View Full Version : Antykorozyjna farba na wydech
de Fresz
08-12-2009, 18:46
Jou!
W trakcie picowania Sevenki na sprzedaz sciagnalem wydechy coby je porzadnie domyc i
okazalo sie, ze laczniki kolektorow z koncowkami sa pokryte rdza, zwlaszcza od gory (od strony
silnika). Nie wiem czy Hunda uzyla tam jakiejs taniej stali, czy maja one tam az tak ciezko,
zreszta to w sumie malo istotne - istotne jest, ze aby to porzadnie oskrobac i przepolerowac,
potrzebny bylby mi z miesiac. Znaczy bez sensu. Niby moglbym olac, bo miejsca bardzo slabo
widoczne, ale chyba jestem jebniety, bo tak nie umiem ;-)
Pomyslalem wiec o jakims magicznym specyfiku, co to mozna go pociagnac bezposrednio na
rdze. Pierwsza mysl, to Hammerite,ale raz ze opinie o nim rozniaste, a dwa - nie wiem jak by
zniosl wysokie temperatury. No i nie chce odwalac tandety - jak juz sciagnalem te wydechy, to
fajnie to zrobic raz, a porzadnie coby pare lat wytrzymalo.
Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego problemu na naszym rynku, za
luckie pieniadze.
Droga Pszyjaciułko, poradz prosze.
--
Pozdro
deF
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]
Piotr Kompa
08-12-2009, 19:41
de Fresz wrote:
> Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego problemu na naszym rynku, za
> luckie pieniadze.
Szukałem kiedyś (w Praktikerze i Norauto, bo miałem po drodze) farbek
żaroodpornych żeby porobić wyprawki przy tłumiku. Znalazlem tylko jakieś
"600C" (znaczy niby do tłumików i hamulców) w szpreju, w barwie czarnej
albo czerwonej. A ja bym chciał toto doprowadzić do ładu pędzelkiem i z
puszki, niekoniecznie litrowej. Bo szprej się pryska krótko, bylejak i
tak samo się trzyma :(
A więc nie pomogłem wcale, ale chociaż mam podobny problem.
--
Pozdrawiam,
Kompan.
"-Hi!" - lied the politician.
newrom@spamcom.com
08-12-2009, 20:10
On Wed, 12 Aug 2009 18:46:12 +0000 (UTC), "de Fresz "
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>Jou!
helo
>Pomyslalem wiec o jakims magicznym specyfiku, co to mozna go pociagnac bezposrednio na
>rdze.
kwas fosforowy, najlepiej wsadzic rure do kwasu i odczekac dobe albo
dwie. Po zlozeniu do kupy jeszcze pedzlem malnac.
Czy to bedzie fosol, czy 'odrdzewiacz' ma mniejsze znaczenie.
A na to farbka wg uznania i wyznania.
>Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego problemu na naszym rynku, za
>luckie pieniadze.
odrdzewiacz kupuje po bodaj 6zl za litr, w detalu i bez szukania (w
sklepie przy drodze z roboty).
>Droga Pszyjaciułko, poradz prosze.
A to chyba nie do mnie.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[Only registered and activated users can see links]
Piotr Kompa pisze:
> Szukałem kiedyś (w Praktikerze i Norauto, bo miałem po drodze) farbek
> żaroodpornych żeby porobić wyprawki przy tłumiku. Znalazlem tylko jakieś
> "600C" (znaczy niby do tłumików i hamulców) w szpreju, w barwie czarnej
> albo czerwonej. A ja bym chciał toto doprowadzić do ładu pędzelkiem i z
> puszki, niekoniecznie litrowej. Bo szprej się pryska krótko, bylejak i
> tak samo się trzyma :(
>
Poszukaj zaroodpornego Motipa. Sa w roznych kolorach. Na pewno jest w
Fabory ale bywa tez w innych sklepach. Albo zaroodporny DupliColor. Jest
na pewno w Castoramie. nie sa tanie ale sa swietne.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
newrom@spamcom.com
08-12-2009, 20:23
On Wed, 12 Aug 2009 22:12:13 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>Poszukaj zaroodpornego Motipa. Sa w roznych kolorach. Na pewno jest w
>Fabory ale bywa tez w innych sklepach. Albo zaroodporny DupliColor. Jest
>na pewno w Castoramie. nie sa tanie ale sa swietne.
