PDA

View Full Version : Jakie okulary dla kierowcy?


gadacz102
05-03-2008, 08:10
Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
sprawdzają się szkła polaryzacyjne? A może lepsze są z powłoką
antyrefleksyjną? Czy barwa szkieł ma znaczenie? Jakie okulary są lepsze na
słońce a jakie na pochmurną pogodę? Które okulary pomagają widzieć w nocy
podczas deszczowej pogody?

nowy140
05-03-2008, 08:46
"gadacz102" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:fvh6nd$2cc$[Only registered and activated users can see links]...
> Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
> szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
> sprawdzają się szkła polaryzacyjne? A może lepsze są z powłoką
> antyrefleksyjną? Czy barwa szkieł ma znaczenie? Jakie okulary są lepsze na
> słońce a jakie na pochmurną pogodę? Które okulary pomagają widzieć w nocy
> podczas deszczowej pogody?
>
>
Polaryzacyjne. Uwaga na tanie gowno z supermarketu. Polecam optyka. Drogo
ale warto. Sam mam polaroidy. Polecam tez szeroko obejmujace oko, czyli po
prostu duze.
Antyrefleks ma wlasnie pomagac w nocy. Ja jako zawodowy w nocy smigalem bez.
Cena polaryzacji + antyrefleksu jednak przeciela moj prog finansowy. Optyk
doradzi Ci co i jak. naprawde nie oszczedzaj na tym. Swietne okulary
potrafia zdzialac duzo.

J.F.
05-03-2008, 09:00
On Sat, 3 May 2008 10:10:16 +0200, gadacz102 wrote:
>Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
>szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
>sprawdzają się szkła polaryzacyjne? A może lepsze są z powłoką
>antyrefleksyjną? Czy barwa szkieł ma znaczenie? Jakie okulary są lepsze na
>słońce a jakie na pochmurną pogodę? Które okulary pomagają widzieć w nocy
>podczas deszczowej pogody?

Kazde na cos innego.

Polaryzacja sie przydaje do tlumienia olsnien od mokrej jezdni, co
zachodzi rzadko, i odbic wlasnej deski od wlasnej szyby.

Antyrefleks tlumi odbicia swiatel z tylu glowy.
IMO - nie przeszkadza.

Zolte ponoc pomaga w deszczu.

Jesli wymagasz korekcji, to moze jednak zwykle okulary, ewentualnie
drugie ciemne lub fotochromy, a do tego nakladki zolte i
polaryzacyjne.

J.

Wojtaszek
05-03-2008, 11:15
gadacz102 pisze:
> Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
> szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
> sprawdzają się szkła polaryzacyjne? A może lepsze są z powłoką
> antyrefleksyjną? Czy barwa szkieł ma znaczenie? Jakie okulary są lepsze na
> słońce a jakie na pochmurną pogodę? Które okulary pomagają widzieć w nocy
> podczas deszczowej pogody?


szare szkla nie zmieniaja widzianych kolorow (gdzies wyczytalem, ze
zielone tez nie), szare i brazowe dla krotkowidza, zielone dla
dalekowidza, niebieskie nie wskazane - zmniejsza sie ostrosc widzenia,
blueblocker (żółte) obcinaja promienie krotkie, czego efektem jest
rozjasniony, wyostrzony obraz

R2r
05-03-2008, 11:28
nowy140 pisze:
> Polaryzacyjne. Uwaga na tanie gowno z supermarketu.
No, wiesz... takie salony Vision Express przeważnie są umiejscowione
właśnie w supermarketach. ;-) A akurat u nich są bardzo dobre jakościowo
szkła.
Natomiast dobry ale mały zakład optyczny potrafi zrobić okulary o bardzo
podobnych parametrach (jeśli nie identycznych - korzystają często z tych
samych producentów optyki) za to za połowę ceny z takiego VE.

--
Pozdrawiam. Artur.
__________________________________________________ ______

R2r
05-03-2008, 11:31
J.F. pisze:
> Polaryzacja sie przydaje do tlumienia olsnien od mokrej jezdni, co
> zachodzi rzadko,
Od suchej też a to zachodzi częściej. :-)

> [...] lub fotochromy, [...]
Fotochromy w samochodzie podobno (zdaniem optyków) nie sprawdzają się -
reagują na UV a ten tłumiony jest przez szkło szyby...

