PDA

View Full Version : Temat oponowy - Battlax BT020 czy warto?


Artur Zabroński
09-21-2009, 10:38
Witam,

pospamuję dzisiaj trochę ;-) Jak wiadomo opony BT020 nie mają dobrej
opinii, najbardziej burzliwą dyskusję jaką znalazłem w archiwum to:
[Only registered and activated users can see links]

W Motorisćie jak robiłem serwis na początku sezonu to mi powiedzieli,
żebym to wyrzucił w cholerę i założył opony ale pomyślałem,że może
przewrażliwieni albo coś i jeździłem dalej.

No więc jak to jest? Jak kupowałem w marcu motocykl to był obuty w
komplet BT020 w stopniu zużycia tak ok. 80%, przejechałem 16kkm i
opony się skończyły a, że sezon w pełni to trzeba coś kupić. Myślałem,
że kupię kolejny komplet BT020. To moje pierwsze prawdziwe moto i
prawdziwe opony to może mało się znam i na innych było by mi lepiej?

Wszyscy polecają Pilot Roady 2CT a mnie interesuje przebieg tych opon
w porównaniu do BT020. Da się tym wykręcić 15kkm? Bo jeżeli mam zrobić
na tych oponach 7-8kkm to jednak trochę mało. Jeżdzę turystycznie/po
mieście, bez szaleństw i kręcenia pod czerwone.

BT020 dostarczały mi sporo wrażeń na mokro, a to przy mocnym wietrze
opony sobie odjeżdzały w bok a to na autostradzie przy mocnym deszczu
przy prędkości 90-100km/h tył sobie milutko pływał aż strach było
jechać (2 osoby + bagaż). Na suchym jednak opony spisywały się bez
zastrzeżeń i bez niespodzianek.

Więc co koledzy polecicie?
--
Artur

Artur Zabroński
09-21-2009, 10:49
Zapomniałem że chodzi o ZZR 1200.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 10:50
On 21 Wrz, 12:38, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> No więc jak to jest? Jak kupowałem w marcu motocykl to był obuty w
> komplet BT020 w stopniu zużycia tak ok. 80%, przejechałem 16kkm i
> opony się skończyły a, że sezon w pełni to trzeba coś kupić.. Myślałem,
> że kupię kolejny komplet BT020. To moje pierwsze prawdziwe moto i
> prawdziwe opony to może mało się znam i na innych było by mi lepiej?

a co to za moto?

- gildor

BartekZX9R
09-21-2009, 10:50
Użytkownik "Artur Zabroński" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
Witam,
****
BT020 dostarczały mi sporo wrażeń na mokro, a to przy mocnym wietrze
opony sobie odjeżdzały w bok a to na autostradzie przy mocnym deszczu
przy prędkości 90-100km/h tył sobie milutko pływał aż strach było
jechać (2 osoby + bagaż).
*****

A to nie jest tak, ze powyzszym sam sobie odpowiedziales?? :)
W imbryku mialem D205 i nie mialem jakichs dramatyczniejszych przezyc a
wykrecilen na nich tyle co mialem motocykl. Od stanu 53 tys w 2005 do 75 (?)
2009 stan zuzycia na tylnej mial ok 70 %. Jedyne hocki klocki byly na mokrym
bialym, ale to pewnie we wszystkich.

W kawie mam zupelny szmelc i w przyszlym sezonie kupie wlasnie Pilot Road 2
CT. Z wyguglanych opinii te moga byc ok
Podczas jazdy, po miescie brakuje mi moze 0,5 cm do zamkniecia opony na tyle
i wole miec cos lepszego niz trwalszego.
Chyba.

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Artur Zabroński
09-21-2009, 10:57
On 21 Wrz, 12:50, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> A to nie jest tak, ze powyzszym sam sobie odpowiedziales?? :)
> W imbryku mialem D205 i nie mialem jakichs dramatyczniejszych przezyc a
> wykrecilen na nich tyle co mialem motocykl. Od stanu 53 tys w 2005 do 75 (?)
> 2009 stan zuzycia na tylnej mial ok 70 %. Jedyne hocki klocki byly na mokrym
> bialym, ale to pewnie we wszystkich.
>
Tyle że imbryk jest trochę słabszy chociaż nie szaleję to zależy mi na
żywotności opon. Ja wiem że albo długość życia albo przyczepność ale
chodzi mi o coś o najlepszym stosunku przebiegu/przyczepności na
suchym/mokrym.
> W kawie mam zupelny szmelc i w przyszlym sezonie kupie wlasnie Pilot Road2
> CT. Z wyguglanych opinii te moga byc ok
> Podczas jazdy, po miescie brakuje mi moze 0,5 cm do zamkniecia opony na tyle
> i wole miec cos lepszego niz trwalszego.
> Chyba.
>
Jakbym robił w sezonie 6kkm to może bym i kupił coś co wytrzyma jeden
sezon ale, że robię trochę więcej to chcę coś bardziej żywotnego.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 11:03
On 21 Wrz, 12:57, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 12:50, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> > A to nie jest tak, ze powyzszym sam sobie odpowiedziales?? :)
> > W imbryku mialem D205 i nie mialem jakichs dramatyczniejszych przezyc a
> > wykrecilen na nich tyle co mialem motocykl. Od stanu 53 tys w 2005 do 75 (?)
> > 2009 stan zuzycia na tylnej mial ok 70 %. Jedyne hocki klocki byly na mokrym
> > bialym, ale to pewnie we wszystkich.
>
> Tyle że imbryk jest trochę słabszy chociaż nie szaleję to zależy mi na
> żywotności opon. Ja wiem że albo długość życia albo przyczepność ale
> chodzi mi o coś o najlepszym stosunku przebiegu/przyczepności na
> suchym/mokrym.> W kawie mam zupelny szmelc i w przyszlym sezonie kupie wlasnie Pilot Road 2
> > CT. Z wyguglanych opinii te moga byc ok
> > Podczas jazdy, po miescie brakuje mi moze 0,5 cm do zamkniecia opony natyle
> > i wole miec cos lepszego niz trwalszego.
> > Chyba.
>
> Jakbym robił w sezonie 6kkm to może bym i kupił coś co wytrzyma jeden
> sezon ale, że robię trochę więcej to chcę coś bardziej żywotnego.

to masz pirelli angel ST (dawniej strada) i Pilot Roady 2. skoro w w
busie dają rade, to w Twoim krążowniku też dadzą, dłużej niż 6kkm. bo
do BT to sam nie jesteś przekonany raczej.

