View Full Version : A4 (temperatura)- pytanie do użytkowników
Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy wskazówka
znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
powinienem zgłosić się z tym do mechanika?
Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
Do sprawdzenia dwie rzeczy:
termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
klimatronika, poszukaj kodow w necie
i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
minut.
Użytkownik "Asgard" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvd7mj$6f6$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
> silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
> temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
> korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
> wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy
wskazówka
> znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
> Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
> powinienem zgłosić się z tym do mechanika?
>
>
Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
Do sprawdzenia dwie rzeczy:
termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
klimatronika, poszukaj kodow w necie
i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
minut.
Użytkownik "Asgard" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvd7mj$6f6$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem A4, rok produkcji 96,
> silnik 1.6 benzyna. mam pytanie do użytkowników tego modelu. Otóż
> temperatura silnika stoi pięknie po rozgrzaniu na 90 stopniach, jednak w
> korkach wychyla się do 100-105 stopni i mam wrażenie, że dopiero przy tej
> wartości uruchamia się chłodzenie. Wówczas wraca do 90stopni i gdy
wskazówka
> znów wychyli się do wspomnianych wyżej 100-105 historia się powtarza.
> Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ten typ tak po prostu ma, czy jednak
> powinienem zgłosić się z tym do mechanika?
>
>
Zbooy pisze:
> Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
> Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
> klimatronika, poszukaj kodow w necie
> i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> minut.
Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
układu chłodzenia.
--
Pozdrawiam
Maciek
Zbooy pisze:
> Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak piszesz.
> Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na wyswietlaczu
> klimatronika, poszukaj kodow w necie
> i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> minut.
Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
układu chłodzenia.
--
Pozdrawiam
Maciek
Jako ze temat dotyczy danego Audi a nie "kilku macanych" samochodów ;) to
zapewniam ze temperatura w tym modelu ma stac w pionie na 90 stC zawsze,
niezaleznie czy trasa czy miasto. Spada tylko
wtedy gdy silnik jest zgaszony i ostudza sie.
Jesli chodzi o inne auta to oczywiste jest ze co auto to sprawa indywidualna
jednak powtarzajac sie w tym modelu Audi jest jak jest ;)
Użytkownik "Maciek" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvdg3v$iu0$[Only registered and activated users can see links]...
> Zbooy pisze:
> > Kolego, mam takie samo auto i zdecydowanie nie powinno być tak jak
piszesz.
> > Do sprawdzenia dwie rzeczy:
> > termostat i czujnik temperatury - czujnik mozesz sprawdzic na
wyswietlaczu
> > klimatronika, poszukaj kodow w necie
> > i bedziesz wszystko wiedzial co pozwoli ci wyeliminowac czujnik w pare
> > minut.
> Od razu zaznaczam, że nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu, ale jaka
> według Ciebie powinna być temperatura cieczy chłodzącej?
> W kilku innych "macanych" przeze mnie samochodach sytuacja była podobna
> do opisywanej, czyli normalna praca to około 90 stC, w trakcie postoju w
> korku dojście do około 100 stC i załączenie wentylatora na chłodnicy, co
> temperaturę obniża. Jest to z tego co wiem całkowicie normalna praca
> układu chłodzenia.
>
> --
> Pozdrawiam
> Maciek
Użytkownik "Zbooy" <vario[tnij][Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvel11$4i1$[Only registered and activated users can see links]...
> Jako ze temat dotyczy danego Audi a nie "kilku macanych" samochodów ;) to
> zapewniam ze temperatura w tym modelu ma stac w pionie na 90 stC zawsze,
> niezaleznie czy trasa czy miasto. Spada tylko
> wtedy gdy silnik jest zgaszony i ostudza sie.
Dokładnie. Wskazówka ma stać na 90stC. W rzeczywistości temperatura
waha się o kila stopni (widać to np. na vag`u), ale wskaźnik ma taką
tolerancje, aby stał cały czas pionowo.
Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
bym właśnie wiskoze i ew. termostat.
> Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
> pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
> bym właśnie wiskoze i ew. termostat.
Jesteś tego pewien? to że silnik jest umiejscowiony wzdłużenie wcale nie
musi oznaczać, że wentylator nie może być napędzany elektrycznie. Nie wiem
jak jest w A4 ale w 80 B3 wentylator był umieszczony na chłodnicy i
napędzany silnikiem elektrycznym.
pozdr.
Użytkownik "mancer" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:fvevi8$1dk$[Only registered and activated users can see links]...
> Nie ma w A4 "załączenia wentylatora". Silnik jest wzdłużnie i wentylator
> pracuje cały czas. Jego obroty reguluje sprzegło wiskotyczne. Sprawdził
> bym właśnie wiskoze i ew. termostat.
Zgadza się, wyraziłem się mało precyzyjnie, wentylator w istocie pracuje
cały czas, tyle że przy określonej temeraturze przyspiesza.
Dziś podłączyłem Audi pod komputer i wyskoczył błąd czujnika temperatury,
udało się go wykasować. Zobaczymy, czy to wystarczy, a jeśli nie, to
rzeczywiście pójdę tropem rad. Dzięki serdeczne!
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.