiach to te
> spraye sa okay. sa rozne do roznej wielkosci kol 2-3 rodzaje. bierz te
> wieksze.
> marka? w zasadzie jakakolwiek - ja biore co jest i nie patrze na marke.
>
> hint: oponiarze bardzo tego badziewia nie lubia bo smierdzi i sie lepi
>

To gowno dziala na zasadzie wypelnienia opony taka kleista pianka co potem
podobno (info od gumiarza) uniemozliwia, ze wzgledu na pozostalosci tego
syfu, prawidlowa i trwala naprawe opony!
Co prawda oponiarze naprawiaja opony wczesniej tym zapackane ale uczciwi
ostrzegaja, ze nie daja gwarancji na trwalosc takiej naprawy!
Lepszym rozwiazaniem sa zestawy naprawcze z nabojami CO2 lub tradycyjnym
pompowankiem.
Jest to drozsze i najpierw nalezy pocwiczyc jak to uzyc! :-)


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]

zorby
05-05-2008, 20:34
ja mam fabrycznie w astra III |(kola 16 205 55) zamiast ko³a taki spraj i
kompresorek pod³±czany do zapalniczki, czy dzia³a nie wiem nie u¿ywa³em ale
mysle ze musi byc cos warte jesli producent zrezygnowa³ z ko³a i wyposa¿y³
samochód w cos takiego

Luky
05-05-2008, 20:42
S³awek pisze:
> To gowno dziala na zasadzie wypelnienia opony taka kleista pianka co potem
> podobno (info od gumiarza) uniemozliwia, ze wzgledu na pozostalosci tego
> syfu, prawidlowa i trwala naprawe opony!

w³a¶nie czytam i jedni pisza ¿e to jest na bazie wody i schodzi wod± z
myd³em inni ¿e nie - wydaje mi siê w³a¶nie ¿e to od producenta i
jako¶ci tego uszczelniacza zale¿y...

> Co prawda oponiarze naprawiaja opony wczesniej tym zapackane ale uczciwi
> ostrzegaja, ze nie daja gwarancji na trwalosc takiej naprawy!

shit... to nie dobrze... :(

> Lepszym rozwiazaniem sa zestawy naprawcze z nabojami CO2 lub tradycyjnym
> pompowankiem.
> Jest to drozsze i najpierw nalezy pocwiczyc jak to uzyc! :-)

mo¿esz mnie zarzuciæ jakim¶ linkiem do takiego cuda lub chocia¿
powiedzieæ pod jakim has³em szukaæ :)?

Luky
05-05-2008, 20:43
zorby pisze:
> ja mam fabrycznie w astra III |(kola 16 205 55) zamiast ko³a taki spraj
> i kompresorek pod³±czany do zapalniczki, czy dzia³a nie wiem nie
> u¿ywa³em ale mysle ze musi byc cos warte jesli producent zrezygnowa³ z
> ko³a i wyposa¿y³ samochód w cos takiego

no BMW te¿ taki patent robi z tego co wiem... ciekaw jestem ile to warte
i czy do tego naprzyklad z linka: te¿ trzeba kompresorek
woziæ[Only registered and activated users can see links] leca.html
:D bo tam nic o tym nie pisze...

zorby
05-05-2008, 21:03
> no BMW te¿ taki patent robi z tego co wiem... ciekaw jestem ile to warte
> i czy do tego naprzyklad z linka: te¿ trzeba kompresorek
> woziæ[Only registered and activated users can see links] leca.html
> :D bo tam nic o tym nie pisze...


