View Full Version : Lanos
Czesc
Mam nastepujace pytanie.
Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
RoMan Mandziejewicz
05-04-2008, 20:52
Hello wasyl,
Sunday, May 4, 2008, 10:50:07 PM, you wrote:
> Mam nastepujace pytanie.
> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
> nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
Przywykniesz...
> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Przywyknij.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
Dnia Sun, 04 May 2008 22:52:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> Mam nastepujace pytanie.
>> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
>> nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
>
> Przywykniesz...
>
>> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
>> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
>
> Przywyknij.
Pomocny jesteś jak diabli ;)
--
pzdr
Alex
Szczepan Majdański
05-04-2008, 21:11
lanos chyba po prostuma miekkie zawieszenie musiaby miec twarde sportowe aby
dobrze sie trzymac drogi w zakretach
RoMan Mandziejewicz
05-04-2008, 21:14
Hello Alex81,
Sunday, May 4, 2008, 10:59:52 PM, you wrote:
>>> Mam nastepujace pytanie.
>>> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
>>> nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
>> Przywykniesz...
>>> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
>>> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
>> Przywyknij.
> Pomocny jesteś jak diabli ;)
235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
stwierdzeń, nieprawdaż?
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
W wiadomości news:fvl7hq$ida$[Only registered and activated users can see links] wasyl
<[Only registered and activated users can see links]> pisze:
> Mam nastepujace pytanie.
> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie nie
> satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Lanek będzie się trochę bujał, on jest po prostu za wąski.
Porządne amory - jak najbardziej.
Poza tym odradzam lokalne (rzemieślnicze) zamienniki części robione u Józka
w garażu. Nie opłaci się per saldo.
--
Jotte
Scyzoryk
05-04-2008, 21:31
> 235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
> stwierdzeń, nieprawdaż?
twierdzisz ze to samochod ktorego nie da sie ulepszyc?? Nawet 235tys km nie
upowaznia do takich bredni :)
--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550
Scyzoryk
05-04-2008, 21:34
> Mam nastepujace pytanie.
> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie nie
> satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
nowe amortyzatory, twardsze zawieszenie, dobre opony na ciut wiekszych
kołach i mniejszym profilu (jakies 15")
Tyle mozesz zrobic zeby wydać wzglednie mało/dużo. Chyba nie ma sensu robic
rzeczy ktore przekrocza wartosc samochodu ;)
--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550
RoMan Mandziejewicz
05-04-2008, 22:04
Hello Scyzoryk,
Sunday, May 4, 2008, 11:31:20 PM, you wrote:
>> 235 kkm za kierownicą Lanosa chyba upoważnia mnie do pewnych
>> stwierdzeń, nieprawdaż?
> twierdzisz ze to samochod ktorego nie da sie ulepszyc??
Rozsądnym nakładem środków? Nie da się.
> Nawet 235tys km nie upowaznia do takich bredni :)
Nie za mocno walisz?
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
> nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Jezdzilem 30kkm (od 30 do 60 kkm)lanosem 1.6, zanim uznalem
(po szczale w tyl z 15km/h) ze auto powinno ważyć najlepiej ze 2 tony :)
Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
zakrętach leciał na wprost.
To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
(wiem bo dużo popsułem :) ):
-polecą pozostałe fabryczne amortyzatory po chwili (załatwiłem w 15 kkm)
-uszczelka pod czymś tam w silkiku - załatwiłem w około 28kkm
-poduszki pod silnikiem 2x poleciały
-zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)
ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km) mocy.
moja rada - i serio mówie - inne auto :) - przeróbki się nie opłacają
rajdować strach (crash testy) i niema napinacza pasa. za 6kpln czy za ile one
teraz są - są fajniejsze auta :)
ale jak by się udało coś zrobić z tym prowadeniem to daj znaka na grupę
bo nie wierze że się coś z tym daje zrobić :) -komp z esp wmontować
żeby wyprowadzał na zakrętach ;)
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
aha zapomniałem jeszcze, jak utwardzisz zawieszenie to geometria
po wjechaniu w dziurę będzie do ustawiania co chwilę
-ja na normalnym ze 2x musiałem ustawiać jak się gdzieś
w dużą dziurę wjechało.
może i ogólnie bzdury pisze, ale przy delikatnym katowaniu auta
tak to wyglądało - ale ja się na mechanice nie znam :)
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 00:19
Hello Michal,
Monday, May 5, 2008, 1:57:40 AM, you wrote:
>> Kupiłem ostanio Lanosa jednak sposób prowadzenia sie w zakrętach mnie
>> nie satysfakcjonuje za bardzo sie buja.
>> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
>> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
> Jezdzilem 30kkm (od 30 do 60 kkm)lanosem 1.6, zanim uznalem
> (po szczale w tyl z 15km/h) ze auto powinno ważyć najlepiej ze 2 tony :)
? Nie mam pojęcia po co mu szczałeś w tył przy 15 km/h i dlaczego ma
mieć to związek z wagą.
> Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
> z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
> zakrętach leciał na wprost.
?? Samochody cywilne muszą być podsterowne - takie sa wymogi
bezpieczeństwa. Jedno trzeba przyznać - Lanos pod tym względem jest
konsekwentny i tył ciężko wyprowadzić z równowagi.
> To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
> powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
> i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
???
Chyba faktycznie miałeś coś nie tak z tym samochodem. Owszem - mój na
samym początku również miał drobne problemy z myszkowaniem przy
większych prędkościach. Ustąpiły i nigdy nie wróciły po poprawce
geometrii - okazało się, że była ustawiona zbieżność, po ustawieniu na
zero jest OK.
Tak się składa, że akurat bardzo dużo jeździłem autostradą A4 - za
czasów dziurostrady, przebudowy i już na gotowej. Na co jak na co, ale
na stabilność na autostradzie zdecydowanie narzekać nie mogłem.
Tak Thalia przy mniejszych szybkościach bardzo nerwowo reagowała na
każdy podmuch wiatru.
> Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
> (wiem bo dużo popsułem :) ):
To jest dupowóz a nie samochód rajdowy. Choć swego czasu całkiem
dobrze sobie w rajdach radził.
> -polecą pozostałe fabryczne amortyzatory po chwili (załatwiłem w 15 kkm)
:O Nie byłem w stanie zarżnąć fabrycznych amortyzatorów przez ponad
100 kkm, w tym mnóstwo na ówczesnej dziurostradzie A4.
> -uszczelka pod czymś tam w silkiku - załatwiłem w około 28kkm
Jeśli pod pokrywą - zdarza się - oryginalne (Opel!) uszczelki są
felerne. Na dokładkę w Lanosie nie ma wyjścia z pokrywy na aparat
zapłonowy jak w Oplach i są dodane wstawki z gumy - w tych miejscach
lubi cieknąć.
> -poduszki pod silnikiem 2x poleciały
Tylną urwałem przy okazji skoku do rowu ale wyszło przez przypadek po
jakimś czasie. Pozostałe mam oryginalne - 9 lat/235 kkm.
> -zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)
Zepsułeś. Mnie katem nazywają ale silnik padł przy prawie 200 kkm. W
dziwnych okolicznościach.
> ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km)
106KM
> mocy.
Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
> ? Nie mam pojęcia po co mu szczałeś w tył przy 15 km/h i dlaczego ma
> mieć to związek z wagą.
fiat brava się rozbił na tylnym zderzaku jak stałem na czerwonych
światłach (dobrze ze go widziałem i zdążyłem głowe przyłożyć do zagłówka).
Ale wytrzęsło nieźle - teraz moje podejście - kupić ciężkie i mocne
a co mnie obchodzi co się stanie z gościem jadącym 1 tonowym autem.
> ?? Samochody cywilne muszą być podsterowne - takie sa wymogi
> bezpieczeństwa. Jedno trzeba przyznać - Lanos pod tym względem jest
> konsekwentny i tył ciężko wyprowadzić z równowagi.
corsa 1.4 (1996??) nie była :)
> ???
> Chyba faktycznie miałeś coś nie tak z tym samochodem. Owszem - mój na
> samym początku również miał drobne problemy z myszkowaniem przy
> większych prędkościach. Ustąpiły i nigdy nie wróciły po poprawce
> geometrii - okazało się, że była ustawiona zbieżność, po ustawieniu na
> zero jest OK.