--
Pozdrawiam. Artur.
__________________________________________________ ______

Seba
05-03-2008, 12:31
Sat, 3 May 2008 10:10:16 +0200, *gadacz102* napisał(a):

> Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
> szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu?

Ja nie jeżdżę w okularach gdy nie ma słońca - używam ich tylko w
słoneczne dni. I w takich warunkach b. dobrze sprawdzają się w moim
przypadku okulary z polaryzacją - obraz jest zauważalnie ostrzejszy i
brak w nim refleksów (oczywiście mówimy o okularach z prawdziwego
zdarzenia - nie o tych sprzedawanych na przypadkowych straganach).
Stopień przyciemnienia to już całkiem osobnicza cecha (do auta nie
wskazany jest bodajże wyższy aniżeli 3) - ja nie lubię gdy rzeczywistość
podczas jazdy jest zbyt ciemna. Do chodzenia po górach czy na plażę mam
drugie okulary - zdecydowanie ciemniejsze - ale to już moje
przyzwyczajenie.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Seba_Fan
05-03-2008, 18:34
Użytkownik "R2r" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvhime$ppm$[Only registered and activated users can see links]...
> nowy140 pisze:
>> Polaryzacyjne. Uwaga na tanie gowno z supermarketu.
> No, wiesz... takie salony Vision Express przeważnie są umiejscowione
> właśnie w supermarketach.

one nie sa w super marketach, koledze wczesniej chodzilo bardziej (domyslam
sie ) tam gdzie miesny :)
one sa w pasazach handlowych, mozna i to inaczej nazwac

R2r
05-03-2008, 18:38
Seba_Fan pisze:
> [...] tam gdzie miesny :)
>
;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
__________________________________________________ ______

J.F.
05-03-2008, 18:53
On Sat, 03 May 2008 13:31:35 +0200, R2r wrote:
>J.F. pisze:
>> [...] lub fotochromy, [...]
>Fotochromy w samochodzie podobno (zdaniem optyków) nie sprawdzają się -
>reagują na UV a ten tłumiony jest przez szkło szyby...

Choroba - od zawsze nosze fotochromy a nie zwrocilem na to uwagi.
Tak to jest jak czlowiek nie musi makijazu poprawiac :-)

Hm, moze i racja - w ciaglym uzyciu sie jednak sprawdzaja, jakos nie
pamietam zebym kiedys narzekal na oslepianie .. az sprawdze

J.

R2r
05-03-2008, 19:19
J.F. pisze:
> Choroba - od zawsze nosze fotochromy a nie zwrocilem na to uwagi.
>
Wiesz, skoro dwóch optyków (każdy z nich przecież mógłby na tym
zarobić) odradzało mi fotochromy do samochodu (chciałem sobie zrobić
takie zerówki) to musi coś w tym być. :-)
Nie wiem, nie sprawdzałem ale może one faktycznie nie reagują na
światło, które zostaje za szybą samochodu, może reagują zbyt wolno lub
zbyt słabo...

--
Pozdrawiam. Artur.
__________________________________________________ ______

J.F.
05-03-2008, 20:49
On Sat, 03 May 2008 21:19:50 +0200, R2r wrote:
>J.F. pisze:
>> Choroba - od zawsze nosze fotochromy a nie zwrocilem na to uwagi.

>Wiesz, skoro dwóch optyków (każdy z nich przecież mógłby na tym
>zarobić) odradzało mi fotochromy do samochodu (chciałem sobie zrobić
>takie zerówki) to musi coś w tym być. :-)

Ja okulary musze nosic stale i fotochromy sa po prostu wygodne ..
ale na to nie zwrocilem uwagi.

>Nie wiem, nie sprawdzałem ale może one faktycznie nie reagują na
>światło, które zostaje za szybą samochodu, może reagują zbyt wolno lub
>zbyt słabo...

Faktycznie slabo reaguja za szyba [okienna].

J.

Teo
05-03-2008, 22:14
gadacz102 wrote:
> Chcia�em zapyta� jakie w�asno�ci (opr�cz korekcji wad wzroku) powinny mie�
> szk�a okular�w aby u�atwia� widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
> sprawdzaj� si� szk�a polaryzacyjne? A mo�e lepsze s� z pow�ok�
> antyrefleksyjnďż˝? Czy barwa szkieďż˝ ma znaczenie? Jakie okulary sďż˝ lepsze na
> s�o�ce a jakie na pochmurn� pogod�? Kt�re okulary pomagaj� widzie� w nocy
> podczas deszczowej pogody?