- gildor

Artur Zabroński
09-21-2009, 11:10
On 21 Wrz, 13:03, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> to masz pirelli angel ST (dawniej strada) i Pilot Roady 2. skoro w w
> busie dają rade, to w Twoim krążowniku też dadzą, dłużej niż 6kkm. bo
> do BT to sam nie jesteś przekonany raczej.
>
Mówisz o PR2 zwykłych czy tych CT? Dłużej tzn. ile? 10? 15?

Nie jestem bo nie miałem okazji jeździć na czymś innym niż te cholerne
BT020, straciłem do nich zaufanie po tych niespodziankach na mokrymbo
trzeba jechać jakby jechało się po lodzie. Jedynie co za nimi
przemawia to żywotność bo to chyba jedyne opony nie do zdarcia.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 11:23
On 21 Wrz, 13:10, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 13:03, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> > to masz pirelli angel ST (dawniej strada) i Pilot Roady 2. skoro w w
> > busie dają rade, to w Twoim krążowniku też dadzą, dłużej niż 6kkm. bo
> > do BT to sam nie jesteś przekonany raczej.
>
> Mówisz o PR2 zwykłych czy tych CT? Dłużej tzn. ile? 10? 15?

ja miałem CT ale nie wiem czy sa inne w ogóle. PR2 są dwuskładnikowe i
o to Tobie idzie.
nie wiem ile zrobisz, ja zrobiłem na swoich jakieś 6k i nie było śladu
zużycia jak oddawałem motur.
z Angeli ST zadowolony jest wymagający kolega maciek&dorota w busie
(hayabusa, motor taki, a nie auto dostawcze, wiesz Amil?).

> Nie jestem bo nie miałem okazji jeździć na czymś innym niż te cholerne
> BT020, straciłem do nich zaufanie po tych niespodziankach na mokrymbo
> trzeba jechać jakby jechało się po lodzie. Jedynie co za nimi
> przemawia to żywotność bo to chyba jedyne opony nie do zdarcia.

nie wiem, nie używałem. na roady psioczyłem, bo zwykle latałem na
bardziej sportowych, a te sa twardsze, więc inne. a teraz bedę brał
M3, ale teraz mam inny motor.

- gildor

marider
09-21-2009, 11:27
Artur Zabroński pisze:
> On 21 Wrz, 13:03, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>> to masz pirelli angel ST (dawniej strada) i Pilot Roady 2. skoro w w
>> busie dają rade, to w Twoim krążowniku też dadzą, dłużej niż 6kkm. bo
>> do BT to sam nie jesteś przekonany raczej.
>>
> Mówisz o PR2 zwykłych czy tych CT? Dłużej tzn. ile? 10? 15?

Postawisz moto na przyczepke i pociagniesz autem w cieple kraje to i 40
tys km na jednym komplecie nawet byle jakich opon przejezdzisz ;]

Mi wiecej niz 10kkm nie udalo sie nakrecic, ale chyba mam ciezka reke ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki
[Only registered and activated users can see links]

Artur Zabroński
09-21-2009, 11:29
On 21 Wrz, 13:23, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> ja miałem CT ale nie wiem czy sa inne w ogóle. PR2 są dwuskładnikowe i
> o to Tobie idzie.
No to pewnie tak, gdzies mi się obiło ze były niedwuskładnikowe.
> nie wiem ile zrobisz, ja zrobiłem na swoich jakieś 6k i nie było śladu
> zużycia jak oddawałem motur.
> z Angeli ST zadowolony jest wymagający kolega maciek&dorota w busie
> (hayabusa, motor taki, a nie auto dostawcze, wiesz Amil?).
>
No to fajno, teraz w takim razie inne pytanie, PR2 czy Angel ST?
>
> nie wiem, nie używałem. na roady psioczyłem, bo zwykle latałem na
> bardziej sportowych, a te sa twardsze, więc inne. a teraz bedę brał
> M3, ale teraz mam inny motor.
>
A jaki bo chyba coś ominąłem? Buse?

--
Artur

doktorski
09-21-2009, 11:33
On 21 Wrz, 13:10, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

> Nie jestem bo nie miałem okazji jeździć na czymś innym niż te cholerne
> BT020, straciłem do nich zaufanie po tych niespodziankach na mokrymbo
> trzeba jechać jakby jechało się po lodzie. Jedynie co za nimi
> przemawia to żywotność bo to chyba jedyne opony nie do zdarcia.
Ile bedzie Cie kosztowac naprawa motocykla i (puk puk, w niemalowane)
siebie jesli BT Ci puszcza na mokrym?

Jezdzilem BT na Fujarze i mam o nich jak najgorsze zdanie. Slizgaja
sie zawsze, maja waski zakres krytyczny i sa malo przewidywalne. Na
drugim biegunie jest Lesor, ktory je zachwala z powodu ze poniewaz
uwaza je za dobre gumy. Nie, nie chce zaczynac dyskusji jeszcze
raz :).

Potem zalozylem Diablo Strada. Bardzo porzadne kapcie. Dawaly rade na
suchy i mokrym. Zmienilem po jakichs 10 kkm. Zalozylem PR2CT o ktorych
mam najlepsza opinie z calej trojki. Trwale (!), dobry feedback,
szeroki zakres krytyczny, przewidywalne i sporo wybaczaja. Poki co mam
nawiniete jakies 12 kkm i tyl sie zaczyna konczyc. Ale ja nie
oszczedzam tylnej opony.

