View Full Version : LPG w BMW e60
Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie
wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI?
W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
..:maniek:..
05-03-2008, 18:43
ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!
--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
[Only registered and activated users can see links]
Użytkownik "Rafi" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvi9uq$rcb$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
> nie
> wypowiadanie się.
> Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
> zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
> silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu
> FSI?
> W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
> modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
> tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.
>
> Pozdrawiam
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> [Only registered and activated users can see links]
Dnia 2008-05-03 20:43, Użytkownik ..:maniek:.. napisał:
> ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
> jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
> reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
> poprawny montaz!!!
>
>
VISION nie jest FSI !!!!
To jest konstrukcja rodem z roku 1994...
Adam
[Only registered and activated users can see links]
> ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
> jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
> reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
> poprawny montaz!!!
co robi reduktor w istalacji lpg ?
i jak będzie np 155kW a silnik mocniejszy ?
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
Użytkownik "Rafi" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvi9uq$rcb$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
> nie
> wypowiadanie się.
> Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
> zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
> silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu
> FSI?
> W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
> modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
> tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.
>
Bezposredni wtrysk benzyny w BMW to HPI. Nowe 3,5 l i 3,5 l twinturbo to
silniki z HPI. M5 w nadwoziu E60 ma zwykly wtrysk i raczej nie ma co tego
porownywac.
Przy tak silnych jednostkach (V10 507km) problemem jest "jedynie"
dostarczenie odpowiedniej ilosci paliwa.
Osobiscie widzialem 520 (2,2 l) z normalna sekwencyjna instalacja lpg - nic
wlasciciel nie wspominal o problemach
Z ktorego roku ma byc to E60?
Picasso
Marcin \Kenickie\ Mydlak
05-03-2008, 20:34
Michał pisze:
>> ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
>> jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
>> reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
>> poprawny montaz!!!
>
> co robi reduktor w istalacji lpg ?
Zmniejsza ciśnienie i zmienia stan paliwa LPG z ciekłego na lotny.
> i jak będzie np 155kW a silnik mocniejszy ?
Nie będzie w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki gazu dla silnika.
Czyli przy większym obciążeniu silnik może np. nie chcieć wkręcać się na
wyższe obroty, albo się będzie dławił, itp.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl
On Sat, 3 May 2008 20:43:11 +0200, ..:maniek:.. wrote:
>ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
>jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
>reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
>poprawny montaz!!!
A jak sie poprawnie montuje LPG do silnikow FSI - czyli z wtryskiem
benzyny do cylindra ?
J.
Marcin \Kenickie\ Mydlak
05-03-2008, 21:01
J.F. pisze:
> On Sat, 3 May 2008 20:43:11 +0200, ..:maniek:.. wrote:
>> ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
>> jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
>> reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
>> poprawny montaz!!!
>
> A jak sie poprawnie montuje LPG do silnikow FSI - czyli z wtryskiem
> benzyny do cylindra ?
>
ZTCW to tak siÄ montuje, Ĺźe co ktĂłryĹ zapĹon wypada benzynie. To
konieczne do schĹadzania i niezapieczenia wtryskiwaczy benzyny.
Czyli benzyna jest uĹźywana stale, a nie tylko do odpalenia i rozgrzania
silnika. Czytaj: kompletnie nieopĹacalne przy silnikach maĹej
pojemnoĹci. Zaczyna mieÄ sens przy potworkach V6 i V8.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] BiaĹy Pug 306 1.4 + LPG z bombkÄ
pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:fvijt1$bmu$[Only registered and activated users can see links]...
>>
> ZTCW to tak się montuje, że co któryś zapłon wypada benzynie. To konieczne
> do schładzania i niezapieczenia wtryskiwaczy benzyny.
> Czyli benzyna jest używana stale, a nie tylko do odpalenia i rozgrzania
> silnika. Czytaj: kompletnie nieopłacalne przy silnikach małej pojemności.
> Zaczyna mieć sens przy potworkach V6 i V8.
>
BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna a
przy obciazeniu jedzie na gazie. Sensowne rozwiazanie to uzycie wtryskiwaczy
benzynowaych do wtryskiwania gazu, takie rozwiazanie moze podniesc
sprawnosc.
Picasso
Użytkownik "Rafi" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomoci
news:fvi9uq$rcb$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
> nie
> wypowiadanie się.
> Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
> zagazować?
Da się. To silniki z normalnym a nie bezporednim wtryskiem paliwa.
Valvetronic i vanos nie sš przeszkodš. Jedyne co to muszš ci wstawić
odpowiednio dużš instalację (w sensie duże reduktory i grube przewody
paliwowe) żeby przy pedale w podłodze nie było przerw w dostawie paliwa. Ale
to tez dadzš sobie radę (silniki V12 były gazowane i chodfziły więc R6 to
piku)
Wojtek
..:maniek:..
05-04-2008, 06:00
> VISION nie jest FSI !!!!
> To jest konstrukcja rodem z roku 1994...
rzeczywiscie masz racje...ze zmeczneia pomylilem FSI z TSI ktore ma vision
:-)
--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
> VISION nie jest FSI !!!!
> To jest konstrukcja rodem z roku 1994...
Rafi pisze:
> Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie
> wypowiadanie się.
> Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
> zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
> silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI?
> W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
> modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
> tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.