Po pierwsze unikaj Vision Express, Lynx Optique - drogo, drogo, drogo,
jakość nie jest wyższa niż w "zwykłym" zakładzie optycznym. Poza tym
małe zakłady optyczne mają soczewki i oprawki często od tych samych
producentĂłw.

Ja polecam soczewki z filtrem UV, polaryzacyjnym i zielonym
wielowarstwowym antyrefleksem. Nie daj się namówić na "najlepszy"
(najdroższy) złoty antyrefleks! Nie warto.

- filtr UV dla zdrowia

- filtr polaryzacyjny dla lepszego widzenia w słoneczne dni
[Only registered and activated users can see links](fotografia) - teĹź ma zastosowanie
przy okularach, przynajmniej da Ci wyobraĹźenie.

- antyrelfeks do jazdy w nocy (bezpieczeństwo i komfort)
W soczewkach bez antyrefleksu będziesz widział denerwujące i bardzo
przeszkadzające "gwiazdki" (rozbłyski) zamiast świateł latarni i
samochodów oraz odbicia świateł w okularach (na tle soczewek). Takie jak
na tym zdjęciu: [Only registered and activated users can see links]

Okulary z antyrefleksem można czyścić wyłącznie miękką szmatką (frotka)!
Jeśli będziesz musiał wybierać między antyrefleksem, a filtrem
polaryzacyjnym, bierz soczewki z antyrefleksem.


Oczywiście soczewka, soczewce nierówna - jest wiele rodzajów. Najtańsze
będą szklane, są odporne na zarysowania ale dosyć ciężkie (da się odczuć
cały dzień noszenia okularów - w szczególności jeśli są grubsze) i do
wymiany po pierwszym upadku na coś twardego (np.: okulary spadną z deski
podczas ruszania). Następny stopień to tworzywo sztuczne, są lekkie i
odporne na upadki czy przypadkowe siadanie na nich. Te tańsze (miękkie
tworzywo), są bardzo podatne na zarysowania - góra po 2 latach soczewki
do wymiany. Droższe (o wiele) z utwardzonego tworzywa są b. lekkie, w
miarę odporne na zarysowania (nie tak bardzo jak szklane) i jako jedyne
nadają się do modnych i IMHO niepraktycznych patentek (rodzaj oprawek).
Jeśli masz dużą wadę i nie chcesz denek od musztardówek trzeba
odpowiednio dopłacić.

Jeśli zdecydujesz się na fotochromy z filtrami i utwardzonego tworzywa
sztucznego przygotuj się na kosmiczną cenę - dla mojej wady takie
soczewki kosztują ok. 1000zł para, a mam względnie małą wadę.
Osobiście mam 2 pary (wyszło taniej niż fotochromy):
1. białe soczewki z tworzywa (miękkie) z filtrem UV, polaryzacyjnym i
zielonym wielowarstwowym antyrefleksem,
2. soczewki z tworzywa (miękkie) z filtrem UV i polaryzacyjnym, barwoine
na brązowo 90% (wyglądają jak zwykle okulary słoneczne).

Białe noszę cały dzień. Wybrałem miękkie tylko dlatego, że wada mi się
pogłębia więc i tak muszę zmieniać soczewki średnio co 2 lata. Inaczej
zainwestowałbym w twarde.

Jeśli chodzi o oprawki polecam zrobione z tytanu - b. lekkie i
wytrzymałe na gięcie ale nie łamanie. Nowe modele są drogie, ale starsze
można dostać za 100 - 200 zł. Mi udało się dostać u optyka piękne,
lekkie i bardzo wygodne tytanowe oprawki na żyłkach od Armaniego za
160zł - w sezonie premierowym kosztowały niespełna 2000zł. Warto poszukać.

Pozdrawiam

jarmalik
05-04-2008, 12:02
> Polaryzacja sie przydaje do tlumienia olsnien od mokrej jezdni, co
> zachodzi rzadko, i odbic wlasnej deski od wlasnej szyby.