> Tak się składa, że akurat bardzo dużo jeździłem autostradą A4 - za
> czasów dziurostrady, przebudowy i już na gotowej. Na co jak na co, ale
> na stabilność na autostradzie zdecydowanie narzekać nie mogłem.
> Tak Thalia przy mniejszych szybkościach bardzo nerwowo reagowała na
> każdy podmuch wiatru.
thalia chyba mniejsza i wyższa, zresztą renault zrobiło tylko 4 dobre auta
a teraz mówią ze 5tym ma być laguna3??? :)
źle sie prowadziło cały czas skupienie i trafianie w swój pas, mogę porównać z
jazdą scenikiem 150km/h, podobnie jak chyba 4 lata starsza corsa.
auto nie było uszkodzone, pomijając skoszenie 2 drzewek (po 4.5 metra)
z v=45km/h i strzał w tył 15km/h - w pierwszym uszkodziła się tabliczka
pod rejestracją, w drugim poszła klima.
> To jest dupowóz a nie samochód rajdowy. Choć swego czasu całkiem
> dobrze sobie w rajdach radził.
kolega jakiś starym modelem urządził sobie skakanie przez mostek :),
podobno fajna zabawa.
> :O Nie byłem w stanie zarżnąć fabrycznych amortyzatorów przez ponad
> 100 kkm, w tym mnóstwo na ówczesnej dziurostradzie A4.
u mnie zaczeło przeskakiwać po nierównościach za bardzo, średnio hamowało
na nierównym -załatwione na krakowskich dziurawych drogach, po wymianie
było ok.
> Jeśli pod pokrywą - zdarza się - oryginalne (Opel!) uszczelki są
> felerne. Na dokładkę w Lanosie nie ma wyjścia z pokrywy na aparat
> zapłonowy jak w Oplach i są dodane wstawki z gumy - w tych miejscach
> lubi cieknąć.
tak, coś kapało - polazłem do mechanika - zdziwił się - mówił "58kkm prawie
nowe auto" - po czym powiedział ze trzeba rozbierać silnik i wogóle
to olałem sprawe i zmieniłem auto :)
> Tylną urwałem przy okazji skoku do rowu ale wyszło przez przypadek po
> jakimś czasie. Pozostałe mam oryginalne - 9 lat/235 kkm.
ja chyba od ostrego ruszania :)
> > -zaczeło palić z 12l/100 (tak auto z przebiegiem 60kkm zarżnięte -szok !)
>
> Zepsułeś. Mnie katem nazywają ale silnik padł przy prawie 200 kkm. W
> dziwnych okolicznościach.
tz. nie żeby normalnie palił dużo mniej (10.5 chyba wychodziło)
z tego co wiem to tak dalej jeździ bez remontu - bo jeszcze jeździł :)
> 106KM
>
> > mocy.
>
> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
>
fakt 200km/h (podobno) prekraczały bez problemów, a na 1 po wciśnieciu do
dechy czasami rwały przyczepność na kiepskim asfalcie.
ok starza, tylko tam moc gdzieś w okolicach 6.5 tyś była
a dość częste korzystanie z niej kończyło się zarżnięciem auta :)
i przypomniało mi sie niebezpieczne odcięcie paliwa
przy 180km/h na 4 biegu.. masakra jak mogą takie coś robić,
za zakręcie cholernie niebezpieczne - zwłaszcza że auto nie miało
elektroniki od trakcji.
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
Zadalem raczej konkretne pytanie. Jeśli bym chciał wiedzieć co sadzicie
na temat swojego Lanosa to wiekszosc wypowiedzi by pasowała ale to mnie
nie interesuje.
Co do prowadzenia sie
Amory - na jakich jeździcie firma marka itp.
Słyszałem ze b.duzo daje zminan felg z innym "odstawiniem"
Co do opon podobnie jak marka jezeli mnijszy profil to jaki ?
Mma nadziej ze to pomoze ;)
Dzieki za wszelkie konkretne wypowiedzi.
>> Nawet 235tys km nie upowaznia do takich bredni :)
>
> Nie za mocno walisz?
>
Odezwał się delikatny.
