PDA

View Full Version : Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?


koosior
03-03-2009, 22:01
Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
Pzdr
Koosior

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Mariusz Kruk
03-03-2009, 22:04
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "koosior"
>MAm takie pytanko.
>Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
>zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
>Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
>prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?

--
[------------------------] BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp-
[ [Only registered and activated users can see links] ] son on chalkboard in episode 5F19)
[ [Only registered and activated users can see links] ]
[------------------------]

koosior
03-03-2009, 22:09
> Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
> chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?
>
Sorki
Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?
PZdr

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]

de Fresz
03-03-2009, 22:15
On 2009-03-03 23:09:13 +0100, "koosior" <[Only registered and activated users can see links]> said:

> Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?

Zależy od motocykla. Jeśli masz ślimak na przednim kole, to prędkośc
będzie doputy prawidłowo pokazywana, póki wysokość opony będzie w
"fabrycznym" zakresie. Zmiany przełożeń nie mają na to najmniejszego
wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i
skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim
przypadku licznik by zawyżał prędkość.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Kuczu
03-03-2009, 22:18
koosior pisze:
> Witam
> MAm takie pytanko.
> Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
> zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
> Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
> prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie
ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy
zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty
zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to
przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow
tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od
wskazywanej przez predkosciomierz.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

koosior
03-03-2009, 22:23
Dzięki za info.
Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał
Pzdr
Koosior

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Spider A.J.
03-03-2009, 22:29
"koosior" <[Only registered and activated users can see links]> wrote
> Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
> prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

ps.: pisze o Jawie 350 TS a Ty?

Muti
03-03-2009, 22:30
"koosior" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w wiadomości
news:gok9b4$h1t$[Only registered and activated users can see links]...
> Witam
> MAm takie pytanko.
> Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do
> 3
> zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce
> 43?
> Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
> prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
> Pzdr
> Koosior

Tu masz konkretne dane na temat przełożeń i prędkości

[Only registered and activated users can see links]

pozdr.
Muti

Mariusz Kruk
03-03-2009, 23:00
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"
>wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i
>skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim
>przypadku licznik by zawyżał prędkość.

Dodajmy, że zmiana którejkolwiek z zębatek powodowałaby przekłamania.

--
\------------------------/ Są ryby piły i ludzie młoty.
| [Only registered and activated users can see links] |
| [Only registered and activated users can see links] |
/------------------------\

Sir Piernik
03-03-2009, 23:26
Spider A.J. pisze:
....>8
> W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.

No, jesli tak mowisz to pewnie wiesz!
W przeciwnym przypadku pewnie wogole bys nie pisal w tym watku...
Pelen szacunek! Dla tych ktorzy "zatrzymali sie" na slimaku w przednim
kole (pelna klasyka!!)

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe

Spider A.J.
03-03-2009, 23:46
"Sir Piernik" <[Only registered and activated users can see links]> wrote

[...]

Za bardzo ukrylem ironie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

Sqeeb
03-04-2009, 06:46
On Wed, 4 Mar 2009 00:46:32 +0100
"Spider A.J." <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

> Za bardzo ukrylem ironie?

Najwyraźniej ;-)

A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
na każdym biegu spadnie, ale za to przyspieszenie
pojdzie w góre ;-)

A jakie to będą wartości - to już trzeba liczyć.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

newrom@spamcom.com
03-04-2009, 08:43
On Tue, 3 Mar 2009 22:23:53 +0000 (UTC), "koosior"
<[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>Dzięki za info.
>Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
>zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał

elektroniczny cyfrowy, czy elektroniczny analogowy (w sensie ze ze
wskazowka)?
Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
tez dalo wydrukowac nowa tarcze). Jesli ten pierwszy to za pare
zlotych kupic licznik rowerowy i podpiac go pod przednie kolo :)
Znaczy niema sie zniechecac do zmiany przelozen, jesli maja one sens.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

apstryk
03-04-2009, 09:45
Kuczunapisal

> Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie
> ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy
> zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty
> zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to
> przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow
> tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od
> wskazywanej przez predkosciomierz.

To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden obrót
koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu? Zastanówcie się
wszyscy co piszecie...
Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej (a więc de facto
opony), to znaczenie ma tylko rozmiar opony.
Co innego, jeśli liczone są obroty zębatki przedniej, korbowodu czy czego
tam jeszcze.

do zobaczenia na drodze
Adam

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

de Fresz
03-04-2009, 09:53
On 2009-03-04 10:45:12 +0100, apstryk <[Only registered and activated users can see links]> said:

> To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden
> obrót koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu?
> Zastanówcie się wszyscy co piszecie...

Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała,
z przodu.
;-)


> Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej

A w którymkolwiek motocyklu są?


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

apstryk
03-04-2009, 10:10
de Fresznapisal

> Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała,
> z przodu.
> ;-)

Ups! Widać, że jeszcze sporo muszę się nauczyć.
Zasugerowałem się tytułową "tylną". W takim razie zwracam honor i chyba
wszystko co było na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]

Spider A.J.
03-04-2009, 10:20
"Sqeeb" <sqeeb@internet.community> wrote

> Za bardzo ukrylem ironie?

Najwyraźniej ;-)

>>>

Musze ps.:'y wstawiac jednak przed sigiem
albo robic odnosnik w formie gwiazdki *

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

Jacot
03-04-2009, 13:40
Sqeeb <sqeeb@internet.community> wrote:

>A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
>bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
>na każdym biegu spadnie ...

Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
(Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

Sir Piernik
03-04-2009, 17:44
Jacot pisze:
....>8
> Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
> (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza
(zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie
szybciej!

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe

KLOSZ
03-04-2009, 18:55
apstryk pisze:
<CIACH!>
>W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
> na temat zostało już w tym wątku napisane.
>
> A.
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
>

No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek
bez takiego przytyku sie nie liczy.

Zdrowko

--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." -
tez by KLOSZ

Kefir
03-04-2009, 19:17
Elou!
KLOSZ wrote:
> apstryk pisze:
> <CIACH!>
>> W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
>> na temat zostało już w tym wątku napisane.
>>
>> A.
>>
>> --
>> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> [Only registered and activated users can see links]
>>
>
> No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek
> bez takiego przytyku sie nie liczy.

Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak
rozbeczales sie jakby jednak ;) Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze
teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.
Szerokosci, bajo ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ:[Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]

Kuczu
03-04-2009, 22:30
[Only registered and activated users can see links] pisze:

> Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
> tez dalo wydrukowac nowa tarcze).

Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac
wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

KLOSZ
03-04-2009, 23:49
Kefir pisze:
>
> Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak
> rozbeczales sie jakby jednak ;)

Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla
mua?

> Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze
> teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.

Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

> Szerokosci, bajo ;)
>

No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

Zdrowko ;)
KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." -
tez by KLOSZ

Kefir
03-05-2009, 06:44
Elou!
"KLOSZ" <[Only registered and activated users can see links]> wrote in message
news:gon45s$15f$[Only registered and activated users can see links]...
> Kefir pisze:
>>
>> Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak
>> rozbeczales sie jakby jednak ;)
>
> Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla
> mua?

Jesli nie ma to sie zrzucimy, co tam ;)
>
>> Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie
>> liczyl.
>
> Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

Zatem wskazowka byla zbedna.
>
>> Szerokosci, bajo ;)
>>
> No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

Troche sie obawialem ze przesadze ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]
NETYKIETA: [Only registered and activated users can see links]

newrom@spamcom.com
03-05-2009, 07:35
On Wed, 04 Mar 2009 23:30:59 +0100, Kuczu <[Only registered and activated users can see links]>
wrote:

>Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac
> wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

Wot technika!
Nie wiedzialem, dzieki za info :)

pozdr
newrom
PS. jak se kiedys przeskalowalem licznik rowerowy to detkiem jezdzilem
dwiesciepindziesiont ;)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

Tadek / Motostore
03-05-2009, 15:43
koosior wrote:

> Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do
> 3
> zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce
> 43?

Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w
przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.
Przeklamanie wyliczysz ustalajac standartowe przelozenie - co uzyskasz
dzielac ilosc zebow na zebatce napedzanej przez ilosc zebow na zebatce
zdawczej, nastepnie podobny wspolczynnik wyliczasz dla nowych przelozen.
Dzielac wspolczynnik 1 przez wspolczynnik 2 i mnozac wynik przez 100
uzyskasz przeklamanie wyrazone w procentach. Ufff....

> Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
> prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Nie.

--
Pzdr,
Tadek / Motostore.

Kuczu
03-05-2009, 21:15
Tadek / Motostore pisze:

> Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w
> przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.

Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.