Otóż właśnie nie! Polaryzacja sprawdza się najlepiej na suchej nawierzchni
asfaltowej w pełnym słońcu! (zależy trochę od kąta odbicia). Jeżdżę w takich
okularach od lat i nieraz porównywałem obraz w zwykłych przeciwsłonecznych i
w polaryzacyjnych: w zwykłych pomimo ogólnego przyciemnienia obrazu droga
wciąż świeci i razi, natomiast w polaryzacyjnych jest czarna! (prawie).
Rewelacja, absolutnie polecam.
A jak sprawdzić czy okulary są plaryzacyjne? Bardzo prosto: trzeba popatrzeć
przez nie na jakikolwiek podświetlony ekran LCD (np. komórki) i powoli
obracać okulary w płaszczyźnie równoległej do powirzchni ekranu. W zwykłych
okularach obraz nie zmienia się, natomiast w polaryzacyjnych w jednej osi
widać obraz, a przy obrocie stopniowo ściemnia się aż po dojściu do 90
stopni całkowicie znika (robi się czrny).

j

Waldek Godel
05-04-2008, 12:21
Dnia Sat, 03 May 2008 11:00:05 +0200, J.F. napisał(a):

> Polaryzacja sie przydaje do tlumienia olsnien od mokrej jezdni, co
> zachodzi rzadko,

zachodzi za każdym razem kiedy jezdnia jest mokra :-)
Na wystrzelanie debili jeżdzących w deszczu z przeciwmgielnymi raczej nie
licz....


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

gadacz102
05-04-2008, 19:51
Osobiście mam 2 pary (wyszło taniej niż fotochromy):
> 1. białe soczewki z tworzywa (miękkie) z filtrem UV, polaryzacyjnym i
> zielonym wielowarstwowym antyrefleksem,
> 2. soczewki z tworzywa (miękkie) z filtrem UV i polaryzacyjnym, barwoine
> na brązowo 90% (wyglądają jak zwykle okulary słoneczne).

Czym się różnią okulary o warstwie w kolorze zielonym jak w pkt. 1 od
okularów o warstwie w kolorze brazowym jak w pkt. 2 ?

Tomasz Pyra
05-04-2008, 20:01
gadacz102 pisze:
> Chciałem zapytać jakie własności (oprócz korekcji wad wzroku) powinny mieć
> szkła okularów aby ułatwiać widzenie podczas prowadzenia samochodu? Czy
> sprawdzają się szkła polaryzacyjne? A może lepsze są z powłoką
> antyrefleksyjną? Czy barwa szkieł ma znaczenie? Jakie okulary są lepsze na
> słońce a jakie na pochmurną pogodę?

Jeżeli chcesz mieć jedne okulary do samochodu, to chyba powinieneś
poprzestać na antyrefleksie.

Polaryzacyjne są fajne, ale polaryzator zabiera połowę światła, więc nie
nadają się do jazdy w nocy (po prostu ściemnia obraz).
To samo wszystkie kolory - kolorowe szkła działają tak że tłumią pewne
barwy, a więc też ściemniają obraz (nawet jeżeli chwilowe wrażenie jest
inne - np. przy żółtych szkłach).

Ja jeżdżę w dzień w pomarańczowych polaryzacyjnych i sobie chwalę. Ale
to nadaje się tylko do jazdy jak nie jest ciemno.
Ale to już wymaga posiadania 2 par okularów - jednych przeciwsłonecznych
do jazdy w dzień, a drugich jasnych do jazdy w nocy.

Jeżeli chodzi o okulary do samochodu to ważne jest szerokie pole
widzenia, a więc duże szkła obejmujące całe pole widzenia.

> Które okulary pomagają widzieć w nocy
> podczas deszczowej pogody?

Tak to tylko noktowizor...

V-Tec
05-04-2008, 20:01
Z filtrem polaryzacyjnym, powinny dobrze i wygodnie leżeć na nosie.
Osobiście nie proponuję drogich okularów od optyka: ja w samochodzie
szybko niszczę (usiądę, połamię, porysuję) i co jakiś czas kupuję nowe.
Obecnie używam jakieś z wyprzedaży w markecie za... 10PLN (zaraz czeka
mnie tutaj lincz). Były to chyba jedyne z filtrem polaryzacyjnym,
spisują się bdb, poprzednio miałem Brendy (firma Brenda) za 90PLN.
Obecne tak samo dobrze się spisują jak te Brendy.


--
Pozdr,
W.

