PDA

View Full Version : A4 (temperatura)- pytanie do użytkowników


Asgard
05-01-2008, 20:03
Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy wskazówka
znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
powinienem zgłosić się z tym do mechanika?

Zbooy
05-01-2008, 21:48
Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
Do sprawdzenia dwie rzeczy:
termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
klimatronika, poszukaj kodow w necie
i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
minut.

Użytkownik "Asgard" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvd7mj$6f6$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
> silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
> temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
> korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
> wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy
wskazówka
> znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
> Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
> powinienem zgłosić się z tym do mechanika?
>
>

Zbooy
05-01-2008, 21:48
Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
Do sprawdzenia dwie rzeczy:
termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
klimatronika, poszukaj kodow w necie
i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
minut.

Użytkownik "Asgard" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvd7mj$6f6$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
> silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
> temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
> korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
> wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy
wskazówka
> znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
> Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
> powinienem zgłosić się z tym do mechanika?
>
>

Maciek
05-01-2008, 22:17
Zbooy pisze:
> Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
> Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
> klimatronika, poszukaj kodow w necie
> i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> minut.
Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
układu chłodzenia.

--
Pozdrawiam
Maciek

Maciek
05-01-2008, 22:17
Zbooy pisze:
> Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
> Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
> klimatronika, poszukaj kodow w necie
> i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> minut.
Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
układu chłodzenia.

--
Pozdrawiam
Maciek

Zbooy
05-02-2008, 09:00
Jako ze temat dotyczy danego Audi a nie "kilku macanych" samochodów ;) to
zapewniam ze temperatura w tym modelu ma stac w pionie na 90 stC zawsze,
niezaleznie czy trasa czy miasto. Spada tylko
wtedy gdy silnik jest zgaszony i ostudza sie.
Jesli chodzi o inne auta to oczywiste jest ze co auto to sprawa indywidualna
jednak powtarzajac sie w tym modelu Audi jest jak jest ;)

Użytkownik "Maciek" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvdg3v$iu0$[Only registered and activated users can see links]...
> Zbooy pisze:
> > Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak
piszesz.
> > Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> > termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na
wyswietlaczu
> > klimatronika, poszukaj kodow w necie
> > i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> > minut.
> Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
> według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
> W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
> do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
> korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
> temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
> układu chłodzenia.
>
> --
> Pozdrawiam
> Maciek

mancer
05-02-2008, 11:56
Użytkownik "Zbooy" <vario[tnij][Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvel11$4i1$[Only registered and activated users can see links]...
> Jako ze temat dotyczy danego Audi a nie "kilku macanych" samochodów ;) to
> zapewniam ze temperatura w tym modelu ma stac w pionie na 90 stC zawsze,
> niezaleznie czy trasa czy miasto. Spada tylko
> wtedy gdy silnik jest zgaszony i ostudza sie.

Dokładnie. Wskazówka ma stać na 90stC. W rzeczywistości temperatura
waha się o kila stopni (widać to np. na vag`u), ale wskaźnik ma taką
tolerancje, aby stał cały czas pionowo.

Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
bym właśnie wiskoze i ew. termostat.

Henio
05-02-2008, 13:43
> Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
> pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
> bym właśnie wiskoze i ew. termostat.

Jesteś tego pewien? to że silnik jest umiejscowiony wzdłużenie wcale nie
musi oznaczać, że wentylator nie może być napędzany elektrycznie. Nie wiem
jak jest w A4 ale w 80 B3 wentylator był umieszczony na chłodnicy i
napędzany silnikiem elektrycznym.

pozdr.

Asgard
05-02-2008, 19:07
Użytkownik "mancer" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvevi8$1dk$[Only registered and activated users can see links]...

> Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
> pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
> bym właśnie wiskoze i ew. termostat.

Zgadza się, wyraziłem się mało precyzyjnie, wentylator w istocie pracuje
cały czas, tyle że przy określonej temeraturze przyspiesza.

Dziś podłączyłem Audi pod komputer i wyskoczył błąd czujnika temperatury,
udało się go wykasować. Zobaczymy, czy to wystarczy, a jeśli nie, to
rzeczywiście pójdę tropem rad. Dzięki serdeczne!