Z calym szacunkiem, ale chyba sie lekko zamotales i cos Ci sie jeblo. Bo
niby co ma licznik do walu i po co ma miec ? Licznik liczy obroty
zebatki zdawczej (czujnik bezposrednio przy zebatce lub na walku
zdawczym skrzyni biegow), wie jakie ma przelozenie wtorne i obwod
tylnego kola i na tej podstawie, za pomoca stalego wzoru ustalonego
przez fabryke wylicza i wskazuje predkosc. Kazda zmiana dowolnej stalej
wystepujacej we wzorze ( w omawianym przypadku przelozenie wtorne)
spowoduje zly wynik.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
[Only registered and activated users can see links]

zbigi
03-05-2009, 21:29
Sir Piernik napisał(a):
> Jacot pisze:
> ...>8
> > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
> > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
>
> No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza
> (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie
> szybciej!
>
Podobnie jak Jawa 50 :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Jasio
03-05-2009, 22:13
Użytkownik "zbigi" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
wiadomości news:gopg7o$414$[Only registered and activated users can see links]...
> Sir Piernik napisał(a):
>> Jacot pisze:
>> ...>8
>> > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
>> > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
>>
>> No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza
>> (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie
>> szybciej!
>>
> Podobnie jak Jawa 50 :)

Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

zbigi
03-06-2009, 06:54
Jasio napisał(a):
> Użytkownik "zbigi" <[Only registered and activated users can see links]> napisał w
> wiadomości news:gopg7o$414$[Only registered and activated users can see links]...
>> Sir Piernik napisał(a):
>>> Jacot pisze:
>>> ...>8
>>> > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
>>> > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
>>>
>>> No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na
>>> mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala
>>> znaaaacznie szybciej!
>>>
>> Podobnie jak Jawa 50 :)
>
> Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

> I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

Absolutnie!

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Jacot
03-06-2009, 11:38
zbigi <[Only registered and activated users can see links]> wrote:

>Jasio napisał(a):
>> Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
>
>Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
krok wstecz i to bylo optimum. Przy wspolczesnych motocyklach
"przewatowanych" sadze ze mozna by czynic podobnie, tyle ze te
'predkosci probkowania' beda dosc duze...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

Tadek / Motostore
03-06-2009, 21:39
Kuczu wrote:

> Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
> ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
> biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.
[---]

Glupi jestem i kajam sie, bo oczywiscie masz racje. Po chwili zastanowienia:
gdyby bylo tak jak proponowalem to jadac moto po wrzuceniu luzu licznik
wskazywalby predkosc 0 km/h, mimo iz motocykl dalej jedzie. "Sie mnie
wydawalo" natomiast (na podstawie schematu z serwisowki:
[Only registered and activated users can see links] ) , iz w
najnowszych generacjach plastikow Suzuki predkosc jest wyliczana na
podstawie odczytu sygnalow CKPS i Gear Position, gdyz nie znalazlem tam
innego zrodla danych dla predkosciomierza. Moze schemat jest niepelny, lub
tez (co jest bardziej prawdopodobne) moja wiedza. Na pierwszy rzut oka takie
rozwiazanie wydawalo sie byc sensowne - bo zastepowaloby czujnik koscia
elektroniczna z odrobina oprogramowania (a taki jest teraz trynd w
motoryzacji), lecz z w/w powodu to nie ma racji bytu. Jako ciekawostke
podam, iz sa akcesoryjne wyswietlacze biegow, dzialajace na podobnej
zasadzie - pobieraja dane o predkosci i obrotach i na tej podstawie
wyswietlaja aktualny bieg.

--
Pzdr,
Tadek / Motostore.

Jasio
03-07-2009, 08:41
Użytkownik "Jacot" napisał w wiadomości
news:[Only registered and activated users can see links]...
> zbigi <[Only registered and activated users can see links]> wrote:
>
>>Jasio napisał(a):
>>> Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
>>
>>Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)
>
> Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
> Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
> wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
> siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
> Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
> przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
> mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
> maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
> krok wstecz i to bylo optimum.

Zgadzasz się czy nie zgadzasz, ale za "sutrój" czyli stado sutków masz u
mnie złotą czcionkę. (:

Ale fakt faktem, że samo zmienianie wielkości zębatek, według obecnych
uproszczonych reguł, to dwa nastawienia - na "prędkość max" i "do stuntu". I
stety czy niestety nikt tego nie liczy indywidualnie.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: [Only registered and activated users can see links]