co do marki to nie wiem jaki mam bo mam "fabryczny" jak nie zapomne to
poczytam jutro moze gdzies na opakowaniu wyczytam kto jest producetem, a
wiem ze to stosuje takze Seat np w Altei ( czy w innych modelach to nie
wiem, tan akurat oglada³em)

zorby
05-05-2008, 21:05
> shit... to nie dobrze... :(


tak na marginesie, by³em kiedys dawno dawno temy z kumplem w markecie, jak
takie ko³a w spraju nie by³y popularne, to z ciekawo¶ci kumpel nacisno³ w
markecie i "ob¿ygal" mi spodnie tym czyms - spodnie do wywalenia nie da³o
sie uprac i nic z tym zrobic

sirapacz
05-05-2008, 21:16
> Lepszym rozwiazaniem sa zestawy naprawcze z nabojami CO2 lub tradycyjnym
> pompowankiem.
> Jest to drozsze i najpierw nalezy pocwiczyc jak to uzyc! :-)
jesli przebiles opone albo (co ja mialem) nadlamal ci sie wentyl to
sobie mozesz co2 pakowac do bolu - to samo z pompowaniem pompka:)

wlasnie o to chodzi zeby to badziewie zalepilo opone na czas dojazdu do
wulkanizatora czy do domu - dlatego zdecydowanie polecam.


po uzyciu takiego sprayu moj wulkanizator sciera czesc gumy takim
smiesznym interesem co wyglada jak wiertarka z obrotowa skrobaczka

nigdy jego zalepiona dziura nie puscila a pracuja moje opony w dosc
ciezkich warunkach.

sir

Luky
05-05-2008, 21:24
zorby pisze:

> co do marki to nie wiem jaki mam bo mam "fabryczny" jak nie zapomne to
> poczytam jutro moze gdzies na opakowaniu wyczytam kto jest producetem, a
> wiem ze to stosuje takze Seat np w Altei ( czy w innych modelach to nie
> wiem, tan akurat oglada³em)

super to napisz tu jutro jak sie to nazywa itd, a najlepiej to fote
telefonem etc szczel :)

Szerszen
05-06-2008, 05:01
U¿ytkownik "Luky" <[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶ci
news:fvne6b$ss2$[Only registered and activated users can see links]...

mialem kiedys watpliwa pzyjemnosc uzywac czegos takiego, noc, sniezyca,
dziura i zalatwione dwie opony, dobrze ze do domu mialem 3km bo inaczej bym
nie dojechal, samochod lekki hyundai pony, potem jeszcze nerwy wulkanizatora
ktory musial umyc opone po tym gownie i zalozyc nowy zaworek

nadaje sie to tylko do naprawde smiesznych dziurek, jesli uszkodzenie opony
jest troche wieksze, zapomnij o tym ze zrobisz 30 km

zorby
05-06-2008, 11:00
> nadaje sie to tylko do naprawde smiesznych dziurek, jesli uszkodzenie
> opony
> jest troche wieksze, zapomnij o tym ze zrobisz 30 km


niewierze ze to a¿ takie gówno ( chyba ¿e mia³es z marketu marki np. Tesco
za 5z³)
poprostu niewierze ¿eby producent samochodów zrezygnowa³ z montowania kó³
zapasowych na rzecz takich uszczelniaczy które uniemo¿liwia³by przejaz
wiecej niz te 3km, poprostu niewierze

Luky
05-06-2008, 11:33
zorby pisze:

> niewierze ze to a¿ takie gówno ( chyba ¿e mia³es z marketu marki np. Tesco
> za 5z³)
> poprostu niewierze ¿eby producent samochodów zrezygnowa³ z montowania kó³
> zapasowych na rzecz takich uszczelniaczy które uniemo¿liwia³by przejaz
> wiecej niz te 3km, poprostu niewierze
>

no ja w³a¶nie dlatego mam taki dylemat, bo jedni narzekaj± drudzy chwal±
ale nie do pomy¶lenia dla mnie jest ¿eby takie bmw, gm czy inne
pote¿ne korporacje samochodowe które wal± miliony na badania/testy
wciskaliby ludzi± kit który unieruchomi pojazd na amen w razie b±d¼ co
b±d¼ czêstej usterki... dlatego co¶ mi siê wydaje ¿e te uszczelniacze
musz± siê ró¿niæ mocno jako¶ci± (mo¿e chwal± ci co maj± fabryczne - lub
akcesoryjne dro¿sze), a narzekaj± ci co kupili shit. bo przecie¿ ta
ró¿nica w canach [czasem 500%!] to chyba z czego¶ musi wynikaæ... [tak
tylko rozwa¿am teoretycznie]...

szerszen
05-06-2008, 12:16
U¿ytkownik "Luky" <[Only registered and activated users can see links]> napisa³ w wiadomo¶ci
news:fvpfmi$qtl$[Only registered and activated users can see links]...