BartekK
05-04-2008, 21:05
R2r pisze:
> J.F. pisze:
>> Polaryzacja sie przydaje do tlumienia olsnien od mokrej jezdni, co
>> zachodzi rzadko,
> Od suchej też a to zachodzi częściej. :-)
>
>> [...] lub fotochromy, [...]
> Fotochromy w samochodzie podobno (zdaniem optyków) nie sprawdzają się -
> reagują na UV a ten tłumiony jest przez szkło szyby...
Zgadza się. Bo system przyciemniania "fotochrom" (swoją drogą dość
stary) ma w swojej konstrukcji to zaszyte, iż ściemnia się dość wolno (i
rozjaśnia) i reaguje _głównie_ na UV. Tzn słaba lampka UV mocno go
ściemni, ale baardzo mocne światło widzialne podobnie. Na szczęście
dzisiaj są już nowsze technologie, np takie szkła "driver plus"
(korekcyjne, polaryzacyjne, z odblaskiem), nie pamiętam firmy, ale jakaś
polska, świetnie mi się spisują i ściemniają się bardzo ładnie, nawet
pod wpływem prawie-podczerwieni.

Trzeba tylko pamiętać że dobre szkło polaryzacyjne będzie "na
dzieńdobry" ciemne, a nawet bardzo bo 50% światła nie przepuszcza. Jeśli
na czymś pisze że jest polaryzacyjne, a jest przeźroczyste - to jest
gówno marketingowe.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| [Only registered and activated users can see links] GG:23319 tel +48 696455098 [Only registered and activated users can see links]
| [Only registered and activated users can see links]

Teo
05-04-2008, 21:08
gadacz102 wrote:
> Osobi�cie mam 2 pary (wysz�o taniej ni� fotochromy):
>> 1. bia�e soczewki z tworzywa (mi�kkie) z filtrem UV, polaryzacyjnym i
>> zielonym wielowarstwowym antyrefleksem,
>> 2. soczewki z tworzywa (mi�kkie) z filtrem UV i polaryzacyjnym, barwoine
>> na br�zowo 90% (wygl�daj� jak zwykle okulary s�oneczne).
>
> Czym si� r�ni� okulary o warstwie w kolorze zielonym jak w pkt. 1 od
> okular�w o warstwie w kolorze brazowym jak w pkt. 2 ?

Te z p. 2 to barwione na brązowo szkła - przyciemniane. Jak np.: szyby w
samochodach... Wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Można
sobie zrobić w innym kolorze, widziałem: niebieski, czerwony (różowy?),
żółty, zielony, szary i właśnie brązowy. Są różne skale
przyciemniania/barwienia: od 5% do 90%.

Te z p. 1 mają zielony antyrefleks - widać kolorek tylko pod kątem, nie
używa się tego do przyciemnianych (przeciwsłonecznych). Antyrefleks
przydaje się w nocy i przy pracy z komputerem, oglądaniu TV.

Boombastic
05-05-2008, 19:52
> A jak sprawdzić czy okulary są plaryzacyjne? Bardzo prosto: trzeba
> popatrzeć przez nie na jakikolwiek podświetlony ekran LCD (np. komórki) i
> powoli obracać okulary w płaszczyźnie równoległej do powirzchni ekranu. W
> zwykłych okularach obraz nie zmienia się, natomiast w polaryzacyjnych w
> jednej osi widać obraz, a przy obrocie stopniowo ściemnia się aż po
> dojściu do 90 stopni całkowicie znika (robi się czrny).

No i to jest problem do auta, bo mając np. nawigację to słabo w nich widać
ekran.

Bogi
05-05-2008, 21:01
A jakie macie zdanie o okularach z jasnymi szkłami i antyrefleksem i
nakładkami (na magnesy ) kolorowymi z polaryzatorem?
Do takich się przymierzam cena ok. 200zł plus jasne szkła.

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: [Only registered and activated users can see links]

jarmalik
05-06-2008, 08:36
Użytkownik "Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:481f658d$0$15029$[Only registered and activated users can see links]...
>> A jak sprawdzić czy okulary są plaryzacyjne? Bardzo prosto: trzeba
>> popatrzeć przez nie na jakikolwiek podświetlony ekran LCD (np. komórki) i
>> powoli obracać okulary w płaszczyźnie równoległej do powirzchni ekranu. W
>> zwykłych okularach obraz nie zmienia się, natomiast w polaryzacyjnych w
>> jednej osi widać obraz, a przy obrocie stopniowo ściemnia się aż po
>> dojściu do 90 stopni całkowicie znika (robi się czrny).
>
> No i to jest problem do auta, bo mając np. nawigację to słabo w nich widać
> ekran.