Aktualnie turlam sie w K12S na Metzelerach Z6 Intertact. Moze i lepsze
na suchym niz 2CT ale na mokrym szybciej traca przyczepnosc. Nie mam
do nich tak duzego zaufania jak do 2CT. Z drugiej strony drynda jest
tak samo mocna jak FJR a po 5kkm nie widac za bardzo sladow zuzycia.
Aha - tez maja waski zakres krytyczny i trzeba sie pilnowac.

Tyle mojego.

pzdr, dr
K12S/525

gildor
09-21-2009, 11:34
On 21 Wrz, 13:29, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 13:23, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> > ja miałem CT ale nie wiem czy sa inne w ogóle. PR2 są dwuskładnikowe i
> > o to Tobie idzie.
>
> No to pewnie tak, gdzies mi się obiło ze były niedwuskładnikowe.>nie wiem ile zrobisz, ja zrobiłem na swoich jakieś 6k i nie było śladu
> > zużycia jak oddawałem motur.
> > z Angeli ST zadowolony jest wymagający kolega maciek&dorota w busie
> > (hayabusa, motor taki, a nie auto dostawcze, wiesz Amil?).
>
> No to fajno, teraz w takim razie inne pytanie, PR2 czy Angel ST?

tylko, że Angel ST są dość świeże z nazwy, więc opinii będzie mało.
nie wiem co zostało w nich zmienione ale wyczytałem, że to Diablo
Strada jest.

> > nie wiem, nie używałem. na roady psioczyłem, bo zwykle latałem na
> > bardziej sportowych, a te sa twardsze, więc inne. a teraz bedę brał
> > M3, ale teraz mam inny motor.
>
> A jaki bo chyba coś ominąłem? Buse?

nie, gixera litrowego k5. nie chce mi się w tym góglu, ręcznie
sygnatury dopisywać, a nie znalazłem miejsca na stałą dla grup
dyskusyjnych (www).

- gildor

Artur Zabroński
09-21-2009, 11:43
On 21 Wrz, 13:33, doktorski <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Ile bedzie Cie kosztowac naprawa motocykla i (puk puk, w niemalowane)
> siebie jesli BT Ci puszcza na mokrym?
>
Pewnie więcej niż komplet nowych PR2CT ;-) Teraz przy wywrotkach to
najbardziej boje się o rame a nie jakies tam plastiki, tłumiki czy
sety :-(
> Jezdzilem BT na Fujarze i mam o nich jak najgorsze zdanie. Slizgaja
> sie zawsze, maja waski zakres krytyczny i sa malo przewidywalne. Na
> drugim biegunie jest Lesor, ktory je zachwala z powodu ze poniewaz
> uwaza je za dobre gumy. Nie, nie chce zaczynac dyskusji jeszcze
> raz :).
>
No właśnie ta dyskusja była dla mnie inspiracją do rozpoczęcia tej
dyskusji :-) Zawsze jest ktoś komu jest dobrze i dlatego to mnie
zastanowiło, swojej opinii, że jeździło mi się dobrze nie biorępod
uwagę bo ja jestem dupa i pewnie jeździć nie umiem.
> Potem zalozylem Diablo Strada. Bardzo porzadne kapcie. Dawaly rade na
> suchy i mokrym. Zmienilem po jakichs 10 kkm. Zalozylem PR2CT o ktorych
> mam najlepsza opinie z calej trojki. Trwale (!), dobry feedback,
> szeroki zakres krytyczny, przewidywalne i sporo wybaczaja. Poki co mam
> nawiniete jakies 12 kkm i tyl sie zaczyna konczyc. Ale ja nie
> oszczedzam tylnej opony.
>
Co uznajesz przez zakres krytyczny? Np. lekkie odpływanie? A jak
wygląda tył przy samym końcu, bo u mnie na BT020 to już mocny kwadrat
i się dziwnie czuję na winklach. Na chłopski rozum przy
dwuskładnikowych kwadratowienie powinno być mniejsze?
> Aktualnie turlam sie w K12S na Metzelerach Z6 Intertact. Moze i lepsze
> na suchym niz 2CT ale na mokrym szybciej traca przyczepnosc. Nie mam
> do nich tak duzego zaufania jak do 2CT. Z drugiej strony drynda jest
> tak samo mocna jak FJR a po 5kkm nie widac za bardzo sladow zuzycia.
> Aha - tez maja waski zakres krytyczny i trzeba sie pilnowac.
>
Czyli kolejny gracz, coś pomiędzy BT020 a 2CT? Właśnie w motoriście
chłopaki polecali mi Z6.
> Tyle mojego.
>
Dzięki :-)

--
Artur

BartekZX9R
09-21-2009, 11:43
Użytkownik "Artur Zabroński" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
On 21 Wrz, 12:50, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>Tyle że imbryk jest trochę słabszy chociaż nie szaleję to zależy mi na
>żywotności opon. Ja wiem że albo długość życia albo przyczepność ale
>chodzi mi o coś o najlepszym stosunku przebiegu/przyczepności na
>suchym/mokrym.
No i wlasnie PR2CT sa z guglania rozsadnym kompromisem pomiedzy
przyczepnoscia i wytrzymaloscia.

>Jakbym robił w sezonie 6kkm to może bym i kupił coś co wytrzyma jeden
>sezon ale, że robię trochę więcej to chcę coś bardziej żywotnego.
No dobra ale czym jezdzisz? :)
Bo kawa ma 143 kuce i mimo wszystko sa polecane.