Lanos faktycznie ma miękkie zawieszenie co przy szybkiej jeździe za
zakrętach jest niemiłe, ale za to miłe w mieście na wybojach (torowiskach,
koleinach)
Na pewno można poprawić zachowanie na zakrętach poprzez:
1. Amorki - nowe, sportowe np. B6 Sport Billsteina (nie jestem pewien czy
produkują akurat do Lanosa)
2. Opony o charakterze sportowym - tzn twarde (np. Bridgestone Touranza
ER300) i o nizszym profilu np 55, 50 i wiekszej szerokosci 195-205.
Miki
Robert J.
05-05-2008, 07:28
> Nie za mocno walisz?
Nie, uważam że nie za mocno wali. Powiniem mocniej. Poszukaj ile Ty kolego
zadawałeś tego typu śmiesznych pytań. Myślisz że tylko Tobie wolno o coś
zapytać? W wielu wątkach pi....lisz jak potłuczony, aż czytać się nie chce.
Na dodatek Twoje "ironiczne" komentarze są często żałosne że głowa boli... I
śmieszne dywagacje na wiele tematów, rodem z ksiązki serwisowej Syreny
104...
Poza tym jak tak czytam Twoje wypociny to powoli dochodzę do wniosku, że
chyba na chrzciny dostałeś auto i zap....lasz nim od tej chwili po 500 km
dziennie. Tyle już bryk zjeździłeś, a każdą po 200.000 km... ;-))). Niedługo
przeczytamy "Kolejne Ferrari rozbite, za kierownicą Roman M..."
Wyluzuj trochę, taka mała sugestia...
On Sun, 4 May 2008 23:57:40 +0000 (UTC), Michal wrote:
>Ok, wnioski takie - "rajdowało" sie trochę tym autem i na moje oko
>z prowadzeniem niewiele zrobisz - za wąskie, i tak będzie na
>zakrętach leciał na wprost.
Ale co ma waskosc wspolnego z jechaniem na wprost ?
Reczny naoliwic, lewa stope wytrenowac :-)
>To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
>powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
>i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
Lanos powyzej 190 ? :-)
A ponad 130 to jakos nie zauwazylem problemow .. ale to moze
w porownaniu do scierki, ktora po koleinach troche myszkuje ..
>Do rajdowania sie nie nadaje jeszcze z powodu słąbej trwałości częsci
>(wiem bo dużo popsułem :) ): [...]
>ogólnie auto do tego się poprostu nie nadaje, nie mówiąc o malutkiej (107km) mocy.
Ludzie maluchami rajduja i cinqecento sie scigaja :-)
>moja rada - i serio mówie - inne auto :) - przeróbki się nie opłacają
>rajdować strach (crash testy) i niema napinacza pasa. za 6kpln czy za ile one
>teraz są - są fajniejsze auta :)
Jakie ?
J.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 12:01
Hello J,
Monday, May 5, 2008, 1:38:30 PM, you wrote:
[...]
>> To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
>> powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
>> i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
> Lanos powyzej 190 ? :-)
A co w tym dziwnego?
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
radekp@konto.pl
05-05-2008, 12:05
Sun, 04 May 2008 22:50:07 +0200, w <fvl7hq$ida$[Only registered and activated users can see links]>, wasyl
<[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> No i tak zamierzam wymienić opony, klocki bo obecne piszcza, oraz amory
> aby lepiej prowadzial sie w zakretach. prosze was o praktyczne rady.
Amory jak amory, wymień lepiej sprężyny. Przez jakiś czas ujeżdżałem Lanosa z
progresywnym zawieszeniem bodajże Eibacha -- bajka. Polecam. Komfort pozostaje
taki sam, ale na trasie wreszcie da się jechać :).
radekp@konto.pl
05-05-2008, 12:08
Mon, 5 May 2008 02:19:05 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>, RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.
radekp@konto.pl
05-05-2008, 12:09
Mon, 05 May 2008 04:21:35 +0200, w <fvlqvd$a3r$[Only registered and activated users can see links]>, wasyl
<[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Amory - na jakich jeździcie firma marka itp.
> Słyszałem ze b.duzo daje zminan felg z innym "odstawiniem"
Z szerszym. Zmieniałem. Raczej więcej placebo niż odczuwalnej różnicy.
Nadal polecam sprężynki.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 12:12
Hello radekp,
Monday, May 5, 2008, 2:08:25 PM, you wrote:
>> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
> Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.
960 kg MW to wielki ciężar?