Raczej nie. W poprzednie wakacje podróżowałem z nawigacją TomToma po Stanach
używając oczywiście okularów polaryzacyjnych i nie było problemów. Chociaż
faktycznie lepiej sprawdzić przed zakupem jednego lub drugiego czy nie będą
sobie przeszkadzać. Wszystko zależy od tego w jakim kierunku są
spolaryzowane filtry w okularach i na wyświetlaczu. Jeśli zdarzy się że są
wzajemnie prostopadłe lub bliskie tego położenia, to faktycznie będzie
ciemność na ekranie lub mocna "szarówka".

j

Boombastic
05-06-2008, 12:00
> Raczej nie. W poprzednie wakacje podróżowałem z nawigacją TomToma po
> Stanach używając oczywiście okularów polaryzacyjnych i nie było problemów.
> Chociaż faktycznie lepiej sprawdzić przed zakupem jednego lub drugiego czy
> nie będą sobie przeszkadzać. Wszystko zależy od tego w jakim kierunku są
> spolaryzowane filtry w okularach i na wyświetlaczu. Jeśli zdarzy się że są
> wzajemnie prostopadłe lub bliskie tego położenia, to faktycznie będzie
> ciemność na ekranie lub mocna "szarówka".

No u mnie niestety tak jest. Rodzice chcieli mi zrobic przyjemność i
sprezentowali mi dobrej marki okulary polaryzacyjne i ledwo co widzę na
nawigacji.

jarmalik
05-06-2008, 13:37
Użytkownik "Boombastic" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:48204856$0$15075$[Only registered and activated users can see links]...
>> Raczej nie. W poprzednie wakacje podróżowałem z nawigacją TomToma po
>> Stanach używając oczywiście okularów polaryzacyjnych i nie było
>> problemów. Chociaż faktycznie lepiej sprawdzić przed zakupem jednego lub
>> drugiego czy nie będą sobie przeszkadzać. Wszystko zależy od tego w jakim
>> kierunku są spolaryzowane filtry w okularach i na wyświetlaczu. Jeśli
>> zdarzy się że są wzajemnie prostopadłe lub bliskie tego położenia, to
>> faktycznie będzie ciemność na ekranie lub mocna "szarówka".
>
> No u mnie niestety tak jest. Rodzice chcieli mi zrobic przyjemność i
> sprezentowali mi dobrej marki okulary polaryzacyjne i ledwo co widzę na
> nawigacji.

No to pech prawdziwy :-(

j

Adam Płaszczyca
05-07-2008, 13:30
On Tue, 6 May 2008 15:37:48 +0200, "jarmalik" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>> No u mnie niestety tak jest. Rodzice chcieli mi zrobic przyjemność i
>> sprezentowali mi dobrej marki okulary polaryzacyjne i ledwo co widzę na
>> nawigacji.
>
>No to pech prawdziwy :-(

Kupić filtr polaryzacyjny z polaryzacją kołową i użyć ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ [Only registered and activated users can see links]
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

J.F.
05-07-2008, 15:50
On Wed, 07 May 2008 15:30:52 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
>On Tue, 6 May 2008 15:37:48 +0200, "jarmalik" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>>> No u mnie niestety tak jest. Rodzice chcieli mi zrobic przyjemność i
>>> sprezentowali mi dobrej marki okulary polaryzacyjne i ledwo co widzę na
>>> nawigacji.
>>
>>No to pech prawdziwy :-(
>
>Kupić filtr polaryzacyjny z polaryzacją kołową i użyć ;)

wystarczy sama plytka cwiercfalowa .. ale gdzie to kupic ?

Ale pewnie wystarczy navi obrocic .. w ogole dobrze zainstalowana -
przeciez powinni przetestowac z takimi okularami.
No chyba ze odrzut z eksportu :-)

J.

rysiek_mela
08-11-2014, 12:45
Ja używam i polecam okulary OPELIKA Michelin. Mają polaryzację i filtr UV, bez nich ciężko się jeździ w stronę słońca :)
[Only registered and activated users can see links] - generalnie o ten model chodzi.