PS

U Gildora przez moment w stopce byl gixxer 1l a teraz cisza, ciekawe.
BTW czy to nie byl wlasnie Gildor z twojego posta? :)
Bylby niezly numer.
--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Artur Zabroński
09-21-2009, 11:46
On 21 Wrz, 13:34, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> tylko, że Angel ST są dość świeże z nazwy, więc opinii będzie mało.
> nie wiem co zostało w nich zmienione ale wyczytałem, że to Diablo
> Strada jest.
>
Przed chwilą wyczytałem, że to nowość 2009 i chyba też z tego powodu
sobie odpuszczę. Teraz się miotam między Z6 a 2CT.
>
> nie, gixera litrowego k5. nie chce mi się w tym góglu, ręcznie
> sygnatury dopisywać, a nie znalazłem miejsca na stałą dla grup
> dyskusyjnych (www).
>
To dobrze bo myślałem już, że jakis skuter 2T.

Co do sygnatury to gugiel chyba nie ma czegoś takiego.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 11:49
On 21 Wrz, 13:43, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> PS
>
> U Gildora przez moment w stopce byl gixxer 1l a teraz cisza, ciekawe.

co ciekawe? zmeiniłem czytnik z powodu że zmieniłem i tu nie widze
możliwości zrobienia stałej sygnatury. chyba, że ktoś wie jak. w
góglu. na wwuwuwu

> BTW czy to nie byl wlasnie Gildor z twojego posta? :)
> Bylby niezly numer.

hą? jakiego posta?

- gildor

Artur Zabroński
09-21-2009, 11:49
On 21 Wrz, 13:43, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> No i wlasnie PR2CT sa z guglania rozsadnym kompromisem pomiedzy
> przyczepnoscia i wytrzymaloscia.
>
No tak ale warto sprawdzić opinię innych, może coś innego się
znajdzie.
>
> No dobra ale czym jezdzisz? :)
> Bo kawa ma 143 kuce i mimo wszystko sa polecane.
>
Kawom ZZR 1200, kuce jak kuce ale przy zjadaniu opon ważniejszy chyba
jest moment.
> PS
>
> U Gildora przez moment w stopce byl gixxer 1l a teraz cisza, ciekawe.
> BTW czy to nie byl wlasnie Gildor z twojego posta? :)
> Bylby niezly numer.
Nie rozumiem o co chodzi?

--
Artur

BartekZX9R
09-21-2009, 11:51
Użytkownik "Artur Zabroński" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
>Co do sygnatury to gugiel chyba nie ma czegoś takiego.
Oj chyba ma, ustawienia i wybor podpisu. gmail dodaje go do kazdej wysylanej
wiadomosci takze na grupy.

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

BartekZX9R
09-21-2009, 12:00
Użytkownik "Artur Zabroński" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
> BTW czy to nie byl wlasnie Gildor z twojego posta? :)
> Bylby niezly numer.
A to nie ty pisales o uszkodzony gixerze na A2?
Sprawdze jeszcze raz.

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

gildor
09-21-2009, 12:01
On 21 Wrz, 13:46, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 13:34, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> > tylko, że Angel ST są dość świeże z nazwy, więc opinii będzie mało.
> > nie wiem co zostało w nich zmienione ale wyczytałem, że to Diablo
> > Strada jest.
>
> Przed chwilą wyczytałem, że to nowość 2009 i chyba też z tegopowodu
> sobie odpuszczę. Teraz się miotam między Z6 a 2CT.

ale diablo strada nie jest. a to to samo.
michały też już teraz nie mają pilot sportów. ja nie widze. terazjest
pilot power w różnych odmianach.

> > nie, gixera litrowego k5. nie chce mi się w tym góglu, ręcznie
> > sygnatury dopisywać, a nie znalazłem miejsca na stałą dla grup
> > dyskusyjnych (www).
>
> To dobrze bo myślałem już, że jakis skuter 2T.

jeszcze nie. a są M3 do skuterów?

> Co do sygnatury to gugiel chyba nie ma czegoś takiego.

dla maila ma

- gildor

gildor
09-21-2009, 12:02
On 21 Wrz, 14:00, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Użytkownik "Artur Zabroński" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
> wiadomościnews:[Only registered and activated users can see links]...> BTW czy to nie byl wlasnie Gildor z twojego posta? :)
> > Bylby niezly numer.
>
> A to nie ty pisales o uszkodzony gixerze na A2?
> Sprawdze jeszcze raz.

"chyba 600"

- gildor

Artur Zabroński
09-21-2009, 12:02
On 21 Wrz, 14:00, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> A to nie ty pisales o uszkodzony gixerze na A2?
> Sprawdze jeszcze raz.
>
A no to ja :-) Nie zajarzyłem o co Ci chodzi. Ale czy to byl gildor to
nie wiem, gostek wracał do Wawy z Poznania.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 12:03
On 21 Wrz, 14:02, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 14:00, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> > A to nie ty pisales o uszkodzony gixerze na A2?
> > Sprawdze jeszcze raz.
>
> A no to ja :-) Nie zajarzyłem o co Ci chodzi. Ale czy to byl gildor to
> nie wiem, gostek wracał do Wawy z Poznania.

właśnie właśnie. poznań jest za otuliną kampinosu.

- gildor

BartekZX9R
09-21-2009, 12:03
Użytkownik "gildor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
>co ciekawe? zmeiniłem czytnik z powodu że zmieniłem i tu nie widze
>możliwości zrobienia stałej sygnatury. chyba, że ktoś wie jak. w
>góglu. na wwuwuwu
Rozumiem, ze masz ustawione w :Ustawieniach-> Podpis. Co prawda, bedzie on
jednak jednakowy i dla maili i dla postow na grupy ale to zawsze cos.

>hą? jakiego posta?

No dobra, czy to nie Artur napisal posta o 9,57 o stojacym na A2 gixerze?
Tak mi sie po prostu skojarzylo, miales w stopce suzuki a dzis nie. Nie
wpadlem, na to, ze zmieniles czytnik i piszesz przez gugla.