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
Arkadiusz Górski
05-05-2008, 12:22
Ileż to lanosów jeździ w rajdach i kjs... Wszystko zależy od tego ile
wsadzisz w to auto.
radekp@konto.pl
05-05-2008, 13:01
Mon, 5 May 2008 14:12:08 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>, RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Hello radekp,
>
> Monday, May 5, 2008, 2:08:25 PM, you wrote:
>
> >> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
> > Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.
>
> 960 kg MW to wielki ciężar?
Skąd wziąłeś to 960kg?
[Only registered and activated users can see links]
Sprawdziłem DR -- kiedyś wydawało mi się, że jest tam podana WM. Ale akurat w
wersji DR, którą mam teraz, gdzieś ta rubryka wyparowała. Ale kiedyś widziałem
tam >1 tona.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 13:25
Hello radekp,
Monday, May 5, 2008, 3:01:30 PM, you wrote:
>> >> Malutkiej do czego? Do tak lekkiego dupowozu jest wręcz za duża.
>> > Akurat Lanosa lekkim nazwać nie można.
>> 960 kg MW to wielki ciężar?
> Skąd wziąłeś to 960kg?
Z wagi. Z certyfikatem. Uprzedzając: bak pełny a i trochę moich
bambetli w samochodzi było.
> [Only registered and activated users can see links]
Papier jest cierpliwy - wystarczy ułamek mm cieńsza blacha i
kilkadziesiąt kg ubywa.
> Sprawdziłem DR -- kiedyś wydawało mi się, że jest tam podana WM. Ale akurat w
> wersji DR, którą mam teraz, gdzieś ta rubryka wyparowała. Ale kiedyś widziałem
> tam >1 tona.
Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
aktualnie dostępnymi na rynku.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
radekp@konto.pl
05-05-2008, 13:43
Mon, 5 May 2008 15:25:01 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>, RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
> A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
> aktualnie dostępnymi na rynku.
Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).
Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
choć powinien być bliższy Kadeciakowi.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 14:07
Hello radekp,
Monday, May 5, 2008, 3:01:30 PM, you wrote:
[...]
> [Only registered and activated users can see links]
Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 14:13
Hello radekp,
Monday, May 5, 2008, 3:43:02 PM, you wrote:
>> Nawet strona, którą link dałeś podaje zaledwie 70 kg więcej.
>> A teraz porównaj z innymi samochodami o podobnej mocy silnika,
>> aktualnie dostępnymi na rynku.
> Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
> kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).
Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
tak lekkim autku to przesada.
> Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
> choć powinien być bliższy Kadeciakowi.
Nexia była bliska. Konstrukcyjnie Lanosowi bliżej Astry F niż
Kadettowi.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
On Mon, 5 May 2008 16:13:51 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>> Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
>> kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).
>
>Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
>tak lekkim autku to przesada.
Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0
>> Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
J.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 14:31
Hello J,
Monday, May 5, 2008, 4:21:49 PM, you wrote:
>>> Z aktualnie dostępnymi jest bez sensu, Lanos to stara konstrukcja, nowe
>>> kompakty są większe (i tradycyjnie z każdym modelem ważą coraz więcej).
>> Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
>> tak lekkim autku to przesada.
> Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0
Ojej - ale to zupełnie coś innego.
>>> Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
>>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
> Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
On Mon, 5 May 2008 16:31:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J,
>>> Ale mocy im proporcjonalnie nie przybywa. A ja twierdzę, że 106 KM w
>>> tak lekkim autku to przesada.
>> Byla Astra GSI, byl Golf 2.8, Clio 2.0T i 3.0
>
>Ojej - ale to zupełnie coś innego.
Chyba tylko to clio 3.0 to inne.
Swoja droga .. byl jakis sens reklamowac Clio Sport w Polsce ?
>>>> Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej od Astry,
>>>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
>> Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
>
>Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.
Hm, moze ci co mieli/maja sie wypowiedza, ale co tam bylo wzmocnionego
? Zwykle auto tez musi wytrzymac zapiszczenie oponami przy ruszaniu .
J.
Dnia Mon, 05 May 2008 16:31:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[ciach]
>>>> Lanos waży tyle ile powinien, sporo więcej od Kadetta i sporo mniej
>>>> od Astry,
>>>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
>> Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
> Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.
Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią tendencję
do łamania się wpół ;)
--
pzdr
Alex
On Mon, 5 May 2008 15:39:13 +0000 (UTC), Alex81 wrote:
>>>>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
>>> Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
>> Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.
>
>Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
>niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią tendencję
>do łamania się wpół ;)
Ale to od nadmiernej mocy silnika, czy tradycyjnej oplowskiej ochrony
antykorozyjnej ? :-)
J.
Dnia Mon, 05 May 2008 17:45:30 +0200, J.F. napisał(a):
> On Mon, 5 May 2008 15:39:13 +0000 (UTC), Alex81 wrote:
>>>>>Astra z silnikiem 1.6 waży więcej i ma tylko 100 KM...
>>>> Lub 150. Kadet tez taki byl :-)
>>> Jasne. Z odpowiednio wzmocnioną konstrukcją.
>>
>>Gwoli ścisłości to chyba taka bardzo wzmocniona nie była - bardzo
>>niewiele Kadettów GSI 16v przetrwało do dziś, miały taką głupią
>>tendencję do łamania się wpół ;)
>
> Ale to od nadmiernej mocy silnika, czy tradycyjnej oplowskiej ochrony
> antykorozyjnej ? :-)
Pozostałe się tak chętnie nie łamały, już z 10 lat temu ta dość specjalna
cecha GSI była dość dobrze znana - słabsze wtedy jeździły dalej i nawet
nieźle radziły sobie na rynku wtórnym :)
--
pzdr
Alex
radekp@konto.pl
05-05-2008, 17:26
Mon, 5 May 2008 16:07:14 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>,RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
> mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.
Najwyraźniej literówki (cyfrówki).
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 17:39
Hello radekp,
Monday, May 5, 2008, 7:26:51 PM, you wrote:
>> Swoją drogą - straszne błędy w tej tabelce. Nie było silnika 1.5 16V o
>> mocy 110 KM a silnik 1.5 8V mial 86 KM.
> Najwyraźniej literówki (cyfrówki).
W tekście te błędy są powtórzone. Na dokładkę przy silniku 1.6 nie ma
"16V".
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
On Mon, 5 May 2008 14:01:36 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J,
>>> To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
>>> powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
>>> i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
>> Lanos powyzej 190 ? :-)
>
>A co w tym dziwnego?
No ale tak rzeczywistej a nie licznikowej to chyba nieduzo
albo z gorki ?
J.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 20:50
Hello J,
Monday, May 5, 2008, 10:46:59 PM, you wrote:
>>>> To samo z pływaniem na autostradach powyżej 130 fatalnie się prowadzi,
>>>> powyżej 190 ciężko w ogóle w pas trafić - na moje oko to rozstaw kół
>>>> i kiepski układ kierowania + brak aktywnego wspomagania.
>>> Lanos powyzej 190 ? :-)
>> A co w tym dziwnego?
> No ale tak rzeczywistej a nie licznikowej to chyba nieduzo
> albo z gorki ?
Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
Nie znam maksymalnej prędkości, jaką Lanos może osiągnąć z górki -
zabrakło mi odwagi przy licznikowych 215 km/h - to jednak jest dupowóz
a nie samochód do pobijania rekordów.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
On Mon, 5 May 2008 22:50:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
sekund itp czy tylko maksymalna ?
Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly
40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..
J.
RoMan Mandziejewicz
05-05-2008, 21:49
Hello J,
Monday, May 5, 2008, 11:23:48 PM, you wrote:
>> Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
> A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
> sekund itp czy tylko maksymalna ?
Próbujesz teraz podważyć odczyt prędkości z GPSa, na drodze obok
której są puste pola, z zewnętrzną anteną? Normalna prędkość, wcale
nie najwyższa.
> Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
> wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly
> 40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..
Ale co Ty chcesz porównać? Odczyt z idealnego sygnału z zewnętrznej
anteny z odczytem z turystycznego odbiornika zadołowanego gdzieś w
kieszeni?
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
> Lanos powyzej 190 ? :-)
>
tak, bez problemów biegi z tego co pamiętam do (odcięcia) idą tak:
1- 65
2- 90
3- 135
4- 180
5- 230 (ale do tego nie dobije), na prostej ponoć 210
wersji sedan - i wyłączyć radio żeby się antenka schowała :)
ale te fajne 2 tonowe "rodzinne" sedany z dobrymi silnikami to pod 300
podchodzą :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
On Mon, 5 May 2008 23:49:28 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J,
>>> Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
>> A propos - to byla jakas dluzej obserwowana, usrednionia przez pare
>> sekund itp czy tylko maksymalna ?
