View Full Version : rejestracja upadku w komputerze
Witajcie
Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie
była mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
pozdro
K.
Użytkownik "Kor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:h6hle5$dg5$[Only registered and activated users can see links]...
> Witajcie
> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie była
> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
Wojtek
de Fresz
08-19-2009, 20:17
On 2009-08-19 22:10:44 +0200, "Alti" <tu.nie@ma.adresu> said:
>> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
>> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie była
>> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
>
> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę groszowa
sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3 dolary?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
de Fresz pisze:
> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
> czujnik, celem odcięcia zapłonu.
Yamaha R1 RN19 ma.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
On Wed, 19 Aug 2009 22:20:43 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>Yamaha R1 RN19 ma.
FJR też, ale mozna to skasować.
--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
de Fresz wrote:
> On 2009-08-19 22:10:44 +0200, "Alti" <tu.nie@ma.adresu> said:
>
>>> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
>>> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie
>>> była
>>> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
>>
>> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
>> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>
> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
> czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
> przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę groszowa
> sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3 dolary?
Tylko nawet jesli komputer pamieta blad z tego czujnika, to o czym to
moze swiadczyc? Ze sie komus drynda na stacji wypierniczyla?
K.14.
Alti pisze:
> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
WMW - wiesz co to za skrot ? :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
Kuczu pisze:
> Alti pisze:
>
>> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
>> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>
> WMW - wiesz co to za skrot ? :)
Wydział Medycyny Weterynaryjnej?
pzdr.
K.
de Fresz
08-19-2009, 21:14
On 2009-08-19 22:26:11 +0200, kocyk <[Only registered and activated users can see links]> said:
> > Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
> > czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
> > przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę groszowa
> > sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3 dolary?
>
> Tylko nawet jesli komputer pamieta blad z tego czujnika, to o czym to
> moze swiadczyc? Ze sie komus drynda na stacji wypierniczyla?
Dokładnie. Taki czujnik musiałby mierzyć nie tylko "czy", ale i "jak
mocno jebło". Z czysto technicznego punktu widzenia, nie ma to raczej
uzasadnienia (no bo po co?), a tak dla dobra kupujących używane
sprzęty? Ich producenci mają gdzieś, bo to nie od nich dostają kasę, a
w koncu podniosłoby to koszty z 3 dolców do pewnie z 10.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Michał Rola
08-19-2009, 21:21
Mają. W moim FZ6 ( '04) był zapis w komputerze o upadku (co się
zgadzało). W Mitsuiu sprawdzali.
Kor pisze:
> Wydział Medycyny Weterynaryjnej?
Widocznie Malo Widziales :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
de Fresz pisze:
> On 2009-08-19 22:26:11 +0200, kocyk <[Only registered and activated users can see links]> said:
>
>> > Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
>> > czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
>> > przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę groszowa
>> > sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3 dolary?
>>
>> Tylko nawet jesli komputer pamieta blad z tego czujnika, to o czym to
>> moze swiadczyc? Ze sie komus drynda na stacji wypierniczyla?
>
> Dokładnie. Taki czujnik musiałby mierzyć nie tylko "czy", ale i "jak
> mocno jebło".
Rzeczywiście to nie powie czy było to na parkingu, szlif czy dzwon. Ale
za to dużo powie jeśli nie będzie żadnego wpisu :-P
Dobre na sprawdzanie prawdomówności sprzedających, którzy o czujniku nie
wiedzą. A jak widać nie jest to wiedza powszechna.
"Eskimos" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...
> On Wed, 19 Aug 2009 22:20:43 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>>Yamaha R1 RN19 ma.
>
> FJR też, ale mozna to skasować.
Nazywa sie toto Bank Angle Sensor. FJS600 tez ma.
--
Michal
FJS600 co nie chce przekroczyc 1800 rpm.
> >> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
> >> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie była
> >> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
> >
> > Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
> > połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>
> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
> czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
> przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę groszowa
> sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3 dolary?
Nie akcelerometr a miernik przechylenia.
Moj tramp ma nawet przekaznik opisany lotniczo "bank angle":)
I faktycznie dziala. Sekunde po paciaku w piachu motong zgasl.
Moze zapisywac fakt zadzialania w ECU.
B.
XL700VA
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
Alti pisze:
> Użytkownik "Kor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
> news:h6hle5$dg5$[Only registered and activated users can see links]...
>> Witajcie
>> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
>> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie była
>> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
>
> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>
> Wojtek
A jednak ma. Tylko trzeba wiedziec jak wejsc w tryb diagnostyczny i czym ;)
Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki
[Only registered and activated users can see links]
Użytkownik "michal"
>>>Yamaha R1 RN19 ma.
>>
>> FJR też, ale mozna to skasować.