PS
Zmeczony jestem to i moge dziwnie kojarzyc.
Sorki.

Artur Zabroński
09-21-2009, 12:04
On 21 Wrz, 14:02, gildor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> > A to nie ty pisales o uszkodzony gixerze na A2?
> > Sprawdze jeszcze raz.
>
> "chyba 600"
>
A bo ja tam się przyglądałem temu? Ciemno już się robiło a na
awaryjnym było średnio bezpiecznie.

--
Artur

Artur Zabroński
09-21-2009, 12:08
On 21 Wrz, 14:03, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> No dobra, czy to nie Artur napisal posta o 9,57 o stojacym na A2 gixerze?
> Tak mi sie po prostu skojarzylo, miales w stopce suzuki a dzis nie. Nie
> wpadlem, na to, ze zmieniles czytnik i piszesz przez gugla.
>
> PS
> Zmeczony jestem to i moge dziwnie kojarzyc.
> Sorki.
Chłopaki robicie mi syf z mojego pięknego wątku o oponach!

--
Artur

gildor
09-21-2009, 12:22
On 21 Wrz, 14:08, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> On 21 Wrz, 14:03, "BartekZX9R" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> > No dobra, czy to nie Artur napisal posta o 9,57 o stojacym na A2 gixerze?
> > Tak mi sie po prostu skojarzylo, miales w stopce suzuki a dzis nie. Nie
> > wpadlem, na to, ze zmieniles czytnik i piszesz przez gugla.

daj spokój tym stopkom, no. mam grzechotnika i go nie oddaje. i nie
latam po polsce. znaczy w ogóle mało latam teraz.

> Chłopaki robicie mi syf z mojego pięknego wątku o oponach!

masz złośliwcu, poczytaj na temat 2CT, choć to tylko głos z forum io
Pilot Powerach, a nie Roadach:
[Only registered and activated users can see links]

ja generalnie se przegrzebałem wszelakie forumy i mam w dupie opinie.
sam se potestuje, to każdy coś gdzies chwali po swojemu.
tu masz gazetowe testy jakieś
[Only registered and activated users can see links]
i w sumie to mi wbiło M3 do zakupu i koniec. mimo, że być może
sponsorowane te testy. w końcu testowali na innym motocyklu niż mój. u
Ciebie jest to samo. masz ciężki motocykl.

- gildor

Bart z Uc
09-21-2009, 12:40
On 21 Wrz, 14:08, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Chłopaki robicie mi syf z mojego pięknego wątku o oponach!
> Artur

prosta zasada: mieć czy być..? BT020 to fajna opona turystyczno-
sportowa z naciskiem na to pierwsze - będzie żyła długo i szczęśliwie,
ale mega-gripu się po niej nie spodziewaj. Miałem taką raz
(dwuskładnikową)... i więcej nie kupię - o ile na suchym, czystym i
ciepłym asfalcie nie było problemów, o tyle przy innych niz wymienione
czynnikach, sv1000 robił z dupy jesień średniowiecza...
więc musisz odpowiedzieć sobie sam czego chcesz od opony - mój typ na
chwilę obecną to Battlax BT015, ale żyła tylko 5700km i wylazło płótno
(nigdy nie palona...) za to dawała to czego chciałem - mega-fun ;-) ,
zaś najgorsze jakie miałem to Metzeler MEZ4 - gdyby nie sprzedaż moto
(fazer1000) to pewnie przeżyłaby motocykl, tyle że była wyprodukowana
z dębowych wiórów odpadowych i ślizgała się nawet na gorącym suchym
asfalcie.
Co jeżdziec to opinia - każdy ma swoje preferencje, adekwatne do
oczekiwań, stylu jazdy i portfela. jak chcesz, to mój mini ranking
(malejąco):
1. BT015 - mega grip na suchym i mokrym, gumy nawet z szyny
tramwajowej - no problem, najlepsza opona jaką miałem (cb1000r)
2. Conti RoadAttack - bardzo dobra opona po wstępnym nagrzaniu, ale
też żyje krótko (SV1000S)
3. Michelin PilotSport - kompromis pomiędzy ceną, gripem a trwalością,
uniwersalna w każdych warunkach (cb1000r, SV1000S)
4. D208 - stara ale jara, bez rewelacji, ale daje rade, żyje dłużej
raczej niż jeżdzi (SV1000S)
5. Conti Force - niezła opona w średniej klasie turystycznej, łatwo
nie miała, ale dzielnie się trzymała (FZS1000Fazer)
6. D207 - stara ale nie jara, bardzo się ząbkuje i szybko traci swoje
własności
7. D205 - turystyczne drewno, słabo ścieralne, słabo klejące
8. Macadam 100 - może na motocykle do 60KM daje radę, zupełnie nie dla
moich zastosowań, żyje prawie wiecznie
9. Mez4 - śmieć, oddałbym nową za darmo gdybym miał taką, żyje
40-50kkm? nie wiem, ale to jakaś inna bajka...
Mój styl jazdy to raczej solo, szybko podgrzał, szybko ostygł, przód
ma ciężko bo mocno opóźnia/dymi przy odstawce, tył ma ciężko bo to on
robi większość przebiegów i dźwiga co chwilę. Nie, to nie turystyka,
choć i czasem opony robią po 1000km dziennie... Jeśli tył przejedzie u
mnie więcej niż 6-7kkm przy dobrym gripie, to już jest kozak, gum co
robią po 20kkm to ja wogóle nie chcę. aha - tylko nowe i tylko z
bieżącej produkcji.
Zatem jak widzisz - dla każdego coś miłego (innego)

Pozdro!
Bart z Uc aka dreeechu ;-)
cb1000r
trx700xx

Ireneusz Dyła
09-21-2009, 12:54
Użytkownik "Artur Zabroński" napisał w wiadomości
> tylko, że Angel ST są dość świeże z nazwy, więc opinii będzie mało.
> nie wiem co zostało w nich zmienione ale wyczytałem, że to Diablo
> Strada jest.
>
Przed chwilą wyczytałem, że to nowość 2009 i chyba też z tego powodu
sobie odpuszczę. Teraz się miotam między Z6 a 2CT.