Czarny motip mi zrudzial na wydechu :-/
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links] pisze:
> Czarny motip mi zrudzial na wydechu :-/
Bo masz zly wydech.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
de Fresz
08-12-2009, 21:52
On 2009-08-12 22:10:51 +0200, [Only registered and activated users can see links] said:
>> Pomyslalem wiec o jakims magicznym specyfiku, co to mozna go pociagnac
>> bezposrednio na
>> rdze.
>
> kwas fosforowy, najlepiej wsadzic rure do kwasu i odczekac dobe albo
> dwie. Po zlozeniu do kupy jeszcze pedzlem malnac.
No i tu jest tyci problem, bo wydechy w Sevence to wyższa szkoła metalurgii ;-)
Wedle serwisówki to całość jest jako jeden element, ale w
rzeczywistości na szczęście okazało się, że się rozkłada na 2 części.
Jest to 4 w 2, z łącznikiem - i tak: kolektory to polerowana nierdzewka
(źeby było śmieszniej podwójne rury - zewnętrzna to osłona), po dwa są
dospawane do łącznika (do którego jest jeszcze dokręcona z boku
chromowana osłonka), któren to jest z czegoś podlejszego, a tenże
łącznik jest dospawany do końcowego tłumika, który dla odmiany jest
chromowany. Się kiedyś dżapsom chciało - dziś już by im księgowi nie
pozwolili.
Czyli jedna część wydechu to kawał mela circa metr dwadzieścia
długości. I jak ja niby mam to wsadzić do kwasu? Nie, diaks nie wchodzi
w rachubę. No i czy taki fosol nie spaskudzi mi chromu?
> A na to farbka wg uznania i wyznania.
Wydech jest polerowano-chromowany, więc jak na razie dopuszczam tylko
bezbarwną. Robią wogóle takie żaroodporne?
>> Droga Pszyjaciułko, poradz prosze.
>
> A to chyba nie do mnie.
Jak nie? :-P
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
> Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego
> problemu na naszym rynku, za
> luckie pieniadze.
A proszę bardzo:
[Only registered and activated users can see links]
--
ETERSTAR
Dawid Talarczyk
Użytkownik "de Fresz " <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:h5v2lk$50a$[Only registered and activated users can see links]...
> Jou!
>
> W trakcie picowania Sevenki na sprzedaz sciagnalem wydechy coby
> je porzadnie domyc i
> okazalo sie, ze laczniki kolektorow z koncowkami sa pokryte
> rdza, zwlaszcza od gory (od strony
> silnika). Nie wiem czy Hunda uzyla tam jakiejs taniej stali,
> czy maja one tam az tak ciezko,
> zreszta to w sumie malo istotne - istotne jest, ze aby to
> porzadnie oskrobac i przepolerowac,
> potrzebny bylby mi z miesiac. Znaczy bez sensu. Niby moglbym
> olac, bo miejsca bardzo slabo
> widoczne, ale chyba jestem jebniety, bo tak nie umiem ;-)
>
> Pomyslalem wiec o jakims magicznym specyfiku, co to mozna go
> pociagnac bezposrednio na
> rdze. Pierwsza mysl, to Hammerite,ale raz ze opinie o nim
> rozniaste, a dwa - nie wiem jak by
> zniosl wysokie temperatury. No i nie chce odwalac tandety - jak
> juz sciagnalem te wydechy, to
> fajnie to zrobic raz, a porzadnie coby pare lat wytrzymalo.
> Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego
> problemu na naszym rynku, za
> luckie pieniadze.
>
> Droga Pszyjaciułko, poradz prosze.
>
> --
> Pozdro
> deF
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> [Only registered and activated users can see links]
Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
news:h5vdjg$phs$[Only registered and activated users can see links]...
> Czyli jedna część wydechu to kawał mela circa metr dwadzieścia
> długości. I jak ja niby mam to wsadzić do kwasu? Nie, diaks nie
> wchodzi w rachubę. No i czy taki fosol nie spaskudzi mi chromu?
>
Nie bardzo znam się na chemii, więc nie wiem czy kwas fosforowy
rozpuszcza szmaty.
Nie bardzo znam się na fizyce również, ale wiem, że szmata zanurzona w
kwasie, położona na wydechy będzie cały czas wilgotna.
Więc może tak: moczysz szmatę w fosolu, zawijasz szczelnie na miejscu,
na którym chcesz, aby to szczególnie zadziałało, jeden koniec
zanurzasz w dość długim a płytkim pojemniku. Dla świętego spokoju,
możesz zejść na dół do piwnicy co kilka godzin i podlać tę zawiniętą
końcówkę.