> no ja w³a¶nie dlatego mam taki dylemat, bo jedni narzekaj± drudzy chwal± ale
> nie do pomy¶lenia dla mnie jest ¿eby takie bmw, gm czy inne pote¿ne korporacje
> samochodowe które wal± miliony na badania/testy

odpowiem za jednym zamachem na oba posty

szmelc ktorego ja mialem watpliwa przyjemnosc uzywac nie bylo najtansze ani
najmniejsze z tesco, bylo kupione na niedalekiej stacji benzynowej, co niby nic
nie zmienia, ale generalnie jesli byl jakikowliek wybor, bylo to najlepsze z
mozliwych, bylo to kilka lat temu, szczegolow nie pamietam

po drugie, zapominacie ze te wielkie koncerny nie zakladaja, ze ktos na tym
badziewiu ma wracac do domu zakladane tu 30 km, tylko tak jak na dojazdowce,
doturlac sie do najblizszego wulkanizatora/zakladu, ktore to na zachodzie
wystepuja zdecydowanie czesciej niz u nas

po trzecie na zachodzie nie wystepuja tak powszechnie dziury w jezdni, ktore to
w naszym przypadku sa najczestszym powodem wystepowania uszkodzen w oponach,
taki pech wlasnie spotkal mnie i wtedy to nie jest mala dziurka, przez ktora
wolno sie saczy powietrze i ktora to dziurke mozna zatkac takim czyms

dlatego pisze, jak ktos liczy tylko na dziure po np malym gwodziu, ktora zdobyl
jezdzac po wiejskich drozkach, gdzie jakis cham wysypal to co wczesniej spalil w
piecu, to ok, jednak jesli spotka sie z dziura w jezdni, to z duzym
prawdopodobienstwem moze zalozyc, ze na takim uszczelniaczu do domu oddalonego o
30km nie dojedzie, chyba ze dodatkowo sie jeszcze doposazy w pompke i co kilka
km bedzie stawal i dopompowywal kolo, oczywiscie zakladajac ze wogole opona
bedzie sie nadawala do dalszej jazdy

MH
05-06-2008, 13:47
zorby wrote:

> niewierze ze to a¿ takie gówno ( chyba ¿e mia³es z marketu marki np. Tesco
> za 5z³)
> poprostu niewierze ¿eby producent samochodów zrezygnowa³ z montowania kó³
> zapasowych na rzecz takich uszczelniaczy które uniemo¿liwia³by przejaz
> wiecej niz te 3km, poprostu niewierze

Ale montuje za to opony run-flat zamiast kola zapasowego... Co ma wady i
zalety.

Arkadiusz Górski
05-06-2008, 15:05
On 6 Maj, 15:47, MH <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:
> zorby wrote:
> > niewierze ze to a¿ takie gówno ( chyba ¿e mia³es z marketu markinp. Tesco
> > za 5z³)
> > poprostu niewierze ¿eby producent samochodów zrezygnowa³ z montowania kó³
> > zapasowych na rzecz takich uszczelniaczy które uniemo¿liwia³by przejaz
> > wiecej niz te 3km, poprostu niewierze
>
> Ale montuje za to opony run-flat zamiast kola zapasowego... Co ma wady i
> zalety.

Producenci daj± te pianki
a) z oszczêdno¶ci
b) pozwalaj± powiêkszyæ baga¿nik (czasami)

Wiem, ¿e wulkanizatorzy nie lubi± tej pianki za bardzo. Trudno siê im
dziwiæ, ¿mudna praca zdrapaæ to wszystko. To ja ju¿ bym wola³ jaka¶
ma³± dojazdówkê woziæ.