>
> Nazywa sie toto Bank Angle Sensor. FJS600 tez ma.
jakies strasznie pamietliwe te jamahi, suzuki ponoc nie umie zapamietac kodu
bledu
--
ania
de Fresz pisze:
>
> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
> czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
> przypomnieć w czym to było.
Phi - tez mi nowosc - Paneuropeany to mialy... :)
W kazdym badz razie moj z 94 r mial :D
Norbi
BLACK XX'03
de Fresz pisze:
> On 2009-08-19 22:10:44 +0200, "Alti" <tu.nie@ma.adresu> said:
>
>>> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
>>> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie
>>> była
>>> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
>>
>> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
>> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>
> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętówmają taki
> czujnik, celem odcięcia zapłonu.
Tyle że to zwykły czujnik położenia albo przeciążeniowy, bez pomiaru
wartości, większość motocykli taki ma, w Hondach zazwyczaj jest w
okolicy przedniego reflektora, pod zegarami.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
Mario123
08-20-2009, 08:16
Użytkownik "Kor" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości > Witajcie
> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej może
> wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W przykładzie była
> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
***
Jest czujniczek który wyłącza zapłon po przekroczeniu jakiegoś
określonego kąta od pionu, do odczytania w trybie diagnostycznym
np FZ6 S2. Tak jak ktoś pisał mozna to latwo skasować. Prędkość
przy jakiej odbył się upadek nia ma znaczenia. Poprostu jest jedna
z dwóch opcji leżał lub nie :) W starszych motocyklach też są takie
czujniczki które rozłączają zapłon ale nie zapisują zdarzenia.
--
Pozdrawiam
Mariusz (Mario123)
FZ6 S2 Fazer '07
frank.castle0407@googlemail.com
08-20-2009, 09:11
> Nazywa sie toto Bank Angle Sensor. FJS600 tez ma.
Yes the BAS is a safety for keeping the bike from running while it is
down, but most racers bypass it as well considering we lean the bikes
over so far that we have had BASs cut our fuel in the middle of an
apex.....
frank.castle0407@googlemail.com
08-20-2009, 09:17
> ***
> Jest czujniczek który wyłącza zapłon po przekroczeniu jakiegoś
> określonego kąta od pionu, do odczytania w trybie diagnostycznym
albo pompe paliwowa.
On 20 Sie, 00:15, " Bartek" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
> Nie akcelerometr a miernik przechylenia.
Czyli akcelerometr
Krzyś D.
pajhivo pisze:
> On 20 Sie, 00:15, " Bartek" <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>> Nie akcelerometr a miernik przechylenia.
>
> Czyli akcelerometr
Krzyś, kończyłeś podstawówkę za Giertycha?
--
Pzdr.
Zefir
m600/xx
kocyk wrote:
> de Fresz wrote:
>> On 2009-08-19 22:10:44 +0200, "Alti" <tu.nie@ma.adresu> said:
>>
>>>> Słyszałem że przy kupnie sprzęta wizyta w stacji diagnostycznej
>>>> może wykryć przeciążenia/przechylenia towarzyszące upadkom. W
>>>> przykładzie była
>>>> mowa o dwuletnich yamahach. Prawda to?
>>>
>>> Absolutna bzdura. Takie moto musiałoby być wyposażone w akcelerometr
>>> połączony z kompaem. ZTCW nic seryjnego tego nie ma.
>>
>> Coś mi się obija po łbie, że któreś z nowszych sprzętów mają taki
>> czujnik, celem odcięcia zapłonu. Tylko za cholerę nie mogę sobie
>> przypomnieć w czym to było. Taki akcelerometr to tak naprawdę
>> groszowa sprawa, ile to może kosztować w produkcji seryjnej, ze 3
>> dolary?
>
> Tylko nawet jesli komputer pamieta blad z tego czujnika, to o czym to
> moze swiadczyc? Ze sie komus drynda na stacji wypierniczyla?
> K.14.
Albo tak jak u mnie w trakcie ktoregos tam grzebania (przy montazu alarmu)
czujnik zostal odwrotnie zamontowany....
Ladny kawalek czasu szukalismy co moglobyc przyczyna ze 5 minut temu odpalal
a teraz nawet nie zajeczy
--
Pryzmat (Jacek)
foto i moto
frakcja LL W-wa zone
'02 FJR - Tytanowa FuJaRa z nowym sercem
Pryzmat pisze:
Hej
> Albo tak jak u mnie w trakcie ktoregos tam grzebania (przy montazu
> alarmu) czujnik zostal odwrotnie zamontowany....
> Ladny kawalek czasu szukalismy co moglobyc przyczyna ze 5 minut temu
> odpalal a teraz nawet nie zajeczy
Muhahha, dokładnie, kiedyś coś grzebałem pod siedzeniem i odkręciłem ten
czujnik. Też z lekka się zdziwiłem :)
--
Pozdro
Kryhu
FJR
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.