Jeżeli miałby to być olej napędowy - bez wątpienia system zadziała. W
przypadku kwasu - zapytaj inną przyjaciółkę, bo gwarancji nie daję
żadnej.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
newrom@spamcom.com
08-12-2009, 23:49
On Wed, 12 Aug 2009 23:52:48 +0200, de Fresz <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:
>Wedle serwisówki to całość jest jako jeden element, ale w
>rzeczywistości na szczęście okazało się, że się rozkłada na 2 części.
>Jest to 4 w 2, z łącznikiem - i tak: kolektory to polerowana nierdzewka
>(źeby było śmieszniej podwójne rury - zewnętrzna to osłona), po dwa są
>dospawane do łącznika (do którego jest jeszcze dokręcona z boku
>chromowana osłonka), któren to jest z czegoś podlejszego, a tenże
>łącznik jest dospawany do końcowego tłumika, który dla odmiany jest
>chromowany. Się kiedyś dżapsom chciało - dziś już by im księgowi nie
>pozwolili.
Nie zrozumialem, ale doceniam trud opisu wiec zacytowalem.
>Czyli jedna część wydechu to kawał mela circa metr dwadzieścia
>długości. I jak ja niby mam to wsadzić do kwasu? Nie, diaks nie wchodzi
>w rachubę.
Albo jak kolega pisal - szmata, albo duzo fosolu i szklana wanna ;)
[Only registered and activated users can see links]
>No i czy taki fosol nie spaskudzi mi chromu?
Podobno nie, ale osobiscie nie testowalem.
>Wydech jest polerowano-chromowany, więc jak na razie dopuszczam tylko
>bezbarwną. Robią wogóle takie żaroodporne?
Kucza zapytaj, on w tych swoich projektach rozne dziwne rzeczy robi,
ja sie nie spotkalem :)
>Jak nie? :-P
Jaknie to je mloda ofca.
pozdr
newrom
PS. fosol to nazwa handlowa, srodki o takim samym dzialaniu i
zblizonym skladzie kupisz za mniej :)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[Only registered and activated users can see links]
Piotr Kompa
08-13-2009, 07:23
Kuczu wrote:
> Poszukaj zaroodpornego Motipa. Sa w roznych kolorach. Na pewno jest w
> Fabory ale bywa tez w innych sklepach. Albo zaroodporny DupliColor. Jest
> na pewno w Castoramie. nie sa tanie ale sa swietne.
Dzięki za radę, sprawdzę, ewentualnie kupię i zastosuję :)
--
Pozdrawiam,
Kompan.
"-Hi!" - lied the politician.
de Fresz
08-13-2009, 08:24
On 2009-08-12 23:58:15 +0200, "morghul" <[Only registered and activated users can see links]> said:
>> Warunki: bezbarwne, odporne na temp. i dotepne bez wiekszego problemu
>> na naszym rynku, za
>> luckie pieniadze.
> A proszę bardzo: [Only registered and activated users can see links]
O dzięki Ci dobry człowieku ;-) I nawet w marketach budowlanych tym
handlują. Mam tylko nadzieję, że cena nie będzie jakaś z kosmosu.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
de Fresz pisze:
> O dzięki Ci dobry człowieku ;-) I nawet w marketach budowlanych tym
> handlują. Mam tylko nadzieję, że cena nie będzie jakaś z kosmosu.
Motip zaroodporny w Fabory kosztuje troche ponad 40 pln. Ale Fabory jest
generalnie drogim sklepem.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
[Only registered and activated users can see links]
> O dzięki Ci dobry człowieku ;-) I nawet w marketach budowlanych
> tym handlują. Mam tylko nadzieję, że cena nie będzie jakaś z
> kosmosu.
Prosie ;)
--
ETERSTAR
Dawid Talarczyk
Elou!
<[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:[Only registered and activated users can see links]...
> On Wed, 12 Aug 2009 22:12:13 +0200, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>>Poszukaj zaroodpornego Motipa. Sa w roznych kolorach. Na pewno jest w
>>Fabory ale bywa tez w innych sklepach. Albo zaroodporny DupliColor. Jest
>>na pewno w Castoramie. nie sa tanie ale sa swietne.
>
> Czarny motip mi zrudzial na wydechu :-/
Cza bylo malowac na wdechu albo wziac tiktaka. BP NMSP
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]
vBulletin v3.8.11, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.