Hq-Aero-Dynamic_pl
09-01-2014, 13:53
Wszystko tak na dobrą sprawę jest kwestią tego jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na ten cel,im większy tym szersze pole manewru,grunt to aby były z wysoką polaryzacją,to liczy się najbardziej.

Zy24
09-13-2014, 15:14
Średnio dobre okulary od jakiej kwoty się zaczynają?

krzychu91
09-27-2014, 22:10
nie zgodzę się z tym, co jest wyżej, że najważniejsza jest polaryzacja :) ja mam okulary bez polaryzacji, ale mają dużo innych fajnych bajerów i czuję się w nich świetnie
Zy24, ja kupiłem swoje okulary za 250 zł i są śwetne na każdą pogodę :) polecam gorąco. jeśli chodzi o firmę to jest: Sweet years jakoś tak, a kupowałem w salonie optycznym i właśnie ten zabieg też polecam ;) bo kupowane na bazarze nibyochronne, nibynajlepsze tak naprawde okazuja sie badziewiem. i to akurat reguła. okulary za 15 zł i za 300 zł nie mogą mieć takich samych właściwości ;)

poza tym, warto też się zastanowić do czego potrzebujesz ich, wybrać dobry kolor szkieł itd
pzdr :)

Korwinek
10-09-2014, 11:36
Tanie okulary za 15 czy 20 złotych mogą posiadać ochronne filtry UV, ale każdy taki egzemplarz warto sprawdzić specjalnym urządzeniem do tego przeznaczonym. Od lat kupuję niedrogie okulary dla kierowców w zaprzyjaźnionym sklepie przez internet i jak dla mnie nie wchodzi w grę żadna inna technologia niż polaryzacja - no może polaryzacja i fotochrom na raz :). Jeżdżąc autem nic nie będzie się równać polaryzacji. Ceny polaryzacji znacznie spadły i nie jest to jakiś wybitny wydatek, a naprawdę warto.

Moniczka
10-10-2014, 10:56
A czym sprawdzasz UV w okularach? Zdradzisz nazwę tego urządzenia?

Korwinek
10-10-2014, 12:08
Miałem możliwość korzystać z takiego urządzenia, ale nie wiem czy jest łatwo dostępne na rynku polskim: [Only registered and activated users can see links]

Jaco
10-13-2014, 06:16
Kupiłem dwa lata temu okulary nad morzem i do dziś w nich jeżdżę.Kosztowały mnie z 20 zł ale naprawdę dobrze się w nich kieruje.

dominos
10-16-2014, 14:51
Ja mam z antyrefleksami, zerówki i naprawdę pomagają wieczorem, zwłaszcza jak jezdnia mokra i wszystko się od niej odbija

pawel74
10-20-2014, 22:08
Dobrze mieć okulary do jazdy samochodem. Również kupiłem kiedyś takie za 20 zł z ciekawości czy zdadzą egzamin i na prawdę pomagają podczas jazdy. Wiadomo, jeśli kupimy u optyka czy to w galeriach czy w mniejszym sklepie to jakość zawsze będzie dużo lepsza.

Korwinek
01-20-2015, 13:33
Gorąco polecam tanie okulary polaryzacyjne z tego sklepu: [Only registered and activated users can see links] Solidne, niedrogie wytrzymałe z 2-letnią gwarancją i 30 dniową możliwością zwrotu!

Ramires25
01-20-2015, 14:33
Należy jednak pamiętać, że okulary dla kierowcy muszą posiadać odpowiedni atest :)

patrykk84
01-22-2015, 19:14
Antyrefleks przede wszystkim. Ja mam małą wadę, na co dzień nie noszę okularów. Jednak do jazdy w nocy zakładam, mam tą powłokę antyrefleksyjną i jest znacznie lepiej, światła tak nie oślepiają.

Compasik
01-23-2015, 08:53
Okulary antyrefleksyjne zerówki i spokojnie można jezdzić. Nawet w aptece tanio można spokojnie kupić

gandi
01-25-2015, 09:59
dobre niemarkowe okulary przeciwsłoneczne do jazdy można kupić za 40-100 zł w decatlonie albo gosporcie

natomiast jak ktoś szuka czegoś markowego to polecam oakleye super okulary ale cena też jest superwysoka