***
Miałem Z6 w busie i zanim ja rozbiłem to zrobiłem na nich jakies 8 kkm
Nie mam lekkiej ręki do opon ale myślę, że wystarczyłyby mi jeszcze
na 1-2kkm. Plusem Z6 jest cakowity brak bieżnika na środkowym pasie
opony, więc nie masz stresu, że rowek znika. Opinia: jako opony turystyczne
z lekkim zejściem na kolano w temp > 15 st. - jak najbardziej polecam.
Na mokrym dość szeroki margines żeby opanować pojawiający się uslizg.
Gdybym chciał kiedyś jeszcze buse to ubrałbym ją pewnie w Z6 bo te butki
były najbardziej uniwersalne. Oczywiście w temp. <10 st. sportowe zapędy
można sobie w dupę wsadzić bo opony primo: się ostro ślizgaja,
drugie primo - nie można ich sensownie zagrzać (bo się ślizgają)
2CT nie miałem, ale z opisów i moich dośwadczeń z innymi michałkami myślę,
że są bardzo bardzo porównywalne do Z6.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Ireneusz Dyła
09-21-2009, 13:01
Użytkownik "gildor" napisał w wiadomości
nie wiem, nie używałem. na roady psioczyłem, bo zwykle latałem na
bardziej sportowych, a te sa twardsze, więc inne. a teraz bedę brał
M3, ale teraz mam inny motor.

***
Właśnie skończylem M3 na tyle po 8 kkm i kolejną zakładam
jednak M1, którą z tych dwóch uważam za mniej wymagającą
uwagi na początku jazdy, za to tak samo dobrą przy ostrej
zapierdalance po zakretach na drodze publicznej. M3 jest lepsza
tylko ciut ciut na samej górze ale za to wymaga dobrego rozgrzania
bo się normalnie ślizga. Ponieważ w jeżdzie cywilnej nie mam
mozliwości utrzymywania opony na gorąco non stop, a tylko od
czasu do czasu mam ochotę szybciej zrobić jakiś winkiel to jednak
do celu wolę M1 tym bardziej, że znam ją z temp +6 st. i to co się
na niej dawało robić to hu hu ;-)

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Artur Zabroński
09-21-2009, 13:07
On 21 Wrz, 14:54, "Ireneusz Dyła" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
> Miałem Z6 w busie i zanim ja rozbiłem to zrobiłem na nich jakies 8 kkm
> Nie mam lekkiej ręki do opon ale myślę, że wystarczyłyby mi jeszcze
> na 1-2kkm. Plusem Z6 jest cakowity brak bieżnika na środkowym pasie
> opony, więc nie masz stresu, że rowek znika. Opinia: jako opony turystyczne
> z lekkim zejściem na kolano w temp > 15 st. - jak najbardziej polecam.
> Na mokrym dość szeroki margines żeby opanować pojawiający sięuslizg.
> Gdybym chciał kiedyś jeszcze buse to ubrałbym ją pewnie w Z6 bo te butki
> były najbardziej uniwersalne. Oczywiście w temp. <10 st. sportowe zapędy
> można sobie w dupę wsadzić bo opony primo: się ostro ślizgaja,
> drugie primo - nie można ich sensownie zagrzać (bo się ślizgają)
> 2CT nie miałem, ale z opisów i moich dośwadczeń z innymi michałkami myślę,
> że są bardzo bardzo porównywalne do Z6.
>
Dzięki za opinie. Ale mówisz o tych Z6 czy Z6 Interact bo ponoć się
różnią (albo to tylko marketingowe pieprzenie)? Teraz już wacham się
tylko nad Z6 i 2CT, za Z6 przemawia cena a z opinii wynika, że te
oponki są bardzo porównywalne.

--
Artur

gildor
09-21-2009, 15:35
Ireneusz Dyła pisze:
> Użytkownik "gildor" napisał w wiadomości
> nie wiem, nie używałem. na roady psioczyłem, bo zwykle latałem na
> bardziej sportowych, a te sa twardsze, więc inne. a teraz bedę brał
> M3, ale teraz mam inny motor.
>
> ***
> Właśnie skończylem M3 na tyle po 8 kkm i kolejną zakładam
> jednak M1, którą z tych dwóch uważam za mniej wymagającą
> uwagi na początku jazdy, za to tak samo dobrą przy ostrej
> zapierdalance po zakretach na drodze publicznej. M3 jest lepsza
> tylko ciut ciut na samej górze ale za to wymaga dobrego rozgrzania
> bo się normalnie ślizga. Ponieważ w jeżdzie cywilnej nie mam
> mozliwości utrzymywania opony na gorąco non stop, a tylko od
> czasu do czasu mam ochotę szybciej zrobić jakiś winkiel to jednak
> do celu wolę M1 tym bardziej, że znam ją z temp +6 st. i to co się
> na niej dawało robić to hu hu ;-)

Ty masz cięższy motor. i M1 szybciej się skonczy niż M3. coś za coś

--
- gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Seba
09-21-2009, 16:06
Dnia Mon, 21 Sep 2009 04:10:04 -0700 (PDT), Artur Zabroński napisał(a):

> Mówisz o PR2 zwykłych czy tych CT?

Z tego co ja wyczytałem (szukałem opon do mojego fazera ze 2-3 cmiesiące
temu - przestudiowałęm milion opinii o różnych konfiguracjach - PR2
jednak lekko przodował) to PR2 występują w jednej wersji -
dwuskładnikowej. Sprzedawcy raz umieszczają ten szczegół a raz nie -
stąd te nieścisłości. Na mojej jest znaczek CT - na każdej PR2 go
widziałem.