>
> Pozdrawiam
>
Wszystko się da ale decydował bym się jednak na 535d, chyba że butle
chcesz wsadzić do całego bagażnika, po przeliczeniu koszty spalania będą
podobne, 535d ma spoooory moment obrotowy więc samochód zadupca jak
wścikły, a pozatym stracisz zasięg a to boli, no chyba, że tankowanie co
200 w miescie czy 300km na trasie cie nie boli.
pzdr
Użytkownik "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fviq1i$deq$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Da się. To silniki z normalnym a nie bezporednim wtryskiem paliwa.
Zagwarantujesz to jesli kupi 3,5 l z konca 2007 lub nowa?
Picasso
Użytkownik "P_ablo" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomoci
news:fvjvv7$6sc$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Użytkownik "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:fviq1i$deq$[Only registered and activated users can see links]...
>>
>> Da się. To silniki z normalnym a nie bezporednim wtryskiem paliwa.
>
> Zagwarantujesz to jesli kupi 3,5 l z konca 2007 lub nowa?
Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60
Wojtek
Użytkownik "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvkama$77d$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60
Faktycznie dalem plame :)
Nowe 535 uturbione maja 3l silnik nie 3,5 :-P
3,5 z bezposrednim wtryskiem montuja teraz w 3.
Picasso
Użytkownik "P_ablo" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomoci
news:fvl50s$g1k$[Only registered and activated users can see links]...
>
> Użytkownik "Alti" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:fvkama$77d$[Only registered and activated users can see links]...
>>
>> Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60
>
> Faktycznie dalem plame :)
> Nowe 535 uturbione maja 3l silnik nie 3,5 :-P
> 3,5 z bezposrednim wtryskiem montuja teraz w 3.
Nowe 335 tez nie majš 3.5l a nowego 535i nie ma (przynajmniej na polskim
rynku). Nawet gdyby był to nie miałby 3.5 litra.
Podobnie jest z dieslami. 535d i 335d to trzylitrówki z dwiema
turbosprężarkami. Po prostu sš dobrze nadmuchane i ta pištka na końcu to
taki chłyt martekingowy...
bmw.pl
bmw-klub.pl
Wojtek
...:maniek:.. pisze:
>> VISION nie jest FSI !!!!
>> To jest konstrukcja rodem z roku 1994...
>
>
> rzeczywiscie masz racje...ze zmeczneia pomylilem FSI z TSI ktore ma vision
> :-)
>
no a TSI to z _tym_ TSI od VW to też niewiele ma wspólnego ;)
Rafi pisze:
> Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie
> wypowiadanie się.
> Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
> zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
> silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI?
> W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
> modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
> tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.
>
> Pozdrawiam
>
nie wiem jak jest z tymi silnikami, ale jeżeli zdecydujesz się na
gazowanie to zastanów się nad V generacją. Drogo, ale przynajmniej nie
ma problemów z wydolnością reduktora, można palić na gazie bez żadnej
szkody dla czegokolwiek, pozatym bedziesz miał lekki wzrost osiągów przy
wtrysku ciekłego gazu, same plusy. minus to cena.
P_ablo pisze:
> BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna a
> przy obciazeniu jedzie na gazie.
kiepski pomysł - zwłaszcza w mieście i korkach.
Sensowne rozwiazanie to uzycie wtryskiwaczy
> benzynowaych do wtryskiwania gazu, takie rozwiazanie moze podniesc
> sprawnosc.
raczej bezsensowne i sprawności napewno nie podniesie. to paliwa o
zupełnie innych parametrach i własciwościach.
owad pisze:
> Wszystko się da ale decydował bym się jednak na 535d, chyba że butle
> chcesz wsadzić do całego bagażnika, po przeliczeniu koszty spalania będą
> podobne, 535d ma spoooory moment obrotowy więc samochód zadupca jak
> wścikły, a pozatym stracisz zasięg a to boli, no chyba, że tankowanie co
> 200 w miescie czy 300km na trasie cie nie boli.
zasięg wzrośnie, o czym Ty mówisz? przeciez ma cały bak benzyny plus
cały zbiornik gazu. Zasięg więc będzie spory.
Użytkownik "komar" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvp2c0$cpm$[Only registered and activated users can see links]...
> P_ablo pisze:
>> BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna
>> a przy obciazeniu jedzie na gazie.
>
> kiepski pomysł - zwłaszcza w mieście i korkach.
>
nie moj...
>
> raczej bezsensowne i sprawności napewno nie podniesie. to paliwa o
> zupełnie innych parametrach i własciwościach.
Przeczytaj caly watek i dopiero sie udzielaj!
A jakie ma te inne parametry i wlasciwosci?
Napisz ktore dyskwalifikuja uzycie tych samych wtryskiwaczy do obu paliw?
Nie bede czekal na odpowiedz ...
Przy cisnieniach (np 120 bar) ktore sa uzywane w silnikach z bezposrednim
wtryskiem nie widze najmniejszego problemu. Przy tym cisnieniu roznica w
czasach wtrysku miedzy benzyna i gazem bedzie znikoma i mozliwa do
skorygowania przez komputer. Przy wtrysku cieklego gazu nie ma wad typu
wtryskiwacze o duzej bezwladnosci - jak przy gazie w fazie lotnej. Wiekszym
problemem moze byc kiepski gaz i jego wplyw na pompe lub wplyw obnizania
temp rozprezajacego sie gazu. To drugie w okreslonych warunkach (podniesiony
stopien sprezania) moze przyczynic sie do poprawienia sprawnosci silnika.
Picasso
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.