>
>Próbujesz teraz podważyć odczyt prędkości z GPSa, na drodze obok
>której są puste pola, z zewnętrzną anteną? Normalna prędkość, wcale
>nie najwyższa.
No powiedzmy ze chcialbym ustalic fakty.
Drobne przeklamania sa. A na "predkosc maksymalna" sie nabralem
osobiscie.
>> Bo popatrzylem sie na logi z nart .. nie, nie spodziewam sie zeby
>> wyniki w kolejnych sekundach naprawde byly
>> 40,42,45, 27, 98, 50, 42, 40 ..
>
>Ale co Ty chcesz porównać? Odczyt z idealnego sygnału z zewnętrznej
>anteny z odczytem z turystycznego odbiornika zadołowanego gdzieś w
>kieszeni?
A miales odbiornik z zewnetrza antena wyniesiona poza blachy ?
J.
radekp@konto.pl
05-06-2008, 14:08
Mon, 5 May 2008 22:50:20 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>, RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> Rzeczywistej. Link do zrzutu ekranu z AM podawałem wielokrotnie.
> Nie znam maksymalnej prędkości, jaką Lanos może osiągnąć z górki -
> zabrakło mi odwagi przy licznikowych 215 km/h - to jednak jest dupowóz
> a nie samochód do pobijania rekordów.
Lanosem dobiłem do 205 -- więcej z wiatrem nie chciał już iść.
Nie wiem ile było w realu, sądzę że właśnie tyle, bo zawsze prędkość licznikowa
u mnie równała się pokazywanej na pomiarze radarowym :).
Arkadiusz Górski
05-06-2008, 14:23
Ale OT się zrobiło.
A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
i nie skręca ;-)
radekp@konto.pl
05-06-2008, 15:22
Tue, 6 May 2008 07:23:20 -0700 (PDT), w
<[Only registered and activated users can see links]>, Arkadiusz
Górski <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
> zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
> i nie skręca ;-)
Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
świetny wynik.
RoMan Mandziejewicz
05-06-2008, 21:04
Hello radekp,
Tuesday, May 6, 2008, 5:22:08 PM, you wrote:
>> A jeżeli ktoś chciał kupić hothatch to do salonów marki Daewoo nie
>> zaglądał. Co z tego skoro się rozpędza ponad 200km/h skoro nie hamuje
>> i nie skręca ;-)
> Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
> świetny wynik.
Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
radekp@konto.pl
05-07-2008, 15:17
Tue, 6 May 2008 23:04:51 +0200, w <[Only registered and activated users can see links]>, RoMan
Mandziejewicz <[Only registered and activated users can see links]> napisał(-a):
> > Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
> > świetny wynik.
>
> Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
> przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.
Akurat nie sądzę, by przy hamowaniu ze 100km/h to powodowało znaczącą różnicę.
Do Ascony też pasują ;)
RoMan Mandziejewicz
05-07-2008, 16:24
Hello radekp,
Wednesday, May 7, 2008, 5:17:44 PM, you wrote:
>>> Lanos miał drogę hamowania ok. 41m. Jak na datę powstania modelu, był to
>>> świetny wynik.
>> Lanosy 1.6 miały inne hamulce niż słabsze wersje. W moim Lanosie z
>> przodu mam tarcze i zaciski identyczne jak w Vectrze B.
> Akurat nie sądzę, by przy hamowaniu ze 100km/h to powodowało znaczącą różnicę.
Ze 100 może nie być różnicy w porównaniu ze słabszymi modelami. Ale z
Vmax różnica będzie na pewno.
> Do Ascony też pasują ;)
I do Espero też. Wiem o tym. A chodziło o to, że do Lanosów 1.6
wstawiano hamulce przednie stosowane w większych i cięższych
samochodach. Stąd dobre hamowanie przy dużych prędkościach i łatwa
skłonność do blokowania przednich kół (bez ABSu).
--
Best regards,
RoMan mailto:[Only registered and activated users can see links]
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: [Only registered and activated users can see links] :)
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.