PS. Mój sprzęt (FZS 600) nie taki mocny jak Twój - z mojego punktu
widzenia to b. poprawne/dobre opony - po przesiadce z Maxxisów ogólne
'czucie' motocykla wzrosło i to zauważalnie.
O przebiegu nic nie powiem - za mało przejechałem (ale żeby było jasne -
ten parametr, też brałem mocno pod uwagę podczas szukania odpowiednich
opon - tutaj też użytkownicy wskazywali, iż są dosyć wytrzymałe).


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600

Lukasz Baranski
09-21-2009, 22:16
Mam BT020 z tyłu w Deauvilce. Z przodu mam Pilot Road (pierwsza
wersja).
Na mokrym przód trzyma się bardzo dobrze, za to tyłem nawet na lekko
wilgotnej nawierzchni
mogę bez zbytniego deptania po heblu ćwiczyć efektowne uślizgi przy
dojeździe do śwateł.

W warunkach ciężkiego deszczu... jechałem i przejechałem, nawet mi
moto nie pływało za zbytnio,
ale z racji kiepskiej widoczności nie rozpędzałem się za zbytnio żeby
pokłaść się w winkle.
Więc test trochę niemiarodajny... ale już wiem, że gdy będę niedługo
ją zmieniał to też na Pilot Road -
daje zdecydowanie większy komfort psychiczny :)

--
Lukasz Baranski,
Honda Deauville, WAW

Sherlock
09-21-2009, 22:54
Artur Zabroński pisze:

> Więc co koledzy polecicie?

To ja polecę coś czego jeszcze nikt nie wymienił.
Dunlop RoadSmart. Założyłem do GSRa, po BT014 i powiem, że naprawdę daje
radę. Klei się ładnie, dość szybko nabiera temperatury, niestety
niewiele powiem o przebiegu, bo moje mają dopiero ze trzy tysiące (ale
wygląda na to że dadzą radę więcej niż 8tys na BT014).
To klasa sport touring (bezpośreni konkurent PR2CT czy BT021), więc
raczej pasuje do Twojego moto.

Sherlock

lesor
09-22-2009, 06:16
On 21 Wrz, 13:33, doktorski wrote:
> On 21 Wrz, 13:10, Artur Zabroński wrote:
>
> > Nie jestem bo nie miałem okazji jeździć na czymś innym niż techolerne
> > BT020, straciłem do nich zaufanie po tych niespodziankach na mokrym bo
> > trzeba jechać jakby jechało się po lodzie. Jedynie co za nimi
> > przemawia to żywotność bo to chyba jedyne opony nie do zdarcia.
>
> Jezdzilem BT na Fujarze i mam o nich jak najgorsze zdanie. Slizgaja
> sie zawsze, maja waski zakres krytyczny i sa malo przewidywalne. Na
> drugim biegunie jest Lesor, ktory je zachwala z powodu ze poniewaz
> uwaza je za dobre gumy. Nie, nie chce zaczynac dyskusji jeszcze
> raz :).

Niby nie zaczynasz ale kolejny raz wprowadzasz do obiegu plotke. BT020
mialem, owszem ale w SevenFifty. To byl nieco inny sprzet a i ja
troche inaczej jezdzilem. Wydrukuj sobie, ze lesor nie poleca Battlaxa
Bt020 do mocniejszego sprzetu; wydrukuj i powies nad lozkiem, zebys
codziennie budzil sie z ta mysla. I przy okazji wyslal Kefirowi te
dobra nowine. ;-)
Znam wprawdzie takich, ktorzy sobie te gume na >1000ccm chwala ale
wiem, ze nie szukaja zakresow granicznych i nie badaja momentu
prostujacego. Ot - jezdza z A do B.
Ja lubilem Battlaxa ale moje ostatnie trzy komplety tych gum to zestaw
zgola innych kauczukow: BT010R wraz z 012F (w 13 robily po 10kkm) a
potem BT014 (6kkm). Mialem rowniez maxxisa supermaxxa i w mojej
alpejskiej turystyce tyl zszedl po 5kkm dajac frajde z jazdy nie
przyprawiajac i jakies przeleki. Obulem tez Z6 i bylem hepi. Obecnie
uzywam Pajlot Rouduf, a te tak chwalone swego czasu przez przeciwnikow
brydzestonow, na suchym pare razy mi postawily wlosy na sztorc.
Byc moze zaczalem inaczej jezdzic.
Tym samym polecanie-odradzanie opon bez wspolnej z pytajacym
przejazdzki i poznaniu stylu jazdy jest o kant dupy.
Tak jak difoltowe odrzucanie dwudziestek.

--
pozdrawiam, lesor
CB1300 Rossynant

Kuczu
09-22-2009, 07:10
lesor pisze:

> Niby nie zaczynasz ale kolejny raz wprowadzasz do obiegu plotke. BT020
> mialem, owszem ale w SevenFifty. To byl nieco inny sprzet a i ja
> troche inaczej jezdzilem. Wydrukuj sobie, ze lesor nie poleca Battlaxa
> Bt020 do mocniejszego sprzetu;

Ja mam BT020R na tyle. Tyle ze ja nie jestem wiarygodny gdyz wczesniej
jezdzilem na Dunlopach Harleya a w porownaniu z nimi wszystkie inne
opony wydaja sie byc zajebiste.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]

Jasio
09-22-2009, 07:24
Użytkownik "lesor" napisał w wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...

> Tym samym polecanie-odradzanie opon bez wspolnej z pytajacym
> przejazdzki i poznaniu stylu jazdy jest o kant dupy.
> Tak jak difoltowe odrzucanie dwudziestek.

Nie rozumiem, że za stare są?
Ja to difoltowo odrzucam raczej te poniżej osiemnastu.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]

Leszek Karlik
09-22-2009, 09:42
On Tue, 22 Sep 2009 08:16:15 +0200, lesor <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

[...]
> Tym samym polecanie-odradzanie opon bez wspolnej z pytajacym
> przejazdzki i poznaniu stylu jazdy jest o kant dupy.
> Tak jak difoltowe odrzucanie dwudziestek.

