PDA

View Full Version : [Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)


Kosiek
04-04-2009, 19:45
Dobry.

Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół
godziny) i generalnie znowu zdechł. Permanentnie zalewa, niezależnie od
gaźnika - tak, wstawiłem ten od etezety, zajebiście fajnie pasuje i się
reguluje, dostęp do śrubek od właściwej strony, ale o tym kiedy indziej,
jak rozwiążę problem bieżący, który jak widać, tkwi w czym innym.

Elektryka jest ok, iskra może zabić słonia, przerwy i wyprzedzenie ok.
No to jedyny możliwy problem to kompresja. Zrzuciłem osłony. Patrzę: no
tak, przedmuch w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Małe
planowanie, nowa uszczelka, zagdakało chwilę i znowu nic. Stwierdziłem,
że bez ściągnięcia cylindra i sprawdzenia, czy tam nie ma jakiegoś
babola się nie obejdzie, co też uczyniłem. Oczom ukazał się taki widok,
jak tu:

[Only registered and activated users can see links]

Cylinder świeżo po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Nie obserwowałem
nigdy, jak wyglądają elementy podczas docierania, ale nie podoba mi się
drugi, wewnętrzny pierścień - widać na zdjęciach, że jakiś taki do
połowy przytarty od wewnątrz praktycznie na całym obwodzie, można
porównać z zewnętrznym, który wygląda wszędzie tak samo. Na jednym
zdjęciu widać stan przy zamku (obróciłem do fotki, normalnie założony
prawidłowo. Na cylindrze widać ślady po honowaniu, ślady podłużne od
tłoka, ślad, gdzie znajduje się zamek górnego pierścienia i dokąd on
dochodzi, ale generalnie żadnych głębokich rys ani przytarć nie widzę.

Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o
ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś
spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy
można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)?

Pozdro
--
Kosiek

vivaldivw@poczta.onet.pl
04-05-2009, 08:26
witam. ogolnie rzecz biorac nie jest dobrze porysowany tlok i
cylinder.slady po honowaniu widac ale ..zmiezr tlok srednice moze
puchnie .
pzdr vivaldi dr650r

Losiu
04-05-2009, 09:19
Hello.
Mialem ten sam problem w WSKu 125, wina w 100% nalezala do tloka
(zwyczajny badziew robiony obecnie z puszek po kiepskim browcu), moze
jak by go wpierw wygotowac w oleju, takich scen by nie odstawial. Po
takich przejsciach zdobylem (dawno to juz bylo), orydzinalny tlok made
in PRL - problem nie powtorzyl sie juz nigdy:)

Kuczu
04-05-2009, 09:46
Kosiek pisze:

> Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma?

Nie, to sa objawy przytarcia i to dosyc solidnego. Zgodnie z regulami
sztuki powinienes teraz przehonowac ponownie cylinder i zalozyc
porzadny, nowy tlok.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

ArturVF500
04-05-2009, 17:05
Użytkownik "Kosiek" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:gr8djk$hr0$[Only registered and activated users can see links]...
> Dobry.
> Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół
> godziny) i generalnie znowu zdechł.

honowanie wyglada bardzo kiepsko; mierzyles przed zlozeniem tlok i cylinder?
co z owalizacja? na jakiej mieszance docierales?
generalnie nawet jak bys mial rysy porobione gwozdziem to i tak by jezdzilo
bez problemu; stawiam za 'za ciasno'

pozdrawiam
Artur

Jacot
04-06-2009, 15:15
Kosiek <[Only registered and activated users can see links]> wrote:


>[Only registered and activated users can see links]

>Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o
>ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś
>spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy
>można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)?

Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory
nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;)
Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie
pracowal.
Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem?
Slad na zdjeciach 7 i 8 wydaje sie niepojety: albo te pierscienie to
jakis kosmiczny szajs albo z zupelnie nie tego rozmiaru. Tak to
wyglada jakby Ci ten drugi pierscien klinowal, jesli byl tak jak widac
na zdjeciu to wcale nie dziwne, on sie nie mial prawa zamknac na
zamku.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

Kosiek
04-06-2009, 22:49
Jacot pisze:

>
> Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory
> nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;)

Nie, no Jacot, wszystko jest możliwe, ale bez przesady:) Pierścień był
założony poprawnie. Zamki są przy krawędziach rowków od strony denka,
więc wycięcie też jest na zdjęciu patrząc, od lewej (napisałem, że
obróciłem pierścień, bo łatwiej mi było zrobić fotkę od góry niż wsadzać
aparat pod podłogi - na zdjęciu samego zamka nie widać). W starych
tłokach jest tak samo.

Co do szlifierni - oddałem do najlepszej w okolicy (Papla
Bielsko-Biała), nie mam powodu twierdzić, że coś spieprzyli (no ale luz
na tłoku też mogłem zmierzyć)

> Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie
> pracowal.
> Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem?

Ha, mea culpa. No nie zmierzyłem. Sprawdziłem teraz, ten nieprzytarty ma
0,25, przytarty 0,35, pomiar przy samej krawędzi na górze, a nie
spieprzonej powierzchni cylindra niżej, więc raczej ok (mam nadzieję, że
te dane są prawidłowe):

[Only registered and activated users can see links]

Nurtuje mnie, ile miał ten przytarty na początku... Wygląda na to, że
brak luzu lub ogólnie dupiaty pierścień, plus ewentualnie dupiaty
puchnący tłok, to jedyny logiczny powód całej kaszany.

No thudno, co zhobić, taki lajf, shit happens. Nie chce mi się robić
kolejnego szlifu na czwarty już wymiar, trzeba będzie chyba zanabyć
zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu
tłoka z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i
nie wierzyć tylko mierzyć;)

Dzięki wszystkim za dyskusję i konsylium:)

Pozdro
--
Kosiek

Kefir
04-08-2009, 20:10
ELou!
"Kosiek" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:gre14q$gos$[Only registered and activated users can see links]...
[...] trzeba będzie chyba zanabyć
> zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu tłoka
> z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i nie
> wierzyć tylko mierzyć;)

Hmm. trzeba bylo od tego zaczac. Ile to juz lat w Pejsen, he? Znaki czasu.
;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]