"Może być i piętnastka, byle młodo wyglądała"? ;->

BP,ANMSP
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Artur Zabroński
09-22-2009, 14:37
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, po przeczytaniu wszystkiego i
namysłach padło na Metzeler Z6 Interact :-) Wynika z tego, że to
bardzo podobne buty do Pilot Road 2CT a, że ja nie lubię być jak
wszyscy więc padło na Z6 a pozatym mają ładniejszy bieżnik ;-)

Teraz jeszcze jedno pytane - opony są dostępne w dodatkowych
wariantach G (przód) i C (tył), dowiedziałem się że są to modele z
dodatkową warstwą a tym samym zwiększoną nośnością ale w zaleceniach
były tylko jakieś fujary i inne a nie było nic z Kawy. Więc czy jest
sens, wskazanie żeby obuć ZZR 1200 właśnie w te opony (wzmocnione)?

--
Artur

Artur Zabroński
09-22-2009, 14:42
On 22 Wrz, 16:37, Artur Zabroński <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Teraz jeszcze jedno pytane - opony są dostępne w dodatkowych
> wariantach G (przód) i C (tył), dowiedziałem się że są to modele z
> dodatkową warstwą a tym samym zwiększoną nośnością ale w zaleceniach
> były tylko jakieś fujary i inne a nie było nic z Kawy. Więc czy jest
> sens, wskazanie żeby obuć ZZR 1200 właśnie w te opony (wzmocnione)?
>
W tym dokumencie znalazłem coś takiego:
<[Only registered and activated users can see links]
Interact_technical%20features.pdf>

Cytat:
#v+
ROADTEC Z6 INTERACTTM keeps two different construction typologies for
the different technical characteristics of all Sport-Touring bikes
(>240 kg or
<240kg bikes approx. weight of unloaded bike).
#v-

To chodzi o to?

--
Artur

Kefir
09-23-2009, 11:58
"lesor" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...
On 21 Wrz, 13:33, doktorski wrote:
> On 21 Wrz, 13:10, Artur Zabroński wrote:
>
> > Nie jestem bo nie miałem okazji jeździć na czymś innym niż te cholerne
> > BT020, straciłem do nich zaufanie po tych niespodziankach na mokrym bo
> > trzeba jechać jakby jechało się po lodzie. Jedynie co za nimi
> > przemawia to żywotność bo to chyba jedyne opony nie do zdarcia.
>
> Jezdzilem BT na Fujarze i mam o nich jak najgorsze zdanie. Slizgaja
> sie zawsze, maja waski zakres krytyczny i sa malo przewidywalne. Na
> drugim biegunie jest Lesor, ktory je zachwala z powodu ze poniewaz
> uwaza je za dobre gumy. Nie, nie chce zaczynac dyskusji jeszcze
> raz :).

Niby nie zaczynasz ale kolejny raz wprowadzasz do obiegu plotke. BT020
mialem, owszem ale w SevenFifty. To byl nieco inny sprzet a i ja
troche inaczej jezdzilem. Wydrukuj sobie, ze lesor nie poleca Battlaxa
Bt020 do mocniejszego sprzetu; wydrukuj i powies nad lozkiem, zebys
codziennie budzil sie z ta mysla. I przy okazji wyslal Kefirowi te
dobra nowine. ;-)

************************************************** *********

Bez wprowadzenia dokladniejszych definicji Kefir ma w pompie fakt ze Lesor
usiluje sobie pouzywac gdy mu humor troszke skisnie ;)
Do poprzednich (ST 955i [207 kg, 108KM, 98 Nm] na BT020 zenada) doswiadczen:
Battlax ( XT660 [170 i pare kg, 48 KM, 60 Nm) nie spisywal sie zle - przod
(020) nie pozabkowal jak durny, tyl (021) poza Czarnogora, mocno nie
ujezdzal, ale z trwaloscia kiepsciutko: prawie nowy ( w sensie glebokosc
bieznka) w chwili zanabycia padaki zszedl do zera po 8kkm lekko nie mial ale
ta koza chyba nie zalicza sie do "mocniejszego sprzetu".
Battlax sratlax. O ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]

lesor
09-23-2009, 20:52
On 23 Wrz, 13:58, "Kefir" wrote:
> z trwaloscia kiepsciutko: prawie nowy ( w sensie glebokosc
> bieznka) w chwili zanabycia padaki zszedl do zera po 8kkm

rotfl

> Battlax sratlax. O ;)

jak dla mnie - mozesz sobie na erosach ol-ex'ach rodem ze stomilu
jezdzic...
Prawie nowych.
;-p

--
pozdrawiam, lesor
cb13

Kefir
09-24-2009, 09:35
Elou!
"lesor" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...
> On 23 Wrz, 13:58, "Kefir" wrote:
>> z trwaloscia kiepsciutko: prawie nowy ( w sensie glebokosc
>> bieznka) w chwili zanabycia padaki zszedl do zera po 8kkm
>
> rotfl
>
>> Battlax sratlax. O ;)
>
> jak dla mnie - mozesz sobie na erosach ol-ex'ach rodem ze stomilu
> jezdzic...
> Prawie nowych.
> ;-p

Skoro sie juz nadymasz i rzucasz zarzutami to nie zapomnij odniesc sie do
najwazniejszego. Raczyles napisac:
"Wydrukuj sobie, ze lesor nie poleca Battlaxa
Bt020 do mocniejszego sprzetu; wydrukuj i powies nad lozkiem, zebys
codziennie budzil sie z ta mysla"

Co to jest "mocniejszy sprzet"? Chyba ze chcesz sobie pozostawic furtke by
ponownie na kogos naskoczyc kiedy tylko najdzie ochota ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]